Navi FL:ssä

pukittaja

Hei ja hyvää Joulua!

Kohta menossa Miamiin ja sieltä eteenpäin autolla. Navigaattorina on TOMTOM920go. Suomessa olen törmännyt ongelmiin reitinmuodostamisen kanssa. TomTom menee herkästi kaikenmailman pikkukujille, tai sitten laskee reitin moottoriteille, jolloin voi tulla pitkiäkin kiertoteitä. Asetuksista voi säätää reitinlaskennan oletuksiin lyhin tai nopein. Kumpaakohan kannattaa Floridassa käyttää?

Myös reittien ajankäytön suhteen TomTom ei eikein vakuuta. Arvioi reilusti yläkanttiin käytettävän matkustusajan vaikka ylinopeutta ei olisi.

Siis, mitkä oletukset TomTom 920:n Floridassa?

8

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 300.

      Onko käytössäsi pohjois amerikan karttapohjat ?
      Jos ei niin hommaa ne.

      Itsellä on Garmin Nuvi 300 johon ostin pohjois amerikan kartat ennen Floridaan lähtöä.

      Täytyy sano, että ilman tuota olisi ollut jopa hankala matkailla Orlandossa kun ei ollut paperi karttojakaan mukana.

      Laita se nopein asetus ja paikanpäällä sitten mailit nopeudeksi niin helpottaa kun siellä ei km tunneta silleen.

      Ei muuta kun hyvää matkaa ja rento meininki niin kaik rulaa.

    • Floridassa parhaillaan

      Ei mitään ongelmia Floridassa ko. laitteen kanssa. Nopein reitti vain kehiin ja homma hoituu. Vain kerran on tällä viikolla tullut mainitsemasi ongelma, jolloin laite halusi välttämättä käyttää moottoritietä jolloin tuli 10 km ylimääräistä matkaa kun piti päästä kiertoteitä pitkin ensin sinne motarille. Tämä tapahtui poistuessani NHL-matsista Ft Lauderdalen stadionilta. Ihmettelin kovasti isoa km-lukemaa ja tsekkasin kotona että olisi ollut parempikin reitti. Hienosti sujuu navigointi täällä ko. laitteella. Muita karttoja ei autossa tarvita.

    • ...on Garminin navi, joten en ole asiantuntija TomTomin suhteen, mutta muutama yleisvinkki.
      Ilmeisesti Tompassakin on mahdollisuus sulkea pois eri vaihtoehtoja, jolloin voit ajaa oletuksella "nopein reitti" ja ruksata pois joko "vältä tietulleja" ja/tai "vältä moottoriteitä". Jos sinulla ei ole kiire, niin näin näet ja koet enemmän. Joskus "lyhin reitti" voi olla tosi mielenkiintoinen, tuskin muuten koskaan kulkisit sellaisia teitä pitkin.
      Paperikartta kannattaa olla aina mukana yleissuunnitelmaa varten, navi vain toteuttaa haluamasi reitin ja sille reitillekin voi ja kannattaa asettaa välietappeja omien intressien mukaan.
      Uteliaisuuttani kysyn, minne päin jatkat matkaa Miamista?

      • miamista

        Joo, tarkoitus mennä 1. yöksi Fort Lauderdaleen, josta aamulla kohti länttä. Länsirannikkoa pitkin kohti Tampaa, josta Daytona Speedwaylle. Matka on BikeWeek -aikoihin, joten saas nähdä.
        Ilmeisesti itärantaa takaisin , ehkäpä Kennedy Spacecenter:n kautta kohti Miamia.


      • miamista kirjoitti:

        Joo, tarkoitus mennä 1. yöksi Fort Lauderdaleen, josta aamulla kohti länttä. Länsirannikkoa pitkin kohti Tampaa, josta Daytona Speedwaylle. Matka on BikeWeek -aikoihin, joten saas nähdä.
        Ilmeisesti itärantaa takaisin , ehkäpä Kennedy Spacecenter:n kautta kohti Miamia.

        ...on helppo mennä Miamista. Jos nopeasti haluaa perille, niin käytä I95, joka on maksuton moottoritie. Jos et ole väsynyt ja haluat nähdä enemmän, niin sitten US1 tai A1A, joka kulkee ihan rannassa.
        Olin itse viime maaliskuun alussa Floridassa ja ajoin Daytona Beachin läpi. Siellä oli varmaan tuhansia Harrikoita ja valtavat myynti- ja teltta-alueet. Mahtavan näköistä meininkiä.


      • kamiski
        JukkSa kirjoitti:

        ...on helppo mennä Miamista. Jos nopeasti haluaa perille, niin käytä I95, joka on maksuton moottoritie. Jos et ole väsynyt ja haluat nähdä enemmän, niin sitten US1 tai A1A, joka kulkee ihan rannassa.
        Olin itse viime maaliskuun alussa Floridassa ja ajoin Daytona Beachin läpi. Siellä oli varmaan tuhansia Harrikoita ja valtavat myynti- ja teltta-alueet. Mahtavan näköistä meininkiä.

        Minulla on itsellani tom tom johon olen osatanut USA ja canadan , koska liikun taallapain paljon autolla(laite osettu Suomesta)
        Toiminut aivan hyvin, toisinaan tuntuu kyllakin etta olikohan turha ostos kun en tarvitse karttaa edes miamisssa ajaessa.
        Orlandon sitten luku sinansa.


      • missata
        JukkSa kirjoitti:

        ...on helppo mennä Miamista. Jos nopeasti haluaa perille, niin käytä I95, joka on maksuton moottoritie. Jos et ole väsynyt ja haluat nähdä enemmän, niin sitten US1 tai A1A, joka kulkee ihan rannassa.
        Olin itse viime maaliskuun alussa Floridassa ja ajoin Daytona Beachin läpi. Siellä oli varmaan tuhansia Harrikoita ja valtavat myynti- ja teltta-alueet. Mahtavan näköistä meininkiä.

        Bikeweekiä Daytonassa, itse satuin osumaan paikalle juuri noihin aikoihin ja siellä pari päivää vierähtikin ihmetellessä. Kaikki majotusvaihtoehdot tosin ovat todennäköisesti täynnä.

        Miamista Daytonaan osaa vaikka silmät kiinni varsinkin I-95 pitkin joten tuskin tarvitsee navigaattoria ollenkaan.


      • ONE 3rd ed
        missata kirjoitti:

        Bikeweekiä Daytonassa, itse satuin osumaan paikalle juuri noihin aikoihin ja siellä pari päivää vierähtikin ihmetellessä. Kaikki majotusvaihtoehdot tosin ovat todennäköisesti täynnä.

        Miamista Daytonaan osaa vaikka silmät kiinni varsinkin I-95 pitkin joten tuskin tarvitsee navigaattoria ollenkaan.

        Onko kenelläkään kokemuksia USA:n kaakkoisalueen kartoista ko laitteessa? Olen ladannut kartan TOMTOM HOME ohjelman kautta ja sen mukaan kartta on laitteella (suomen kartta poistettu, jotta tämä USAN kartta mahtuu muistille), mutta kun käynnistän itse navigaattorin niin tulee saksankielinen teksti: keine karten gefunden. ja tästä tilasta ei pääse eteenpäin. Ei auta vaikka resetoin laitteen, mitä TOMTOMin support ehdotti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe