1,5 h vaihto Sao Paulon kentällä

Romy

Hei! Olen varaamassa lentoja Chileen. Menomatkalla minulla on vaihto Sao Paulon kentällä. Kone laskeutuu 6:20 ja jatkolento lähtee 8:00, joten aikaa vaihtoon on vain puolitoista tuntia. En ole koskaan aiemmin matkustanut pakettimatkoja kummemmin (nekin surkean pienille kentille), ja jänskättää kovasti! :D

Lennot ovat samalla lipulla, joten laukut varmaankin menevät omia menojaan, eikä minun tarvitse huolehtia niistä? Mutta jos tiedossa on passintarkastuksia ja läpivalaisuja jne. tuntuu ehtiminen mahdottomalta. :/

Mitä te Sao Paulon kenttää tuntevat sanotte? Uskallanko varata? Ja jos myöhästyn ihan omasta tyhmyydestäni johtuen, pääsenkö seuraavalle lennolle Santiagoon? Laukut varmaankin on siinä vaiheessa jo ties missä, kun en ole niitä ollut vastaanottamassa...

19

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeassa

      Sao Paulon kenttä on niin suuri että eksyt varmasti etkä ehdi jatkolennolle. Normaali vaihtoaika siellä on 18 tuntia.
      Laukut, sisältöineen tuhotaan 45 minuutin kuluttua jos kukaan ei niitä lunasta.
      Ei ole myöhäistä perua koko matkaa.

      • Romy

        Kiitos tästä asiallisesta vastauksesta! Ahahahaha! ;D

        Ei mutta ihan oikeasti, eipä vähän matkustanut tyttö voi ihan kaikkea tietää, eikä varsinkaan sitä, miten asiat hoidetaan Sao Paulon kentällä... Ainakin Pariisin kentästä voi (kuulemma) olla varma, että tunti pari ei riitä!

        Eikä huvittaisi joutua "hankaluuksiin" maassa, jonka kieltä ei osaa sanan sanaa.


      • Eiköhän

        sinun pitäisi kirjoitella ruutuparerille ja lähettää satusi ihan eri keskusteluihin.
        Anna vaan toisten matkustella ihan rauhassa.


      • kakara

        Et varmaan tiedä,että vaikka olisit alaikäinen ,nämä kaikki viestien lähettäjät pystytään jäljittämään.Voi helposti tulla syyte esim.herjauksesta.Äitisi maksaa kun joudut rosikseen.Jos et ole alaikäinen olet täysi kusipää.


      • -tässä-
        kakara kirjoitti:

        Et varmaan tiedä,että vaikka olisit alaikäinen ,nämä kaikki viestien lähettäjät pystytään jäljittämään.Voi helposti tulla syyte esim.herjauksesta.Äitisi maksaa kun joudut rosikseen.Jos et ole alaikäinen olet täysi kusipää.

        Viimeisen vuoden aikana verkkokirjoittelusta annettuja kunnianloukkaustuomioita: Toukokuussa 2008 tamperelainen mies tuomittiin kahden vuoden ja neljän kuukauden ehdottomaan vankeuteen useista ja monia ihmisiä halventavista ja loukkaavista kirjoituksista. Tuomio on viime vuosien ankarin verkkokirjoittelusta annettu rangaistus. Elcoteqin omistajaa Antti Piippoa loukannut mies joutui maksamaan 300 euron sakot ja 2 000 euron korvaukset Piipolle. Kouvolalaismies tuomittiin 70 päivän ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja 10 000 euron korvauksiin nettiin laittamansa seksivideon vuoksi.

        Kaksi pääkaupunkiseudulla asuvaa miestä tuomittiin käytettyjen autojen liikkeen omistajaan kohdistuneista törkeistä kunnianloukkauksista, molemmat saivat 100 päiväsakkoa. Lisäksi he joutuivat maksamaan autokaupan omistajalle korvauksia henkisistä kärsimyksistä.

        Lieksalainen 15-vuotias koulupoika tuomittiin syyskuussa 2007 nuorena henkilönä tehdystä kunnianloukkauksesta 90 euron sakkoihin. Poika oli laittanut internetin YouTube-sivustolle opettajansa kunniaa loukanneen videonpätkän. Jutun käsittely jatkuu hovioikeudessa.

        YLE Uutiset


      • Kokeillaas....
        -tässä- kirjoitti:

        Viimeisen vuoden aikana verkkokirjoittelusta annettuja kunnianloukkaustuomioita: Toukokuussa 2008 tamperelainen mies tuomittiin kahden vuoden ja neljän kuukauden ehdottomaan vankeuteen useista ja monia ihmisiä halventavista ja loukkaavista kirjoituksista. Tuomio on viime vuosien ankarin verkkokirjoittelusta annettu rangaistus. Elcoteqin omistajaa Antti Piippoa loukannut mies joutui maksamaan 300 euron sakot ja 2 000 euron korvaukset Piipolle. Kouvolalaismies tuomittiin 70 päivän ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja 10 000 euron korvauksiin nettiin laittamansa seksivideon vuoksi.

        Kaksi pääkaupunkiseudulla asuvaa miestä tuomittiin käytettyjen autojen liikkeen omistajaan kohdistuneista törkeistä kunnianloukkauksista, molemmat saivat 100 päiväsakkoa. Lisäksi he joutuivat maksamaan autokaupan omistajalle korvauksia henkisistä kärsimyksistä.

        Lieksalainen 15-vuotias koulupoika tuomittiin syyskuussa 2007 nuorena henkilönä tehdystä kunnianloukkauksesta 90 euron sakkoihin. Poika oli laittanut internetin YouTube-sivustolle opettajansa kunniaa loukanneen videonpätkän. Jutun käsittely jatkuu hovioikeudessa.

        YLE Uutiset

        Onnea. Olet pelle uhkailuineisi. Josko nyt tunkisit sen nenäsi perseeseesi ja nuuhkaisisit raitista ilmaa, niin ehkäpä ajatuksesi selkiävät.


    • Joskus jumissa ollut

      1,5h tuntuu aika vähältä jos kysessä on eri lentoyhtiöt.
      En ole ollut Sao Paulossa, mutta olen ollut jumissa Linaten kentällä Milanossa.
      Jos saavut kentälle eri yhtiön koneella kuin jatkat ei jatkolento odota sinun mahdollisesti viivästynyttä tuloasi.
      Saman lentoyhtiön koneilla vaihto voi onnistuakkin.

      Laukkuja ei nykyään käsittääkseni lastata koneeseen ennen kuin on varmistuttu myös matkustajan mukana olosta (pommiuhka), poikkeuksia tietysti on.

      • lastataan

        Jos olet ostanut yhden lipun jatkoyhteyksineineen,laukut siirretään automaattiseti jatkoyhteyskoneeseen,koska ne on turvatarkastettu jo lähtökentällä.Jos taas ostat jokaisen etapin erikseen,asia on toinen.


    • lasse3

      Älä ota turhaa tressiä lentokentästä,vaikka Sao Paulo on asukasluvultaan yksi maailman suurimmista kaupungeista,sanoisin,lentokenttä ei mahdu ainakaan 10 suurimman joukkoon(lontoo,Amsmsterdam,Frankfurt).Olen itse käynyt vain Recifen ja Fortlezan (molemmat miljoona kaupunkeja)-Pieniä ovat verrattuna esim Hki-vantaan kenttään,että luulen 1,5tuntia on koneen vaihtoon ihan riittävä,ehdit vielä kaljallekin.

      • Ruahahahahhaaaaa

        A-siantuntija lässy taas jakaa viisauksiaan. Jätkä ei ole edes käynyt lähelläkään Sao Pauloa ja täällä neuvomassa. Ja kuten aina pelkkää paskaa jauhaa.


    • matkailija69

      Ei taida 1.5 h vaihtoaika riittää. Olen itse jäänyt pari kertaa Sap Paulossa jatkolennolta. Riippuu mitä kautta lennät ja miten paljon kone on myöhässä, mutta 3 - 4 tuntia tarvitaan vähintään vaihtoon ja sittenkin voit jäädä rannalle. Jos myöhästyt lentoyhtiö luonnollisesti majoittaa sinut ja pääset seuraavan päivän lennolle, joten oma valinta mitä teet.
      Sao Paulon kenttä on kohtuullisen pieni kaupungin kokoon ja asukasmäärään nähden, mutta tyypillisesti on vain yksi jono ja etuilemalla pääsee toki nopeammin. Onnea matkaan ...

    • brasileiro

      Hei,

      Kylla tuolla pitas kereta kansainvailisessa vaihdossa. Kaytin aikaisemmin kenttaa paljon vaihtoihin ja yleensa meni aika hyvin. Kun sinulla on kaikki lennot samasta lipusta, niin ellei viiveet johdu saasta lentoyhtio korvaa kulut ja jarjestaa lennon jos myohastyt. Kannattaa koneesta poistuessa kertoa portilla odottaville lentoyhtion ihmisille, etta olet vaihdolla, niin he kertovat hyvat ja nopeat ohjeet vaihtoon. Ja noilla isoilla kentilla henkilokunta puhuu useaa kielta. Ainakin Englanti ja Espanja luonnistuu Portugalin lisaksi.

      Ei muuta kun hyvaa matkaa! Ja suosittelen muutamaa paivaa Brasseissakin... Se on upea maa.:-)

      • alkup.

        Hei! Kiitos paljon hyvistä vastauksistasi! Minua jäi vielä vaivaamaan yksi juttu... varaan lentoni Travelstartin kautta, ja lennot ovat kyllä samalla lipulla, mutta lennän kolmella eri lentoyhtiöllä (Finnair, TAM Linhas Aereas ja Blue1/Air France). Onko tässäkin tapauksessa sama juttu, että lentoyhtiö joutuu laittamaan minut seuraavaan koneeseen, jos myöhästyn? Vaihtoaikaa olisi alle 4 tuntia Heathrowssa ja 2 tuntia Sao Paulo Guarulhossa...


    • monta kertaa sao paulossa

      Oman kokemukseni mukaan tuossa ei ole ongelmia mikäli saapuva lentosi on ajoissa. Itse olen käyttänyt KLM ja se on pysynyt hämmästyttävän hyvin aikataulussa. Olen huomannut, että portilla on virkailijoita vastassa sellaisia matkustajia, joilla on jatkolentoon vain vähän aikaa. Passintarkastukseen et joudu, mutta turvatarkastuksen läpi joudut todennäköisesti menemään. Mikäli sinulla on kiire niin pääset kyllä jonon "ohi".

    • Minzski

      Itse olen ollut vaihtamalla kyseisellä kentällä eikä ongelmia ole ollut. Lennot on ollu aina KLM:n kautta. Laukut chekataan lähtiessä viimeseen saapumispaikkaan asti eli siis sulla ilmeisesti tonne Santiagoon joten niistä ei tartte matkan varrella huolehtia :) Tän voi tietysti varmistaa chekkausta tehtäessä jos vielä huolettaa :)

      Jos vaihtaisit Brasilian sisäiselle lennolle niin tällöin joutuisit hakemaan kassisi ja chekkaamaan ne uudelleen Sao Paolossa. Tätä olen itse joutunut harrastamaan (muunmuassa noin puoli vuotta sitten) mutta kivuttomasti sekin toimii.. Tällöin kentällä voi myös palkata "kantajan" joka kävelee sun kanssa ja auttaa työntään laukku kärryt chekkaukseen. Niin ja itsellänikään ei tuota portugalin tai espanjan kielitaitoa vielä tuolloin ollut eli ei kannata ressata turhaan :)

      Periaatteessa passintarkistukset ja muut turva tarkastukset on suht rentoja eikä todellakaan samaa luokkaa kuin mitä Usaan mennessä! Kävelin muunmuassa avatun limppari pullon kanssa täysin onnistuneesti turvatarkastuksen läpi.

      Ihmiset on yleensä hyvin auttavaisia tuolla niin jos ongelmia tulee niin eikun vaan nykimään ihmisiä hihasta :)

      Niin ja jos kassit ei ilmestykkään hihnalla niin info pisteeseen (tai lentoyhtiön omaan pisteeseen) täyttämään paperi lappusta ja kassit tulee sit myöhemmin perässä hotellille. :) Niin ja joistain matkavakuutuksistahan sitten saa korvauksen jo kassien parin tunnin myöhästymisestä.

      Hyvää reissua sulle!
      Pääsispä itsekkin taas sille puolella maailmaa :)

      • alkup.

        Kiitos paljon kaikille vastauksista! Löysin lennot, joissa on kahden tunnin vaihtoaika, ja uskon (ja toivon) sen riittävän. :P

        Vielä tuli mieleen sellainen, että minulla ei ole paikanpäällä hotellia... menen ensin viikoksi ystäväni luokse San Felipeen, ja sieltä toisen ystävän luokse Valparaisoon... ja sieltä vasta Santiagoon ja hotelliin, jonka varaan vasta siellä ollessani. Minkä ihmeen osoitteen siis annan, jos laukut häviävät??!!


      • Sinua on
        alkup. kirjoitti:

        Kiitos paljon kaikille vastauksista! Löysin lennot, joissa on kahden tunnin vaihtoaika, ja uskon (ja toivon) sen riittävän. :P

        Vielä tuli mieleen sellainen, että minulla ei ole paikanpäällä hotellia... menen ensin viikoksi ystäväni luokse San Felipeen, ja sieltä toisen ystävän luokse Valparaisoon... ja sieltä vasta Santiagoon ja hotelliin, jonka varaan vasta siellä ollessani. Minkä ihmeen osoitteen siis annan, jos laukut häviävät??!!

        Kustu silmään. Muunmuassa edellinen limpparikirjoitus on paskapuhetta. Jos yrität moista niin kusessa olet. Mitä tulee Chilen osoitteeseen niin laita ensimmäisen ystävän osoite niin ehkä saat laukkusi. Yli 50% laukuista katoaa etelä-Amerikassa, joten onnea.


      • brasileiro
        Sinua on kirjoitti:

        Kustu silmään. Muunmuassa edellinen limpparikirjoitus on paskapuhetta. Jos yrität moista niin kusessa olet. Mitä tulee Chilen osoitteeseen niin laita ensimmäisen ystävän osoite niin ehkä saat laukkusi. Yli 50% laukuista katoaa etelä-Amerikassa, joten onnea.

        Kerroppas ihmeessa miten perustat vaitteesi? Onko sulta joutunut laukkuja hukkaan paljonkin lattareissa?

        Kommentit mita mina annoin ja varmaan moni muukin perustuu ihan kokemukseen asuessa lattareissa, joten tietoa ja kokemusta on. Laukut on perilla n.98% todennakoisyydella samalla lennolla, 99.5% todennakoisyydella seuraavalla lennolla tilastojen perusteella. Itsellani ei ole koskaan joutunut laukut hukkaan lattareissa. Usassa ja euroopassa useasti.

        Ohjeeksi kysyjalle, laita se ensimminen osoite raportiin jos laukkuja jaa valille. Voit sitten soittamalla laukkupalveluun paivittaa jos tarvetta.

        nimim. matkustellut.


    • KUN OLET PÄÄSSYT MÄÄRÄPAIKK...

      Todea olisi mielenkiintoista kuulla,kuinka meni
      mm.lentokentällä _


      Hyvää ja Hauskaa lomailua siellä lämpimässäå

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      56
      861
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe