Mokkula?!

aloitteleva

Muutinpa tuossa uuteen asuntoon, ja ylläri, talo olikin antennitalous. Nyt nettiliittymää mietiskelin, ja aattelin Elisan mokkulaa. Onko sellainen nettiliitymä hyvä, tuleeko probleemeja? Entä onko muita vinkkejä nettiliittymäksi?

11

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosista vaan kunnon

      adsl.

    • Ota selvää Elisalta katealueesta ja jos mahdollista etsi käsiisi joku niiden vanha asiakas kyseiseltä alueelta.
      Jos sinulle riittä 1 M yhteys niin voi olla että saat tyydyttävän palvelun, nopeammasta on turha haaveillakaan useimmissa osissa maata.
      Itse olen ollut tuollaisen 1M yhteyden varassa jo ½ vuotta ja esmes nyt pelaa hyvin mutta ei ole aina pelannut. Asustan niin kaukana varsinaisesta kuuluvuusalueesta että tarvitsen ulkoisen antennin; siitäkin voi päätellä että otin tämän omalla vastuullani :s

      Yritän kertoa sitä että tässä tarvitaan vähän sellaista pioneerihenkeä tässä vaiheessa, mutta kaikkihan nämä yhteydet ovat kehityymään päin :)

    • ja on...

      paljon halvempi kuin esim. sonera. Toimii hyvin ainakin widowsissa ja linuxissa vielä paremmin.

      • Mokkuloija

        Ei voi kehua. Omituisinta on, että yhteys kyllä näyttää muodostuvan, mutta netti aukeaa tai ei ihan miten sattuu. Ei väliä käyttääkö windowsissa vaiko linuxissa. Ja netin ollessa päälläkin saattaa lakata ihan yhtäkkiä pelittämästä,vaikka siis yhteys on ohjelman mukaan päällä.


    • nyt pelkkä Mokkula

      Oli Sauniksen mokkula ja Elisan ADSL.
      Otin ton Sauniksen mokkulan viime keväänä ihan kokeeksi ja tolla 9,80/kk kun nopeutta kuulemma voit nostaa pelkällä soitolla lisää jos tarvii.
      Ja sanoin irti ADSL-modeemin.

      http://saunalahti.fi/gsm/gsmdatapaketti.php

      Sama on kumman ottaa Elisan tai Saunalahden. Tässä on kuuluvuus kartta josta voit tarkistaa alueesi nopeuden. Yleensä se on jo lähes kaikissa taajamissa riittävän hyvä.

      http://www.elisa.fi/kuuluvuus/

      Minä olen Mokkulaan ihan tyytyväinen ollut.

      • Mokkulalainen

        Vaikka kartta näyttäisi 100 megan nopeutta, jos netti ei pelitä !!


      • ymmärrä?
        Mokkulalainen kirjoitti:

        Vaikka kartta näyttäisi 100 megan nopeutta, jos netti ei pelitä !!

        Mulla pelaa kuin ei mitään. Jos olet jossain tosi puskassa niin sehän on selvä mutta tuolla alueella jonka sävy on punainen se on aina pelannut vaikka olenkin paljon vaunulla ollut monissa paikoissa.


      • pelittää.
        ymmärrä? kirjoitti:

        Mulla pelaa kuin ei mitään. Jos olet jossain tosi puskassa niin sehän on selvä mutta tuolla alueella jonka sävy on punainen se on aina pelannut vaikka olenkin paljon vaunulla ollut monissa paikoissa.

        hienosti.


    • mokkulaa ota!

      Itsellä oli vuosi sitten otettu Elisan mokkula 1 megan nopeudella. Aluksi skulas hyvin, mutta viime keväänä alkoi tökkii todella pahoin. Otin sitten kokeiluun DNA:n 384-nettikaistan, joka pesi Elisan 1 MB:n mokkulayhteyden mennen tullen Viestintäviraston nettimittari-ohjelman mittauksissa. Irtisanoin Elisan ja otin tilalle DNA:n 512-nettikaistan, jonka nopeus on pitkäaikaisten mittausten mukaan n. 500 kbit/s eli lähellä nimellistä. Näistä mokkula-toimijoista DNA:n yhteydet oman kokemukseni mukaan toimivat parhaiten. Tämä Helsingin Pitäjänmäen seudulla.

      • Mokkulalainen

        Minkäslainen soppari sulla oli ? Ne kun tahtoo olla näitä 24 kk:n sopimuksia, niin kuin itsellä, niin ei ehkä ole niin helppo irtisanoa....


      • 24kk:n orjasopimus,
        Mokkulalainen kirjoitti:

        Minkäslainen soppari sulla oli ? Ne kun tahtoo olla näitä 24 kk:n sopimuksia, niin kuin itsellä, niin ei ehkä ole niin helppo irtisanoa....

        vaan mokkula käteisellä ostettu ja siihen Elisan mobiililaajakaistaliittymä, jonka irtisanominen onnistuu ilman mutinoita. Mokkula (Huawei E220) on nykyään päivitetty (niin firmware kuin softakin) DNA:n sivulta ladatuilla softilla ja liittymänä DNA:n Nettikaista-512. Ei siis kytkyä nytkään ja irtisanottavissa helposti. Tosin olen tyytyväinen tähän nykyiseen, toimii niinkuin oletinkin eikä sopimuksen irtisanomiseen ole tarvetta (koputan puuta).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2221
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1710
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe