Tietääkö kukaan kuinka vanha on Arabian Tuija-sarja? Minä olen saamassa tädiltäni perintönä kyseisen sarjan kahvikuppeja. Mistään en ole löytänyt tietoa em. sarjasta...kupit olen kyllä nähnyt ja piippuleima niissä on. Mahtaako olla kovinkin kallisarvoinen sarja?
Arabian Tuija
2
523
Vastaukset
- Ikä ja vanha
Sillä ajallahan leimaa on käytetty.
Toivottavasti kupit ovat täysin ehjät ja kuvio kirkas.
Usein ajatellaan, että joku esine on "kallisarvoinen", jos se on jonkun määrätyn lafkan tuotantoa.
Kyllä muitakin vaatimuksia on, kuten se, että kuppeja on täysi tusina, leipäasetteineen, ja että mielellään olisi muutkin kahvikaluston osat mukana, kuten sokerikko ja kermakko.
Kolhut laskevat hintaa.
Toivottavasti perintökuppisi ovat hyvässä kunnossa!
- Usein yritetään myydä kirpputorilla esim. fasaanilautasta, jota on käytetty kukkaruukun alla, ja lasitus on täysin pilalla. Korostetaan, että on "aitoa Arabiaa 1920-luvulta"! Toivoisi, että ostajat viimein alkaisivat ottaa selvää laadusta, ennen kuin tekevät kauppoja.
Raivostuttaa heidän puolestaan.
Olen huomannut, että antiikkiliikkeissä kuppien hinnat ovat suunnilleen samoissa hinnoissa kuin vastaavan laatuiset uusina tavarataloissa.
Kai porsliininkin pitää olla tosi vanhaa, ennen kuin se katsotaan antiikiksi ja hinnoitellaan huippuhinnoilla.- heela
Tätini ei ollut aivan varma kuppien iästä, ajatteli jopa 20-lukua. Onnekseni niitä on 13 kappaletta ja ovat hyvässä kunnossa. Täti ei ole raaskinut käyttää niitä, aluslautaset löytyy mutta kermakko ja sokerikko saattavat puuttua.
Pitääkin alkaa etsiä ostetavaksi niitä, joskin luulen sen olevan vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707