Toimeentulotukea saavana perheenä eli kirkonrottaköyhinä ns. "ilmainen" oikeusaputoimisto veloittaa meiltä tulojen perusteella 70 € palvelustaan, joita sossu ei maksa, eli ne pitää itse kustantaa.
Kuka helvetti saa ilmaiseksi oikeusapua Suomessa jos mekään emme sitä saa toimeentulotuen saajina, eli ihmisinä joita pienempiä tuloja ei kenelläkään Suomessa pitäisi olla???
Kuinka sattuukaan kotivakuutuksessa on oikeusturva- ja vastuuvakuutus, mutta sen omavastuu on 200 €, että tälleen. Köyhä maksaa omista taskuistaan ns. "ilmaisesta" oikeusavusta!
Ilmainen oikeusapu köyhille on täyttä paskaa, se ei pidä paikkansa ollenkaan.
Oikeusapu ja kotivakuutuksen oikeusturva
7
951
Vastaukset
- että tuo
summa on se oikeusavun hakemuskustannusmaksu? Siis se päätösmaksu, siitä että oikeusapu myönnetty. Se on kuitenkin pieni maksu todellista oikeusavun kustannuksista. Jouduin itse maksamaan tuosta oikeusapupäätöksestä n 90e...Summan saa säästettyä kun karsii jostain muusta. Vaikka jättää muutaman mäyräkoiran ostamatta tms... kun säästät päivässä euron, niin melkein kahdessa kk:ssa olet säästänyt tuon 70e...Turhasta valitat. Sulla on kuitenkin varaa maksaa kotivakuutuksesta,kun kaikilla ei ole varaa ottaa mitään vakuutusta.
- ilmainen oikeusapu
pitää ehdottomasti olla ilmainen.
- ..voi sun..
Se kotivakuutus maksetaan toimeentulotukiasiakkaalle, ei mulla muuten siihen varaa olisi. Ja mitä mäyräkoiria, meidän rahat menee ruokaan että edes terveinä pysytään vaikka kovin koittavat tappaa.
- sittenhän
..voi sun.. kirjoitti:
Se kotivakuutus maksetaan toimeentulotukiasiakkaalle, ei mulla muuten siihen varaa olisi. Ja mitä mäyräkoiria, meidän rahat menee ruokaan että edes terveinä pysytään vaikka kovin koittavat tappaa.
toimeentulotuen kuuluu maksaa se oikeusavun saannin päätösmaksu 70e...
- vakuutus....
"Ilmainen oikeusapu köyhille on täyttä paskaa, se ei pidä paikkansa ollenkaan. "
Ainoastaan entisen Neuvostoliiton kannattajat luulevat edelleen, että joku asia tai toiminta on ilmaista.
Tosin ne jotka entisessä Neuvostoliitossa saivat ilmaisia apuja kohdalleen, olivat sen verran kovasssa asemassa, että asemassaan Naganilla kun osoittivat rahan tuottajan ohimoon, niin saivat erityisehtoja olla ylitse muiden.
Nyt on koittanut toiset ajat. - arvutimasiin
Haet sitkeästi siihen oikeusapumaksuun toimeentulotukea. Jos hylkäävät hakemuksen tuolta osin, niin teet siitä valituksen, johon haet taas oikeusapua, ja tästä oikeusavusta aiheutuneisiin kuluihin haet taas toimeentulotukea jne. :)
Valituksen menestymismahdollisuutta parantaakseen kannattaa vedota perustuslain 6, 21 ja 22 §:iin
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
Perustuslain (PL)
6 §: kansalaisten yhdenvertaisuus
(toimeentulotuella elävä joutuu käytännössä huonompaan asemaan, jos oikeusapumaksua ei hyväksytä toimeentulotuella korvattavaksi menoksi, koska tuollaista menoa ei ole sisällytetty laskennallisesti toimeentulotuen perusosalla katettavaksi eli toimeentulotuen perusosan tasossa ei ole huomioitu kyseisen kaltaisia "ylimääräisiä rahareikiä" )
21 § : oikeusturva
(jos toimeentulotukea ei myönnetä oikeusapumaksuun, niin käytännössähän tämä vaarantaa JOKAISELLE PL:n 21 §:ssä - myös pienituloiselle - taatun "oikeuden saada asiansa käsitellyksi puolueettomassa tuomioistuimessa")
22 §: Perusoikeuksien turvaamisvelvoite
("Julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.") - ei...
"Ilmainen oikeusapu köyhille on täyttä paskaa, se ei pidä paikkansa ollenkaan."
Jos sinulla oikeusturvavakuutus, niin se on ensisijainen korvauslähde vaikka olisi kuinka varaton. Omavastuu vakuutuksissa on noin 15% palkkiosta. Kuitenkin vähintään 150-200 euroa. Vakuutusyhtiö maksaa korvauksen avustajalle ja avustaja perii omavastuun asiakkaaltaan.
Mutta jos sinulla ei ole oikeusturvavakuutusta, niin oikeusapu korvaa näin :
Oikeusavun tulorajat ja omavastuu (nettotulot kuukaudessa)
Yksinäisellä henkilöllä
enintään 700 euroa 0 %
enintään 900euroa 20 %
enintään 1 100 euroa 30 %
enintään 1 300 euroa 40 %
enintään 1 400 euroa 55 %
enintään 1 500 euroa 75 %
Puolisoilla henkilöä kohden
enintään 600 euroa 0 %
enintään 700 euroa 20 %
enintään 850 euroa 30 %
enintään 1 100 euroa 40 %
enintään 1 200 euroa 55 %
enintään 1 300 euroa 75 %
Tarkemmat tiedot täältä:
http://www.kaikuusi.fi/kustannukset.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265