Rakkautemme

Lumella heitit
paljasta
ihoani herättämään

tuulella
tuivertaen
sait silmäni aukeamaan

valoilla
eri värein loihdit
päivääsi kulkemaan

pakkasena
kasvojani nipistit
etten Sinua unohtaisi

päivässä
kohden talviaurinkoon
humalluin sen lämpöön

kuuna
taivaalla sirppinä
minulle polkuasi valaiset

yönpukuun
sieltä minut viereesi saatat

tähtien
karttaamme yhdessä loistamaan.

Ja kuinka me toisiamme
rakastetaan

että yönviittana
aamun valkeuteen :

Rakkauden alastomina
loistamaan

- synnyinpukuna -

tähän rakkauden
maailmaamme
elämään !

16

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runo64-1

      ...se rakkaus tuollakin lailla päivässä
      mukana tai näkee rakkaansa kaikessa tavallaan
      tärkeissä asioissa.
      tuli oikein mukavasti mieleen whithamin runo:
      eräs lapsi meni ulos ja muuttui esineeksi
      jonka ensinnä näki ja esine oli osa häntä päivän..
      todella hienoja kuvia runosi toi
      ja pidin tästä tosi paljon,
      tässä oli sitä jotain..
      hyvä dolan!!!

      • Kiitä Sinua - hienoista sanoistasi,
        joita toit esiin ... tuo runojen
        lukeminen olisi niin tärkeää myös
        minulle,löytäisi uusia elämyksiä
        myös omiin teksteihin ... mutta
        ei ole olevinaan aikaa runojen
        tutkimiseen suurilta runoilijoilta.

        Varteenotettava kommentti sinulta.


    • mertenprinsessa

      lumena, nipistyksinä,
      pehmeänä ruusupumpulina,
      kokijansa väreissä,
      kokijansa laaduissa.

      Rakas, tärkeä; ei unhoon joudu vaan on mukana kaikissa sävyissä. Niinpä. Kiitos runostasi.

      • Juuri tunteiden eri
        kirjoa,elämän molemmilta
        puolilta kurkattuna,omilta
        aatoksilta kuin kysyen...
        mikä on oikeutettua.

        Kiitän kommentistasi ja lämmintä
        sävyä tähän päivääsi.


    • tomppa2006

      ...että olet käyttänyt tämän runon kirjoittamiseen paljon aikaa...

      Lopputulos on upea ja komea. Todella vaikuttavaa, miten säkeitten muutamilla sanoilla pystyt kertomaan niin paljon. Minä tykkäsin.

      • Aikaa - jonkin verran käytin,mutta
        en hirveästi,vaikka sanojen kuin
        runon muodon ja rytmitystä yritin
        hakea ... tovin tuohon kyllä meni,
        kun korjauksetkin huomioon ottaen.

        Yllätys - että niinkin paljon pidit,
        vaikka tuntuu,että oliskohan voinut
        hiven tiivistää vielä.

        Kiitos Sinulle ja kirpeää
        raikasta ulkoiluilmaa
        päivääsi,että taas tovin
        jaksaa.


    • Tämän jatkumon ei soisi loppuvan...Hieno!!
      Kiitos D, hyvää Tapania sinulle
      Tarkkis

      • Tervehdys tarkampuja,ei Sinua ole
        juuri vähään aikaan täällä näkynyt,
        vaiko ohitse minulta mennyt.

        Kiitos Sinulle sanoistasi,jotka
        oikeastaan yllättivät minut,että
        noinkin paljon runoni upposi.
        Tehdessäni tätä tarkoituksella
        tähän nuottiin,kävi mielessäni
        kyllä pikku epäilys,että miten
        vastaanotetaan ... - yleensä
        kirjoitan juuri niin kuin
        ajattelen kuin tunnenkin ...
        ja tuon sen ilmi

        ja kaiken arvostelun otan
        mielelläni vastaan,olkoon se
        mikä tahansa,juuri sen takia
        me kaikki tänne kirjoitammekin.

        Kiitos - ja hyvää tätä Uuden
        Vuoden aluapäiviä Sinulle.


    • lindalinda1

      kerrassaan tässä runossasi Dolan.

      Viehättää tuo monitahoisuus; lumi, tuuli, valot,
      pakkanen ja taivaankappaleet joiden elementtien
      joukkoon olet sovittanut rakkauden soljuvana kul-
      kemaan.

      Minä pidin kovasti tästä kokonaisuudesta.

      • Kun oikein paljon laittaa eri
        elementtejä,niin vaarassa on
        muodostua "sekasillisalaattia",
        ellei kiinnitä kokonaisuuteen
        huomiota,että pysyy kasassa.

        Ilmeisesti tulos oli ihan
        kohtuu hyvä,kun sitä vielä
        lopussa itsekin tarkastelin.

        Sinun lausuntoosi voi hyvin
        kirjoituksien lopputulosta
        peilata... hienoa,että olet
        täällä katsomassa meidän
        perään ja tarvittaessa
        myös ohjailemassa vinkeilläsi.

        Kiitos - virkeää Juolun jälkeisiä
        päiviä lindalle.


    • tiiger-66

      niin äärettömän
      kaunista ja herkkää,
      tää herkistää
      kyyneliin~~

      sanaton*

      lämpöisästi
      halaa* :)

      • Elämää läheltä ja kaempaa
        Rakkauden eri satamista
        - kylmästä kuin
        lämmistä satamista-

        tämä joka kulkee mukanamme
        missä milloinkin ja
        miten meitä koskettaen

        näin me halaamme
        maailmaamme
        lämpöä

        - edes täksi
        hetkeksi.


    • *MURUKULTA*

      Witsi, että meidän runomiehet on hyviä kirjoittamaan! Hali kaikille! :)

      Ei tarvi pettyä, kun tämänkin runon aukaisee,
      täytyy vain pitää penkistä ettei tipahda,
      niin sanasi vie mukanaan tällaista Murukultaakin
      kuin keväinen virta lastua!
      Tämä on niitä runoja joita haluaa lukea toistekin ja....

      Kiitos dolan, *huoh*

      • Pieni arvoitus,kun tämän Jouluksi
        tänne kirjoitin ja tällä sävyllä
        hivenen katsomaan Joulun
        toistakin puolta.

        Jos tämä nyt kuitenkin onnistui
        näin hyvällä satuttamaan,niin
        minä sittenkin saatoin
        tuntea viemään omaa
        sanomaani

        - omalla tavallani
        eteenpäin -

        siitä osa -Kiitos - lankeaa
        Sinulle,kun ohjaksia
        annoit.

        Halaan päivääsi
        yhteisen lämpömme
        maailmaan
        jaettavaksi,joille

        ei sitä ole tarpeeksi.

        Kiitos Sinulle.


    • pups

      minä löydän maailmankaikkeuden :-),
      siis niitä asioita, jotka ovat ja tapahtuvat siksi, koska joku on järjestänyt asiat niin, että saamme kokea lumisateet, tuulet, maailmankaikkeuden valot, pakkasen, talviauringon, kuun, tähdet ja siellä kaiken keskellä ihminen...kokee suuria tunteita, pieniä ihmeitä...
      Vähän naiivi nyt tämä palaute, mutta en oikein osaa muutenkaan selittää...Hieno runo.

      • Löysit juuri tuon ... oikeastaan
        Napakympin,josta : Onnitteluni !

        Naiivia tai ei,mutta Totuus
        kuitenkin.

        Ansiokkaasti selitit,jolle
        kuuluu arvostukseni.

        Kiitos - kaikkineen
        Sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe