Leevi and the Leavingsin laulun
Jouluksi mummolaan
Makaa joulukuusi kaatuneena, miksi itket pikku-Leena komerossa piilossa vanhemmilta. Miksi isi ja äiti riitelitte, tuskin edes huomasitte nythän on jouluilta.
Pikkuveljen kanssa lähden, meidän kotoa nyt on pakko päästä pois. Näkyy loiste joulutähden joka mummon luokse johtaa meidät vois.
Voitte juopotella keskenänne, kysyä vaikka itseltänne miksi me näytimme katkerilta. Kun on lattialla lahjasukset katkenneet ja oksennukset riippuvat rinnuksilta.
Pikkuveljen kanssa lähden, meidän kotoa nyt on pakko päästä pois. Näkyy loiste joulutähden joka mummon luokse johtaa meidät vois.
Makaa joulukuusi kaatuneena, miksi itket pikku-Leena komerossa piilossa vanhemmilta. Miksi isi ja äiti riitelitte, tuskin edes huomasitte nythän on jouluilta.
Olisiko mahdollista antaa lapsille raitis joulu?
Itkin
5
496
Vastaukset
- vanemoinen
Itse en ole kuullut koskaan. Tuotahan pitäisi soittaa joka päivä pari kertaa joulun alla. Ilmeisesti radiotoimittajat haluavat "vapauttaa juopot vanhemmat syyllisyydestä tuoreella ja raikkaalla tavalla", vai miten se nykyajan muoti näissä asioissa menee?
- Holizon
Kuulin laulun ensimmäisen kerran pari päivää sitten. Sen sanat koskettivat, kun ne pitivät niin perhanan hyvin paikkansa.
Joulu on luvattua aikaa perheriidoille, koska niin kovin moni lupaus "vähän vaan"-juomisesta rikkoutuu. Poliisit joutuvat kiertämään aivan liian monessa kodissa, kun mopo on karkaillut käsistä.
Ja pienet lapset maksavat siitä sen todellisen hinnan.- calmato
Lapset odottavat joulua vaikka olisi miten vaikeat perheolot. Joulumuistot säilyvät vahvoina mielessä juuri näiden odotusten takia.
Laulu on hieno.
Itseäni kosketti ikätoveri, nyt jo mummoikäinen nainen, joka halusi antaa minulle pienen joululahjan. Se on lasinen joulukuusenkoriste, ainoa koriste joka säilyi ehjänä kun isä kaatoi humalassa joulukuusen hänen ollessaan 7-vuotias.
Tuota kuusenkoristetta hän oli säilyttänyt monta kymmentä vuotta ja vasta aikuisena Al-anonin toveripiirissä koki toipuneensa lapsuutensa jouluista niin, että halusi antaa joulumuistonsa pois. - Holizon
calmato kirjoitti:
Lapset odottavat joulua vaikka olisi miten vaikeat perheolot. Joulumuistot säilyvät vahvoina mielessä juuri näiden odotusten takia.
Laulu on hieno.
Itseäni kosketti ikätoveri, nyt jo mummoikäinen nainen, joka halusi antaa minulle pienen joululahjan. Se on lasinen joulukuusenkoriste, ainoa koriste joka säilyi ehjänä kun isä kaatoi humalassa joulukuusen hänen ollessaan 7-vuotias.
Tuota kuusenkoristetta hän oli säilyttänyt monta kymmentä vuotta ja vasta aikuisena Al-anonin toveripiirissä koki toipuneensa lapsuutensa jouluista niin, että halusi antaa joulumuistonsa pois.Se, että tuo mummoikäinen nainen tahtoi antaa koristeen juuri sinulle, kertoo paljon.
Olet varmaan ollut vaikuttamassa siihen, että hän on voinut käsitellä omaa laspuusajan alkoholismiaan.
Hän siirsi käsitellyn traumansa sinulle haudattavaksi, kun olet auttanut häntä pääsemään siitä eroon.
Olen itse onnellinen siitä, että saan tarjota lapsenlapsille oikeanlaisen vaarin tänä jouluna. Heidän äitinsä joutuivat lapsena katselemaan humalaista isää joka joulu, ja olen aina joskus huomannut heidän silmäilevän hiukan kateissaan omien tyttäriensä saamaa huomiota raittiilta vaarilta.
Sinä olet hyvä ihminen, sen olen huomannut kirjoituksistasi. Sinä teet arvokasta työtä.
Tahdon toivottaa sinulle rauhaisaa joulun aikaa omien läheistesi parissa.
- kuulin laulun
ensi kerran 15-16 vuotta sitten linja-autossa. Olin joko juomiseni loppusuoralla tai raittiuden alussa. Sattui niin s..tanasti, kun oli niin järkyttävän totta. Onnistuin pilaamaan vanhimmalta pojaltani kaikki lapsuuden ja nuoruuden joulut, kun pitihän isin päästä rentoutumaan jouluna raskaan työn raatamisesta useamman viinapullon voimin. Onneksi nuoremmat lapseni ja lastenlapset eivät ole ehtineet juurikaan kärsiä juomisestani, kun olen saanut olla päivä kerrallaan raittiina yli 15 vuotta. Tänään en ainakaan ota viinaa ja luultavasti huominenkin menee selvin päin. Alkuraittiuden aikana itsesyytökset oli tosi pahoja ja syystäkin. Nyt niistä on päässyt eroon, kun tehtyä ei saa tekemättömäksi. Oma kokemukseni on ettei ainakaan minun lainen alkoholisti voi raitistua ennen kuin on ryypännyt tarpeeksi. Mitä siitä lasten ja puolison itkusta, pääasia oli että viinaa riitti. Itkuviinaa jouduin juomaan pari viimeistä vuotta ilman että siitä sai minkäänlaista mielihyvää. Teille viinan kanssa vielä taisteleville toivotan päivä kerrallaan raittiutta edes tämän joulun ajaksi. Se lienee lapsille vuoden tärkeimpiä tapahtumia. Onhan teillä aikaa ryypätä koko ensi vuosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612775Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152615Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2671575Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841174Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631088- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56879
- 79875