Mistä tunnistaa aidon Mariskoolin?

joululahja

Sain joululahjaksi mattavärisen "kulhon", joka muistuttaa ilmiselvästi Mariskoolia. Kohokuvioinnit ja reunat ovat kuin Iittalan sivuilla olevassa kuvassa. Kuitenkin Iittalan tarra ja pohjassa lukeva Marimekko puuttuu... Onko se siis lahjaksi saatu aito vaiko feikki?

5

6081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuuva112

niin noh markkinoilla on vasttavan näköistä mikä ei ole mariskooli, Lasi siinä tosin on erilaista ei niin "sileä" pintaista ja laadukasta ja muutenkin se lasi on paksumman oloista ja haaleampaa. Parhaiten erotat kun menet vaikka kauppaan katsomaan aitoa mariskoolia. Veikkaan kyllä että tarkoitat tuolla matta värisellä juurikin tuota ei mariskoolia.

• siltä

että lahjasi on niinsanottu "marikulho" joka on halpa jäljitelmä aidosta mariskolista. Kaikissa mariskoleissa on kyllä pohjassa teksti "marimekko". Vertaapa vielä tarkemmin omaa kulhoasi ja Iittalan sivulla olevaa. Niissä on kyllä eroja, joskin ne ovat pieniä. Ainakin jalka on muistaakseni erilainen.

• Jahve

Kopauta sormella kulhon reunaa. Aidosta mariskoolista lähtee heleä, kirkas ääni. Kopiosta vaimea ja ahdas kolahdus.

• Anonyymi

minulla ensimmäiset Nuutajärvellä Mariskoolia tehtiin 1965–68 sekä jälleen 1973–93. Vuosina 1987–95 skooleja teki alihankkijana Humppilan Lasi. Nykyään
        Minulla jo tuolta ajalta muutama ja mikään niistä tunnistusohjeista ei pidä paikkaansa
        Kuljin aikanaan keräilijän kanssa ja vieläkintulee vastaan ihka oikeita” outojakin ” skooleja jotka ovat vanhempaa tuotantoa

• minä

Vuoden 2004 jälkeen valmistetuissa on kohokuviona marimekko teksti pohjassa. Ennen sitä marimekon kankainen tarra, sekä iittalan logo tarra molemmissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      226
      4795
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      23
      3530
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      268
      2047
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      9
      1929
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1257
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1219
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      106
      1002
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      31
      803
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61