Ongelmia luomisessa

taiteilija_92

Tykkään piirtämisestä, maalaamisesta yms. mutta jostain syystä en vaan saa paperia ja kyniä esille, ja vaikka saisin, niin paperi kyllä pysyy tyhjänä. Olen miettinyt mistä tämä voi johtua. ehkä en ole tarpeeksi luova, löydä tarpeeksi kiinnostavaa aihetta, tai ehkä en jaksa keskittyä mihinkään pitkiin projekteihin. Olen hyvä piirtämään, tai niin minun opettajani ja tuttavani ovat ainakin sanoneet minulle, ja kehuneet töitäni, mutta mitä jos piirtäminen ei vaan ole minulle oikea tapa ilmaista itseäni, vaikka tykkäänkin piirtämisestä. Tarkoitan, että ehkä en ole visuaalisesti niin luova kuin esimerkiksi musiikaalisesti. Kun otan kitaran käteen niin tulee heti kymmeniä riffejä ja lickejä mieleen. Paperi vaan pysyy tyhjänä. Mikä tähän on syynä, ja mitkä keinot voisivat auttaa minua tämän ongelmani kanssa?

2

1060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taiteilijamies___

      hehe, kuulostaa ihan minulta. kuvis on ollut kymppi, mutta vapaa-ajallani en piirrä _mitään_, koska ei ole mitään inspiraatiota piirtämiseen. minulla on itseasiassa yksi piirustus vain portfoliossani, loput on roskissa. ehkä olemme liian itsekriittisiä? emme piirrä mitään, koska mikään idea ei ole tarpeeksi hyvä piirrettäväksi..?

      voit toki kokeilla eri kuvataiteen muotoja kuten koneella piirtämistä tai vaikkapa sarjakuvaa, jossa voit yhdistää tarinankerrontaa ja semmoista pelkän piirtämisen sijaan.
      sarjakuvia voit saada jopa myydyksi, ehkäpä ajatus kuuluisan sarjakuvapiirtäjän urasta antaa puhtia piirtämiseen?

      mutta jos tosiaan ei huvita piirtää, ei kannata väkisin pistää itseään piirtämään. itse valokuvaan, harrastan teatteria ja sketsien kuvaamista, piirtämistä käsin ja koneella (mm. sarjakuvia ja animaatioita ja taidemaalauksia), runojen kirjoittamista, musiikin tekoa syntikalla ja kitaralla, pelien tekemistä ohjelmoimalla ja tekemällä spritejä.. olen hyväksynyt sen, että jos jokin taiteenmuoto ei ole kiinnostaakseen, teen silloin jotain muuta mikä huvittaa. ja jos mikään ei huvita, en tee mitään. joskus tuntuu kyllä pahalta kun mitään ei saa aikaiseksi, mutta se pitää hyväksyä.

      • mulla sama

        ongelma. mä oon miettinyt missä mättää. lahjoja ois vaikka muille jakaa, mutta kun ei irtoa niin ei irtoa. syitä voi olla monia, mutta mä koen olevani jotenkin liian hermostunut, siis ajatukset on ihan muualla ja olo on levoton vaikka noi jutut ei musta ulospäin näykään. pitäiskö lähteä näistä kotiympyröistä pois, niin alkaisi tapahtumaan vai mitä. onko mulla asiat vähän liian hyvin, sekin voi olla syy. ärsyttävä olotila, myönnetään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe