Tavastia Botta Kulttis Björkhagen?

Oi mennyt nuoruus...

...Kukaan käynyt joraamassa Bottalla - Kulttiksella - Tavastialla - Björkhagenissa?
Siellä jorattiin niin, että me tytöt laitoimme kassit keskelle lattiaa ja siinä sitten mentiin..
ohohoijaa, ei taitaisi jaksaa enää.

69

4460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saimander

      Jäljellä on vain muistot. Hämis ja Yrjönkulma olivat vakiomestat, kun niillä nurkilla asuin. Vanhassa messuhallissa tvistattiin aamuun asti snadi brenkkuflindari povifikkassa. Siihen aikaanhan lähdettiin tansseihin "pukeutuneina", puku päällä ja skraga kaulassa.
      Pukeutumiseen muodollisuudet loppuivat, muuten sai sekoilla ja improvisoida vapaasti kun vain rytmissä pysyttiin. Tangoa tansittiin foksin askeleilla ja jenkkaan lähdettiin täysin ilman taitoa.

      Enää en käy tanssimassa, yksinkertaisesti siitä syystä, etten oikaeoppisesti osaa. Joskus yhä haluaisin, mutten taidoillani rohkene hakea ikäistäni, tanssitaitoista ja arvonsa tuntevaa daamia parketille. Vaikka taitaisin vielä jaksaa.

      • lintsin rondossa kesällä

        Twistattiin stadis, silloinkuin olin nuori. Nehän ei anniskelupaikkoja olleet, pääsi alaikäisetkin.
        Bjökkiksel kävin prätkäkesänä -62
        sitten kultsal, ja hämiksel, yrjönkadul ja vähän myöhemmin jo raflois.
        Canjoni, sillankorva, nekkari, arkadia, ja kaivohuone.
        Maestro hieman myöhemmin, ja roba.
        Silloin oli päivätansseja paljon, heti töitten jälkeen raflaan bailaamaan.


      • Saimander
        lintsin rondossa kesällä kirjoitti:

        Twistattiin stadis, silloinkuin olin nuori. Nehän ei anniskelupaikkoja olleet, pääsi alaikäisetkin.
        Bjökkiksel kävin prätkäkesänä -62
        sitten kultsal, ja hämiksel, yrjönkadul ja vähän myöhemmin jo raflois.
        Canjoni, sillankorva, nekkari, arkadia, ja kaivohuone.
        Maestro hieman myöhemmin, ja roba.
        Silloin oli päivätansseja paljon, heti töitten jälkeen raflaan bailaamaan.

        oli kliffa. Siit tuli minulle vakiomesta, kun brenkkuikään pääsin. Sinne piti mennä ennen iltakahdeksaa, että sisään mahtui. Kerran menin vasta vartin yli ja baari oli jo täynnä. Kolme friidu jäi myös oven ulkopuolelle ja yhdessä sit funtsattiin, että mitä nyt tehdään. Otin Fredalta mittaribilikan ja sanoin likoille, että mennään tsiiga muita mestoja. Kaivohuoneella päästiin sisälle.
        Roballa muistat varmasti paikan nimeltä Zillertal, tai jotakin siinepäin. Onkohan enää olemassa. Sotaväen jälkeen muutin Meikkuun ja Tullinpuomista tuli kantapaikka. Pari vuotta myöhemmin muutin takas landelle, mistä olin stadiin tullutkin, mutta kun bilikka minulla oli, tulin usein stadiin käymään.
        Vasta silloin kävin Kulttiksessa ja Maestrolla, nehän olivat landelaisten mestoja.


      • bamlaa stadii
        Saimander kirjoitti:

        oli kliffa. Siit tuli minulle vakiomesta, kun brenkkuikään pääsin. Sinne piti mennä ennen iltakahdeksaa, että sisään mahtui. Kerran menin vasta vartin yli ja baari oli jo täynnä. Kolme friidu jäi myös oven ulkopuolelle ja yhdessä sit funtsattiin, että mitä nyt tehdään. Otin Fredalta mittaribilikan ja sanoin likoille, että mennään tsiiga muita mestoja. Kaivohuoneella päästiin sisälle.
        Roballa muistat varmasti paikan nimeltä Zillertal, tai jotakin siinepäin. Onkohan enää olemassa. Sotaväen jälkeen muutin Meikkuun ja Tullinpuomista tuli kantapaikka. Pari vuotta myöhemmin muutin takas landelle, mistä olin stadiin tullutkin, mutta kun bilikka minulla oli, tulin usein stadiin käymään.
        Vasta silloin kävin Kulttiksessa ja Maestrolla, nehän olivat landelaisten mestoja.

        Roballa oli kyl ihan ravintola Robert, eli roba. Siin roban ja fredan kulmas.
        Maestros kävi kyl stadilaisiiki. Ainaki 70 luvun alus. Siel oli ja hyvät päivä jortsut.
        Kaivolla oli viikonloppuisin fiinit kledjut ja hyvä meno.
        Ton Tullinpuomin olin unohtanut, kävin siel ja. Siel oli niit sairaanhoito-oppilaitoksen mimmejä paljon.
        Silloin oli mestoja mis käydä, sörkänvennu oli kans.
        Merihotla hakikses, hyvä disko öisin. Ylhääl ens jortsut ja sit jatkot kellaris.
        Olympias brakulla oli kans nastaa. Tenhokin oli viel voimissaan hesarilla, siel yleensä kävi vähä vanhempaa populaa.
        Ostia oli siin kurvis, aika kova sana.
        Nyt ku noit funtsii, ni ihme et duunis ehti käydä. Pärjäs hyvin 4-5h unilla.
        Aika entinen ei palaa.......


      • Stadissa oli kliffaa
        bamlaa stadii kirjoitti:

        Roballa oli kyl ihan ravintola Robert, eli roba. Siin roban ja fredan kulmas.
        Maestros kävi kyl stadilaisiiki. Ainaki 70 luvun alus. Siel oli ja hyvät päivä jortsut.
        Kaivolla oli viikonloppuisin fiinit kledjut ja hyvä meno.
        Ton Tullinpuomin olin unohtanut, kävin siel ja. Siel oli niit sairaanhoito-oppilaitoksen mimmejä paljon.
        Silloin oli mestoja mis käydä, sörkänvennu oli kans.
        Merihotla hakikses, hyvä disko öisin. Ylhääl ens jortsut ja sit jatkot kellaris.
        Olympias brakulla oli kans nastaa. Tenhokin oli viel voimissaan hesarilla, siel yleensä kävi vähä vanhempaa populaa.
        Ostia oli siin kurvis, aika kova sana.
        Nyt ku noit funtsii, ni ihme et duunis ehti käydä. Pärjäs hyvin 4-5h unilla.
        Aika entinen ei palaa.......

        Kyl tässä stadin friiudn ööga kastuu väkisin kun näitä viestejä lukee, ihan tulee iso ikävä entiseen himakaupunkiin, ja saamari et menin naimisiin landepaukun kanssa joka ei ymmärrä mistään mitään - ja ei - en ole enää sen kanssa giftiksessä, mutta mitä helvataa se auttaa kun ite oon jo kohta vanha mummeli.
        Muistan ne dongarit, brylcremet, hameet,jätkillä joku Skoda jos oli, mutta ihanaa oli...


      • tai,,,,
        Stadissa oli kliffaa kirjoitti:

        Kyl tässä stadin friiudn ööga kastuu väkisin kun näitä viestejä lukee, ihan tulee iso ikävä entiseen himakaupunkiin, ja saamari et menin naimisiin landepaukun kanssa joka ei ymmärrä mistään mitään - ja ei - en ole enää sen kanssa giftiksessä, mutta mitä helvataa se auttaa kun ite oon jo kohta vanha mummeli.
        Muistan ne dongarit, brylcremet, hameet,jätkillä joku Skoda jos oli, mutta ihanaa oli...

        Mosse, pikkufiu, rellu, "messersmit" ja oli jo "rikas" jos minin tai volkkarin sai hankituks.
        Mossella kierrettiin koko suomi.
        Prätkiäkin alkoi olla, java, varmaan yleisin. Huivi piti sitoa hassusti leukaan. ;D

        Verhoista kukkaleninki, saumasukat, ja päälle nilkkurit, tennistossut jalkaan.


      • beessisloggi
        Saimander kirjoitti:

        oli kliffa. Siit tuli minulle vakiomesta, kun brenkkuikään pääsin. Sinne piti mennä ennen iltakahdeksaa, että sisään mahtui. Kerran menin vasta vartin yli ja baari oli jo täynnä. Kolme friidu jäi myös oven ulkopuolelle ja yhdessä sit funtsattiin, että mitä nyt tehdään. Otin Fredalta mittaribilikan ja sanoin likoille, että mennään tsiiga muita mestoja. Kaivohuoneella päästiin sisälle.
        Roballa muistat varmasti paikan nimeltä Zillertal, tai jotakin siinepäin. Onkohan enää olemassa. Sotaväen jälkeen muutin Meikkuun ja Tullinpuomista tuli kantapaikka. Pari vuotta myöhemmin muutin takas landelle, mistä olin stadiin tullutkin, mutta kun bilikka minulla oli, tulin usein stadiin käymään.
        Vasta silloin kävin Kulttiksessa ja Maestrolla, nehän olivat landelaisten mestoja.

        minulle ei tuo Arkadian baari sano mitään, ei minkäänlaista muistikuvaa?
        Tullinpuomissa kävimme määrätyllä porukalla aika usein, vaikka ydinkeskustassa asuinkin. White Ladyyn mentiin syömään, sinne ei pelkästään juomaan tainnut päästäkään. Se, ja Lehtovaara sekä Elite olivat suosimamme ruokapaikat. Ja keskustan Primula tietysti. Motissa käytiin syömässä ne pässinkivekset, minulle riitti se yksi kerta sitä annosta. Tokko kaikkea söinkään.

        Teatteri-Grilli oli myöhään auki, samoin Monte-Carlo, niihin jonotettiin lähes jokaisen ravintolaillan päätteeksi. Lahdessa oli Nuutti-Grilli niminen paikka vielä tunnin tai kaksi pitempään auki kuin Teatteri-Grilli, joskus painettiin mittariautolla vielä sinne ottamaan yhdet!

        Punavuoren suuntaan ei oikein tullut mentyä, mutta minulla on hämärä mielikuva, että Vanha Robert olisi ollut jonkin aikaa Zillertal, voin olla aivan väärässä?


      • Ja kaljat alhaalla
        beessisloggi kirjoitti:

        minulle ei tuo Arkadian baari sano mitään, ei minkäänlaista muistikuvaa?
        Tullinpuomissa kävimme määrätyllä porukalla aika usein, vaikka ydinkeskustassa asuinkin. White Ladyyn mentiin syömään, sinne ei pelkästään juomaan tainnut päästäkään. Se, ja Lehtovaara sekä Elite olivat suosimamme ruokapaikat. Ja keskustan Primula tietysti. Motissa käytiin syömässä ne pässinkivekset, minulle riitti se yksi kerta sitä annosta. Tokko kaikkea söinkään.

        Teatteri-Grilli oli myöhään auki, samoin Monte-Carlo, niihin jonotettiin lähes jokaisen ravintolaillan päätteeksi. Lahdessa oli Nuutti-Grilli niminen paikka vielä tunnin tai kaksi pitempään auki kuin Teatteri-Grilli, joskus painettiin mittariautolla vielä sinne ottamaan yhdet!

        Punavuoren suuntaan ei oikein tullut mentyä, mutta minulla on hämärä mielikuva, että Vanha Robert olisi ollut jonkin aikaa Zillertal, voin olla aivan väärässä?

        Eli toi Roba. Voi olla et se alakerta oli ton niminen, ku kirjoitit.
        Siin roban alkupäässä oli samalla puolella ja joku jortsumesta, en vaan muista nimeä.
        Me jonotettiin aina kaivolle, fiskikselle, ja joskus sosikseen. Fiskiksen alkerran diskoon, jos kaivo oli täys
        venäläiset kuppilat, troikka, saslik, ja kasakka, oli suosittuja
        samoin amigo ja sikala siin lähel.
        Lehtovaaras lähinnä vanhempien kans skruudaamas.
        Arkadia oli samas kulmas ku espilä, tennispalatsi. Freda ehkä osoitteena.
        Eli autotalos. Tokas kertsis. Ja tosi suosittu, niinkuin tuo kirjoittaja kertoi.
        Föntereist hiffas espilän ja anttilan.


      • beessisloggi
        Ja kaljat alhaalla kirjoitti:

        Eli toi Roba. Voi olla et se alakerta oli ton niminen, ku kirjoitit.
        Siin roban alkupäässä oli samalla puolella ja joku jortsumesta, en vaan muista nimeä.
        Me jonotettiin aina kaivolle, fiskikselle, ja joskus sosikseen. Fiskiksen alkerran diskoon, jos kaivo oli täys
        venäläiset kuppilat, troikka, saslik, ja kasakka, oli suosittuja
        samoin amigo ja sikala siin lähel.
        Lehtovaaras lähinnä vanhempien kans skruudaamas.
        Arkadia oli samas kulmas ku espilä, tennispalatsi. Freda ehkä osoitteena.
        Eli autotalos. Tokas kertsis. Ja tosi suosittu, niinkuin tuo kirjoittaja kertoi.
        Föntereist hiffas espilän ja anttilan.

        Arkadian,suorat pitkät ja leveät raput suunnilleen suoraan kadulta, kävin kyllä joskus?

        Taidan muistella hiukan aikaisempia aikoja kuin te muut.

        Sikalassakin tuli tosiaan käytyä ja Salvessa, Salvessa ainakin vähän kuin eksotiikkaa hakemassa.
        Tanssimassa taisin käydä enimmäkseen Yrjönkulmassa, kun vieressä asuin. Ravintoloista ehkä Adlonissa.


      • joka kesä
        beessisloggi kirjoitti:

        Arkadian,suorat pitkät ja leveät raput suunnilleen suoraan kadulta, kävin kyllä joskus?

        Taidan muistella hiukan aikaisempia aikoja kuin te muut.

        Sikalassakin tuli tosiaan käytyä ja Salvessa, Salvessa ainakin vähän kuin eksotiikkaa hakemassa.
        Tanssimassa taisin käydä enimmäkseen Yrjönkulmassa, kun vieressä asuin. Ravintoloista ehkä Adlonissa.

        Sikalan lisäksi, silakoita syömässä, edelleen.
        Hyvä muusi, rapeaksi paistetut, nam.
        Olen vuodesta -64 kaynyt ravintolassa tanssimassa, sitä ennen vain noissa tanssipaikoissa.


      • beessisloggi
        joka kesä kirjoitti:

        Sikalan lisäksi, silakoita syömässä, edelleen.
        Hyvä muusi, rapeaksi paistetut, nam.
        Olen vuodesta -64 kaynyt ravintolassa tanssimassa, sitä ennen vain noissa tanssipaikoissa.

        kun toissa kesänä vein vieraat Salveen, varta vasten silakoiden takia. Silakoista oli rapeus kaukana ja muusikin oli vetinen, tavallaan raaka pikaviritelmä. Odoteltiin annoksia pitkälle yli tunti.
        Aion silti käydä vastakin, yhden kerran voi antaa anteeksi. Varmasti asiakasmäärä oli yllättänyt, paikka oli aivan tupaten täynnä.


      • sellaista, vaik ei sais
        beessisloggi kirjoitti:

        kun toissa kesänä vein vieraat Salveen, varta vasten silakoiden takia. Silakoista oli rapeus kaukana ja muusikin oli vetinen, tavallaan raaka pikaviritelmä. Odoteltiin annoksia pitkälle yli tunti.
        Aion silti käydä vastakin, yhden kerran voi antaa anteeksi. Varmasti asiakasmäärä oli yllättänyt, paikka oli aivan tupaten täynnä.

        Samanlainen kokemus syksyltä, muusin suhteen. Silakat oli hyviä.
        Oltiin hietsun hautuumaalla, kierreltiin taiteilijakukkulan leposijoja. Päätettiin mennä salveen syömään..
        Olisiko sitten kokista kiinni, mulle oli eka kerta kans tuo, ja päätin etten vielä menetä uskoani. Nyt arveluttaa, kun tuon kerroit, siis teilläkin :(

        Tuo Adlon, minä taas en muista sitä tanssipaikkana oikeastaan. Pari kertaa jotain showta käyty katsomassa.

        Sillankorva oli vuosia suosittu. Kävin siellä alaikäisenä, useinkin. Ikärajathan oli toiset silloin. Ja me nuoret naiset ikäistämme vanhemman näköisiä, tupeerattuine hiuksinemme.
        Kerran poket sitten pelleili, ja halusivat katsoa paperit. Olin juuri tullut lailliseen ikään, ja ne ilmeet muistan ikäni. Ja saarnan, kuinka olen vaarantanut heidän työpaikkansa.
        No, eivät voineet evätä sisäänpääsyäni, vaan kyllä tuosta kuulla sain aika ajoin.
        Vanhaksi rouvaksi kutsuivat. (rva kylläkin olin vaan en kovinkaan vanha. ;D)

        eiks teatterigrilli ollut auki neljään, niinkuin kaivohuonekin? Niin minä muistelisin, asuin kaivoa lähempänä, joten kävin siellä useammin.
        Etkö käynyt Ostiassakaan, siinä kansan talossa kurvia vastapäätä? Siellähän oli usein ja kovat geimit?

        Minä olin vichy ja jaffalinjalainen, jos joku nyt ihmettelee, ravintolassa juoksentelua, se oli se tanssi, mikä veti.
        Usein olin myös kuskina lähiöissä asuville kavereilleni.


      • Saimander
        beessisloggi kirjoitti:

        Arkadian,suorat pitkät ja leveät raput suunnilleen suoraan kadulta, kävin kyllä joskus?

        Taidan muistella hiukan aikaisempia aikoja kuin te muut.

        Sikalassakin tuli tosiaan käytyä ja Salvessa, Salvessa ainakin vähän kuin eksotiikkaa hakemassa.
        Tanssimassa taisin käydä enimmäkseen Yrjönkulmassa, kun vieressä asuin. Ravintoloista ehkä Adlonissa.

        Ne Yrjönkulman ja Hämiksen muistelmat ajoittuvat kuuskytluvun alkupuolelle, mutta Arkadia tuli tutuksi vasta saman vuosikymmenen loppupuolella. Zillertal (Zillis) joskus 1964-68.
        Arkadia taisi olla suosittu vielä 1900 luvulla. Muistan, että tyttäreni siitä on puhunut, kun Helsingissä opiskeli.


      • Saimander
        Saimander kirjoitti:

        Ne Yrjönkulman ja Hämiksen muistelmat ajoittuvat kuuskytluvun alkupuolelle, mutta Arkadia tuli tutuksi vasta saman vuosikymmenen loppupuolella. Zillertal (Zillis) joskus 1964-68.
        Arkadia taisi olla suosittu vielä 1900 luvulla. Muistan, että tyttäreni siitä on puhunut, kun Helsingissä opiskeli.

        Piti sanoa 1990 luvulla.


      • raflafani
        lintsin rondossa kesällä kirjoitti:

        Twistattiin stadis, silloinkuin olin nuori. Nehän ei anniskelupaikkoja olleet, pääsi alaikäisetkin.
        Bjökkiksel kävin prätkäkesänä -62
        sitten kultsal, ja hämiksel, yrjönkadul ja vähän myöhemmin jo raflois.
        Canjoni, sillankorva, nekkari, arkadia, ja kaivohuone.
        Maestro hieman myöhemmin, ja roba.
        Silloin oli päivätansseja paljon, heti töitten jälkeen raflaan bailaamaan.

        Kyl ainaki VanhasMaestros hyppäs stadilaisiiki.
        Ykävinkkeli pahlmanin bändi oli lemppari ja Expohalli ja Lintsillä Rondo ja Leo lindblom 60-luvun alussa.
        Björkkis ei niinkää oli vähä liian kaukana mut jokunen kerta sielläkin.
        Zillertaalii isolla roballa ei kai oo enään.
        Budabestista en tiiä mut hyvä mesta oli sekin.
        Hagikses oli tietty Nekkari sillankorva ja nitrodisko Backus.
        Canjonii ei sitäkää voi jättää ilman mainintaa, vaikkei ihan hagiksessa ookkaan.(Ollutkaan?)

        Ohan näit, olipamakeita aikoja.


      • Hämeentiel
        raflafani kirjoitti:

        Kyl ainaki VanhasMaestros hyppäs stadilaisiiki.
        Ykävinkkeli pahlmanin bändi oli lemppari ja Expohalli ja Lintsillä Rondo ja Leo lindblom 60-luvun alussa.
        Björkkis ei niinkää oli vähä liian kaukana mut jokunen kerta sielläkin.
        Zillertaalii isolla roballa ei kai oo enään.
        Budabestista en tiiä mut hyvä mesta oli sekin.
        Hagikses oli tietty Nekkari sillankorva ja nitrodisko Backus.
        Canjonii ei sitäkää voi jättää ilman mainintaa, vaikkei ihan hagiksessa ookkaan.(Ollutkaan?)

        Ohan näit, olipamakeita aikoja.

        Canjonin talos. Tuli harvase ilta käytyä tunti-pari. Hyvää liikuntaa, ei saleja silloin paljo ollutkaan

        jatkomesta siin merihotlan diskos, viikonloppuisin.


      • raflafani
        Hämeentiel kirjoitti:

        Canjonin talos. Tuli harvase ilta käytyä tunti-pari. Hyvää liikuntaa, ei saleja silloin paljo ollutkaan

        jatkomesta siin merihotlan diskos, viikonloppuisin.

        Mä tsennasin yhen joka budjas siin Canjonin talos.
        Sen etunimee en muista mut sukunimi alko
        B:llä
        Onks mahollisesti tuttu.


      • raflafani
        lintsin rondossa kesällä kirjoitti:

        Twistattiin stadis, silloinkuin olin nuori. Nehän ei anniskelupaikkoja olleet, pääsi alaikäisetkin.
        Bjökkiksel kävin prätkäkesänä -62
        sitten kultsal, ja hämiksel, yrjönkadul ja vähän myöhemmin jo raflois.
        Canjoni, sillankorva, nekkari, arkadia, ja kaivohuone.
        Maestro hieman myöhemmin, ja roba.
        Silloin oli päivätansseja paljon, heti töitten jälkeen raflaan bailaamaan.

        Mikähän siin on et pari kolme gimmaa 60 luvulta
        on seurannu ajatuksissa pian 50 vee.
        Vaik on jo ollu aviossakin yli 40v.
        60-70 luku ei unohdu tässä elämässä jotenki sitä
        on alkanu elää noita aikoja uudelleen.
        Dementtiaako.?

        Siel friidut ne sjungaa
        ja lanteet ne gungaa,
        globos sekoo ja sydämes studaa.
        Oman sussun siel hittais,
        onnen glasarista kittais
        ois elämä niin kliffaa ja gutaa.

        Vaikka lintsillä oisin
        ja penkillä goisin
        ja aina ei ois mitä skruudaa.
        Niin silti gimis on Stadi,
        siks toivomus snadi,
        et gartsoillas saisin viel luudaa.


      • bloom52
        lintsin rondossa kesällä kirjoitti:

        Twistattiin stadis, silloinkuin olin nuori. Nehän ei anniskelupaikkoja olleet, pääsi alaikäisetkin.
        Bjökkiksel kävin prätkäkesänä -62
        sitten kultsal, ja hämiksel, yrjönkadul ja vähän myöhemmin jo raflois.
        Canjoni, sillankorva, nekkari, arkadia, ja kaivohuone.
        Maestro hieman myöhemmin, ja roba.
        Silloin oli päivätansseja paljon, heti töitten jälkeen raflaan bailaamaan.

        Mä kävin Hagenissa vasta -67. Hippibuumi oli kovassa nousussa.


      • bloom52
        raflafani kirjoitti:

        Mikähän siin on et pari kolme gimmaa 60 luvulta
        on seurannu ajatuksissa pian 50 vee.
        Vaik on jo ollu aviossakin yli 40v.
        60-70 luku ei unohdu tässä elämässä jotenki sitä
        on alkanu elää noita aikoja uudelleen.
        Dementtiaako.?

        Siel friidut ne sjungaa
        ja lanteet ne gungaa,
        globos sekoo ja sydämes studaa.
        Oman sussun siel hittais,
        onnen glasarista kittais
        ois elämä niin kliffaa ja gutaa.

        Vaikka lintsillä oisin
        ja penkillä goisin
        ja aina ei ois mitä skruudaa.
        Niin silti gimis on Stadi,
        siks toivomus snadi,
        et gartsoillas saisin viel luudaa.

        Hienon biisin laitoit.


    • ibiza

      Näinhän meidänkin kylän lavalla tytöt teki ja me "rasvaletit" tungimme joukkoon milloin paremmalla, milloin huonommalla onnella!!! Siinä hiuslakka ja Suave "lemus"... :)

      • Tupeeratut lakkahiukset

        Oioi, tunnen oikein tuoksun.
        Tytöillä kellomekot, ja kundien kengistä sanoittais"porstuas käännön tarviivan"

        sit oli ne klubitakit, joko vekkihame, tai jopa kapea.
        Kundeil suorat housut, ja kauluspaita, skraga tietty.
        Kundit kanto kimmojen käsilaukkua saatilla. Oi oi, eipä ookaan kukaan kantanut sitä nuoruusaikojen jälkeen.


      • ibiza*
        Tupeeratut lakkahiukset kirjoitti:

        Oioi, tunnen oikein tuoksun.
        Tytöillä kellomekot, ja kundien kengistä sanoittais"porstuas käännön tarviivan"

        sit oli ne klubitakit, joko vekkihame, tai jopa kapea.
        Kundeil suorat housut, ja kauluspaita, skraga tietty.
        Kundit kanto kimmojen käsilaukkua saatilla. Oi oi, eipä ookaan kukaan kantanut sitä nuoruusaikojen jälkeen.

        joutui nukkumaan liki "halko" niskan alla ettei tuo "kampaus" mene piloille yhden illan jälkeen... "Rokkitossut" oli tytöillä käsilaukussaan tansseihin lähtiessä ainakin meilläpäin... :)

        Niin, poikien kengissä piti olla piikkikärjet... Saatollekaan ei päässyt jos tuoksui liikaa muulle kun "partavedelle"... :)


      • Porukkaa :-)
        ibiza* kirjoitti:

        joutui nukkumaan liki "halko" niskan alla ettei tuo "kampaus" mene piloille yhden illan jälkeen... "Rokkitossut" oli tytöillä käsilaukussaan tansseihin lähtiessä ainakin meilläpäin... :)

        Niin, poikien kengissä piti olla piikkikärjet... Saatollekaan ei päässyt jos tuoksui liikaa muulle kun "partavedelle"... :)

        Ei ollut pussikaljaporukkaa.
        Käytiinkö teilläpäin ja tanssikoulussa?
        Muistan käyneeni oppimassa cha-chaan, jiven, foxin, valssin.
        Humppa ja tango menivät sinnepäin.


      • kun meillekin
        ibiza* kirjoitti:

        joutui nukkumaan liki "halko" niskan alla ettei tuo "kampaus" mene piloille yhden illan jälkeen... "Rokkitossut" oli tytöillä käsilaukussaan tansseihin lähtiessä ainakin meilläpäin... :)

        Niin, poikien kengissä piti olla piikkikärjet... Saatollekaan ei päässyt jos tuoksui liikaa muulle kun "partavedelle"... :)

        ostettiin kaupasta niskatyyny, punainen, siinä oli ripa ja vetoketju.

        Minullekin kun jotain 17-vuotiaana kampaaja teki korkean nutturakampauksen, sillä yritti nukkua liikkumatta, jotta kampaus olisi kestänyt. En edes muista, kuinka mahdottomasti hiuksissa oli pinnejä.


      • ibiza*
        Porukkaa :-) kirjoitti:

        Ei ollut pussikaljaporukkaa.
        Käytiinkö teilläpäin ja tanssikoulussa?
        Muistan käyneeni oppimassa cha-chaan, jiven, foxin, valssin.
        Humppa ja tango menivät sinnepäin.

        kansantanhupiirit mutta siinä lomassa rokattiin, foxattiin jne, aina välillä... Valssi, jenkka, polkka, tango, humppa jne tulikin kansantanssin mukana... Muut sitten "välipalana"... :)


      • 50-100kpl
        kun meillekin kirjoitti:

        ostettiin kaupasta niskatyyny, punainen, siinä oli ripa ja vetoketju.

        Minullekin kun jotain 17-vuotiaana kampaaja teki korkean nutturakampauksen, sillä yritti nukkua liikkumatta, jotta kampaus olisi kestänyt. En edes muista, kuinka mahdottomasti hiuksissa oli pinnejä.

        Kerran laskin, kun kotona purkasin takkukasaa. Oli 80, mulla pitkät hiukset.
        Huivi päässä nukuin minäkin, kyljellä kylläkin. Sitten sukkapuikolla hieman aamulla nostettiin painunutta osaa, ja eikun lakkaa lisää.
        Huhuh. Sittentuli ne ns,twistkampaukset. Tehtiin sellainen "rullapesä" niitä paljon, päälekkäin. Taisi olla Faraf Diba kampauskin, joka linnunpesää muistutti.


      • Hesassakin
        ibiza* kirjoitti:

        kansantanhupiirit mutta siinä lomassa rokattiin, foxattiin jne, aina välillä... Valssi, jenkka, polkka, tango, humppa jne tulikin kansantanssin mukana... Muut sitten "välipalana"... :)

        Tanhuttiin. Muistan olleeni, olisiko 13v Tampereella kilpailemassa, siis koko ryhmä, ja siellä oli ympäri suomea meitä. Sijoituttiin tokaksi. Minulla oli munsalan puku lainassa, koulusta.
        Siellä oli muitakin kilpailuja, laulua ja sen sellaista.


      • oli pinnejä.
        50-100kpl kirjoitti:

        Kerran laskin, kun kotona purkasin takkukasaa. Oli 80, mulla pitkät hiukset.
        Huivi päässä nukuin minäkin, kyljellä kylläkin. Sitten sukkapuikolla hieman aamulla nostettiin painunutta osaa, ja eikun lakkaa lisää.
        Huhuh. Sittentuli ne ns,twistkampaukset. Tehtiin sellainen "rullapesä" niitä paljon, päälekkäin. Taisi olla Faraf Diba kampauskin, joka linnunpesää muistutti.

        Eikös tuolla Farahilla ollut joskus aikaan sellainen banaanikampaus/nuttura?

        Eivät nykytytöt taitaisi sellaisia kampauksia päähänsä suvaita. :))


      • mietin juuri
        oli pinnejä. kirjoitti:

        Eikös tuolla Farahilla ollut joskus aikaan sellainen banaanikampaus/nuttura?

        Eivät nykytytöt taitaisi sellaisia kampauksia päähänsä suvaita. :))

        Olisiko ollut BB tai se Catherine D.
        Farahilla en muista, se pyöreä pesä oli hänellä, siinä koottiin hiukset kaikki ylös, sitten niitä kieritettiin päälaella, pinnejä väliin ja lakkaa ja taas ympyrää. Keskelle jäi niinkuin pesä ;D

        banaaninuttura oli minullakin, ajoitan sen hieman aiemmaksi 1-2v, kuin tuo pesä.

        huuliin sinkkipastaa, kun niitä huulipunia oli vain kolmea tummanpunaista, ennen kuin sitten riparikesänä jo oli värejä
        valkoisen sinkkipastan päälle sitten niitä punaisia, niin tuli vaaleanpunaista.

        Entäs BB kankaiset mekot, brodyyrilla?


      • piti olla
        mietin juuri kirjoitti:

        Olisiko ollut BB tai se Catherine D.
        Farahilla en muista, se pyöreä pesä oli hänellä, siinä koottiin hiukset kaikki ylös, sitten niitä kieritettiin päälaella, pinnejä väliin ja lakkaa ja taas ympyrää. Keskelle jäi niinkuin pesä ;D

        banaaninuttura oli minullakin, ajoitan sen hieman aiemmaksi 1-2v, kuin tuo pesä.

        huuliin sinkkipastaa, kun niitä huulipunia oli vain kolmea tummanpunaista, ennen kuin sitten riparikesänä jo oli värejä
        valkoisen sinkkipastan päälle sitten niitä punaisia, niin tuli vaaleanpunaista.

        Entäs BB kankaiset mekot, brodyyrilla?

        ...ja se alushameen tärkkääminen:)Se,se vasta sotkemista oli.Kaikkine liistereineen:D


      • Näissä eniten kävin
        piti olla kirjoitti:

        ...ja se alushameen tärkkääminen:)Se,se vasta sotkemista oli.Kaikkine liistereineen:D

        Kultsa..Hämis..Annanvennu.. Kirja.. Botta.. Yrjön Kulma..
        Kesäälä Alppilanlava..Puistolan lava, sama kuin Mosabacka..Hakkilan pavi.. ja se saari Kaivopuisten edustalla, nimeä en muista.. kaikki tuttuja.
        Ja silloin tanssittiin paritansseja, wauu


      • vielä yhden
        Näissä eniten kävin kirjoitti:

        Kultsa..Hämis..Annanvennu.. Kirja.. Botta.. Yrjön Kulma..
        Kesäälä Alppilanlava..Puistolan lava, sama kuin Mosabacka..Hakkilan pavi.. ja se saari Kaivopuisten edustalla, nimeä en muista.. kaikki tuttuja.
        Ja silloin tanssittiin paritansseja, wauu

        Lava joka oli Kustaan Kartanon vieressä vastapäätä Maunulan palstaviljelyä!


      • Vannealushame
        piti olla kirjoitti:

        ...ja se alushameen tärkkääminen:)Se,se vasta sotkemista oli.Kaikkine liistereineen:D

        Se oli harsomaista, mitälie kangasta, ja helmassa oli joustava vanne. Ei se rautalankaakaan voinut olla.
        Muistaako kukaan?

        alkaako muisti todellakin pätkiä, en vain muista, mutta sellainen minulla oli.


      • ibiza*
        Hesassakin kirjoitti:

        Tanhuttiin. Muistan olleeni, olisiko 13v Tampereella kilpailemassa, siis koko ryhmä, ja siellä oli ympäri suomea meitä. Sijoituttiin tokaksi. Minulla oli munsalan puku lainassa, koulusta.
        Siellä oli muitakin kilpailuja, laulua ja sen sellaista.

        oli ennen arvossaan... Me esiinnyimme lähinnä paikallisissa ja likipaikkakunnan juhlissa... Silloin ei ollut telkkaria tai nettiä "häiriköimässä" nuorten kanssakäymistä... Se oli aitoa puhdasta ystävyyttä vaikka usea sieltä elämänkumppaninsa löysikin... Minun kumppanini löytyi 300 km takaa, ei kuitenkaan tämän harrastuksen piiristä... :)


      • ei ollut
        Vannealushame kirjoitti:

        Se oli harsomaista, mitälie kangasta, ja helmassa oli joustava vanne. Ei se rautalankaakaan voinut olla.
        Muistaako kukaan?

        alkaako muisti todellakin pätkiä, en vain muista, mutta sellainen minulla oli.

        tuollaista, vaan puhallettava puolialushame.

        Siinä oli alasaumassa ohut muoviputki, kuin pyörän sisäkumi, ohuempi vain.
        Se puhallettiin täyteen ilmaa.


      • ibiza*
        piti olla kirjoitti:

        ...ja se alushameen tärkkääminen:)Se,se vasta sotkemista oli.Kaikkine liistereineen:D

        piti olla sellainen että se vilahti silloin tällöin vauhdikkaassa foxissa tai rokissa "kellohameen" helman alta ( valisti silloinen tyttöystäväni )... :) :) :)


      • Menee multa ohi
        vielä yhden kirjoitti:

        Lava joka oli Kustaan Kartanon vieressä vastapäätä Maunulan palstaviljelyä!

        Klippan on se saariravintola, toimii vieläkin.
        NJK siinä vieressä veneilijöiden.
        Seurasaarenravintolassakin oli tanssia vilä nuoruudessani.
        Toimiko Mosanlava vielä silloin? Lapsena olin vanhempieni mukana siellä, mutta en muista sen toimineen enää silloin, kun itse jortsuissa kävin?
        Maunulanlava on itselleni outo?
        Oliko pikkukoskella, tai taivaskalliolla lava?
        Mielikuvissani penskana jossain siellä ollut.

        Sitten oli työväentalot. Malmilla ainakin jorattiin ja paasiravintolassa.
        Pavihan toimii vieläkin, nuorena kävin myös siellä.
        kaarelassa oli nuorisoseurantalo, jussi ja eero kävivät esiintymässä. Voi sitä rautalankaa!


      • ollu sellasta
        Vannealushame kirjoitti:

        Se oli harsomaista, mitälie kangasta, ja helmassa oli joustava vanne. Ei se rautalankaakaan voinut olla.
        Muistaako kukaan?

        alkaako muisti todellakin pätkiä, en vain muista, mutta sellainen minulla oli.

        muovi lettuu siis 2mm:llistä.Ja se harso silitettiin alushameeseen.Sit oli sellastakin kun tehtiin siint alushameet monikerroksinen.


      • oli hauskoja
        ibiza* kirjoitti:

        oli ennen arvossaan... Me esiinnyimme lähinnä paikallisissa ja likipaikkakunnan juhlissa... Silloin ei ollut telkkaria tai nettiä "häiriköimässä" nuorten kanssakäymistä... Se oli aitoa puhdasta ystävyyttä vaikka usea sieltä elämänkumppaninsa löysikin... Minun kumppanini löytyi 300 km takaa, ei kuitenkaan tämän harrastuksen piiristä... :)

        Ja varsinkin silloin, kun oli jotkut isot juhlat, oli myös muupaikkakuntalaisia, ja se toi aina vähän säpinää.

        Meille tuli tv joskus 59 Katsoin tosi vähän, oli niin paljon muuta.


      • ehdon asia
        ibiza* kirjoitti:

        piti olla sellainen että se vilahti silloin tällöin vauhdikkaassa foxissa tai rokissa "kellohameen" helman alta ( valisti silloinen tyttöystäväni )... :) :) :)

        se piti vilahella joka kääntees:))


      • ibiza*
        oli hauskoja kirjoitti:

        Ja varsinkin silloin, kun oli jotkut isot juhlat, oli myös muupaikkakuntalaisia, ja se toi aina vähän säpinää.

        Meille tuli tv joskus 59 Katsoin tosi vähän, oli niin paljon muuta.

        juuri parasta... Tunsi pientä ylevyyttä onnistuessaan kohdallaan... :)

        Meillä näkyi vain Ruotsin TV -50 luvun lopussa ja sekin "lumisateisena"... Sitä käytiin katselemassa ja ihmettelemässä paikallisen "kellomestarin" kotona sillä muilla ei moista "aparaattia" ollut... :)


      • Alppilanlava
        Näissä eniten kävin kirjoitti:

        Kultsa..Hämis..Annanvennu.. Kirja.. Botta.. Yrjön Kulma..
        Kesäälä Alppilanlava..Puistolan lava, sama kuin Mosabacka..Hakkilan pavi.. ja se saari Kaivopuisten edustalla, nimeä en muista.. kaikki tuttuja.
        Ja silloin tanssittiin paritansseja, wauu

        Oli uusi valkoinen vekkihame, ja klubitakki, sininen.
        Siinä rinteessa istuessa valkoinen hame kyllä muutti väriään. Ei sitä ekojen suukkojen aikana niin ajatellut.
        Siellähän piti ne liput ostaa niinkuin yksitellen, siis lippu, ja pari kipaletta. Pääsymaksuahan ei tavallaan ollut, vaan maksettiin tansseista.


      • Ja itse hakeuduttiin
        ibiza* kirjoitti:

        juuri parasta... Tunsi pientä ylevyyttä onnistuessaan kohdallaan... :)

        Meillä näkyi vain Ruotsin TV -50 luvun lopussa ja sekin "lumisateisena"... Sitä käytiin katselemassa ja ihmettelemässä paikallisen "kellomestarin" kotona sillä muilla ei moista "aparaattia" ollut... :)

        Harrastusten pariin. Ei siinä vanhemmat kuskanneet, tai niitä valkanneet.
        Ja hauskaa oli, ilman mitään päihteitä.

        Minäkin tykkäsin paljon erilaisista esiintymisistä.
        kansantanssin lisäksi kuoro ja runoja. Näytelmäkerhossakin olin.

        Sitten jossain vaiheessa tavallinen tanssi ja vastakkainen sukupuoli, vei voiton.


      • kukan?
        ehdon asia kirjoitti:

        se piti vilahella joka kääntees:))

        hiuksia silleen.Et nailonsukka laitettiin puolimärkiin hiuksiin.Niin saatiin isoja laineita.
        Eikö Heprunin kampaus ollu joskus muotia.


      • ibiza*
        Ja itse hakeuduttiin kirjoitti:

        Harrastusten pariin. Ei siinä vanhemmat kuskanneet, tai niitä valkanneet.
        Ja hauskaa oli, ilman mitään päihteitä.

        Minäkin tykkäsin paljon erilaisista esiintymisistä.
        kansantanssin lisäksi kuoro ja runoja. Näytelmäkerhossakin olin.

        Sitten jossain vaiheessa tavallinen tanssi ja vastakkainen sukupuoli, vei voiton.

        Minulla oli "uskonnollinen" koti jossa tuomittiin mm. tanssi... Kun korvien taustat kuivuivat piti valita oma tie... Koskaan siteet kotiin ei sen takia kärsineet, ehkä vanhempien tuntemaa murhetta lukuunottamatta... :)

        Meillä oli yhtyekin jossa minun pääinstrumenttinani oli trumpetti... Senkin jouduin sitten "tippa silmässä" myymään saadakseni uuden puvun opiskelun päätteeksi juhlallisuuksiini... Ehkä vielä joskus moisen "pillin" käteeni saan ja tuo sävel "Tunturin pikku kukkanen", tulleneeko puhtaasti enää???


      • Punainen Huopahame
        kukan? kirjoitti:

        hiuksia silleen.Et nailonsukka laitettiin puolimärkiin hiuksiin.Niin saatiin isoja laineita.
        Eikö Heprunin kampaus ollu joskus muotia.

        Tätini oli ompelija ja hän teki sen aivan yks' kaks', voi sen liehumista valsseissa..
        Oli hyvin ohutta huomaa, tänä päivänä sitä myydään pieninä arkkeina askarteluhuopana.
        Mosanlava oli ainakin 57-60 kakarana piti päästä !


      • on kaunis
        ibiza* kirjoitti:

        Minulla oli "uskonnollinen" koti jossa tuomittiin mm. tanssi... Kun korvien taustat kuivuivat piti valita oma tie... Koskaan siteet kotiin ei sen takia kärsineet, ehkä vanhempien tuntemaa murhetta lukuunottamatta... :)

        Meillä oli yhtyekin jossa minun pääinstrumenttinani oli trumpetti... Senkin jouduin sitten "tippa silmässä" myymään saadakseni uuden puvun opiskelun päätteeksi juhlallisuuksiini... Ehkä vielä joskus moisen "pillin" käteeni saan ja tuo sävel "Tunturin pikku kukkanen", tulleneeko puhtaasti enää???

        Niin, valintoja meidän ikäluokalla oli paljon.
        Saadakseen jotain, piti luopua jostakin.

        Nythän on sellainen kirjakin, meille se oli todellisuutta.

        Toivon sinun toteuttavan haaveesi, ja usko pois, kyllä ne sävelet sieltä tulevat.


      • käynyt
        Punainen Huopahame kirjoitti:

        Tätini oli ompelija ja hän teki sen aivan yks' kaks', voi sen liehumista valsseissa..
        Oli hyvin ohutta huomaa, tänä päivänä sitä myydään pieninä arkkeina askarteluhuopana.
        Mosanlava oli ainakin 57-60 kakarana piti päästä !

        lavatansseissa.Oltiin sillon,alaikäsiä ku andreesika
        Käytiin vaan aina siel lavan ulkopuolella musikkia kuuntelemas.Täälpäin,oli sellaset lavat kun.
        Tirilänlava,pontuksen ja raviradanlava.


      • ibiza*
        on kaunis kirjoitti:

        Niin, valintoja meidän ikäluokalla oli paljon.
        Saadakseen jotain, piti luopua jostakin.

        Nythän on sellainen kirjakin, meille se oli todellisuutta.

        Toivon sinun toteuttavan haaveesi, ja usko pois, kyllä ne sävelet sieltä tulevat.

        Krroin juuri Joulun aikaan lapsilleni että olen tilannut saksofnin Saksasta ja tuo rantamökkini saa kuulla aikanaan "riitasointuja" lähitulevaisuudessa... :)


      • Sulosointuja
        ibiza* kirjoitti:

        Krroin juuri Joulun aikaan lapsilleni että olen tilannut saksofnin Saksasta ja tuo rantamökkini saa kuulla aikanaan "riitasointuja" lähitulevaisuudessa... :)

        Vanhan rakkauden elvytys voi joskus tosin aluksi tuntua "riitasoinnuiltakin", vaan sulosäveliksi vaihtuu, kun halu on vahva.
        Oikein mukavia sointuja ja säveliä.


      • äitini omaisuutta
        mietin juuri kirjoitti:

        Olisiko ollut BB tai se Catherine D.
        Farahilla en muista, se pyöreä pesä oli hänellä, siinä koottiin hiukset kaikki ylös, sitten niitä kieritettiin päälaella, pinnejä väliin ja lakkaa ja taas ympyrää. Keskelle jäi niinkuin pesä ;D

        banaaninuttura oli minullakin, ajoitan sen hieman aiemmaksi 1-2v, kuin tuo pesä.

        huuliin sinkkipastaa, kun niitä huulipunia oli vain kolmea tummanpunaista, ennen kuin sitten riparikesänä jo oli värejä
        valkoisen sinkkipastan päälle sitten niitä punaisia, niin tuli vaaleanpunaista.

        Entäs BB kankaiset mekot, brodyyrilla?

        muistuu mieleen joku Sans Egal,sitä kun sipaisi huuliin-se pysyi ja näkyi!!
        Tokalon voide ja finneihin Valgremaa,tukkaan jopa sokerivettä,että pysyisi pystyssä,hurjana tötterönä.


      • raflafani
        Porukkaa :-) kirjoitti:

        Ei ollut pussikaljaporukkaa.
        Käytiinkö teilläpäin ja tanssikoulussa?
        Muistan käyneeni oppimassa cha-chaan, jiven, foxin, valssin.
        Humppa ja tango menivät sinnepäin.

        Joo hämiksellä Blonkan joroskolessa
        käytiin 62 jotakin


    • S F *

      Näitä kun lukee - oikeasti tulee ikävä himastadiin....

      • Fridanna

        Niin moni asia oli jo unohtunut, kuten kampaus kymmenine hengettömineen (pinnin tapainen), papiljotit yön yli jne.
        Minä kävin aikoinani tuolla Kainuun lavoilla, Naapurivaaralla ja Jormuan lavalla.
        Ja tuo Ibizan kirjoittama "pieni kukkanen vain".
        Siitä muistan ensirakkauteni, jolla oli Pobeda.

        Viitsiikö sitä mainitakaan, että noin 50 vuotta on noista ajoista.


      • meillä monilla
        Fridanna kirjoitti:

        Niin moni asia oli jo unohtunut, kuten kampaus kymmenine hengettömineen (pinnin tapainen), papiljotit yön yli jne.
        Minä kävin aikoinani tuolla Kainuun lavoilla, Naapurivaaralla ja Jormuan lavalla.
        Ja tuo Ibizan kirjoittama "pieni kukkanen vain".
        Siitä muistan ensirakkauteni, jolla oli Pobeda.

        Viitsiikö sitä mainitakaan, että noin 50 vuotta on noista ajoista.

        on tuo liki 50v noista ajoista.
        mihin se aika humahti? Vastahan oltiin nuoria tyttösiä, posket jännityksestä hehkuen, tanssimassa, ehkä ekaa kertaa.

        Silloin sitä odotti eri etappeja, niin hitaasti kului aika.
        Olisipa rippikoulun käynyt, olisipa koulu loppu, pojilla armeija, olisipa täysi-ikäinen (21v) pääsisi moniin paikkoihin, saisi äänestää.

        eletty on jo pitkä matka, ja paljon on jo kavereita poistunutkin, näin se elämän kulku vain viimeistä neijäsosaa kiihtyvällä vauhdilla eteenpäin vie..
        Pysytään vauhdissa mukana, ja nautitaan


      • eka kertaa
        meillä monilla kirjoitti:

        on tuo liki 50v noista ajoista.
        mihin se aika humahti? Vastahan oltiin nuoria tyttösiä, posket jännityksestä hehkuen, tanssimassa, ehkä ekaa kertaa.

        Silloin sitä odotti eri etappeja, niin hitaasti kului aika.
        Olisipa rippikoulun käynyt, olisipa koulu loppu, pojilla armeija, olisipa täysi-ikäinen (21v) pääsisi moniin paikkoihin, saisi äänestää.

        eletty on jo pitkä matka, ja paljon on jo kavereita poistunutkin, näin se elämän kulku vain viimeistä neijäsosaa kiihtyvällä vauhdilla eteenpäin vie..
        Pysytään vauhdissa mukana, ja nautitaan

        stadis,sattuipa Paul Ankka,vierailee samaa aikaa.


      • kirkumassa
        eka kertaa kirjoitti:

        stadis,sattuipa Paul Ankka,vierailee samaa aikaa.

        Samoin, siellä sitä oltiin katsomassa.


      • v.68
        Fridanna kirjoitti:

        Niin moni asia oli jo unohtunut, kuten kampaus kymmenine hengettömineen (pinnin tapainen), papiljotit yön yli jne.
        Minä kävin aikoinani tuolla Kainuun lavoilla, Naapurivaaralla ja Jormuan lavalla.
        Ja tuo Ibizan kirjoittama "pieni kukkanen vain".
        Siitä muistan ensirakkauteni, jolla oli Pobeda.

        Viitsiikö sitä mainitakaan, että noin 50 vuotta on noista ajoista.

        Kajaanissa Karangan tanssilava kesäisin.

        Ja auto joka kuljetti sinne,oli Anglia...


      • Fridanna
        v.68 kirjoitti:

        Kajaanissa Karangan tanssilava kesäisin.

        Ja auto joka kuljetti sinne,oli Anglia...

        Nimi on tuttu, mutta olin muuttanut jo pohjoisemmaksi, jos tuo v.68 tarkoittaa vuotta.
        Mutta muistan, että kouluaikana käytiin kaupungintalon (mikähän se nyt onkaan!) salissa tanssimassa. Oli Kajaanissa toinenkin paikka lähellä silloista keskuskansakoulua, jossa tyttöporukalla kävimme. Paikan nimi on jo unohtunut.

        Kun helsinkiläiset muistelevat esiintyjiä, niin Kajaanista en muista kuin Eero Kaarnan yhtyeen.


      • lukea muualtakin
        Fridanna kirjoitti:

        Nimi on tuttu, mutta olin muuttanut jo pohjoisemmaksi, jos tuo v.68 tarkoittaa vuotta.
        Mutta muistan, että kouluaikana käytiin kaupungintalon (mikähän se nyt onkaan!) salissa tanssimassa. Oli Kajaanissa toinenkin paikka lähellä silloista keskuskansakoulua, jossa tyttöporukalla kävimme. Paikan nimi on jo unohtunut.

        Kun helsinkiläiset muistelevat esiintyjiä, niin Kajaanista en muista kuin Eero Kaarnan yhtyeen.

        Ei varmaankaan tarkoitus ollut hesakeskeiseksi tän mennä, vaan olis ollut hauska lukea monilta paikkakunnilta, tulihan muutama sentään.
        ainakin ibizan ja idästä, ja kainuu. Hauskoja lukea nuoruuden asioita, ja huomata muistin osan varastoon laittaneen, josta ne sitten esiin sai kaivetuksi.
        Oikein onnekasta vuotta 2009 kaikille, ja mahtuuhan tähän lisääkin, jos mieleen tulee jotain, niin kirjoitusta vaan.


    • 1943

      ei kukaan vielä ole maininnut. Kuuluin Helsingin Kansantanssin Ystäviin ja se oli kantapaikkamme. Muissa mainituista olen käynyt Bottalla, Hämiksellä, Zillertalissa ja Tullinpuomissa. Myös Dipolissa. Helsingin ulkopuolella olin ensitreffeillä tulevan mieheni kanssa Esakalliolla. Ompelin pikkukukkaisen leningin. Joka kesä kävimme paikassa ainakin kerran kesässä. Koulussa meillä oli tanssikursseja, mm. latinalaiset osasin, ja jiven. Pidän lavoista enemmän kuin ravintoloista.

      • vanhempien ihmisten

        paikka. Kävin kyllä kerran siellä, avioliittojeni välissä. Ei ollut "mun mesta".

        nää varmaan oli niit mis käytiin ens alaikaisinä, ja sit täysikäsenä raflois.
        Lavoilla kyl kesällä, prätkillä, ja sit autoil, ku kortin sai.
        Laivoil ja paljon risteilyillä stokikseen, joko hesast, tai turust. Sai tanssia aina.
        Harvoin jaksoi kaupungille käveleen. Joskus jotain kledjuja sentään käytiin ostamassa.


    • vanhahtava

      Tässä just kans kelaan vahoi juttui ja muistan teiniajat 70-73. Sisään ei päästy muualle kuin diskoihin Espoossa. Björkhageniin ja Valhallaan. Niissä soitti dj;n lisäksi kovat sen ajan bändit. Juice, Hurriganes,Sliipparit,Virtanen,Paradise,Zoom(solistina Riki Sorsa) yms.
      Kävin äskettäin mestoilla liki 40 vuodenjälkeen ja kovin on maisemat muuttunet Haagenia en enää löytänyt , mutta netistä näin että valtsu olisi hengissä ja Espoon nuorisoseura sitä vuokraisi. Täytynee varailla sitä nuorimman tyttären lakkiaisiin kolmen vuoden päähän.

    • bloom52

      Björkhagen oli legendaarinen mesta. Siellä mentiin juuri noin, että tytöt laittoi kassit keskelle lattiaa ja siinä sitten mentiin.. Siellä soitti huippubändit, tais käydä Renegadesitkin. Itse muistan Blues Sectionin ja Sinikka Sokan ylioppilaslakki päässä. Oli kevättä 60-luvun lopulla. Mankin joki virtasi hissukseen esiintymislavan takana. Pidin siitäkin.

    • hesarin mimmit

      Olen juuri noina vuosina viettänyt tyttöporukalla iltoja kaikissa noissa edellämainituissa paikoissa.
      Päivät töissä tietty mutta kun ilta tuli niin menoks vaan.Yks suosikki paikkamme oli disco 66 mannerheimintien ja runkun kulmassa,siiten oli Pontus ja Royal,Kultainen Orava Hakiksessa,Duunarin kellari ja nehän kaikki muutti muotoaan ja nimiään vuosien kuluessa.
      Voisi olla näissä kirjoittelijoissa kenties tuttujakin silloisilta ajoilta,asuimme Hesarilla,Kallion pahamaineisella kadulla,vastapäätä oli Tenkka,ja Alko.
      Aamuyön tunteina ostettiin kotiin palatessa vastapäiseltä snakarilta lihis,kahdella nakilla,kaikki sörsselit väliin,pari pientä maitoa.
      Ne naamariin ja nukkumaan!

    • Blunkka

      Miten niin ei jaksa jorata. 17.9.2016 järkätään Vahalla Ylioppilastalolla Disko K50
      klo 19 - 01. Itse olen menossa vaikka on jo 60 .
      Alkuperäiseen kysymykseen lisäisin Mondin Hakaniemessä, Monopoli Lönkalla ja tietysti Natsa Kasarmintorilla. Tavastialla en koskaan oppinut käymään, koska siellä aina kysyttiin papereita.

    • peukalo

      voi sitä nuoruuden huumaa yrjönkulmassa 60-luvulla.Vekkihame ja itse virkattu klubitakki.Pidin tansimisesta ekat kerran jännitin, pojan peukaloa puristin lujaa. Vuosia valssin ja jenkan tadissa mentiin.Oltiin 80-luvulla lavatansseissa minua haki tyylikäs herrasmies ja sanoi peukaloni on vielä ehjä.Olimme molemmat perustaneet perheen.Mukava muisto.

    • Anonyymi

      Tulipahan nuo mestat kierrettyä ja tuttuja mestat tulvillaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1372
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      91
      887
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      803
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe