on muuten vaarallista hommaa toi aurailu. kaivonkannet kun on mukavasti törröllään asvaltista niin tökkää ja on pysähtnytkin ainakin tähän mennessä, onneksi aika hiljaisesta vauhdista.
pitääkö se hankkia sellanen teränlaukaisulla oleva aura että ei tarvis pelätä? toimiiko laukaisu niinkun pitää ja ovatko kestäviä? melko teknisen näköisiä vaan ovat.. ja hinta on vähän toista kun karvalakkimallin Rotella.
onneksi tuli hyvissä ajoin ajeltua kaikki tiet ja kadunpätkät läpi ja merkattua vaaranpaikat karttaan, mutta eihän niitäkään yöllä aina muista ja jaksa katella.
alueaura tökkii
7
6784
Vastaukset
- ose
Hyvä siinä olis joku laukaisulaite olla, meillä vääntyi 210 James kun aura otti jäätietä aukaistessa kiveen kiinni.
- ...........
Joo, aloittaja puhuu kyllä asiaa. Itsellä kans alueaura, jossa ylhäällä varressa jousi (putken sisällä). Käytännössä se ei kuitenkaan jousta tai laukea siitä, ja tärähtää sit mukavasti.
Olen auraillut myös Roten nivelauroilla jossa kääntyvät/laukeavat lappu terät. Se on mainio jos osuu esim. kaivonkanteen. Terä varmaan 70-80? sentin pätkissä ja homma toimii. - ...........
........... kirjoitti:
Joo, aloittaja puhuu kyllä asiaa. Itsellä kans alueaura, jossa ylhäällä varressa jousi (putken sisällä). Käytännössä se ei kuitenkaan jousta tai laukea siitä, ja tärähtää sit mukavasti.
Olen auraillut myös Roten nivelauroilla jossa kääntyvät/laukeavat lappu terät. Se on mainio jos osuu esim. kaivonkanteen. Terä varmaan 70-80? sentin pätkissä ja homma toimii.Ja auraustuet tietenkin pakollinen varuste, jos aura tr kuormaimessa. Ei välttämättä pelasta ihan miltä tahansa tärskyltä aisoja, mutta parantaa kestävyyttä oleellisesti. Muutenkin mukava laskea aisat tukien varaan- eikä maahan asti vahingossa.
- moisilla
........... kirjoitti:
Ja auraustuet tietenkin pakollinen varuste, jos aura tr kuormaimessa. Ei välttämättä pelasta ihan miltä tahansa tärskyltä aisoja, mutta parantaa kestävyyttä oleellisesti. Muutenkin mukava laskea aisat tukien varaan- eikä maahan asti vahingossa.
auroilla on aurailtu, nyt tälle talvelle tuli yhteen koneeseen hankittua jousilapputerä alueaura, ja edellisiin ei ole paluuta.Saa päästellä kaivonkansien ja asfaltinreunojen yli ihan huoleti, ei töki eikä ryskää, ainoa oikea reaaliaikainen laukaisu auroihin!!!
- hildegard von bingen
moisilla kirjoitti:
auroilla on aurailtu, nyt tälle talvelle tuli yhteen koneeseen hankittua jousilapputerä alueaura, ja edellisiin ei ole paluuta.Saa päästellä kaivonkansien ja asfaltinreunojen yli ihan huoleti, ei töki eikä ryskää, ainoa oikea reaaliaikainen laukaisu auroihin!!!
toimiiko myös siinö tilanteessa kun hiekkatien pohja on sula ja aura haukkaa maan sisään?
onko sen olinen systeemi että toimii myös muutaman vuoden päästä? ja paljonko suunnilleen on hintaluokka verrattuna tommoseen joustamattomaan auraan?
- sojo
onks kellää kokemuksia starkin relax laukaisusysteemistä et toimiiko se vaikka on ottava terä esim kaivonkanteen ajettaessa.
- se...
Vaarallista on jos ei ole joustoa aurassa, saattaa tulla kuhmu päähän jos ei vyössä ole kiinni. Saattaa myös työkone hajota, kun kunnolla kiveen täräyttää. En uskaltaisi ajaa auralla, jos ei terä jousta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361