Mistä tunnistaa aidon Mariskoolin?

joululahja

Sain joululahjaksi mattavärisen "kulhon", joka muistuttaa ilmiselvästi Mariskoolia. Kohokuvioinnit ja reunat ovat kuin Iittalan sivuilla olevassa kuvassa. Kuitenkin Iittalan tarra ja pohjassa lukeva Marimekko puuttuu... Onko se siis lahjaksi saatu aito vaiko feikki?

5

5464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuuva112

      niin noh markkinoilla on vasttavan näköistä mikä ei ole mariskooli, Lasi siinä tosin on erilaista ei niin "sileä" pintaista ja laadukasta ja muutenkin se lasi on paksumman oloista ja haaleampaa. Parhaiten erotat kun menet vaikka kauppaan katsomaan aitoa mariskoolia. Veikkaan kyllä että tarkoitat tuolla matta värisellä juurikin tuota ei mariskoolia.

    • siltä

      että lahjasi on niinsanottu "marikulho" joka on halpa jäljitelmä aidosta mariskolista. Kaikissa mariskoleissa on kyllä pohjassa teksti "marimekko". Vertaapa vielä tarkemmin omaa kulhoasi ja Iittalan sivulla olevaa. Niissä on kyllä eroja, joskin ne ovat pieniä. Ainakin jalka on muistaakseni erilainen.

      • Jahve

        Kopauta sormella kulhon reunaa. Aidosta mariskoolista lähtee heleä, kirkas ääni. Kopiosta vaimea ja ahdas kolahdus.


      • Anonyymi

        minulla ensimmäiset Nuutajärvellä Mariskoolia tehtiin 1965–68 sekä jälleen 1973–93. Vuosina 1987–95 skooleja teki alihankkijana Humppilan Lasi. Nykyään
        Minulla jo tuolta ajalta muutama ja mikään niistä tunnistusohjeista ei pidä paikkaansa
        Kuljin aikanaan keräilijän kanssa ja vieläkintulee vastaan ihka oikeita” outojakin ” skooleja jotka ovat vanhempaa tuotantoa


    • minä

      Vuoden 2004 jälkeen valmistetuissa on kohokuviona marimekko teksti pohjassa. Ennen sitä marimekon kankainen tarra, sekä iittalan logo tarra molemmissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2136
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe