VITUN TEINIT... ASUKAA HIMASSA JA SÄÄSTÄKÄÄ

kaikkitietävä laupias

Perkele. Eikö olisi paljon helpompaa mennä koulun jälkeen töihin ja asua himassa muutama vuos niin sais rahat kokoon omaan asuntoon. Näin minä tein enkä ole katunut pätkääkään, sillon kaverit kyllä vittuili että asuu porukoittensa luona ja on 23v. Nyt minä pääsen vittuilemaan että "olet 23vuotta ja 15vuoden lainavankeudessa, oisko siistii jos ei olis lainaa ollenkaa vähä niinku mulla.". Mutta nojoo, samapa tuo mulle miten teette.

31

5609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjkhophä

      Toi on kyl totta.Eipä sitä kannata muuttaa turhaan nuorena omilleen,jos vanhemmat vaan antaa asua kotosalla.mä ite 21-vuotiaana muutin omilleni vasta

    • harmi, harmi

      Harmi kun eivät tapoja älynneet sinulle siellä kotona opettaa

      • ,m,j,j

        Niin kenelle ei ole tapoja opetettu?
        Tälle kuka keskustelun aloitti vai kuka oli eka
        ottanu kantaa asiaan


      • harmi, harmi
        ,m,j,j kirjoitti:

        Niin kenelle ei ole tapoja opetettu?
        Tälle kuka keskustelun aloitti vai kuka oli eka
        ottanu kantaa asiaan

        Aloittajan "vertaus" on myös hieman harhaanjohtava (vaikka hänen kohdalla voikin olla totta), sillä muutama vuosi kotona asuen ja säästäen ei todellakaan vastaa 15 vuoden laina helpotusta, kun kyseessä on asunnon osto, siis noin yleisesti. Tuo säästö esim. riippuu täysin siitä, missä taloussuhdanteessa eletään ja miten asuntojen hinnat kehittyvät. Siinä kyllä olen samaa mieltä että säästäminen kannattaa, mutta voihan sitä säästää muutoinkin kuin himassa asumalla. Asun itsekin kotona/himassa.


    • Äiti ja poika

      Mulla ei ole kyllä varaa elättää poikaani kun hän asuu vielä himassa. Hän siis on täysi-ikäinen jo.

      Työ hänellä loppu ja ollaan lähes rahaton kumpikin. Mulla on työ mutta liksa on vain 9,80/t.

      Hyvähän se on jos hän saa töitä ja säästää rahaa ja tietty antaa minulle kans hieman rahaa.

    • hyvä pointti

      Itse olen 21-vuotias ja asun kotona vielä toistaiseksi. Töitä olen tehnyt lukion jälkeen tauotta ja säästöön on jäänyt mukava summa. Nyt tuntuu, että voisi lähteä kokeilemaan siipiään. Töissä aion vieläkin käydä ennen kuin pääsen opiskelemaan, mutta empähän putoa heti puille paljaille, jos tulee muutama ylimääräinen lasku heti alkuunsa oman katon alla.

      Eli siis, jos vain on mahdollisuus asua kotona ja säästää niin kyllä se kivempaa niin on kuin kituuttaa ja laskee joka perhanan penniä uskaltaako sitä tänään syödä vai ei. Ei se tosin kaikille sovi, mutta eipä tästä haittaakaan ole ollut :)

      • hthfhfthf

        Jos minulla olisi lapsia, niin pois ne tuossa iässä potkisin!
        Kyllä 23vuotiaan jo pitäisi pärjätä omillaan, eikä asua äidin luona.


      • labb..
        hthfhfthf kirjoitti:

        Jos minulla olisi lapsia, niin pois ne tuossa iässä potkisin!
        Kyllä 23vuotiaan jo pitäisi pärjätä omillaan, eikä asua äidin luona.

        Eipä ole ketjun aloittaja tainnut tajuta, ettei kaikilla ole sitä mahdollisuutta asua kotona, eikä halua. Joillakin on ihan hyvä syy muuttaa pois kotoa, ja jossain vaiheessa sitä on kotipesästä lennettävä. Onko silloin pari vuotta aikaisemmin paha?
        Ainakaan itse en kotona asu yhtään kauempaa kuin on pakko, -vanhemmista johtuen.


      • .......
        hthfhfthf kirjoitti:

        Jos minulla olisi lapsia, niin pois ne tuossa iässä potkisin!
        Kyllä 23vuotiaan jo pitäisi pärjätä omillaan, eikä asua äidin luona.

        Ei kyllä tuon ikäisenä tarvitsisi enää mamman nurkissa lojua, nuoret ihmiset, ottakaa itteenne niskasta kiinni ja opetelkaa olemaan omillanne. Totutte pian kaikkeen siihen paapomiseen, mutta mitenkäs sitten kun kolmikymppisenä ei olekkaan kaikki valmiiksi laitettuna?
        Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.


    • huh...

      "Mutta nojoo, samapa tuo mulle miten teette."

      No ei selvästikään ole sama sinulle, kun jouluaattoitana täytyy täällä paineitaan purkaa ja kiroilla. Mitäpä jos opettelisit rahankäytön lisäksi hieman käytöstapoja?

      Minä muutin heti täysikäistyttyäni pois vanhempieni luota, ja se päätös oli itselleni täysin luonnollinen ja paras vaihtoehto. Kyllä sen ikäisenä usealla on kova halu päästä kokeilemaan siipiään ja elää itsenäistä elämää. Ei raha ole aina kaikille maailman tärkein asia, usko tai älä. Sinulle selvästikin toisenlainen tapa on sopinut paremmin. :)

      • kaikkitietävä laupias

        Juu näin on. En mä tässä rupea toisten tapoja mollaamaan, mutta todella moni tietämäni henkilö asuu vieläkin himassa. Ei mulla sinällään ollut mitään kiirettä omaan kämppään.


      • ......

        Moni nuori tosiaan muuttaa omilleen ja itsenästymisen kannalta tietenkin hyvä juttu, joskin monet heistä eivät oikein vielä elämän rutiineita hallitse ja maksavat sitten oppirahat kantapään kautta.
        Toinen juttu sitten on, miten se asuminen rahoitetaan. Vanhemmilla saattaa olla melkoinen lukaali, jossa usein ainoalla lapsella olisi hyvää tilaa asua. Sitten hän muuttaa vuokrakämppään ja varattomana opiskelijana tai työttömänä yhteiskunta ylläpitää asumista asumistuen muodossa.Että onko tuossa sitten järkeä, eikö tosiaan yhteiskunnalla ole muutenkin täysi työ pitää talous tasapainossa.Lisäksi ihan turhaan samalla lisätään kysyntää vuokramarkknoilla, joka nostaa vuokratasoa ja tuo asumistuki siis yleisesti valuu vuokranantajalle, ei siitä vuokkralinen hyödy lainkaan.
        Parempi tosiaan monissa tapauksissa on kotona asuminen hieman pidempään ja samalla pesämunan säästäminen omaan kämpään. Nytkin alkaa taas olla ostajan markkinat asuntopuolella.


      • ja puolensa
        kaikkitietävä laupias kirjoitti:

        Juu näin on. En mä tässä rupea toisten tapoja mollaamaan, mutta todella moni tietämäni henkilö asuu vieläkin himassa. Ei mulla sinällään ollut mitään kiirettä omaan kämppään.

        Helppohan se on kotona asua ja säästää omaan kämppään,mutta kaikki eivät ehkä halua niin.Oletko maksanut vanhemmillesi vuokraa ja ylöspidosta korvausta,muutenhan se ehkä on jonkinlaista siivellä elämistä,jos kaikki tulee kotona ilmaiseksi kuin manulle illallinen.Jotkut ehkä ajattelevat tätäkin puolta muuttaessaan,varsinkin jos kotona on vielä nuorempiakin elätettäviä.


    • :~(

      Monet vanhemmat eivät voi/halua elättää täysi-ikäisiä pentujaan vaan potkivat ne surutta pellolle. Monet eivät saa asua "kotona" ilmaiseksi vaan maksavat vähintään omat kulunsa, tiedän myös monia tapauksia joissa vanhemmat ovat perineet vuokraa.

      Joillekin ei riitä pelkkä amistutkinto ja joskus jopa 2. asteen tutkinnon hankkiminen voi edellyttää poismuuttoa kotipaikkakunnalta. Sitäpaitsi kaikkia ei kiinnosta jonkun hikisen pikkuyksiön ostaminen heti valmistumisen jälkeen, juttujesi perusteella vaikutat ikuiselta poikamieheltä joten sulle se varmaan passaa...

      • joka niinikään asuu vanhemp...

        luona .


    • mahdollisuutta!

      Ite olisin asunut myös kotona äidin ja isäpuolen kanssa, mutta äitipä nakkas mut pihalle jo 17-vuotiaana, vaikka mulla oli vielä koulu kesken. Ja tälle en ole vieläkään keksinyt syytä, koska en ole ollut ongelma nuori ja tottelin vanhempiani. Että otahan huomioon, että kaikkien vanhemmat ei vain halua lapsen asuvan kotona!

    • muuttamaan pois kotoa

      ja kotipaikkakunta ei työpaikkoja tarjoa.
      Tässä tapauksessa varmaan paras asua niin kauan kotona kuin perii sen vanhempien kuoltua.
      Ja kouluunmenonkin voi unohtaa kun pitää muuttaa pois kotoa ja rahaa menee.

    • kohta pois kotoa

      suunnitelmanani on muuttaa eri kaupunkiin opiskelupaikan perässä. vaikka en pääsekään haluamaani oppilaitokseen sisään niin aion silti muuttaa omaan kämppään. syinä se, että en enää tule toimeen äitini kanssa&hänellä ei ole varaa elättää minua tai maksaa nykyisen asunnon korkeaa vuokraa. tietysti vähän arveluttaa että miten tulot riittävät elämiseen. ei sen kuitenkaan mahdotonta pitäisi olla.

    • 25 vuotiaaksi

      Ammattikoulun loputtua aloitin työelämän välittömästi

      Ekatilin tultua faija antoi pankkitilin numeronja sanoi vuokra on se ja se tarkistetaan joka vuosi
      siihen kuuluu normaali maalaistalon ruoka jos vapaaaikana osallistuu tilan töihin
      ja äiti kuulemma oli luvannut pestä vielä vaatteetkin

      sanoivat vielä että jos on yli 2kk vuokra maksamatta tulee varma lähtö
      ja armeijaajalta ei tarvinnut maksaa vuokraa

      toi vuokra ei ollut mikään halpa mutta ajattelin että noi luontaiserut korvaa sen
      no 25v muutin kaupunkiin
      työnantajan vastaanottomajoitukseen
      tein pitkiä päiviä ja viikonloppuja
      muuten siellä vuokrakin oli halvempi kuin himassa

      sitten aloin katella omaa luukkua
      kysyin vanhempiani takaamaan
      näytin niille palkkakuittia ja kerroin mitä ajattelen he tulivat takaajiksi
      ostin kaksion uudesta kerrostalosta keskeltä kaupunkia
      siinä kyllä ol aikoja jotta syötiin mitä syötiin

      viimmeinen vuosi lainanmaksua ja vanhempani oli käynyt kaupungilla ja he oli käyneet kämpälläni

      pöyrälläni oli 2 kirjekuorta
      toisessa kortti ja satanen kortissa teksyi joka köyhälle antaa se herralle lainaa heti arvasin se on mutsin tyyli ja pistelin ruokakauppaan

      palatessani avasin toisen kirjeen siellä oli pankkikirja jossa monia tonneja rahaa
      lapussa luki käy kotona ennenkui teet tämän kanssa mitään

      illalla äkkäsin toi tilinumerohan oli sama jolle olin kotona asuessani maksanut vuokrani

      himassa käytyäni minulle sanottiin kun olet maksanut kämppäsi voit nostaa noikin jos on tarvetta
      myös sanoivat tämä on ollu siinämielessä opetusta
      että pitää aina olla valmis tinkimään jostakin
      jos haluaa jotain ja raha ei kasva puussa

      • rauhalte

        muutin kotoa pois koska opiskelujen perässä, ja kotiolotkin olivat kireät, että tällä lailla


    • 674467377

      Niin olisihan se upeaa, jos kotiolot sallisivat sen, että asuisin vielä 23-vuotiaaksi kotona. Mutta kaikille ei ole jaettu 4 ässää käteen ja mitä siihen tulee, vaikka olisikin, en siltikään olisi asunut kotona vanhempien laskuun 23-vuotiaaksi.

    • ettäsillee

      täällä on paljon nuoria joiden vanhemmat ovat heittäneet ulos kämpästä erimielisyyksien takia esim. 16 vuotiaana, tai opiskelut vaativat muuttamaan! ajattelisit vähän.

      • voihuoh

        entäs sitten nämä nuoret jotka eivät yksinkertaisesti voi asua kotona, vaikka äiti haluaisi elättää muttei siihen yksinhuoltajana pysty?
        Tai ne nuoret joilla on kotona yksinkertaisesti liian hankalat olot, esim. väkivalta yms.? että pitäs kotona kituuttaa sinne asti että on tarpeeksi säästöjä?
        entä jos niitä säästöjä ei pysty kertymään, koska vanhemmat muka tarvii rahaa laskuihin, mut oikeesti ostaa itellee kaikkee kivaa?
        Itse muutin 17 vuotiaana pois enkä kadu pätkääkään. En jaksanut enää olla kotona. Aina tuli riitaa kaikesta, rahasta kotitöistä vaikka minulla on kaks muutakin siskoa niin mun rahat vietiin ja mulle valitettiin. Reilua? ei, pakkasin kamat ja lähdin, mitä sitten vaikka joudunkin kittuuttaa kuussa 400 eurolla miinus vuokra ja laskut eikä koskaan rahaa vaatteisiin sun muihin, mut kunhazn tästä lähden valmistuttua töihin niin eiköhän tuo vähä helpota. hyvähän se on jos kotona vanhemmat paapoo 30 vuotiaaks mut turha sitten ihmetelä ku vanhemmat on poissa kun ei mitää osaa, ja huom, usein kuulee niiltä vanhemmilta joiden lapset asuu viel 25v kotona että vanhemmat ei enää jaksa kattoo niitä, et ne haluis jo olla kahdestaan. mut jokainen tyylillää..


      • Katsotaan sitten
        voihuoh kirjoitti:

        entäs sitten nämä nuoret jotka eivät yksinkertaisesti voi asua kotona, vaikka äiti haluaisi elättää muttei siihen yksinhuoltajana pysty?
        Tai ne nuoret joilla on kotona yksinkertaisesti liian hankalat olot, esim. väkivalta yms.? että pitäs kotona kituuttaa sinne asti että on tarpeeksi säästöjä?
        entä jos niitä säästöjä ei pysty kertymään, koska vanhemmat muka tarvii rahaa laskuihin, mut oikeesti ostaa itellee kaikkee kivaa?
        Itse muutin 17 vuotiaana pois enkä kadu pätkääkään. En jaksanut enää olla kotona. Aina tuli riitaa kaikesta, rahasta kotitöistä vaikka minulla on kaks muutakin siskoa niin mun rahat vietiin ja mulle valitettiin. Reilua? ei, pakkasin kamat ja lähdin, mitä sitten vaikka joudunkin kittuuttaa kuussa 400 eurolla miinus vuokra ja laskut eikä koskaan rahaa vaatteisiin sun muihin, mut kunhazn tästä lähden valmistuttua töihin niin eiköhän tuo vähä helpota. hyvähän se on jos kotona vanhemmat paapoo 30 vuotiaaks mut turha sitten ihmetelä ku vanhemmat on poissa kun ei mitää osaa, ja huom, usein kuulee niiltä vanhemmilta joiden lapset asuu viel 25v kotona että vanhemmat ei enää jaksa kattoo niitä, et ne haluis jo olla kahdestaan. mut jokainen tyylillää..

        Vanhempien olisi katsoa 25 v lastaan kotona kyllä hänet voi pihalle laittaa.Asun vielä 43 v syntymäkodissani nyk siskoni talossa hyvä tässä on loisena asua.Osaanko mitään olen käytännön asiat talossa hoitanut viimeiset 10v talo myydään lähivuosina saa nähdä miten pärjään sitten.


      • sasd fewfewfew
        Katsotaan sitten kirjoitti:

        Vanhempien olisi katsoa 25 v lastaan kotona kyllä hänet voi pihalle laittaa.Asun vielä 43 v syntymäkodissani nyk siskoni talossa hyvä tässä on loisena asua.Osaanko mitään olen käytännön asiat talossa hoitanut viimeiset 10v talo myydään lähivuosina saa nähdä miten pärjään sitten.

        Vanhemmat heittää viimestään intin jälkeen pihalle elikkäs ei tässä itelläkään ole enää kuin vähä yli vuos siihe inttii jonka jälkee pitäs omaa yksiöö jostain betoniviidakosta alkaa metsästää. Mieluummin muuttaisin jo nyt..


      • ihmetystä
        voihuoh kirjoitti:

        entäs sitten nämä nuoret jotka eivät yksinkertaisesti voi asua kotona, vaikka äiti haluaisi elättää muttei siihen yksinhuoltajana pysty?
        Tai ne nuoret joilla on kotona yksinkertaisesti liian hankalat olot, esim. väkivalta yms.? että pitäs kotona kituuttaa sinne asti että on tarpeeksi säästöjä?
        entä jos niitä säästöjä ei pysty kertymään, koska vanhemmat muka tarvii rahaa laskuihin, mut oikeesti ostaa itellee kaikkee kivaa?
        Itse muutin 17 vuotiaana pois enkä kadu pätkääkään. En jaksanut enää olla kotona. Aina tuli riitaa kaikesta, rahasta kotitöistä vaikka minulla on kaks muutakin siskoa niin mun rahat vietiin ja mulle valitettiin. Reilua? ei, pakkasin kamat ja lähdin, mitä sitten vaikka joudunkin kittuuttaa kuussa 400 eurolla miinus vuokra ja laskut eikä koskaan rahaa vaatteisiin sun muihin, mut kunhazn tästä lähden valmistuttua töihin niin eiköhän tuo vähä helpota. hyvähän se on jos kotona vanhemmat paapoo 30 vuotiaaks mut turha sitten ihmetelä ku vanhemmat on poissa kun ei mitää osaa, ja huom, usein kuulee niiltä vanhemmilta joiden lapset asuu viel 25v kotona että vanhemmat ei enää jaksa kattoo niitä, et ne haluis jo olla kahdestaan. mut jokainen tyylillää..

        En oikein ymmärrä tuota monessa viestissä esille tullutta asiaa, että kotona asumiseen liittyisi aina paapominen vanhempien taholta. Itse asuin vielä 20-vuotiaana kotona (opiskelin samassa kaupungissa), mutta mistään paapomisesta ei ollut tietoakaan - asuimme vain käytännön syistä saman katon alla. Omat kuluni olen joutunut maksamaan jo hyvin nuoresta lähtien kesä- ym. töistä kertyneillä rahoilla ja vanhempani tekivät aina selväksi sen, että kun kotoa lähtee, täytyy itse pystyä rahoittamaan elämisensä. Jotkut nuorempana omaan kotiin muuttaneista kavereistani sen sijaan saivat rahoituksen "itsenäiseen" elämiseensä vanhemmiltaan. Tämäkö sitten ei ole paapomista?


    • .............

      Eipä sitä omaa asuntoa voi ostaa ku pitkään tuli opiskeltua ja vakituista työpaikkaa saa millää. Mites haet lainaa jos kymmenen vuotta määräaikaisena töissä pätkissä samalla työnantajalla. Silti en ole ollut päivääkään työttömänä, mutta lainaakaan ei voi oikein hakea.

      • jeejeejeexxx

        Ite oon 29v, ja asunut vanhempien omistamassa talossa koko ikäni, 23 vuotiaana rakennettiin faijan kanssa samalle tontille vanhan talon ns.viereen n.55 neliön asunto saunoineen päivineen. Menin sinne sitten asumaan, muuttomatka oli 15 metriä.
        Olen amks:ssa ollessani ollu kesäduuneissa yms. Ja koulun jälkeen tehnyt töitä melkeen kokoajan.
        nyt vakituisessa työssä. nykyinen vaimo asuu kans tässä, ja nyt ollaan ostamassa ensi asunnoksi omakotitaloa (velaksi), suoraan sellanen ettei tarvi myööhemmin vaihtaa. On tossa takataskuun merkittävä pesämuna jäänyt.

        Vanhemmat eivät patista muuttamaan, mielummin haluisivat että emme muuta pois.
        Mihinkään betoniviidaakkoon en muuta.


      • ninnn
        jeejeejeexxx kirjoitti:

        Ite oon 29v, ja asunut vanhempien omistamassa talossa koko ikäni, 23 vuotiaana rakennettiin faijan kanssa samalle tontille vanhan talon ns.viereen n.55 neliön asunto saunoineen päivineen. Menin sinne sitten asumaan, muuttomatka oli 15 metriä.
        Olen amks:ssa ollessani ollu kesäduuneissa yms. Ja koulun jälkeen tehnyt töitä melkeen kokoajan.
        nyt vakituisessa työssä. nykyinen vaimo asuu kans tässä, ja nyt ollaan ostamassa ensi asunnoksi omakotitaloa (velaksi), suoraan sellanen ettei tarvi myööhemmin vaihtaa. On tossa takataskuun merkittävä pesämuna jäänyt.

        Vanhemmat eivät patista muuttamaan, mielummin haluisivat että emme muuta pois.
        Mihinkään betoniviidaakkoon en muuta.

        en jaksanut koko ketjua lukea, mutta itse muutin pois kotoota 16 vuotiaana. ostin ekan omistusasunnon 18 vuotiaana myin sen pois 20 vuotiaana = 20000 tuhannen voitto. ostin uuden myin sen pois 22 vuotiaana 10000 tuhannen voitto. nyt olen 23 vuotias ja asun helsingissä rivitalossa. olen käynyt lukion. työskentelen esimiestehtävissä. joku vaan sano että siinä säästää rahaa, että asuu vnheempien luona...
        penniäkään en saanut vanhemmiltani. pistää vaan vihaks tollanen yleistäminen


      • Kyn vaan
        ninnn kirjoitti:

        en jaksanut koko ketjua lukea, mutta itse muutin pois kotoota 16 vuotiaana. ostin ekan omistusasunnon 18 vuotiaana myin sen pois 20 vuotiaana = 20000 tuhannen voitto. ostin uuden myin sen pois 22 vuotiaana 10000 tuhannen voitto. nyt olen 23 vuotias ja asun helsingissä rivitalossa. olen käynyt lukion. työskentelen esimiestehtävissä. joku vaan sano että siinä säästää rahaa, että asuu vnheempien luona...
        penniäkään en saanut vanhemmiltani. pistää vaan vihaks tollanen yleistäminen

        Ne rahat olit saanut et pystyit 18v asunnon ostamaan pankki ei lainaa ilman alkupäääomaa ja ilman vakaata "työpaikkaa".


      • ninnn
        Kyn vaan kirjoitti:

        Ne rahat olit saanut et pystyit 18v asunnon ostamaan pankki ei lainaa ilman alkupäääomaa ja ilman vakaata "työpaikkaa".

        olen ollut vakaikassaa työpaikassa 16 vuotiaasta asti... edelleen siis samassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2392
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      75
      1999
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      229
      1915
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe