Mantelipuun oksa

Jouluaaton ovi raollaan,
sydän etsii
isä kättäni kylmää,
puhalla lämpöäs.

Isä Sinä
asetat käteeni
mantelipuun oksan.

Oksan
jonka arvon
pitkän tien
pimeys kypsyi.

Isä katso
mantelipuu on
puhjennu kukkaan.

Niin lapseni
se on puhjennu
on Joulu

Soi sydämeni
kohotan avatut käteni
katson mantelipuun oksaa.

Isä
rakkaudestas virrastas
kautta aikojen
halki kuoleman ja jään.

Kohoan ylös kylmän
kädessäni
kukkaan avautunnu
mantelipuun oksa.

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      .."Oksan
      jonka arvon
      pitkän tien
      pimeys kypsyi.

      Isä katso
      mantelipuu on
      puhjennu kukkaan.

      Niin lapseni
      se on puhjennu
      on Joulu"..

      Miten sisältä liikutti nuo säkeistöt - Ajatukset runossasi..

      Murukulta lähettää paljon lämpöisiä ajatuksia sydämellään tuntevalle ystävälle ja toivottaa ¨¨Iloista Joulua!¨¨ :)

      • MURUKULLAN..ovella

        Tuon Joulun taas saimme elää,
        loi niin herkkiä, lämpimiä
        yhteisiä hetkiä.
        Teimme käärojen luokse retkiä,
        avatessa nauhoja,
        lähestyimme toisiamme.

        Joululahjaa
        kalleinta rakkaus päällä maan.
        Sydän taas löys tien,
        kyyneleetki halauksineen läsnä.

        MURUU..näät oon Liisa pien,
        olet niin sydämellinen,
        Sinäki saat esiin kyynelii,
        Joulun lämpöä molemmin käsin ojennan.


    • hiippailija

      kuin joku käsi
      ohjasi minut runoosi
      näin jouluaattona
      kurkkaamaan

      oli runosi
      herkkä ja kaunis
      juuri tähän hiljaisuuteen
      mikä ympärilläni vielä on

      maa on valkea
      iltasella näkyy jäljet
      tonttujen ja pukin
      kun lapsiperheissä
      vierailee

      Runollista ja Rentouttavaa Joulua Sinulle

      • Kaunista ja lämmittävää,
        jo ajatuski,
        "kuin joku käsi"
        oii Sinut hiippailemaan toi.

        Joulu
        sen koenki onkii,
        kaikkein herkintä,
        käärittynä
        odottaa vain sydämiä,
        sen luo.

        Sydän täynnä tulvillaan
        lämmin kiitos "hiippailija"

        Minäki sain ikioman tonttuhatun,
        voiskii ja lähtee iltasella...hymyn kera..Liisa


    • lindalinda1

      harras ja kaunis on mantelipuun oksasi Liisa.

      Herkkiä säkeitä, jotka liikauttaa lukijan sisin-
      tä - kiitos.

      Ja Sinulle myös Hyvää Joulua lapsiesi ja
      lapsenlapsiesi parissa. Heillä on onni omistaa
      kaltaisesi sydämellinen äiti ja mummu.

      • Josta lämpö virtaa, kädet kylmät lämpenee.
        Katse syttyy, toivonvalon luona,
        olla saa kohde, suuren rakkauden.

        Olla kohde
        tyhjä käsi siihen tuon
        ihmeen,mantelipuun oksan
        se avautuu kukkaan?

        Joulu
        taas vei herkille tunteitten vuorille.
        Sydän rakkauden aalloissa ui,
        murtuneet aallot syvintä lauloi.

        lindalindal1
        Sinulle lämmin kiitos ja
        samoin sinne onnellisia hetkiä yhdessä.
        Hyvää Joulupäivää....Liisa


    • pups

      rakkaus nostaa yli kuoleman ja jään,
      kohottaa näkemään valon ja
      kukkivan mantelipuun.
      Ihana runo!
      Hyvää joulua!

      • Miss epätoivon lepattava liekki,
        sai sijan vaatimattomuuteen,
        lämpöä loi eläimet,
        lepäs rakkaus suuri olkipahnoilla.

        Rakkaus
        sen on Joulun tie.

        pups

        Sydämellinen kiitos eilisestä ja
        Hyvää Joulum aikaa..Liisa


    • Kiitos taas koskettavasta
      lukutuokiosta,

      Toivottelen sinulle Rauhalista Joulua ja
      Antoisaa Uutta Vuotta 2009.

      Lämpöisin ajatuksin r-k

      • Tuon runon,osan otin yhdestä
        jonka olin suruntietä kulkiessa kirjoittannu.
        Sen yhäti koin,sain yletä kädessäni
        elää Isän ojentama mantelipuun oksa.

        Rakkauden äärelle on kutsu
        Sinulle ruusu-kielo
        lämmin kiitos muistit poiketa.

        Hyvää ja lämmintä Joulun aikaa..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe