Saako ystävät suudella?

Sadie-77

Onko normaalia jos ystävät suutelevat ja ehkä vähän muutakin? Missä menee raja tässä asiassa?

Minulla on ystävä, jonka kanssa elämät ovat kietoutuneet monimutkaisesti yhteen. Välillä on kausia, jolloin olemme iholla, välillä ystävyyden rajat on helppo säilyttää. Yleensä jompikumpi meistä on suhteessa toiseen, emmekä muulloinkaan ikinä oikeastaan etene suhteessamme syvää ystävyyttä pidemmälle.

Ja kuitenkin jotain jännitettä on mukana koko ajan, myös tahillamme seurustellessamme. Minä en kuitenkaan olisi halukas kokeilemaan pidemmä en suoraan sanottuna edes uskaltaisi, en kestäisi menettää hänen ystävyyttään. Joudunko vain hyväksymään, että ystävyyttä on erilaista, meidän ei niin tavanomaista.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

41

6468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli kerran

      todella läheinen ystävä,olimme tunteneet toisemme iät-ajat,olimme aina "enemmän kuin ystävät",mutta sitten kun siinä sekoittuu ystävyys ja jokin muu,niin ei siitä mitään tule,,joko-tai...parempi niin.kun rupesin seurustelemaan,ystäväni ei kestänyt sitä ja emme ole sen jälkeen olleet tekemisissä,kaikki loppui kuin seinään..ikävää,olisin halunnut olla hänen ystävänsä kuitenkin,mutta ei niin ei.

      • Nipottajaa

        Tiedoksi, että pilkun ja pisteen jälkeen tulee laittaa väli. On yhtä tuskaa lukea tuota tekstiä.


    • niin että

      ihminen johon sulla on seksisuhde ei ole ystäväsi vaan pelkkä panokaveri?

      • Sadie-77

        Ystäväni, johon viittasin aloituksessani on todellakin ystävä ennen kaikkea muuta. Tunnemme toisemme läpikotaisin, olemme toisillemme viimeinen turvaverkko kun kaikki muu pettää elämässä, niinkin on käynyt. Suhteeseemme liittyy kuitenkin vielä yksi samoamaton erämaa, emmekä taida olla valmiita sinne vaeltamaan vielä, jos koskaan. Välillä lämmin katse, viipyilevä kosketus tai kesäinen muisto kiduttaa, välillä asian kanssa kykenee elämään mainiosti.


      • pelkäät?
        Sadie-77 kirjoitti:

        Ystäväni, johon viittasin aloituksessani on todellakin ystävä ennen kaikkea muuta. Tunnemme toisemme läpikotaisin, olemme toisillemme viimeinen turvaverkko kun kaikki muu pettää elämässä, niinkin on käynyt. Suhteeseemme liittyy kuitenkin vielä yksi samoamaton erämaa, emmekä taida olla valmiita sinne vaeltamaan vielä, jos koskaan. Välillä lämmin katse, viipyilevä kosketus tai kesäinen muisto kiduttaa, välillä asian kanssa kykenee elämään mainiosti.

        mikä on oikea hetki,sitenkun ollaan haudan partaalla,sillon on kuules myöhästä tehdä mitään mitä nyt tekisit.miks ystävän kanssa ei voi sekstata?kyllä mun nainen jonka kanssa seukkaan on aina myös mun ystävä ja seksi kuuluu suhteesern.mä en nyt ymmärrä mistä hinaa?


      • Nipottajaa

        Vitt.. yrittäisit laittaa välejä..


      • Oohhohhoh

        Onko naistutkimuksen luennoilla tylsää?


    • itse määrittelette

      mitä haluatte ystävyyteennne sisältyvän. Mä luulen että siinä saattaa käydä niin että kun jokunen vuosi vielä huitelette tahoillanne, päädytte yhteen ja elätte onnellisesti siten lopun elämänne.

      Se on hyvä että voitte olla vapaasti ja säilyttää sen läheisen luottamuksen toiseen. Se on isoa asia, ja kun aika kulkee ja viisastutte, ehkä huomaatte että se on ollut yksi asia mikä on puuttunut muista suhteistanne. Se luottamus mikä tedän välillä on niin luja.

      Joten älä pohdi liikoja, sydän sanoo ja kertoo miten on hyvä mennä. Kuuntele sitä, äläkkä koita selittää sydämellesi mikä olisi sinusta oikein.

      • Sadie-77

        Luulen, että jonain päivänä olemmekin yhdessä, ehkä vasta eläkeiässä =D.

        Sitä tuntee jotenkin vanhan sielun, ehkä olemme jossain aikaisemmassa elämässä olleet pari. Näin me olemme pohtineetkin erään kerran viinilasillisen ääressä.


      • en ymmärrä
        Sadie-77 kirjoitti:

        Luulen, että jonain päivänä olemmekin yhdessä, ehkä vasta eläkeiässä =D.

        Sitä tuntee jotenkin vanhan sielun, ehkä olemme jossain aikaisemmassa elämässä olleet pari. Näin me olemme pohtineetkin erään kerran viinilasillisen ääressä.

        ette voi olla tässä elämässä pari?Nyt heti,eikä vasta eläkeiässä?
        Minäkin kysyn,mitä ihmettä te pelkäätte?


      • kanssa ei kuitenkaan
        en ymmärrä kirjoitti:

        ette voi olla tässä elämässä pari?Nyt heti,eikä vasta eläkeiässä?
        Minäkin kysyn,mitä ihmettä te pelkäätte?

        voi olla pari kuin mielikuvituksessa. Siitähän kuitenkin lienee kyse..


      • samaa miettinyt
        kanssa ei kuitenkaan kirjoitti:

        voi olla pari kuin mielikuvituksessa. Siitähän kuitenkin lienee kyse..

        Jokainen naisten kanssa pitkän tien kulkenut tietää, ettei läheistä suhdetta voi pakottaa alkamaan tässä ja nyt. Eikä tarvitsekaan.

        On tuhat ja yksi syytä, miksei aika ole oikea. Ehkä jompikumpi haluaa omaa tilaa, ehkä pelkää, joskus molemmat. Tai voi mennä vuosikausia, ennen kuin herää näkemään, että toinen olikin se Nainen jota on hakenut koko elämänsä.

        Kaikella on tarkoituksensa. Riittää että puhuu toiselle avoimesti siitä miltä tuntuu.


      • Anonyymi

        Ai sara Ristimäen kanssako mä aloitan yhteisen elämän vai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sara Ristimäen kanssako mä aloitan yhteisen elämän vai

        En mä tuota tarkoitanut vaan poika ysttävän kanssa tietysti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä tuota tarkoitanut vaan poika ysttävän kanssa tietysti

        No onhan mulla se poikaystävä ja yhteinen elämä.. Jonka kaa elän saman katon alla.. Mutta en mä sen kaa seksiä jaksa harrastaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä tuota tarkoitanut vaan poika ysttävän kanssa tietysti

        On sitten yx ystävä tai kaveri jonka kaa haluisin halailla


    • ystävä on ystävä

      veli on veli ja sisko on sisko. En ole ikinä ymmärtänyt niitä jotka ajattelevat ystävistä seksuaalisesti, hyih. Ystävyys on pyhä asia, itse en pystyisi ajattelemaan mitään sellaista edes luokkakavereista. Minun ystäväni, sekä heterot että muut voivat olla aivan rauhassa, lesbouteni ei kohdistu todellakaan heihin, ja olen sen tehnyt myös selväksi.

      • pyhä asia

        hohooo,ihme käsityksiä 2000luvulla.vaiko joilakin lespoilla omat zydeemit.hetskuparitkin myöntää sen puolison oleen häen paras ystävä ja kai net hetskutkin seksiä harastaa?ihme viritystä sulla!


      • käy niin

        että tulee harrastettua seksiä ja sitten huomaa että ollaankin vaan ystäviä.


      • minulla ei sellasia ole
        käy niin kirjoitti:

        että tulee harrastettua seksiä ja sitten huomaa että ollaankin vaan ystäviä.

        ystävät on YSTÄVIÄ. Ne vaan ystävät on panoja jotka eivät kyllä mitään ystäviä edes ole.


      • mä en oikeen sopeudu
        pyhä asia kirjoitti:

        hohooo,ihme käsityksiä 2000luvulla.vaiko joilakin lespoilla omat zydeemit.hetskuparitkin myöntää sen puolison oleen häen paras ystävä ja kai net hetskutkin seksiä harastaa?ihme viritystä sulla!

        tähän nykymaailmaan, kun en tykkä tästä nykysysteemistä missä paneskellaan ristiin rastiin sinne tänne. Ja edelleenkin ystävyys on pyhä asia niin kuin rakkauskin. Sääli niitä joille ei ole.


      • mulle
        minulla ei sellasia ole kirjoitti:

        ystävät on YSTÄVIÄ. Ne vaan ystävät on panoja jotka eivät kyllä mitään ystäviä edes ole.

        on YSTÄVIÄ tullut joistakin jonka kanssa olen harrastanut seksiä,ihan tosi ystäviä.Ole sinä mitä mieltä haluat.Oikeastaan käy sääliksi jos ei sulla ole näin käynyt.
        Panot joista puhut,ne on hyvän päivän tuttuja;)


    • kokemusta on..

      Hei,
      itselläni on ainakin vähän ikäviä kokemuksia asian tiimoilta. Mikäli haluat oikeasti säilyttää ystävyytenne (mikäli juttunne sitä edes on, kuulostaa enemmältä), älä suutele. Tämä ohje siis ainakin niille jotka eivät ole sitä tehneet. TOSIN, jos haluaa suudella, peli taitaa olla menetetty silloinkin...

    • ei kuulu suudella,

      suudelmaan liittyy aina muitakin tunteita kuin ystävyys... Muiden kulttuurien tervehdys suudelma poskelle on aivan eriasia.

      • sängyssäkin vaikka mitä ja ...

        jopa ryhmäseksiä on naisten kesken.


    • Fairz

      Suuteleminen on pettämistä. Jos olet suhteessa et saa sudella muita kuin tyttöystävääsi. Jos olet vapaa saat suudella ketä tahdot, vaikka ystäviäsi.

    • Hulluuuuu

      Mulla on ystävä, jonka kanssa on läheisyyttä. Suudellaan halaillaan ja ollaan lähekkäin. Tunteitakin on, mutta ehkä ne ovat erilaiset. Kumpikin haluaa silti olla toisen lähellä, eikä kenenkään muun.
      Mitä lie tämmöinen sit on.

    • Ystävärakasystävä

      Mun mielestä saa suudella. Voi kun mun ystäväni haluais suudella mua pus pus

    • Thereasonisyou

      Jos mun se yksi ystävä suutelisi niin varmasti antaisin takaisin <3 Pelkkä poskipusukin sais jo pään sekaisin.

      • Igotmyeyesonyou

        Mistä rohkeus aloitteeseen? Viunasta? Suutelu on kumminkin tosi intiimiä, loppujen lopuksi vaatii tunteita enemmän kuin seksi. Ja aah, se on niin ihanaa oikeen henkilön kanssa, suudella voi tuntikausia...


      • Thereasonisyou
        Igotmyeyesonyou kirjoitti:

        Mistä rohkeus aloitteeseen? Viunasta? Suutelu on kumminkin tosi intiimiä, loppujen lopuksi vaatii tunteita enemmän kuin seksi. Ja aah, se on niin ihanaa oikeen henkilön kanssa, suudella voi tuntikausia...

        Pienissä viineissä ehkä kyllä, pari lasia nauttineena mutta ei sen enempää. Kännissä menee kaikesta mielestäni hohto. Itse tahtoisin tuntea ja aistia kaiken koko kehollani enkä pilata kokemusta kännillä. Toki jotkut varmasti tarvii sen isomman määrän alkoholia jos suuteleminen pelottaa. Itseä saattaisi aamulla vain kaduttaa jos harkitsemattomassa tilassa lähtisin toista lähestymään..


      • Thereasonisyou
        Igotmyeyesonyou kirjoitti:

        Mistä rohkeus aloitteeseen? Viunasta? Suutelu on kumminkin tosi intiimiä, loppujen lopuksi vaatii tunteita enemmän kuin seksi. Ja aah, se on niin ihanaa oikeen henkilön kanssa, suudella voi tuntikausia...

        Ja kyllä. Suuteleminen on ihanaa.. Varsinkin sen oikean kanssa..


    • menetettyjenmaa

      Huhhuh, on niin kiihkeät keskustelut et johan tässä sulaa ja jäätyy samaan aikaan. Mä en taas ole ikinä kokenut tämän kaltaista kaveruussuhdetta. Kaverit on aina olleet vain kavereita enkä ole edes haaveillut haluavani tunteilla tai käydä fyysiseksi. Nykymaailma on kieltämättä aika jännä paikka. Mä koen että saattais kärsiä liikaa ystävyys loppujen lopuksi. Jossain kohtaa tulis niin sanotusti raja vastaan vaikka siitä ei kumpikaan puhuis, mutta luulis tunteet räjähtää käsiin vielä.

    • Jotenkinnäin

      Rakastan suutelemista ja joskus tulee vaihdettua eritteitä ystävien kanssa, ventovieraita unohtamatta:) No niinä kertoina kun olen nais-tai miesystäväni kanssa suudellut niin kummankaan toiveissa ei oo ollu osio -ehkä vähän muutakin. Ja näin ollen itse tapahtumat ovat jääneet pusutteluksi. Mut mikäli tuntee ystävää kohtaan salaa intohimoa ni kannattaa ehdottomasti suudella ni tietää saako vastakaikua eikä menetä hyvää ystävää:)

    • 699669

      "Eritteiden vaihto" kuulostaa aina niin ihanan romanttiselta :)

    • Iregret

      Ite oon hyvän kaverini kanssa iholla aika paljon. Läpsimme toisiamme aina pepuille, halailemme, pidämme käsistä, pussailemme ja kaikee makaillaan sängys, mut kummallakaan ei mitään tunteita toisiakohtaan. Pari krt ollaan melkein päädytty sänkyyn, mutta olen aina stopannu, koska tiedän että se on väärin. Kaverillani on poikaystävä ja en tosiaan halua mitään draamaa.

    • silleesiinkävi

      No jaa, miksi ystävää pitäisi suudella ilman tunteita?
      Mulla on käynyt näin kahden ystävän kanssa, molempien kanssa on ollut itsellä tunteet, mutta tällä toisella ystävällä ilmeisesti ei. Tuntuu hullulta pussailla naisiinpäin olevaa ystävää tunteitta. Kai sitä mieluiten sellaisen kanssa josta todella tykkää.
      En välttämättä suosittele!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ole koskaan halunnut suudella ystävääni. En yleensäkään halua suudella ilman romanttisia tunteita. Se ei tunnu miltään, sama kuin hampaita harjaisi.

    • Anonyymi

      Miksi ystäviä suutelette, ettekö saa muuta seuraa?

    • Anonyymi

      No ainakin poskipusuja on tullut harrasteltua yhden hyvän ystäväni kanssa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe