Kuukautiset myöhässä...minkä takia?

SN..

Hei!

Yleensä kuukautiskiertoni on noin 29-32 pvää, nyt menossa on päivä 48..eli sellaiset 2,5 viikkoa myöhässä.

Ehkäisynä meillä on ollut kortsut, kolme kertaa viime kierron aikana taisi olla ettei käytetty ollenkaan- eli sen puolesta voisin olla raskaana.. Mutta päivien ollessa n. 38, tein raskaustestin ja negaa näytti. Ajattelin, että menkat alkavat heti testin tehtyäni (koska rentoudun, enkä enää ajattele, mikseivät ne ala..), mutta ei ole kuulunut... Aikaisemminkin oli vastaava tilanne, ja menkat alkoivat lähes heti testin tehtyä.

Sellaista mahakipua, kun menkat alkaisivat ihan heti kohta muutaman tunnin sisään, on ollut koko tämän parin viikon ajan. Ei pahasti kipeä, mutta sellaista tavallista tuntemusta mahassa ennen menkkojen alkua. Siksi tuntuu, että Nyt ne alkaa. Mutta ei vaan kuulu... Ja toinen oire, mikä on ollut, on ollut melkoisen kosteat paikat? Varsinkin yhdynnässä huomaa, ja muutenkin kyllä. Outoa, koska yleensä ei ole tälläistä ongelmaa. Ja mahaa turvottaa kokoajan, siinäpä ne oireen tyyliset sivussa.

Mutta, mitähän minä tekisin.. Minkä muun oireen takia menkat voivat olla myöhässä, kuin raskaus? Stressiä minulla on aina, nyt ehkä normaalia jopa vähemmän, kun loma-aika ja voi rentoutua. Paino on pysynyt samassa nyt muutamien kuukausien ajan, ettei siitäkään pitäisi johtua...
Epäilen, että minulla saattaa olla taas munasarjakystiä, voisiko niihin liittyä jotain ongelmia kuukautisten tuloon? Ei kyllä aiemmin ollut ongelmia, kun kystiä oli.
Vai pitäisikö vaan tehdä uusi raskaustesti? Vaikka ihme se olisi, jos raskaus ei olisi näkynyt vielä ekassa testissä, koska silloinkin menkat olivat viikon verran myöhässä.

Mutta. Onko muita joilla menkat olivat myöhässä vielä negatestin tehtyäkin? Vinkkejä, mistä muusta myöhässä olo voi johtua..?

Kiitos!

5

1429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anne.

Joo, kyl se uus testi kantsii tehdä...joku sanoo, että pitäis muutenkin oottaa 2 vkoa oletettujen kuukautisten alkamisesta, että testi olis SUPER-varma.

• Yksi Vastailija

A: Voit tehdä vielä uuden testin.
      B: Kuukautiset voivat jäädä tulematta muustakin syystä kuin painon heilahtelut, stressi, raskaus

Edellä mainitut ovat ehkä tavanomaisimmat syyt. Kuitenkin hormonitoimintaan voi tulla häiriöitä. Kuukautiset saattavat jäädä pois jopa useiksi kuukausiksi hormonitoiminnan häiriöiden vuoksi. Kannattaa varata aika gynelle tai vaikka ihan yleislääkärille.

• ihmettelijä...

Mulla on edellisistä kuukautisista aikaa 54 päivää.. Välillä koskee mahaan aivan kun ne alkaisi, mutta ei vaan kuulu.. Normaalisti kieron pituus on n. 30-35 päivä..
      Raskaana EN siis ole.
      Ihmetyttää miksi nitä ei kuulu.. vaikka eihän tästä mitään haittaa sinällään ole kun ei ole mitään lasta suunnitteilla. Mutta pelottaa onko jotain vakavaa munasarjoissa tai kohdussa tms :S
      Vai onko ne vaan täysin viattomasti jäänyt nyt väliin ja alkaa nyt parin viikon sisällä..
      Odotellaan..

• kenties

Itselläni kuukautiset jäivät kerran väliin ja lääkärille siitä mainitsin. Syynä kulma saattoi olla lääke nimeltä Risperdal. Se voi aiheuttaa mm. kuukautishäiriöitä. Joten jos olet jollain lääkityksellä, kannattaa selvittää voiko kuukautisten poisjäänti johtua mahdollisesti siitä.

• Diinastiina

Mulla ihan sama ongelma..menkat kohta kolme viikkoa myöhässä. On ne ennenkin muutamia päiviä viivästynyt muttei koskaan näin paljon. Stressiä ei myöskään ole, raskaana ei pitäisi olla (koskaan ei voi sanoa ei koskaan) ja paino pysynyt ennallaan..vähän myös mietityttää mistä moinen. Ajattelin vielä viikon pari odotella ja sitten yhteys lääkäriin. Mulla rinnat yleensä alkaa aristaa muutama pvä ennen menkkoja, ja maha turvottaa. Nyt ei moisia ole näkynyt. Voin vaan sanoa että on se naisen keho ihmeellinen!! Aina saa olla miettimässä. Ja vaikka menkat on melko epämiellyttävä juttu niin on se vaan joka kuukausi ihanaa kun ne tulee. (nyt kun ei vielä on tarkoitus perhettäkään alkaa perustamaan). :) Tosiaan myös lueskelin että syitä menkkojen poisjääntiin on monia monia. Kaikki ovat niin erilaisia ja naisen kroppa reagoi todella helposti kaikkeen muutokseen, vaikkei sitä itse huomaisi. Eikä siinä ainakaan mitään häviä jos käy lääkärillä tarkistuttamassa että kaikki on ookoo...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7624
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5969
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3538
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1987
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1875
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1678
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1559
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe