Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kiikarit vertailuun

Tikkaaja

Kertokaapa kokemuksianne mikä olisi paras kiikari näistä seuraavista merkeistä sekä malleista....
Olen etsimässä suht halpaa sekä pitkällä takuulla(30v.) olevaa suurehkoa kiikaria ratakivääriini(cal.30-06)75m hirviammuntaan.
Vaihtoehtoina olisi:
*Nikon monarch 6-24x50 side focus nikoplex, 25mm runkoputkella
*Vortex viper 6.5-20x50 PA V-plex, 30mm runkoputkella
*Burris Fullfield II 6.5-20x50 25mm runkoputkella, jossa ristikkovaihtoehtoina fineplex, target fineplex sekä ballistic mildot

Löytyisikö jostakin sivuilta noiden eri ristikoiden kuvia ym. ja tottkai ensisijaisesti käyttäjän omia mielipiteitä eri ristikoista.

Ja tietenkin muitakin merkkejä jotka ovat sinun mielestäsi olleet todella hyviä ja joilla on pitkä takuu sekä noin 500€ hintaa, voit pistää tietoa jakoon......

21

14899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Burris löytyy teeriharavan päältä. Ei valittamista, mutta ei ehkä hauku hintaansa.

      Miksi haet noin isoa suurennosta liikkuvan maalin ammuntaan?

      Googlaappa tämmöinen merkki kuin IOR. Olen ollut erittäin tyytyväinen kahden IORin omistaja ja tulevaisuudessa niitä tulee lisääkin kunhan talous on paremmassa kunnossa.

      • purris

        Burrin on halpiskiikari ja laadultaan sen mukainen, tietysti joskus opiskelijabudjetilla ainoita sopivia. Jos ei Redfieldiin rahat riitä niin siitä vaan, en vastaa harmeista.


      • giakarmies
        purris kirjoitti:

        Burrin on halpiskiikari ja laadultaan sen mukainen, tietysti joskus opiskelijabudjetilla ainoita sopivia. Jos ei Redfieldiin rahat riitä niin siitä vaan, en vastaa harmeista.

        Ei Burris ole mikään halpamerkki. Burrikselta tosin löytyy myös halvempia kiikareita. Burriksen kalliimman sarjan kiikarit ovat ihan laatupelejä ja pärjäävät samassa hintaluokassaan olevien kanssa oikein hyvin. Esim. Leopoldit, Nikonit, Meoptat ym.


    • Kiikareissa
      • Tämän vuoden uutuuksissa on pari mielenkiintoista tuotetta.

        http://www.burrisoptics.com/shotcam.html

        http://www.burrisoptics.com/xtrtactical1.html

        Tuolta se pienin ARskaan suunniteltu malli.

        Voimpa lyödä melkein vetoa kun maahantuoja on mikä on että hintaa riittää. Burriksen ostossa saa olla tarkkana, koska ainakin Laserscopen pohjassa oli kultainen tarra jossa luki "Made in Malaysia". Samanlainen kuin kaikessa idän rihkamassa. Tosin jollain foorumilla joku sanoi putken pelittäneen hyvin. Kuva oli aika keskinkertainen siinä yksilössä mitä käpistelin.


      • Halvemmat mallit
        k0rh0nen kirjoitti:

        Tämän vuoden uutuuksissa on pari mielenkiintoista tuotetta.

        http://www.burrisoptics.com/shotcam.html

        http://www.burrisoptics.com/xtrtactical1.html

        Tuolta se pienin ARskaan suunniteltu malli.

        Voimpa lyödä melkein vetoa kun maahantuoja on mikä on että hintaa riittää. Burriksen ostossa saa olla tarkkana, koska ainakin Laserscopen pohjassa oli kultainen tarra jossa luki "Made in Malaysia". Samanlainen kuin kaikessa idän rihkamassa. Tosin jollain foorumilla joku sanoi putken pelittäneen hyvin. Kuva oli aika keskinkertainen siinä yksilössä mitä käpistelin.

        Valmistetaan, jossain muualla, kuin jenkeissä esm Fullfield II sarja. SIGNATURE SELECT ja EURO DIAMOND sekä BLACK DIAMOND sarja on made in usa.


      • Halvemmat mallit kirjoitti:

        Valmistetaan, jossain muualla, kuin jenkeissä esm Fullfield II sarja. SIGNATURE SELECT ja EURO DIAMOND sekä BLACK DIAMOND sarja on made in usa.

        Minun FFII on valmistettu jenkkilässä. Uudemmista ei ole tietoa.


      • vanha.
        k0rh0nen kirjoitti:

        Minun FFII on valmistettu jenkkilässä. Uudemmista ei ole tietoa.

        ff2, suurennus 3-9. Tarra pohjassa made in malaysia. Mutta hyvä kiikari.


      • vanha. kirjoitti:

        ff2, suurennus 3-9. Tarra pohjassa made in malaysia. Mutta hyvä kiikari.

        Minulla on tuo aloituksessa mainittu malli. Ihan hyvä muuten, mutta naksut eivät ole sitä tasoa mitä pitäisi olla jos mainostetaan sanalla "Mil".


    • Jenkeistä
    • Tikkaaja

      mutta kertokaapa myös kokemuksianne nikonista sekä vortexista,vai eikö kellään ole kyseisitä kiikareista kokemuksia?

      • hirvimies79

        Moi!

        Itse ostin Vortexin kiikarin tämän vuoden Riihimäen messuilta ja olen enemmän kuin tyytyväinen! Uusi merkki täällä Suomessa, mutta itse maahantuojat lupasivat sille sen takuun (30v) ja myös 30 päivän tyytyväisyys takuun ja ne lupasivat viellä maksaa käsittely kulutkin jos päädyn palauttamaan sen! Mut, eipä sitä oo tarvinnut viellä palauttaa. Todella kirkas ja hyvä kuva! Laadultaan tosi hyvä! Amerikkalainen merkkihän se on, mut eipä nykyään leupoldiakaan tehdä USA:ssa. Vortexilla jotkut mallit ainakin tehdään Japanissa, en ole varma tehdäänkö kaikki. Mutta, jos luet englanninkielisiä sivuja, niin eipä oikeastaan kukaan ole haukkunut vortexia. Suosittelen! Pojat jolta ostin kiikarin oli tämmöisestä firmasta. nebraska.fi


    • Tikkaaja

      Tietääkö kukaan missä maassa nuo kyseiset merkit on valmistettu?

      • 30-06:n ampuja

        Minulla ollut jo vuosia tascon 4x16 kiikari ja ihan hyvin olen pärjännyt. Liian suuresta suurennoksesta on vain haittaa hirvimetsällä.


      • Tikkaaja
        30-06:n ampuja kirjoitti:

        Minulla ollut jo vuosia tascon 4x16 kiikari ja ihan hyvin olen pärjännyt. Liian suuresta suurennoksesta on vain haittaa hirvimetsällä.

        mutta nythän onkin kyseessä siis ratakäyttöön tuleva kivääri, eikä metsästyskäyttöön!!!


      • PerseeArska
        Tikkaaja kirjoitti:

        mutta nythän onkin kyseessä siis ratakäyttöön tuleva kivääri, eikä metsästyskäyttöön!!!

        Lainaus alkuperäisestä:

        "kiikaria ratakivääriini(cal.30-06)75m hirviammuntaan."

        Se 75 metrin päässä liikkuva hirvitaulu approksimoi metsästyskäyttöä päivänvalossa ja esim. 4*16 voisi valoisassa olla ihan hyvä liikkuvan maalin ammuntaan.


      • hirvimies.
        PerseeArska kirjoitti:

        Lainaus alkuperäisestä:

        "kiikaria ratakivääriini(cal.30-06)75m hirviammuntaan."

        Se 75 metrin päässä liikkuva hirvitaulu approksimoi metsästyskäyttöä päivänvalossa ja esim. 4*16 voisi valoisassa olla ihan hyvä liikkuvan maalin ammuntaan.

        Suosittelen 1-6 kertaista ja valovoimaista esim 40mm kiikaria hirvelle. Esim burris euro diamond 1,75-6 x 40mm. Sillä ampuu liikkuvaan ja paikalla jököttävään kaikilla järkevillä matkoilla sekä valovoima riittää myös hämärässä kun otta valoristikolla.


      • keijo k
        hirvimies. kirjoitti:

        Suosittelen 1-6 kertaista ja valovoimaista esim 40mm kiikaria hirvelle. Esim burris euro diamond 1,75-6 x 40mm. Sillä ampuu liikkuvaan ja paikalla jököttävään kaikilla järkevillä matkoilla sekä valovoima riittää myös hämärässä kun otta valoristikolla.

        valopiste ei vaikuta valovoimaan mitenkään


    • Ammunta 10

      Niin itteltä löytyy Leupoldia , Burrista, B&L, Zeissiä,Hakkoa, Tasco. Ainut joiden kanssa ongelmia on ollut Hakko.Kaikki muut toimineet ongelmitta. Leupoldissa on hyvää selkeä kirkas kuva päivällä ja pitkä silmän etäisyys ja muutenkin jämpti peli pitkän takuun kera. Tasco on ollut halpa ja toimiva vaikka kuvaltaan onkin pimeähkö.Burris on kirkaskuvainen päivällä ja takuu on pitkä mutta silmänetäisyys esim 338win mag.iin sopimaton toisin kun edellä mainittu leupold. B&L kirkaskuvainen kestävä kiikari (nykyinen ELITE Bushnell)Silmänetäisyys aika pieni.Hakko kuvaltaan suht kirkas mutta muuten minulla olleet ovat ainakin olleet hermoja raastavia eli säädöt eivät toimineet ja parallaksivirheet ,riittämätön silmänetäisyys jopa 308win- Hakko 5-15x56. Zeiss.istä ei muuta sanottavaa kun että huippukirkas kuva päivällä ja illalla, säädöt täsmälliset, riittävä silmänetäisyys isompaankin kivääriin. Miinuksena ehkäpä hinta?

    • Ammunta 10

      Ratakäyttöön ehdottomasti Leupold.
      Vari-x II tai III. Burriksen kanssa ei hinnassa mahdottomasti eroa.

    • Pekka5959

      Itse tilasin täältä kiikarin http://www.nebraska.fi ovat Vortexin maahantuoja, mutta myyvät muitakin merkkejä esim. Leupoldia kuten minkä itse ostin ns. "hirvensurma" Soitin ja kysyin antoivat parhaimman tarjouksen. Kannattaa soittaa, kun esim. Sitäkään kiikaria minkä ostin ei ollut heillä netissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2132
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      32
      1802
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1540
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1506
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1412
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe