Onko liian raju lääkitys?

söin tuossa ensin panikkihäiriöön 10mg cipralexiä sittemmin nostettiin 15mg, koska ei auttanut ja otettiin xanorit mukaan, jotka alkoivatkin auttaa heti. olen myös syönyt tuona aikana mirtatsapiinia 3,75-15mg iltaisin unettomuuteen, kuten myös halcionia 1½ 0,25mg nappia ja nekin auttaneet.

nyt sitten lääkäri alkoi saarnaan xanorien ja halcioninen riippuvuus riskistä ja sanoi että nyt pitäisi syödä 20mg cipralexiä aamulla ja 30mg mirtatsapiinia illalla, ja sitten jossain välissä koittaa lopettaaa halcionin ja xanorin käyttö.

No nyt olen viikon syönyt 20mg cipralexiä aamuisin ja 30mg mirtatsapiinia iltaisin, sekä lisäksi 2-4 x 0,5mg xanoria päivässä, sekä 1½ 0,5mg halcionia illalla.

nyt on alkanut tuleeen ihan ihmeellinen olo, ei tosin paniikista tietoakaaan, mutta jotenkin erilainen olo. oli pakko puunata ja järjestellä kämppää ja kävin ostaan olohuoneen katto lamppuun sinisen, punasen ja vihreän lampun. ja muutenkin tulee tehtyä kaikkia ihme asioita ennekö ajattelee, että onko niissä järkee.

Onkohan toi lääkitys liian raju?

Eikös tollaset oireet sopis hypomaniaan.
7762
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

99%:lla maniaa JOS EI SAIRASTA KAKSISUUNTAISTA!

Ja psykoosi....niitä on monenlaisia, suurimmassa osassa ihminen tietää olevansa psykoosissa jne.

Äänestä
  • masennuslääkkeitä,kun eivät auta mitään.Xanor ja Diapam auttavat mutta niitä eivät kirjoita.

    Äänestä

itse on koskisi noihin mielilalääkkeisiin edes pitkällä kepillä. Käytätkö muuten kofeiinia, se aiheuttaa valtaosan paniikkihäiriöistä?

Äänestä
  • ja erit. harvoin hypo iskee ei-kaksisuuntaiselle!!!
    Miksi ihmeessä maallikkona annat täysin väärää "tietoa" täällä? Asioista joista et edes tiedä mitään.
    Sinulla nyt ei pyöri kuin kofeiini-levy päässäsi.

    "Käytätkö muuten kofeiinia, se aiheuttaa valtaosan paniikkihäiriöistä?"

    ALOITTAJA: TUO EI SIIS PIDÄ PAIKKAANSA, PANIIKKIHÄIRIÖ EI JOHDU KOFEIINISTA!!! Jos sairastaa paniikkihäiriötä, niin kofeiini voi altistaa kohtauksille, MUTTA KOFEIINI EI AIHEUTA ITSE SAIRAUTTA, PANIIKKIHÄIRIÖTÄ, JOKA ON ERI ASIA KUIN PANIIKKIKOHTAUS!!

    Äänestä

  • KAKSISUUNTAISTA kirjoitti:

    ja erit. harvoin hypo iskee ei-kaksisuuntaiselle!!!
    Miksi ihmeessä maallikkona annat täysin väärää "tietoa" täällä? Asioista joista et edes tiedä mitään.
    Sinulla nyt ei pyöri kuin kofeiini-levy päässäsi.

    "Käytätkö muuten kofeiinia, se aiheuttaa valtaosan paniikkihäiriöistä?"

    ALOITTAJA: TUO EI SIIS PIDÄ PAIKKAANSA, PANIIKKIHÄIRIÖ EI JOHDU KOFEIINISTA!!! Jos sairastaa paniikkihäiriötä, niin kofeiini voi altistaa kohtauksille, MUTTA KOFEIINI EI AIHEUTA ITSE SAIRAUTTA, PANIIKKIHÄIRIÖTÄ, JOKA ON ERI ASIA KUIN PANIIKKIKOHTAUS!!

    ilmoituksen asiat.viestistä

    Äänestä

  • KAKSISUUNTAISTA kirjoitti:

    ja erit. harvoin hypo iskee ei-kaksisuuntaiselle!!!
    Miksi ihmeessä maallikkona annat täysin väärää "tietoa" täällä? Asioista joista et edes tiedä mitään.
    Sinulla nyt ei pyöri kuin kofeiini-levy päässäsi.

    "Käytätkö muuten kofeiinia, se aiheuttaa valtaosan paniikkihäiriöistä?"

    ALOITTAJA: TUO EI SIIS PIDÄ PAIKKAANSA, PANIIKKIHÄIRIÖ EI JOHDU KOFEIINISTA!!! Jos sairastaa paniikkihäiriötä, niin kofeiini voi altistaa kohtauksille, MUTTA KOFEIINI EI AIHEUTA ITSE SAIRAUTTA, PANIIKKIHÄIRIÖTÄ, JOKA ON ERI ASIA KUIN PANIIKKIKOHTAUS!!

    ilman lääkärinpapereita ja tapaamatta potilasta.

    Jos ei kofeiini aiheuta paniikkihäiriötä niin miksi sitten sairastuin vasta kun aloitin kahvinjuonnin ja miksi paniikkihäiriö katosi kahvinjuonnin lopettamisen jälkeen? Miksi oireet palasivat kun satuin juomaan kupin teetä, kun olin ollut ilman kahvia joitakin viikkoja?

    Äänestä

  • Rev.McMoon kirjoitti:

    ilman lääkärinpapereita ja tapaamatta potilasta.

    Jos ei kofeiini aiheuta paniikkihäiriötä niin miksi sitten sairastuin vasta kun aloitin kahvinjuonnin ja miksi paniikkihäiriö katosi kahvinjuonnin lopettamisen jälkeen? Miksi oireet palasivat kun satuin juomaan kupin teetä, kun olin ollut ilman kahvia joitakin viikkoja?

    oletko sitten itse lääkäri? jos joku muu on eri mieltä kanssasi miksi heti hermostut.minä ainakin jatkan kahvinjuontia kun en ole huomannu mitään mutta ehkä kofeiini on jo vaurioittanu niin paljon etten edes huomaa. kahvia nam.

    Äänestä

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta


Nimetön kirjoitti:

söin tuossa ensin panikkihäiriöön 10mg cipralexiä sittemmin nostettiin 15mg, koska ei auttanut ja otettiin xanorit mukaan, jotka alkoivatkin auttaa heti. olen myös syönyt tuona aikana mirtatsapiinia 3,75-15mg iltaisin unettomuuteen, kuten myös halcionia 1½ 0,25mg nappia ja nekin auttaneet.

nyt sitten lääkäri alkoi saarnaan xanorien ja halcioninen riippuvuus riskistä ja sanoi että nyt pitäisi syödä 20mg cipralexiä aamulla ja 30mg mirtatsapiinia illalla, ja sitten jossain välissä koittaa lopettaaa halcionin ja xanorin käyttö.

No nyt olen viikon syönyt 20mg cipralexiä aamuisin ja 30mg mirtatsapiinia iltaisin, sekä lisäksi 2-4 x 0,5mg xanoria päivässä, sekä 1½ 0,5mg halcionia illalla.

nyt on alkanut tuleeen ihan ihmeellinen olo, ei tosin paniikista tietoakaaan, mutta jotenkin erilainen olo. oli pakko puunata ja järjestellä kämppää ja kävin ostaan olohuoneen katto lamppuun sinisen, punasen ja vihreän lampun. ja muutenkin tulee tehtyä kaikkia ihme asioita ennekö ajattelee, että onko niissä järkee.

Onkohan toi lääkitys liian raju?

Eikös tollaset oireet sopis hypomaniaan.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu