Vettä keuhkoissa todettu

äidilläni

Äidilläni todettiin viikko sitten keuhkokuume, torstaina siis. Hänet vietiin terv. keskuksesta suoraan ambulanssilla sairaalaan, kun otettiin tulehdusarvot ja ne oli yli 250. Nyt äitini on saanut sairaalassa kaikenlaisia hoitoja koska yskä ollut niin paha, että meinannut tukehtua monta kertaa jo. Hänellä ollut esim. happiviikset, happinaamari, jokin vesipullo johon hengittää, kuuma juomaa-annettu, sitten jotain vedenohennuslääkettä sekä salbutamolia, eli keuhkoputkia avaavaa lääkettä.

Tänään lääkäri kertoi että on vettä keuhkoissa. Toivon niin, että äitini paranee. Miten vaarallista mahtaa olla tuo vesi keuhkoissa, kai se sieltä saadaan pois? Punkteerataan tms.??
Äitini on 54v. Ja sairastaa mm. sokeritautia.

16

47736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keuhkossa

      voi olla, jos on paha keuhkokuume. Se lähtee sieltä itsekseen, kun tulehdus alkaa parantua. Sitä ei tarvitse punkteerata, ellei sitä ole niin litrakaupalla, että se selvästi haittaa hengitystä.

      • joku

        Hei, ajattelin kirjoittaa omasta kokemuksestani. Äitisi tilanne on varmasti kuitenkin ihan eri kuin omani, sillä itse olen nuori ja kokemuksen aikaan muuten täysin terve.

        Menin noin kuusi vuotta sitten lääkäriin valittamaan kun tuntuu vaikealta hengittää. Lääkäri totesi että sinulla kertyy nestettä keuhkoihin. Sanoi, että jos vaiva jatkuu, niin tule puolen vuoden kuluttua uudestaan, eli asialle ei tehty mitään. En kyllä sitten jaksanut mennä kun ei siitä tunnuttu suurempaa numeroa tehtävän ja aikoja on vaikea saada.

        Maalaisjärjellä siis veikkaisin samaa kuin edellisessä vastauksessa eli se lähtee melko lailla itsestään pois.


    • ole vettä

      vaan kauhkoja ympäröivässä tiiviissä tilassa jota kutsutaan pleuraksi. Äidilläsi on peluranestettä. Hoidataan punktoimalla, jolla oireet yleensä lievittyvät. ja nesteilyn syy esim. tulehdus (pleuriitti) hoidetaan antibiootein ym. lääkkein. Toki pleuranesteilyyn voi olla jokin muukin syy esim. syöpä.

      • hyvä.........

        mutta "vettä keuhkoissa" on yleinen ja ymmärrettävä termi puhekielen käytössä


      • hätä ystävästä

        ystävälläni on keuhkosyöpä jota on hoidettu mutta ei ole saatu pois vielä ainakaan.ja sitten syöpä levisi päähän sai hoitoo melkein saivat sen pois.ja nyt tuli vettä keuhkoihin joka poistettiin kuinka vaarallista on tuollasessa tilassa kun vettä tulee keuhkoihin.johtuuko se siittä syövästä


      • nesteessä
        hätä ystävästä kirjoitti:

        ystävälläni on keuhkosyöpä jota on hoidettu mutta ei ole saatu pois vielä ainakaan.ja sitten syöpä levisi päähän sai hoitoo melkein saivat sen pois.ja nyt tuli vettä keuhkoihin joka poistettiin kuinka vaarallista on tuollasessa tilassa kun vettä tulee keuhkoihin.johtuuko se siittä syövästä

        Vettä/nestettä keuhkoissa ?? Eikös se lähde pois nesteenpoistolääkkeellä ?? Vanhemmilla ihmisillä joille nestettä keuhkoihin kertyy jostain syystä kuin itsestään, tätä vaivaa hoidetaan nesteenpoistolääkkeellä.
        Kymmenkunta vuotta sitten itse olin röntgenissä ja lääkäri epäili, et mulla vois olla nestettä keuhkoissa ja antoi lähetteen sairaalaan jossa sit tehtiin erilaisia kokeita ja juotiin "lateksia" varjoainekuvausta varten joka sit otettiinkin sellaisessa putkessa, oli kait se magneettikuvaus joka viipaloi kuvia eri suunnilta otettuna. Sit ne sanoi, et neste voidaan poistaa joko neulalla suoraan kyljestä tai nielun kautta letkulla. Olin jo toimenpide huoneessa kun lääkäri tuli ja katsoi ennen toimenpidettä otettuja röntgenkuvia (niitä magneettikuvia) ja vertasi niitä siellä terveyskeskuksessa otettuihin kuviin ja totesi etteihän mulla olekaan mitään nestettä keuhkoissa eli saisin heti lähteä kotiin. Röntgenkin voi erehtyä tai sit kuvia zoomaileva lääkäri. Olin jo saanut erilaisia valmistavia lääkkeitä nesteenpoistoa varten jonka vuoksi jouduin odottelemaan muutamia tunteja, et pääsin autolla ajelemaan kotiin päin. Et sellaista.
        En vieläkään tiedä minkälaiset oireet ilmaantuvat jos epäilee noin niiku itekseen et onkohan vettä keuhkoissa ??


      • Asbestoosi
        nesteessä kirjoitti:

        Vettä/nestettä keuhkoissa ?? Eikös se lähde pois nesteenpoistolääkkeellä ?? Vanhemmilla ihmisillä joille nestettä keuhkoihin kertyy jostain syystä kuin itsestään, tätä vaivaa hoidetaan nesteenpoistolääkkeellä.
        Kymmenkunta vuotta sitten itse olin röntgenissä ja lääkäri epäili, et mulla vois olla nestettä keuhkoissa ja antoi lähetteen sairaalaan jossa sit tehtiin erilaisia kokeita ja juotiin "lateksia" varjoainekuvausta varten joka sit otettiinkin sellaisessa putkessa, oli kait se magneettikuvaus joka viipaloi kuvia eri suunnilta otettuna. Sit ne sanoi, et neste voidaan poistaa joko neulalla suoraan kyljestä tai nielun kautta letkulla. Olin jo toimenpide huoneessa kun lääkäri tuli ja katsoi ennen toimenpidettä otettuja röntgenkuvia (niitä magneettikuvia) ja vertasi niitä siellä terveyskeskuksessa otettuihin kuviin ja totesi etteihän mulla olekaan mitään nestettä keuhkoissa eli saisin heti lähteä kotiin. Röntgenkin voi erehtyä tai sit kuvia zoomaileva lääkäri. Olin jo saanut erilaisia valmistavia lääkkeitä nesteenpoistoa varten jonka vuoksi jouduin odottelemaan muutamia tunteja, et pääsin autolla ajelemaan kotiin päin. Et sellaista.
        En vieläkään tiedä minkälaiset oireet ilmaantuvat jos epäilee noin niiku itekseen et onkohan vettä keuhkoissa ??

        sellainen, jolla on sitä joskus ollut.
        Se vesi siellä"keukoissa" sillälailla "surisee". Ei lorise.
        Minulla on ollut useastikkin, ja onpa toista keuhkoani operoitukin. Ei kuitenkaan löydetty silloin mitään syöpään viittaavaa. jotain kalkkeutumia poistivat, ja ottivat koepaloja.
        Tähystetty on myöskin ainakin kolme kertaa, samoin kuin kuvattu ainakin sen "sata" kertaa, erillaisilla vehkeillä, kuin myöskin ultralla. Kehkokuul´meita on ollut useita, KUUMEETTOMIAkin! Niitäkin on.
        Nyt tänä kesänä todettiin sitten asbestoosi, kun sitä tasan kymmenen vuotta jahdattiin, ja etsittiin.,
        Nesteilyyyn voi ilmeisemmin olla syynä myöskin sydämen vajaatoiminta.
        Ei minua ole punkteerattu vielä sen veden takia, vaikka sitäkin on joskus suunnitellet. nesteenpoistolääkkeillä se yleensä häviää, tai sitten itsekseeen.
        Joiltakinhan sitä on litratolkulla poistettu.


    • sairas syys

      Minulla kun oli vettä keuhkoissa, todettiin tubi. En tiedä mistä moinen tuli.
      Ehkä perintö sellainen.
      Neste postettiin selkä puolelta punkteeraamalla ja söin vuoden tubi pillerit.
      tästä nyt on jo aikaa, nyt menee ihan ok.

      • suru silmä

        Minkä ikäinen olet? Tuberkeli voi olla koteloituneena kymmeniäkin vuosia ja sitten puhjeta olosuhteiden, esimerkiksi kovan flunnssan ansiosta. Itselläni on juuri sellainen koteloitunut tubi keuhkoissa.


    • vesi valuu

      Minulla on parasta aikaa vettä kehkoissa. Sitä hoidetaan lääkkeillä. Menen ylävatsan ultraääneen piakkoin. Vaikea on ollut hengittää. Rintaan käy, kun kävelee. Todella huomaa, ettei ole kunnossa. Yöllä, kun herää, hengitys korisee. Ihme, ettei kaksi lääkäriä huomannut sitä vastaanotolla, kun kuuntelivat hengitysääniä. Se huomattiin ainoastaan röntgenlääkärin lausunnosta.

    • harmikki1

      LÄHTEEKÖ VESI KEUHKOISTA ITSESTÄÄN VAI PITÄÄKÖ PUNKTEERATA JA AUTTAKO NESTEEN POISTOLÄÄKE.

    • 20+13

      LÄhtee itestään, ei tarvi välttämättä punkteeratta, ei lähde nesteenpoistolääkkeeillä

      • https://www.terveyskyla.fi/palliatiivinentalo/oireiden-hoito/oireet/nesteen-kertyminen-kehoon

        Tuossa olisi huolestuneelle aloittajalle varmaa tietoa asiasta! 30 minuutin homma poistaa neste keuhkoista! !vMinulta on poistettu vatsaontelosta 3 kertaa nestettä, ensimmäisellä kerralla reilut 12 litraa, toisella kerralla yli 10 litraa, kolmannella vajaa 4 litraa, melko kivuton homma tuo on, vähän tuntuu kun putki työnnetään kyljestä sisään! Keuhkoista se poistetaan neulalla !

        Late Lapista.


    • Anonyymi

      Kauan menee että vesi lähtisi pois keuhkosta on ollu jo pitkään paine vasemmassa keuhkossa

    • Anonyymi

      Itselläni todettiin keuhkokuume.Myös ahtauma on.nyt löytyi vettä keuhkoista eli taitaa olla aika paha kun lääkäri ei sano mitään.... kuukauden kuluttua Aika....Jotain yskösjuttuja myös...en tiedä, jaksaako tällästä enää kauan...

      • Anonyymi

        Hei, oletko kotona vain sairaalassa nyt ? Kyllä ne sairaalassa tekee kaiken mahdollisenja lääkäri ovat huippua Suomessa, mutta taidat voida aika huonosti ? Pelottaako sinua ? Minkälaisia lääkityksiä sinulla on ?
        Tsemppiä ja jaksamista sinulle !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe