Taisin tehdä

virheen

Tein elämäni ensimmäisen osakesijoituksen 8.5.-08, sain tästä osinkoa 107,00 euroa.

Ostin Nokian osakkeita 250 kpl juuri ennen osingonjakoa, maksoin niistä 19,26 kpl.
Taitaa olla pitkä odotusaika edessä, ennen kuin kannattaa myydä Nokian osakkeita. Välillä tuntuu siltä, että onkohan tämä Nokia ollenkaan kannattava sijoitus.

Nyt taloussanomien sivulla on tieto,

Bono satsaa Nokian kilpailijaan
Sijoitusyhtiö Elevation Partners on päättänyt sijoittaa sata miljoonaa dollaria lisää "älypuhelimia" valmistavaan yhdysvaltalaiseen Palm-yhtiöön.

Mitä kannattaa tehdä?

6

1954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisää

      ja osta myös muita yhtiöitä.

      Muista, että sillä mitä joskus maksoit osakkeista, ei ole mitään väliä, paitsi verottajalle.

      Aina kannattaa miettiä "onko osake nykyhinnalla järkevä sijoitus" jos on niin pidät tai ostat lisää, mutta jos et pidä yhtiötä enää hyvänä niin myy pois.

      Se, että hinta on laskenut tai noussut ei yksinään ole syy ostaa tai myydä.

    • Relampago

      Tietysti oli virhe ostaa 19 eurolla ennen kurssin voimakasta laskua, mutta mistäpä sen silloin tiesi. Myyminen nyt voi olla aivan yhtä lailla virhe. Odota rauhassa toukokuuta 2009. Silloin Nokia maksaa sinulle lisää osinkoa.

      • virheen

        Kiitos vastauksista!

        Pitää miettiä mitä uusia osakkeita voisi ostaa.
        Rahaa ei ole paljoo, vain muutama tuhat euroa.
        Olen tosiaan aloittelija näissä osakesijoituksissa.

        Onko niitä varmoja kohteita, mihin sijoittaisin vähäiset roposet.

        Hyvää alkanutta vuotta kaikille!


      • Sijoittaja78
        virheen kirjoitti:

        Kiitos vastauksista!

        Pitää miettiä mitä uusia osakkeita voisi ostaa.
        Rahaa ei ole paljoo, vain muutama tuhat euroa.
        Olen tosiaan aloittelija näissä osakesijoituksissa.

        Onko niitä varmoja kohteita, mihin sijoittaisin vähäiset roposet.

        Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

        Älä lähde tunnekuohussa myymään osakkeita pois tappiolla. Tappiohan realisoituu vasta myytäessä. Tämä on nyt hyväksi opiksi miten osakkeita tulee ostaa kärsivällisellä ja täysin "ylimääräisellä" rahalla. Nokian kurssilla on taipumus voimakkaaseen kurssiheiluntaan. Se kuuluu pelin henkeen. Odota rauhassa ja myy vasta kun pääset omillesi. Siis jos pörssipeli ei tunnu omalta jutulta.


      • Sijoittaja78
        Sijoittaja78 kirjoitti:

        Älä lähde tunnekuohussa myymään osakkeita pois tappiolla. Tappiohan realisoituu vasta myytäessä. Tämä on nyt hyväksi opiksi miten osakkeita tulee ostaa kärsivällisellä ja täysin "ylimääräisellä" rahalla. Nokian kurssilla on taipumus voimakkaaseen kurssiheiluntaan. Se kuuluu pelin henkeen. Odota rauhassa ja myy vasta kun pääset omillesi. Siis jos pörssipeli ei tunnu omalta jutulta.

        Jos olet katsonut Nokian osakkeen olevan ostamisen arvoinen 19 euroon, mikset ostaisi nyt lisää 10-12 euroon? Saat omaa keskihankintahintaa alas ja lopulta omistat tukevan nipun halpaa ja hyvää osaketta. Kun kurssikäänne tapahtuu, tulee nousu olemaan raju. Silloin olet nopeasti laskennallisesti voitolla. Ja tällöin voit myös kotiuttaa voitot myymällä kaikki pois tai osan pois.


      • nyt....
        Sijoittaja78 kirjoitti:

        Jos olet katsonut Nokian osakkeen olevan ostamisen arvoinen 19 euroon, mikset ostaisi nyt lisää 10-12 euroon? Saat omaa keskihankintahintaa alas ja lopulta omistat tukevan nipun halpaa ja hyvää osaketta. Kun kurssikäänne tapahtuu, tulee nousu olemaan raju. Silloin olet nopeasti laskennallisesti voitolla. Ja tällöin voit myös kotiuttaa voitot myymällä kaikki pois tai osan pois.

        7euron hintaan...jälkiviisaus on paras viisaus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe