Luther Kristuksen todistaja

Kiitos Jumalalle

On valtava Jumalan siunaus, että hän on Martti veljen kautta kirkastanut meille puhtaan Kristuksen evankeliumin.

Aivan erityisellä tavalla Martti on Pyhän Hengen voimassa kirkastanut meille Raamatullisen oikean vanhurskauttamisopin.

Ilman vanhurskauttamisoppia oikeata ymmärtämistä ihmisestä tulee enemmän taikka vähemmän hengellisesti harhailija. Pinnallinen (= lihallinen) syntikäsitys estää evankeliumin ymmärtämisen.

Yksin armosta
yksin uskosta
yksin Kristuksen tähden

Joka muunlaista oppia opettaa pelastumisesta iankaikkiseen elämään, on valehtelija.

30

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martti sitaatti

" Etten minä siis selitykselläni tarkoituksellisesti pimittäisi kaikkein parahinta opettajaa ja Raamatun selittäjää, tahdon tässä lyhykäisesti ilmaista ajatukseni.

Jos luette Paavalia ja luette tarkkaan vaarinottaen, niin tulette huomaamaan hänen näillä sanoilla perustavan ja tukevan uskomme korkeinta pää-kappaletta, jota maailma ja perkeleet eivät voi kärsiä, nimittäin, että yksin usko tekee vanhurskaaksi ja autuaaksi, Room. 3:28.

Mutta usko ei ole mikään muu, kuin suostuminen Jumalan lupauksiin, ja vakuutus siitä, että ne ovat totiset."

• Teologian opiskelija

"kristuksen evankeliumia". On olemssa vain "Paavalin evankeliumi".

• Simonaro saatanast

Ala laputtaa täältä pirun kätyri.

• Teologian opiskelija
        Simonaro saatanast kirjoitti:

Ala laputtaa täältä pirun kätyri.

että Paavalia voidaan oikeutetusti pitää kristinuskon todellisena luojana ja perustajana.

Paavalista tiedetään, että hän oli vakavasti mielisairas. Lisäksi hän oli tavattoman vihainen ja turhautunut siitä, etteivät juutalaiset tahtoneet kääntyä hänen luomaansa uskontoon. Samoin kuin uskonpuhdistaja M. Luther, hänkin oli valmis tuhoamaan juutalaiset vaikka omin käsin.

(2Kor 10:5): ”Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle”. Tässä on huomattava pronomini ”me”, joka tarkoittaa siis Paavalin käännyttäjäarmeijaa, jota hän lietsoo levittämään HÄNEN KEKSIMÄÄNSÄ EVANKELIUMIA :

Roomalaiskirje:
        2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan.

Roomalaiskirje:
        16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa MINUN evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,

2.Timoteuksen kirje:
        2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä MINUN evankeliumini mukaan,

Paavali opettaa olevansa jopa Jeesuksen yläpuolella (1ts 4:2): ”Tiedättehän, mitkä käskyt ME olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.”

Myös 1. Kor 3:9 todistaa Paavalin korottaneen itsensä (ja armeijansa) tavallisten kuolevaisten yläpuolelle: ”Sillä ME olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.”

Seuraava - sairaan ja turhautuneen mielen tuottama - lause on ollut yksi parhaista käännytys-lauseista mitä Raamatusta löytyy:

1.Korinttolaiskirje:
        1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

• mene matkoihis
        Teologian opiskelija kirjoitti:

että Paavalia voidaan oikeutetusti pitää kristinuskon todellisena luojana ja perustajana.

Paavalista tiedetään, että hän oli vakavasti mielisairas. Lisäksi hän oli tavattoman vihainen ja turhautunut siitä, etteivät juutalaiset tahtoneet kääntyä hänen luomaansa uskontoon. Samoin kuin uskonpuhdistaja M. Luther, hänkin oli valmis tuhoamaan juutalaiset vaikka omin käsin.

(2Kor 10:5): ”Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle”. Tässä on huomattava pronomini ”me”, joka tarkoittaa siis Paavalin käännyttäjäarmeijaa, jota hän lietsoo levittämään HÄNEN KEKSIMÄÄNSÄ EVANKELIUMIA :

Roomalaiskirje:
        2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN evankeliumini mukaan.

Roomalaiskirje:
        16:25 Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa MINUN evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,

2.Timoteuksen kirje:
        2:8 Muista Jeesusta Kristusta, joka on kuolleista herätetty ja on Daavidin siementä MINUN evankeliumini mukaan,

Paavali opettaa olevansa jopa Jeesuksen yläpuolella (1ts 4:2): ”Tiedättehän, mitkä käskyt ME olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.”

Myös 1. Kor 3:9 todistaa Paavalin korottaneen itsensä (ja armeijansa) tavallisten kuolevaisten yläpuolelle: ”Sillä ME olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.”

Seuraava - sairaan ja turhautuneen mielen tuottama - lause on ollut yksi parhaista käännytys-lauseista mitä Raamatusta löytyy:

1.Korinttolaiskirje:
        1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

Taas on piru aktivoinut orjansa, kuinkas muutoinkaan kun juuri Jouluna. Sivulle on tullut härskiä valhetta valheen perään. Kaikenlaiset pimeyden varikset raakkuvat, kun Jeesuksen tähti loistaa kirkkaana. Saatana on kateellinen ja vihainen, hän masinoi joukkonsa töihin.

Jeesus on särkenyt kaikki perkeleen teot, me olemme vapaat hänen ikeestään. Totuus on voittanut valheen, kirkkaus pimeyden. Niille jotka kuoleman varjossa asuvat loistaa valkeus. Hallelujaa! Kiitos sinulle Jeesus!

• Teologian opiskelija kirjoitti:

Roomalaiskirje:

Roomalaiskirje:

2.Timoteuksen kirje:

1.Korinttolaiskirje:

Oletkohan samalla tavoin kuin minäkin kyllästynyt juuri tämän liikkeen älylliseen epärehellisyyteen? Kun yrität tuoda selviä faktoja ja/tai tutkimustuloksia näkyville, ne turhennetaan esimerkiksi tavalla, joka näkyy tämänkin ketjun toisessa haarassa - mutta täysin ilman mitään todellisia vastaväitteitä (faktoja).

Itse olen jokusia kertoja yrittänyt kysyä hiukan erilaisia peruskysymyksiä (ks. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000040362753 ) mutta eipä löydy halukkaita keskustelukumppaneita. Vastauksista pääosa kuuluu, että olen sotkeutunut omaan viisauteen (joka on vanha kunnon tehokeino kompromettoida kysymysten esittäjät). Ennen sanottiin, että kristillisyydestä löytyvät vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Valitettavasti vastauksille aletaan jo asettaa hiukan laatu- ja todenperäisyysvatimuksia.

• plastalla
        Eslest kirjoitti:

Oletkohan samalla tavoin kuin minäkin kyllästynyt juuri tämän liikkeen älylliseen epärehellisyyteen? Kun yrität tuoda selviä faktoja ja/tai tutkimustuloksia näkyville, ne turhennetaan esimerkiksi tavalla, joka näkyy tämänkin ketjun toisessa haarassa - mutta täysin ilman mitään todellisia vastaväitteitä (faktoja).

Itse olen jokusia kertoja yrittänyt kysyä hiukan erilaisia peruskysymyksiä (ks. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000098&posting=22000000040362753 ) mutta eipä löydy halukkaita keskustelukumppaneita. Vastauksista pääosa kuuluu, että olen sotkeutunut omaan viisauteen (joka on vanha kunnon tehokeino kompromettoida kysymysten esittäjät). Ennen sanottiin, että kristillisyydestä löytyvät vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Valitettavasti vastauksille aletaan jo asettaa hiukan laatu- ja todenperäisyysvatimuksia.

te ateistit voitte mennä omalle sivullenne
        haukkumaan uskontoa.

• plastalla kirjoitti:

te ateistit voitte mennä omalle sivullenne
        haukkumaan uskontoa.

Eikös sinun pitäisi mieluummin rakastaa minun kuolematonta sieluani ja vastata kysymyksiini siten että vakuutun oppisi totuudesta? Jos uskot niinkuin sinun kaiketi pitäisi, et suinkaan käskisi minua mihinkään ateistien palstalle. Muistan ainakin E Koposen ja A Hartikan tuominneen tuollaisen menettelyn - pois leikkaamisen - jota harjoitat.

• men kottiis
        Eslest kirjoitti:

Eikös sinun pitäisi mieluummin rakastaa minun kuolematonta sieluani ja vastata kysymyksiini siten että vakuutun oppisi totuudesta? Jos uskot niinkuin sinun kaiketi pitäisi, et suinkaan käskisi minua mihinkään ateistien palstalle. Muistan ainakin E Koposen ja A Hartikan tuominneen tuollaisen menettelyn - pois leikkaamisen - jota harjoitat.

Tavallista härskimpi pirun kätyri.

• teutatess
        Eslest kirjoitti:

Että kavahtakaa pois leikkaukselta. Että kristityn tulee rakastaa lähimmäistä kuin itseään, enenpää ei voikkaan, koska vain sen verran voi, jonka on itse oppinut. Koponen sanoi esimerkin, hänelle tuttu mies tuli vastaan, ns, neliveto päällä, hän kysyi mitä sinulle kuuluu, mies vasasi minä olen syntiä tehnyt , ja juvuksissa tule kysymään kun olen selvä .

Meni kaksi vuotta , ja hän näki tuon miehen uudelleen, tämä mies anoi sytisyyttään anteeksi .

• sekin päivä
        Teologian opiskelija kirjoitti:

Roomalaiskirje:

Roomalaiskirje:

2.Timoteuksen kirje:

1.Korinttolaiskirje:

että opit tietämään totuuden.
        Nyt joudut toistelemaan sinulle esitettyjä olettamuksia.
        Toki olen alkanut olla sitä mieltä, että yliopistollinen teologiakoulutus voisi loppua kun tulos on niin surkea.

Mukava kuitenkin, että tutustut Raamattuun.
        Se onkin hyvin viisas kirja ja se ei aukea ihmiselle ilman johdatusta.
        Sieltä kuitenkin ymmärtää helposti mm. sen, että nainen ei voi olla pappi.

Toivotaan puolestasi , että löydät sieltä myös uskon, kun kirjaa selailet oppimismielessä.

Paavalin mielisairaudet voidaan kuitenkin jättää opettajasi kömmähdykseksi. Hän yrittää esittää kovista teille ja antaa psykiatrisia lausuntoja ikään kuin tietäisi asiasta.
        On tietenkin totta, että Paavalin ajatukset kun eivät käy jonkun kanssa yksiin, niin hän pyrkii leimaamaan vastustajansa ajatukset sairaiksi.
        Samalla tietenkin voimme leimata opettajasi ajatukset sairaiksi.
        Jokainen koululainen tietää, että itse elämä on hyvin erilainen kun mitä koulussa opetetaan.
        Muista siis, että olet vapaa pohtimaan asioita niin kauan kun et vangitse itseäsi opettajiesi oppeihin.
        Kukaan älykäs ihminen ei jää kertojan vangiksi vaan kyseenalaistaa kertojan kertomuksen ja terveydenkin.
        Onnea kuitenkin opintoihisi.

• höpötä hassujasi
        sekin päivä kirjoitti:

että opit tietämään totuuden.
        Nyt joudut toistelemaan sinulle esitettyjä olettamuksia.
        Toki olen alkanut olla sitä mieltä, että yliopistollinen teologiakoulutus voisi loppua kun tulos on niin surkea.

Mukava kuitenkin, että tutustut Raamattuun.
        Se onkin hyvin viisas kirja ja se ei aukea ihmiselle ilman johdatusta.
        Sieltä kuitenkin ymmärtää helposti mm. sen, että nainen ei voi olla pappi.

Toivotaan puolestasi , että löydät sieltä myös uskon, kun kirjaa selailet oppimismielessä.

Paavalin mielisairaudet voidaan kuitenkin jättää opettajasi kömmähdykseksi. Hän yrittää esittää kovista teille ja antaa psykiatrisia lausuntoja ikään kuin tietäisi asiasta.
        On tietenkin totta, että Paavalin ajatukset kun eivät käy jonkun kanssa yksiin, niin hän pyrkii leimaamaan vastustajansa ajatukset sairaiksi.
        Samalla tietenkin voimme leimata opettajasi ajatukset sairaiksi.
        Jokainen koululainen tietää, että itse elämä on hyvin erilainen kun mitä koulussa opetetaan.
        Muista siis, että olet vapaa pohtimaan asioita niin kauan kun et vangitse itseäsi opettajiesi oppeihin.
        Kukaan älykäs ihminen ei jää kertojan vangiksi vaan kyseenalaistaa kertojan kertomuksen ja terveydenkin.
        Onnea kuitenkin opintoihisi.

ei teologinen koulutus sellaista ole.

• gggggggggg
        teutatess kirjoitti:

Että kavahtakaa pois leikkaukselta. Että kristityn tulee rakastaa lähimmäistä kuin itseään, enenpää ei voikkaan, koska vain sen verran voi, jonka on itse oppinut. Koponen sanoi esimerkin, hänelle tuttu mies tuli vastaan, ns, neliveto päällä, hän kysyi mitä sinulle kuuluu, mies vasasi minä olen syntiä tehnyt , ja juvuksissa tule kysymään kun olen selvä .

Meni kaksi vuotta , ja hän näki tuon miehen uudelleen, tämä mies anoi sytisyyttään anteeksi .

mitä luulet tarkoittavan kavahtakaa pois leikkauksesta.
        kuka niin sanoi.
        tutustu raamattuun ennenkö esiinnyt täällä.

• teuta

Matteuksen
        Markuksen
        Luukkaan
        Johanneksen

Hän taisi tarkoittaa matt.5 luku

• tuhat ja yksi

Tosiasiat tosiksi ja jättää se Saulu Tarsolaisen ja hänen harhaansa hairahtuneen Lutherin ja sitä kautta Lestadiuksen opit ja uskot sivuun ja nöyrtyä totuuden edessä tunnustamaan uskonsa paikkansa pitämättömyyden.

Sen tiedän se on kovapaikka myöntää ollensa väärässä uskossa, mutta ei hätää voin kertoa Kristinuskon 2000 vuotiseen harhaan ovat sukupolvesta toiseen uskoneet aivan vilpittömätkin ihmiset.

Muuten uskonnon harhoja ei ainakaan kannata valhein puolustaa, me jotka tiedämme uskovien valheita ette ehdi niitä kertoa ennen kuin olemme ne tunnistaneet.

• apua mielesi ongelmiin

etkö saa mielerauhaa muuten kuin häiritsemällä muita ihmisiä?
        tällainenko on sinun yksinäinen joulusi? voi sinua, ihmirauniota!!!

• tuhat ja yksi
        apua mielesi ongelmiin kirjoitti:

etkö saa mielerauhaa muuten kuin häiritsemällä muita ihmisiä?
        tällainenko on sinun yksinäinen joulusi? voi sinua, ihmirauniota!!!

Ei niin yksinäinen Jeesukseton Joulu kuiten kin,ajattelin kirjoitella jos joku on uskonnon orjuuttamana voisi tiedon avulla vapautua siitä Kristinuskon harhasta, nyt kun aloittaa muutaman vuoden kuluttua on jo vapaa.

• tyyppi tosiaan
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Ei niin yksinäinen Jeesukseton Joulu kuiten kin,ajattelin kirjoitella jos joku on uskonnon orjuuttamana voisi tiedon avulla vapautua siitä Kristinuskon harhasta, nyt kun aloittaa muutaman vuoden kuluttua on jo vapaa.

minkä orja sinä itse olet?
        väitätkö tosissaan, että olet henkisesti tasapainoinen? niinkö uskot?
        lukaisin nuo pakkomielteiset juttusi. aika surkeaa tekstiä. ei kukaan mieleltään terve kuluta aikaansa toisten vakaumusta ja uskonrauhaa pilkkaamalla.
        uskotteletko itsellesi, että pyrit jotenkin vaikutamaan? omaa vihasi hakee kohdettaan ja projisoit sitä tänne.
        ---------
        tuhat ja yksi on isäntäsi nikki, muuten.

• tuhat ja yksi
        tyyppi tosiaan kirjoitti:

minkä orja sinä itse olet?
        väitätkö tosissaan, että olet henkisesti tasapainoinen? niinkö uskot?
        lukaisin nuo pakkomielteiset juttusi. aika surkeaa tekstiä. ei kukaan mieleltään terve kuluta aikaansa toisten vakaumusta ja uskonrauhaa pilkkaamalla.
        uskotteletko itsellesi, että pyrit jotenkin vaikutamaan? omaa vihasi hakee kohdettaan ja projisoit sitä tänne.
        ---------
        tuhat ja yksi on isäntäsi nikki, muuten.

Henkisen tasapainoisuuden diagnoosin tekevät toiset,niikuin sinä esimeskiksi.

Pakko mielelle sinulle, minulle olen melkein pakottanut itseäni kirjoittamaan noista ja jo niin useaan kertaan,että alkaa kohta etoa.
        Ei kait tuo etominen tervettä lie?

Mutta huomaatko vain nejlästä Danielin kirjan jakeesta olen kirjoittanut,jos niin helppoa lie kerro oma näkemyksesi niistä, jotenkin tuntuu etet siihen pysty!

Pyrin vaikuttamaan juuri nyt ja sinuun !
        Mistä muuten olet saanut selville että tuhat ja yksi on isäntä ? Ja minä lainnaan nikkiä ?

• Teuta

Minusta tuntuu, että sinä olet jo tarpeeksi pieksännyt konettasi täällä. Me uskomme Jeesukseen Kristukseen : sinusta huolimatta, ja teemme kaikkemme, että sinä ja sinun kaltaiset, ei saisi täällä ylivaltaa .aamen

• valta ei ongelma
        Teuta kirjoitti:

Minusta tuntuu, että sinä olet jo tarpeeksi pieksännyt konettasi täällä. Me uskomme Jeesukseen Kristukseen : sinusta huolimatta, ja teemme kaikkemme, että sinä ja sinun kaltaiset, ei saisi täällä ylivaltaa .aamen

Joka ei usko on jo tuomittu. Tuomittu odottaa vain hetkeä jolloin tuomio astuu voimaan, siis viimeistä korahdustaan. Mitään valtaa näillä veijareilla ei ole, on vain hirmuinen tuomion osotus.

Ongelma on siinä, että ateistien häiriköiminen vie aivan kohtuuttomasti tilaa Kristuksen todistamiselta.

Emmehän mekään ateistien palstoille kirjoita, niin paljon ei kukaan maksa että sinne menisimme. M

utta piru tekee näissä veujareissa tepposet, heidän pitää tulla herransa käskystä tänne joulurauhankin vallitessa valuttamaan omaa vetelää haisevaa paskaansa, Jeesuksen pyhällä verellä pestyihin puhtaisiin paikkoihin.

• men kottiis
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Henkisen tasapainoisuuden diagnoosin tekevät toiset,niikuin sinä esimeskiksi.

Pakko mielelle sinulle, minulle olen melkein pakottanut itseäni kirjoittamaan noista ja jo niin useaan kertaan,että alkaa kohta etoa.
        Ei kait tuo etominen tervettä lie?

Mutta huomaatko vain nejlästä Danielin kirjan jakeesta olen kirjoittanut,jos niin helppoa lie kerro oma näkemyksesi niistä, jotenkin tuntuu etet siihen pysty!

Pyrin vaikuttamaan juuri nyt ja sinuun !
        Mistä muuten olet saanut selville että tuhat ja yksi on isäntä ? Ja minä lainnaan nikkiä ?

Tiedämme sen että kaltaisesi ovat hyvin vihaisia vapaille ja onnelllisille Jumalan lapsille, onhan saatana itse teidän isänne, eikä sen lieron renkinä ole helppo olla..

• tuhat ja yksi
        men kottiis kirjoitti:

Tiedämme sen että kaltaisesi ovat hyvin vihaisia vapaille ja onnelllisille Jumalan lapsille, onhan saatana itse teidän isänne, eikä sen lieron renkinä ole helppo olla..

Vaan sille opille joka on siellä pään sisällä ja se jopa tekoihin asti yltää.

Näköjään olet jo muutaman viestin perusteella sukututkimuksen tehnyt minusta siinäpä sitä todistamista riittääkin loppu elämäsi ajaksi.

Jeesus Nasaretilainen pistettiin Daavidin sukuun ja sitä on konsteja kaihtamatta selitetty n,2000 vuotta , mikä lienee tämän hetkinen uusin tieto tutkimuksista?

Ja vielä muka työnantajani ja pomoni tiedät !
        Viimesen päälle Pyhän Hengen lähettiläs lienet?

• tuhat ja yksi
        Teuta kirjoitti:

Sanomani vain neljä jaetta Danielin kirjasta joita te ette vieläkään ymmärrä !

Dan. 9:24.-27. Raamatun V.T.n, mukaan siellä ei Jeesus Nasaretilainen esiinny lainkaan.

Sitä olen tullut sanomaan teillekkin.

Antiokhos neljäs Epifanes Syyrian kuningas siellä on, se on se josta Uuden Testamentin kirjoittajat esikuvan Antikristukselleen ottivat.

• kätyri kottiis

Palstani tarkoitus on ylistää Jumalaa Martista.

Saatanan kätyreillä ei ole mitään asiaa tänne.

• kätyrisi kanssa kottiis

Palstani tarkoitus on ylistää Jumalaa Martista.

Saatanan kätyreillä ei ole mitään asiaa tänne. kätyri kottiis 26.12.2008 klo 14.01

Siinäkin tapauksessa olet väärällä palstalla, men itse pois ylistyksiesi kanssa ylistät ihmistä koska et muuta osaa lihallisilla jäsenilläsi.

• totta kai

Uskollisempaa saatanan orjaa saapi etsiä.

• tuhat ja yksi

>>>On valtava Jumalan siunaus, että hän on Martti veljen kautta kirkastanut meille puhtaan Kristuksen evankeliumin.
      Aivan erityisellä tavalla Martti on Pyhän Hengen voimassa kirkastanut meille Raamatullisen oikean vanhurskauttamisopin>>>

Voiko kukaan enää selvemmin jakaa eysytystä ?

Koska kerrot että Matin Luther on erityisessä Pyhässä Hengessä kirkastanut ,,Kristuksen evankelumia.

Ja kuitenkin monet jotka asioita ovat tutkineet sanovat ettei ole.

Ja sanon ettei epäselväksi jää Luther on tulkinnut asioita "Pyhän Hengen" eksytyksessä niinkuin muutkin Kristinuskoon uskovat jotka sanomaa saarnaavat eteenpäin.

Koska Kristinusko on ollut koko historiansa aja n,2000 harhaoppi,- useanlaiset tutkimus menetelmät todistavat. sekä jo mennyt , Kristinuskon aikana eletty historiakin sen todistaa.

Sitä paitsi jos välttämättä haluaa uskoa voi ajatella ( asioiden törmäystä lievittääkseen)että tämä aika n, 2000 vuotta on ollut Kristinuskossa opettamisen aikaa jotta ihmiset oppisivat ymmärtämään uskontojen ( muodenkin uskontijen)harhojen merkityksen .

Ja vieläkin ne jotka ovat halukkaita kertomaan noiden uskojen synnyn ,kehityksen,tarkoituksen yms. mahdollisen oppimiseen tarvittava tiedon ihmiskunnan nousuun uskontojen yöstä.Aika saattaa olla liian varhainen aivan kuin ei olisi valmiutta vielä,nostaa päätään kurottautua kohden uusia ulottuvuuksia .
      Meille lapsena opetetiin Jumalaa ja Jeesusta ,juutalaisten historiaa opetettiin ennen Suomen historiaa, uskonnossa opetettiin sellaisia asioita totena jotka varmasti,- sitä eivät ole, ja vieläkin vaikka lasten oppikirjat ovat hieman parantuneet.

Harhaa on se Lutherinkin oppi. ja Lestadius oli hyvä pappi tuossa uskonnossa.Täytyy asiat laittaa tosiasioiden mukaiseen järjestykseen.

• puhdisti olemassa olevaa

Luther on siis puhdistanut ihmiskäsityksiä ja ihmisoppeja oikeasta Kristinuskosta.
      Luther on kuten moni muukin uskovainen puhdistava elämästään erilaiset valheet pois.

Jeesus aina antoi kaiken isänsä Jumalan haltuun.
      Kaiken takana on Jumala.
      Jeesus oli Jumalan lähettiläänä täällä luonamme.

Jumala loi maan ja taivaan ja kaikki sen vahvuudet.
      Jumala loi miehen kuvakseen.

Kuten huomaat, niin Jumala tulee esiin kaikessa.
      Jeesus toki tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
      Kaiken takana on kuitenkin Jumala.

• !mutmut

Kiitos Jeesus iankaikkisen elämän lahjasta.

Oikea on oppi, piru on hyvin vihainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      36
      12231
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      89
      4138
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      108
      3921
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3618
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3288
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      110
      3240
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      34
      2109
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2082
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1915
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1603
    Aihe