Tyttärien vanhemmat

etusijalla?

Miksi?
Joka joulu ja juhlapyhä poikiemme perheet viettävät lomansa vaimojen perheitten luona. Meillä käydään hätäisesti, surettaa :(

Olemme kilttejä ihmisiä, hyvät välit on lapsiin ja puolisoihin, siksi en ymmärrä miksei meille suoda hetkiä lastenlasten kanssa. Miten meistä voisikaan tulla läheisempiä kun ei siihen anneta mahdollisuutta..

31

2970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytär minäkin

      Me käydään jouluna sekä miehen vanhempien luona, että minun vanhemmillani. Tänä vuonna taidetaan olla tuntimääräisesti pidempään minun vanhemmillani, mutta yritetään olla suunnilleen tasapuolisia.

      Onko poikiesi vaimoilla sisaruksia? Jos ovat ainoita lapsia, ymmärrän hyvin että haluavat olla joulun siellä ettei vanhemmilla olisi niin yksinäistä.. Ajattelevat ehkä että kun sinulla on kerta useampi poika, että jos molemmat / kaikki käyvät pikaisesti, ni se on yhteensä kuitenki ihan tarpeeksi.

      Myös välimatka voi vaikuttaa, ja lasten päivärytmi... Meillä on kaksi pientä lasta ja vierailujen sovittaminen päikkäreihin ja muihin sopivaksi vaatii pientä järjestelyä.


      Suosittelisin puhumaan asiasta pojillesi suoraan, mutta hienovaraisesti. Valittamatta, kerrot vain mihin suuntaan toivoisit asioiden menevän.

      Hyvää Joulua! :)

      • väsynyt äiti

        älytöntä kisata vuoroista. On normaalia tavata muitakin kuin sukulaisia kun arkisin ei ehdi. Toki ihmisten kemiatkin vaikuttaa asiaan...Meilläkin anoppi totesi äitini olevan etulyöntiasemassa kun asuu samassa kaupungissa. Tosi hassua. Korrektina ihmisenä onkin aina vetäytynyt taka-alalle kun miehen äiti matkan takaa tulee meille. Miehellä kuitenkin neljä sisarusta , joten muutkin voisivat hieman aktivoitua. Tänä vuonna sain vihdoin sanottua , että olen ainut lapsi ja äitini mahtuu Jouluun...Mitään erimielisyyksiä meillä ei ole. Mutta jos haluaa tasapuolisuutta , tulisi sitä antaa myös lapsille , jotta omat tavat ja perinteet pääsevät muotoutumaan.


      • ei kai kukaan tapaamisista
        väsynyt äiti kirjoitti:

        älytöntä kisata vuoroista. On normaalia tavata muitakin kuin sukulaisia kun arkisin ei ehdi. Toki ihmisten kemiatkin vaikuttaa asiaan...Meilläkin anoppi totesi äitini olevan etulyöntiasemassa kun asuu samassa kaupungissa. Tosi hassua. Korrektina ihmisenä onkin aina vetäytynyt taka-alalle kun miehen äiti matkan takaa tulee meille. Miehellä kuitenkin neljä sisarusta , joten muutkin voisivat hieman aktivoitua. Tänä vuonna sain vihdoin sanottua , että olen ainut lapsi ja äitini mahtuu Jouluun...Mitään erimielisyyksiä meillä ei ole. Mutta jos haluaa tasapuolisuutta , tulisi sitä antaa myös lapsille , jotta omat tavat ja perinteet pääsevät muotoutumaan.

        kirjaa pidä:)


      • kyllä minijän
        ei kai kukaan tapaamisista kirjoitti:

        kirjaa pidä:)

        äiti pitää. Todella.


    • joulua kuitenkin!

      Kysy heiltä suoraan. Emmehän me täällä voi toisten ajatuksia tietää..

    • tapanina

      Meillä käydään molempien luona eri päivinä. Tänä Jouluna ei omien vanhempien luona ollenkaan näer niitä niin usein muutenkin. Aatto ollaan perheen kesken. Ja jos totta puhutaan niin anoppi tekee Joulusta kovemman jutun kun omat vanhempani. Anoppilaan meno on siksi kiusallista koska siellä hössötetään joulua ja painostetaan käymään. Itse kutsuttu heitä meille käymään ihan muulloinkin mutta tuntuu että kaikki kulminoituu jouluna. Jos ei käy silloin niin ja niin, niin stten ollaan huonoja ihmisiä ja ei anneta lasten olla mummojensa kanssa. Enemmän ne käynnit on sitä kuitenkin tähän asti ollet, että ne lapset ovat olleet tokasijalla. Minun puolesta anoppi ja appi saisivat viettää enemmän aikaa lastemme kanssa mutta eihän nuo vietä. Kaikki pitäs olla valmiina viedä ja hakea kun itse voisivat tulla ja hakea. Tämä oli vain yksi näkökanta asiaan.

      • tulee tässä

        ei jouluna, ei loppiaisena, ei juhannuksena, ei vappuna, ei pyhänä, ei arkena miniä salli ainoaa lapsenlastani nähdä.
        Poikani antoi kaksi valokuvaa, niistäkin suuttui miniä.
        Matka ei esteenä, sitä on tasan yksi kilometri.
        En pyydä, en vaadi, toivon vain hiljaa mielessäni että miniä joskus kasvaa ulos itsekkyydestään.
        Lapsella on mielestäni oikeus tavata myös isän äitiä.


      • ehkä kohta entinen miniä..
        tulee tässä kirjoitti:

        ei jouluna, ei loppiaisena, ei juhannuksena, ei vappuna, ei pyhänä, ei arkena miniä salli ainoaa lapsenlastani nähdä.
        Poikani antoi kaksi valokuvaa, niistäkin suuttui miniä.
        Matka ei esteenä, sitä on tasan yksi kilometri.
        En pyydä, en vaadi, toivon vain hiljaa mielessäni että miniä joskus kasvaa ulos itsekkyydestään.
        Lapsella on mielestäni oikeus tavata myös isän äitiä.

        eiköhän sama matka teiltä heille,kun lapsen lapsen luota teille.Meillä anoppi on hokenut samaa mantraa joka vuosi.Olen miettinyt ihan oikeesti että miten ei itse käy,kun se lähteminen on heiltä helpompaa.Mutta kun aina ovat olleet omat menot tärkeempiä kuin meillä käyminen.Me olemme kyllä kyläilleet.Toki enemmän omilla vanhemmillani koska ollaan niin samanlaisia.Mieheni myös tuntee olevansa kotonaan.Mielestäni anopit saisivat rehellisesti kertoa omista mielipiteistään ja toiveistaa,ettei tarvitsisi mökötellä kenenkään.Meillä äitini viettää aaton kanssamme,mutta anopille se ei ole koskaan sopinut.Häthätää käydään lasten synttäreilläkin ja luvataa tulla sitten ajan kanssa.Mutta ikävä kyllä se on sitten unohtunut.Miksi anopit ovat miniöille niin katkeria ja kateellisia..??Vaikka miniä yrittäisikin ihan mielellään olla ystävä.Ei niitä lapsenlapsiakaan voi omistaa..


      • mustasukkainen
        tulee tässä kirjoitti:

        ei jouluna, ei loppiaisena, ei juhannuksena, ei vappuna, ei pyhänä, ei arkena miniä salli ainoaa lapsenlastani nähdä.
        Poikani antoi kaksi valokuvaa, niistäkin suuttui miniä.
        Matka ei esteenä, sitä on tasan yksi kilometri.
        En pyydä, en vaadi, toivon vain hiljaa mielessäni että miniä joskus kasvaa ulos itsekkyydestään.
        Lapsella on mielestäni oikeus tavata myös isän äitiä.

        lapsistaan tai pitää sinua kilpailijana miehestään. Joku lapsuudentrauma varmaan, on ollut lapsena epävarma siitä saako rakkautta muilta. Hän on jäänyt taisteluun lopun elämäänsä, muiden pitää kestää.


      • miniän luo
        ehkä kohta entinen miniä.. kirjoitti:

        eiköhän sama matka teiltä heille,kun lapsen lapsen luota teille.Meillä anoppi on hokenut samaa mantraa joka vuosi.Olen miettinyt ihan oikeesti että miten ei itse käy,kun se lähteminen on heiltä helpompaa.Mutta kun aina ovat olleet omat menot tärkeempiä kuin meillä käyminen.Me olemme kyllä kyläilleet.Toki enemmän omilla vanhemmillani koska ollaan niin samanlaisia.Mieheni myös tuntee olevansa kotonaan.Mielestäni anopit saisivat rehellisesti kertoa omista mielipiteistään ja toiveistaa,ettei tarvitsisi mökötellä kenenkään.Meillä äitini viettää aaton kanssamme,mutta anopille se ei ole koskaan sopinut.Häthätää käydään lasten synttäreilläkin ja luvataa tulla sitten ajan kanssa.Mutta ikävä kyllä se on sitten unohtunut.Miksi anopit ovat miniöille niin katkeria ja kateellisia..??Vaikka miniä yrittäisikin ihan mielellään olla ystävä.Ei niitä lapsenlapsiakaan voi omistaa..

        lapsenlapsia katsomaan, ellei miniä kutsu. Oma anoppisi on varmaan aistinut saman minkä minäkin kirjoituksestasi, että ei ole riittävän "samanlainen" kuin Sinä ja että olet anopille mustasukkainen miehestäsi, koska painotat miten miehesi viihtyy paremmin Sinun vanhempiesi luona kuin omien vanhempiensa luona. Voisit vaikka käydä siivoamassa mustasukkaisen pääsi jossain terapiassa.


      • aivan sama
        miniän luo kirjoitti:

        lapsenlapsia katsomaan, ellei miniä kutsu. Oma anoppisi on varmaan aistinut saman minkä minäkin kirjoituksestasi, että ei ole riittävän "samanlainen" kuin Sinä ja että olet anopille mustasukkainen miehestäsi, koska painotat miten miehesi viihtyy paremmin Sinun vanhempiesi luona kuin omien vanhempiensa luona. Voisit vaikka käydä siivoamassa mustasukkaisen pääsi jossain terapiassa.

        mielipiteensä kullakin.On todellakin AINA pyyetty ja lämmöllä otettu vastaan mutta kun ei halua niin ei sitä voi pakottaakkaan ketään luonaan kyläilemään.Ihan saat vapaasti sanoa mitä lystäät.


    • Isoäiti...

      ...vuorovuosina kummankin isovanhemman luona. Samaa perinnettä jatkoivat lapsetkin ihan automaattisesti. Oiskohan niin, että tapa on lapsuudenkodista lähtöisin.

      Meillä on tähän asti sopu näistä säilynyt, toivottavasti jatkossakin.

    • paha miniä

      Tunnustan, että meillä on kuten ap. kirjoittaja kuvaa. Meidän joulunvietossamme ovat mukana minun vanhempani, mutta eivät miehen äiti ja miesystävä.

      Täällä on turha luetella kaikkia syitä, joita varmaan olisi useitakin. Tärkein on kuitenkin se, että mies on sanonut, että ei halua äitiään ja seuralaista juhlintaan mukaan. Että se siitä, vaikka joka joulu otankin esille, että kutsutaanko mummu ja XX.

      No, XX:lle ei ole koskaan kelvannut laittamani ruoka, vaikka miljoona kertaa on kutsuttu syomään ja laitettu ruokaa. Onneksi edes mummu tulee... (Nyt iskee paha miniä :D )

      Mies muistaa aina mainita vuosien takaisen jutun, kun hän kutsui mummua meille jouluksi, mutta mummulle oli tärkeämpää kestitä kahden viikon takaista uutta poikaystävää kuin osallistua oman pojan perheen joulunviettoon. Eipä ole sen jälkeen edes yrittänyt kutsua.

      Katkerana miniänä totean, että XX:n mukaan tulon jälkeen loppuivat myös mummun spontaanit vierailut lastenlasten luona. Ja sitten ihmetellään, miksi toinen mummu on tärkeämpi kuin toinen...

      Ja turha sanoa, että onhan rakkaus tärkeämpää. On toki uusi rakkaus tärkeää, mutta kyllä minä pidän perhearvoja tärkeimpänä. Omat vanhempani ovat myös eronneet ja seurustelevat tahoillaan, silti ovat jouluna meillä ja uudet kumppanit viettävät joulua omien lastenlastensa luona.

      Nämä ovat näitä vaikeita asioita. Meillä takana on varmaan miehen lapsuuden ja nuoruuden katkeruus. En tiedä, mikä teillä on, mutta asiat pitäisi uskaltaa ottaa esille suoraan eikä täällä.

      Voisitko ehdottaa pojillesi, että ensi jouluna te kutsutte sekä pojat perheineen että miniän vanhemmat teille joulun viettoon. Ehkäpä jonkun silmät voisivat aueta kutsumaan teidätkin mukaan. En tiedä. Jos oma anoppini sanoisi, että tulkaapa kaikki meille, niin tod.näk. sanoisin, että emme tule, koska teillä on niin pienet tilat, mutta tervetuloa meidän hulinaamme mukaan.

      Hyvää joulua kaikesta huolimatta!

      Ps. Olette taatusti tärkeitä ja rakkaita lyhyistä vierailuajoista huolimatta

      • ja asiat

        kyllä nyt asia on niin, että perhe viettää keskenään joulun miten haluaa. Ei ole mitään kaavaa tähänkään, että painostetaan käymään siellä ja täällä. Aika lapsellista vetää johtopäätös miksi meillä ei käydä ja heillä käydään ym. Äiti ja isä ovat tärkeintä lapselle ja joulun hetket ja tunnelmat..


    • Sama yksinäinen mummo

      Kiitos vastauksista!

      Olen poikien perheitä pyytänyt meille jouluksi, mutta menevät mieluummin anopeilleen "kun on sovittu". Ja siellä on niin joulua laitettu valmiiksi.. Ehdotin kerran että voitaisiin kaikki viettää yhdessä (siis miniöitten vanhemmatkin) joulua vaikka jollain huvilalla, mutta ei kuulemma tuntuisi joululta.

      Muulloinkin olen tietysti pyytänyt lapsia meille, ja luvannut hoitoapua, mutta vievät miniän äideille kun ovat tutumpia ja lähempänä.

      Kun käymme kyläilemässä, niin ainakin toisen perheen luona istuu aina myös anoppi, ja lapset touhuaa hänen kanssaan. Käy kyllä hyvin selväksi että olemme vieraita.

      Asumme n.20km lapsista, ja toiset mummot ja vaarit 5-10km päässä. Ei kai tuo matka voi meitä noin erottaa? Olen luvannut bensarahat antaa ettei siitä olisi kiinni.

      Isän kanssa ollaan ihan normaalia väkeä, ei oteta alkoholia. Isä on huonojalkainen, mutta ei se elämää kovasti rajoita.

      Väkisin täytyy mennä omien lastensa elämään, en tiedä jos antaisin vaan olla kun ei mitään muutosta asiaan ole vuosien varrella tullut.

      Poikani soittavat jos tarvivat rahaa, mielelläni lapsia autan, mutta väkisinkin tulee mieleen että se on ainoa syy kun meidätkin muistetaan.

      Sain tänäkin vuonna pitkät lahjalistat jokaiselle lapselle erikseen, kävisiköhän lapseni jouluna edes senvertaa jos ei olisi lahjan hakua? ;)

      En aivan tällaista tulevaisuutta kyllä arvannut, odotin niin kovasti lapsenlapsia.

      • toinen pojan äiti

        täällä. Voi miten tutulta kuulostaa, paitsi että minä olen yksin, ei ole pappaa ja asun lähempänä kuin miniän vanhemmat. (minä 0,5 km, he 25)
        Raitis olen, siinä vika varmasti on :(
        en vaikuta normaalilta kun en juopottele, heidän mielestään.
        Monelta surulta säästyisi jos ei olisi poikalapsia äideillä...


      • Sama mummo
        toinen pojan äiti kirjoitti:

        täällä. Voi miten tutulta kuulostaa, paitsi että minä olen yksin, ei ole pappaa ja asun lähempänä kuin miniän vanhemmat. (minä 0,5 km, he 25)
        Raitis olen, siinä vika varmasti on :(
        en vaikuta normaalilta kun en juopottele, heidän mielestään.
        Monelta surulta säästyisi jos ei olisi poikalapsia äideillä...

        Oho, ei mieleenkään ole tullut tuo alkoholin juomattomuus!

        Voisiko olla tosiaan yksi syy kun me isän kanssa ei sitä oteta.
        Alkoholi kuuluu kyllä miniöitten perheiden joulunviettoon. Sillä kai nuoret perheet jäävätkin anoppilaan yökuntiin kun eivät ole ajokunnossa.

        Laitoitpa nyt miettimään, ollaanko tässä liian tiukkapipoisia ;)

        Hyvää uutta vuotta sinulle, jaksamista!


      • Raitis Joulu
        Sama mummo kirjoitti:

        Oho, ei mieleenkään ole tullut tuo alkoholin juomattomuus!

        Voisiko olla tosiaan yksi syy kun me isän kanssa ei sitä oteta.
        Alkoholi kuuluu kyllä miniöitten perheiden joulunviettoon. Sillä kai nuoret perheet jäävätkin anoppilaan yökuntiin kun eivät ole ajokunnossa.

        Laitoitpa nyt miettimään, ollaanko tässä liian tiukkapipoisia ;)

        Hyvää uutta vuotta sinulle, jaksamista!

        Lapsi kärsii, jos jouluna aikuiset ottavat alkoholia. Nautitaanpa alkoholia sitten muka sivistyneesti tai ryypätä rällästäen; Lapsi kärsii aina.

        Meillä ei kukaan käytä alkoholia jouluna. Ei sitä saunakaljaakaan.


      • ja lapsellista
        Raitis Joulu kirjoitti:

        Lapsi kärsii, jos jouluna aikuiset ottavat alkoholia. Nautitaanpa alkoholia sitten muka sivistyneesti tai ryypätä rällästäen; Lapsi kärsii aina.

        Meillä ei kukaan käytä alkoholia jouluna. Ei sitä saunakaljaakaan.

        eikö nyt pitäisi enemmälti puuttua näihin ihmissuhdeongelmiin ,eikä mitä kukin tekee ja mitä kukin on ? voinhan minäkin ilmaista, että anoppini on täysin sekaisin ja juoppo..tosi on. Vietän jouluni miten lystään en välitä anopista sun muista..ELÄN ja vietän aikaani lapseni kanssa omilla ehdoillani koska olen ÄITI ja lapsellani on ISÄ ! Vielä kerran sekin asia, että minulla on ÄITINÄ vastuu ja velvollisuus HOITAA lastani ja niin myös ISÄLLÄ. Anoppi ja muut ovat ULKOPUOLISIA heillä on omat kuviot ja ELÄMÄ !


      • äitinä vastuu, totta
        ja lapsellista kirjoitti:

        eikö nyt pitäisi enemmälti puuttua näihin ihmissuhdeongelmiin ,eikä mitä kukin tekee ja mitä kukin on ? voinhan minäkin ilmaista, että anoppini on täysin sekaisin ja juoppo..tosi on. Vietän jouluni miten lystään en välitä anopista sun muista..ELÄN ja vietän aikaani lapseni kanssa omilla ehdoillani koska olen ÄITI ja lapsellani on ISÄ ! Vielä kerran sekin asia, että minulla on ÄITINÄ vastuu ja velvollisuus HOITAA lastani ja niin myös ISÄLLÄ. Anoppi ja muut ovat ULKOPUOLISIA heillä on omat kuviot ja ELÄMÄ !

        kanna vastuusi kuten olen minäkin tehnyt.
        Muista kuitenkin että lapsella on oikeus muihinkin ihmissuhteisiin kuin vain äitiin ja isään.
        Isovanhemmat ovat lapselle rikkaus, joka valitettavan monilta puuttuu.


      • kyllästynyt äiti
        äitinä vastuu, totta kirjoitti:

        kanna vastuusi kuten olen minäkin tehnyt.
        Muista kuitenkin että lapsella on oikeus muihinkin ihmissuhteisiin kuin vain äitiin ja isään.
        Isovanhemmat ovat lapselle rikkaus, joka valitettavan monilta puuttuu.

        ettei koskaan anna lapsille mitään , edes krääsää:) Pahinta on , että sekaantuu meidän antamisiin. Siis omilla palkkarahoilla tienattuihin. Ei huvita kutsua siksi.


    • sinä

      mene joulun viettoon lasten luo?

      • äitiäni

        Siksi, että hän on niin ilkeä suustansa arvostelemaan muita ja itsensä nostaa korokkeelle. Ei kukaan jaksa kuunnella sellaista, varsinkaan jouluna.
        Aloittajan pitäisi kysyä asiaa suoraan pojilta. Jos he eivät pelkää sinua, sanovat kyllä todellisen syyn.


    • seonmeilläkin

      tytöt määrää perheen olemiset. Sitten vielä ihmetellään miksi suomessa miehet voi huonosti. Asennekoulutusta tarvitsivatkin nuoret naiset, miten eletään tasa-arvoisessa parisuhteessa.Antaisivat tilaa isyydelle, niin lapsetkin voisivat paremmin.

      • Sivusta seurannut

        Surullisen harva mies käyttää hänelle suotuja lomia saati jää kotiin lapsen kanssa. Isyyden kehittymiselle on olemassa Suomessa poikkeuksellisen suotuisa ympäristö, mutta se vaatii panosta myös itse isän taholta.


    • yksinkertaisesti

      viihtyvät paremmin tyttären vanhempien luona. Poikasi ei vaan kehtaa sitä sinulle suoraan sanoa. Toisessa paikassa on parempi tunnelma, ruoka, seura, ei se sen kummempaa ole.

      • tunnelma

        heti parantua ja ruokaakin voisi alkaa hankkia kaappeihin vieraiden varalta, jos niitä haluttuja vieraita eli pojan perhe alkaisi käydä ja lapsenlapset ja pojan vanhemmat tulisivat tutuiksi ja läheisiksi toisilleen.
        Ehkä oma poika ja lapsenlapset eivät ole yhtä vaativia kuin miniä on.
        Sitä mummojen tulisi varoa, etteivät luo syyllistävää ilmapiiriä, se aikanaan karkotti minua oman äitini luota pois, tuli niin paha olo ja mieli, olla niin ettei äiti syyllistäisi ja samalla selvitä omasta alkavasta itsenäisyyden hakemisestaan ja elämästään.


    • ihmiset

      Miksi vietätte joulua vain aattona?? Meillä on jouluateria ihan minä päivänä vaan ja lahjoja annetaan vaikka joulukuun 1 pvä tai tammikuun puolessavälissä. Ei kannata panostaa noin voimakkaasti aattoon, pääsee itse halvemmalla, juhlikoot mukulat toisten kustannuksella. Aattohan on pian ohi ja pääsee ulkoilemaan ja vaikka mitä voi puuhailla. Paras joulu on oma rauha ja herkut itselle ja hyvät leffat jne. Kannattaa kokeilla, ette kadu!

    • riidat turhia

      Sopu sijaa antaa!

    • tyhmä tonttu

      Mekin käymme molempien perheiden luona. Aatto vanhempieni kanssa, seuraava pvä mieheni äidin luona jolla uusi mies ja sitä seuraava pvä mieheni isän luona jolla uusi vaimo. En pidä näistä sukulaisista muutenkaan ja ärsyttää kun koko joulu menee aina yhtä juoksemisessa pelkästä velvollisuudentunteesta, koska emme ole näiden mieheni vanhempien kanssas juuri muutoinkaan tekemisissä. Olisi ihana vain olla läheisten ja rakkaiden ihmisten kanssa ilman näitä pakollisia sukulaisvisiittejä. Joulu on muutakin kuin pakollisia sukulaistapaamisia, tai ainakin toivoisin niin.

      • 17+18

        Mitäs mieltä se tyhmän tontun puoliso on? Onko se hänellekin vain rasittavaa velvollisuuden tunnetta nähdä omaa äitiänsä ja isäänsä edes Jouluna?

        Sinä lasket sukulaisiksi vain oman sukusi ihmiset mutta muista että myös puolisollasi on äiti ja isä siis läheisiä jotka ovat hänelle ihan yhtä tärkeitä kuin omasi sinulle vaikka sinua mielistelläkseen muuta sanoisi ja esittäisi.

        Mistä teitä itsekkäitä tunnekylmiä olioita oikein sikiää!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe