Mikä minun on?

susanna.

Olen miettinyt että, onkohna minulla jonkin sortin mielenterveyshäiriötä. Käynti ammattilasen luona varmaan auttaisi mutta lähimmälle on matkaa ja sekin kallis yksityinen.

Elämäni laatu on alkanut valua tasaista tahtia alas päin ja positiivinen luonteeni hieman laimentua. En silti sanoisi olevani masentunut. Stressiä tms. minulla ei ole ja en kertakaikkiaan saa selkoa itsestäni että mikä minulle tekee pahan olon. Saatan ruveta itkemään pienestä tai olemattomasta, usein jopa pelkistä äkillisesti mieleen tulvahtavista kuvista. Sosiaaliset suhteet ovat ok:t. Ystäviä, perheessä ja suvussa hyvin; ei eroja, kuolemia yms. Olen kuitenkin olut hieman aina taka-alalla. Joskus pienenä sisarillani oli molemmilla vakavampi sairaus ja minun huomioni jäi vähäiselle. Vanhempani ovat kuitenkin asian minulle ja sanoneet ja tiedän myös sisimmässäni että kyllä minusta pidetään; vaikkakin jokin pieni osa aina väittää vastaan. Itsetuntoni on toisinaan hyvä ja toisinaan huono. Ympärillä olevat ihmiset vaikuttavat käytökseeni suuresti. Saatan tehdä asioita hätiköiden ja syytän itseäni jälkeenpäin, valitettavan usein myös mietin liikaa ja jätän tekemättä. Opiskelu menee hyvin; pelkkää kiitettävää, en ole kummemman näköinen jne. Joskus sanoisin jopa että oma "hyvyyteni" ärsyttää minua. Muut perheenjäseneni eivät pärjää mm. juuri koulussa niin hyvin joten ymmärrän ettei minua tietystikkään voi ylistää kaikkien keskellä. Joskus vaan tuntuu että tahtoisin olla tyhmempi. Toisinaan taas tavoittelen liikaakin täydellisyyttä. Minulla on tapana yrittää tykahduttaa joitakin ominaisuuksiani seuran mukaan. En kuitenkaan sanoisi olevani miellyttämishaluinen mutta sekin vaihtelee. Joskus vähät välitän ja joskus nuolen maata jalkojen alla. Tätä piirrettä en pysty tukahduttamaan ja siksi alunperin mielialani alkoi latistua. Opin kuitenkin elämään asian kanssa ihan yksinänin mutta nyt puhaltaa aivan uusi tuuli. Näin kummallisen surullinen en ole koskaan ollut.

1

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntuu, että olet etsimässä omaa identiteettiäsi ja se aiheuttaa kaaosta mielessäsi! Ole ylpeä vahvuuksistasi ja käytä niitä hyväksesi! Ehkä Sinun täytyisi ryhtyä katkaisemaan "napanuoraasi" kotiasi ajatellen ja valita oma suunta elämällesi!
      Jokainen on jossain vaiheessa surullinen ja epävarma elämänsä suhteen, mutta ihmeesti ne palikat vaan lopulta loksahtavat paikoilleen.
      Voimia Sinulle minuutesi etsintään!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe