kuin Windous käyttöjärjestelmissä. Minulla oli ensiasennuksena Windows Vista, vaihdoin käyttöjärjestelmän Windows XP:hen, joka ei löytänyt ääniajureita, jotka piti noutaa Greativen kotisivuilta, samoin vistaan joutui hakemaan ajurit HP Laserjet 1010 tulostimeen.Ubuntu hoitaa nämä kyseiset ajurit ongelmitta.
Ubuntussa on parempi
5
607
Vastaukset
- Windowsissa,
Windowsissa ei alkuaan toiminut edes emolevyt ilman ohjaimia. Asennus sisälsi aina pelukopallisen diskettejä. Nyt niihin on sentään tullut hieman tukea tavallisemmille laitteille.
- puusilima_
wau.. mikä informaation tulva!
käsittämättömän hieno kirjoitus!tietoteknisesti ERITTÄIN merkittävä kannanotto ja laaja tilanteen kuvaus alan ihmisiä varten! Onnea & Kiitos!
- todella asiaa!!
Tässä kerrottiin, mitä ihminen nykypäivänä joutuu uudelle koneelle tekemään. Voi yrittää vaihtaa vistasta kevyempään XP:hen ja lopulta toimivaan linuxiin. Näin se ikävä kyllä menee monella, että maksettu käyttöjärjestelmä osoittautuu turhaksi.
- Hehkuttaa..
Paljon piti koodia hakata komentorivillä ennenkuin HP Laserjet 1018 alkoi pelittämään, ja ihan turha edes kuvitella että kaikki HP-tulostimien toiminnat toimisivat Linuxilla. Hyvä esimerkki tämä Deskjet F4180, perus toiminnat (siis pelkästään YKSINKERTAINEN tulostus) kyllä toimi ilman mitään säätöjä, mikään muu ei sitten toimikkaan,esim. scanneri. Onneksi on tuo ikivanha HP scanneri (scanjet 2200c) joka toimii linuxissakin. On vaan pirun typerää kun joutuu käyttämään lisä scanneria tuon Deskjet F4180 scannerin sijasta. Että näinkö kaikki hoituu ongelmitta?
Se on todettu ettei kaikkiin vistan äänikortteihin löydy lainkaan XP:lle ajureita, ja vaikka linux tunnistaakin vista/adm/ati kortit, niin joitakin toimintoja jää silti pois, Viimeksi kokeillessani melkein kaikki muu toimi linuxissa, paitsi äänenvoimakkuus säätö,jne (ei kai sitä siten linuxissa tarvitsekaan).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823323
- 922975
- 532252
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201695- 191644
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111620Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221458Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61448Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131381Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin371353