Ja poikkeus vahvistaa säännön?

skopunainen

Olen täällä palstoilla lukenut kuinka hienosti kaurismies ja skorppioninainen tulevat juttuun ja ihania kertomuksia näiden kahden merkin yhteiselosta, vaikka se välillä aikamoista tahtojen taistelua saattaa ollakin.

Noh, tämä skopunainen törmäsi elämänsä ensimmäiseen kauriiseen ja huh! Vastaavaa yhteenkuuluvuuden tunnetta, fiilistä, "sielujen sympatiaa" ja kemiaa en ole minkään muun merkin kanssa kokenut. Jo ensimmäisellä tapaamiskerralla tuntui, kuin olisimme tunteneet toisemme aina! Ja toisella kerralla tuo tunne vain vahvistui.

Skorpioninaisena ilahduin suunnattomasti kun viimein löysin ihmisen, jonka kanssa voi olla "kuin kotonaan". Uskon että kaurismies tunsi samoin. Siinä miehen katseessa kun oli jotain...

Mutta. Nyt mies on ollut aivan hiljaa. Mitään ei kuulu. Olen varovasti häntä silloin tällöin lähestynyt. En itsekään pidä siitä, että minussa roikutaan tai että soitellaan ja viestitellään kaiket päivät. Mutta edes jotain?! Onko nyt niin, että poikkeus vahvistaa säännön ja tämä skorpioninainen ei tehnyt ko. kaurismieheen minkäänlaista vaikutusta? Oliko se katse vain harhaa?

En nyt elättele mitään ruusuisia kuvia loppuelämän yhteiselosta :D, mutta haluaisin olla edes ystävä ja tutustua tähän mieheen paremmin. Koska vastaan kuitenkin tulee vain hiljaisuutta, niin onko parempi jättää kaurismies rauhaan ja antaa olla? Tämä vaihtoehto vaan tuntuu niin väärältä, siksi en haluaisi luovuttaa ihan heti.

Nyt pyydänkin teitä, jotka kaurismiehen sielun syövereitä paremmin tunnette, antamaan edes muutaman neuvon. Miten tästä eteenpäin? Olen luonteeltani tietyllä tapaa "ylpeä" enkä väkisin ala ketään pommittamaan. Ellei kiinnosta niin ei kiinnosta, so what? Mutta jostain kumman syystä on vain niin vaikea uskoa, että tämä taru oli tässä...

Mr. Tammikuu? Kerro edes sinä jotain ja raota salaperäisyytenne ovea ;-)?

13

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr. Tammikuu

      Tutulta tuntuu tuo sinun tekstisi. Just tänään muistelin erästä skorpioninaista, kun radiosta sattui tulemaan yks tietty biisi. Ainoa nainen jota olen koskaan ikävöinyt.

      Juuri tuo "sielujen sympatia" on mielestäni oikea sana kuvailemaan sitä tunnetilaa. Kun tuntuu niin hyvältä olla siinä toisen lähellä. Se vaan tuntuu niin oikealta. Siinä on samanaikaisesti sellaista kutkuttavaa jännitystä ja pientä hermostuneisuutta, mutta silti tekee vaan mieli mennä lähemmäs ja lähemmäs..järki sanoo että nyt pitäis juosta kovaa karkuun. Mutta sydän sanoo jotain ihan muuta.

      Musta tuntuu että toi sun tapaamasi kaurismies just tällä hetkellä käy sisimmässään järjen ja sydämen kamppailua. Katsos kun kaurismiehelle suuret tunteet ovat järjen vastaisia. Mulla kesti kaksi vuotta ennen kuin pystyin myöntämään itselleni, että mä olin rakastunut skorpioninaiseen. Kyllä, luit oikein! Kaksi vuotta! Kaurismies pelkää suuria tunteita. En oo ihan varma että mistä se johtuu, mutta niin se vaan menee. Kauris haluaa olla tilanteen herra. Kauris haluaa hallita. Mutta tunteita kukaan ei pysty hallitsemaan ja ehkä se on se mitä kaurismies pelkää. Skorpioninainen on suurien tunteiden ihminen vaikka hän sen yleensä aika hyvin onnistuukin peittämään. Kaurismies vaistoaa tämän ja toisaalta se kiehtoo mutta toisaalta se hieman hirvittää. Skorpioninainen on kaurismiehelle kielletty hedelmä.

      Skorpioni ja kauris ovat molemmat ylpeitä ja itsenäisiä ja siksi tuo teidänkin tämänhetkinen tilanne voi olla aika ongelmallinen. Kumpikin yrittää ehkä tukahduttaa tunteensa..? Kumpikin haluaa olla tilanteen herra. Tuollaisessa tilanteessahan pitäisi nimenomaan olla rohkea ja ottaa riskejä. Mutta kauris ja skorpioni eivät kumpikaan ole kovin hyviä tämmöisessä "hetkeen heittäytymisessä". Molemmat haluavat pitää langat käsissään eikä kumpikaan halua menettää hallintaa ja hillintää.

      Vitsi kun osaisin antaa parempia neuvoja...

      Vaikka oon kauris niin mä en silti oikeastaan tiedä, että miten kaurista pitäis käsitellä. Kauris on usein melkoinen mysteeri jopa itselleen.

      • skopunainen

        ...arvasin, että suhun voi luottaa ;-).

        Ja tiesin, että tiedät mistä puhun.. Se lähelläolo, kosketukset, nauru, puheet, katse... se ihan kaikki! Maatessani toisen käsivarsilla ja katsoessani nukkuvaa miestä, siinä oli se minun paikkani. Siihen vaan kuuluin, ja kuulun. Tuntui niin hyvältä, ja samalla aivan uskomattoman pelottavalta! Minullakin järki sanoi että ei-ei, ei voi olla näin, mutta silti niin suunnattomasti nautin siitä hetkestä. Koska se tunne oli niin käsin kosketeltava ja aito. Toisaalta vieläkin mietin, että oliko se vain kuvitelmaa, haavetta, naisen hullua hourupäisyyttä, eikä todellista lainkaan. Mutta kyllä se hemmetti soikoon oli ihan totta :D!

        Olet oikeassa siinä, että ehkä meistä kumpikin koittaa olla tilanteen herra. Kumpikaan ei halua paljastaa sisintään, sitä heikkoa kohtaansa. Annamme tiettyjä "merkkejä" kiinnostuksesta, ja ainakin minä kaipaan ja ikävöin. Mutta kertoisinko sen hänelle? No en! Järjetöntä, tiedän :D.

        Mutta kävi tässä sitten miten tahansa, niin ikuisesti tulen tuon miehen muistamaan! Hän antoi minulle yhdet elämäni parhaista hetkistä, ja sitä muistoa vaalin aina lämmöllä, ja hymyssä suin. Usein kun on niin, että kauneimmat muistot ovat niitä pieniä, ohikiitäviä hetkiä, joista on (onneksi!) osannut juuri oikealla hetkellä nauttia. Ne muistot jäävät elämään...

        Olet joskus sanonut, että me skorpioninaiset osaamme hullaannuttaa teidät kaurismiehet. Noh, kuten huomaat, hullaantuminen on molemminpuolista :D. Teissä on jotain niin salaperäistä, että se vetää ainakin minua puoleensa kuin valo yöperhosta... Jos siivet palavat, niin sitten palavat, on se sen arvoista!

        Vielä suuri kiitos sinulle sanoistasi, ja kaikkea hyvää tulevalle vuodelle!!


      • itselleenkin

        olet jopa oikeassa vaikka olenkin kaurisnainen, siitä huolimatta oireet ovat samat kuin kaurismiehelläkin, en tosin taida edes tuntea ketään ko. merkkistä, mutta tutulta tuntuu.


      • olla.........

        kertomatta omaa mielipidettä asiaan.
        Olen nainen ja mulla on kaveripiirissä monta skorpioni naista. Ovat todella läheisiä minulle.

        Muutamasta asiasta en ole oikein samaa mieltä kanssasi.
        Minun tuntemani skorpioni naiset eivät peittele tunteitaan ollenkaan vaan pikemminkin tunteet ohjaavat heitä. Ja he heittäytyvät kyllä täysillä mitä suurimmassa määrin tiettyyn hetkeen. Mikään muu ei oikein merkkaa sillä hetkellä. Innostus vain lopahtaa heillä myös aika nopeasti.


      • skopunainen
        olla......... kirjoitti:

        kertomatta omaa mielipidettä asiaan.
        Olen nainen ja mulla on kaveripiirissä monta skorpioni naista. Ovat todella läheisiä minulle.

        Muutamasta asiasta en ole oikein samaa mieltä kanssasi.
        Minun tuntemani skorpioni naiset eivät peittele tunteitaan ollenkaan vaan pikemminkin tunteet ohjaavat heitä. Ja he heittäytyvät kyllä täysillä mitä suurimmassa määrin tiettyyn hetkeen. Mikään muu ei oikein merkkaa sillä hetkellä. Innostus vain lopahtaa heillä myös aika nopeasti.

        sillä itse olen kyllä suht varovainen tunteitteni, ja niitten näyttämisen kanssa. Olen lokakuun loppupuolen skopuja, lieneekö sillä vaikutusta?

        Tapaamani kaurismies taas on syntynyt joulukuussa, joten vaikuttaneeko sekin jotenkin hänen käyttäytymiseensä? Mene ja tiedä, mysteeriä on, mutta toivottavasti aikanaan selviää...


      • ..........
        olla......... kirjoitti:

        kertomatta omaa mielipidettä asiaan.
        Olen nainen ja mulla on kaveripiirissä monta skorpioni naista. Ovat todella läheisiä minulle.

        Muutamasta asiasta en ole oikein samaa mieltä kanssasi.
        Minun tuntemani skorpioni naiset eivät peittele tunteitaan ollenkaan vaan pikemminkin tunteet ohjaavat heitä. Ja he heittäytyvät kyllä täysillä mitä suurimmassa määrin tiettyyn hetkeen. Mikään muu ei oikein merkkaa sillä hetkellä. Innostus vain lopahtaa heillä myös aika nopeasti.

        Kyllä itsekin olen nähnyt muutaman kerran kuinka skorpioni nainen pistää ranttaliksi. Tunnen parikin skorpionia jotka ovat varsinkin muutaman drinkin jälkeen erittäin avoimia ja flirttailevia. Pokaavat baarista ihan kenet haluavat, mutta sitten se romanssi viilenee muutamassa viikossa tai viimeistään parissa kuukaudessa.
        Mutta se ei ole sitä todellista skorppionia. Todellisuudessa skorpioni janoaa syvällistä kanssakäymistä. Näille yhden illan tuttavuuksille skorpioni ei koskaan paljasta todellisia tunteitaan. Se on vaan semmosta pintapuolista pikaromanssia. Mutta skorpioni kyllästyy nopeasti ja sitten se taas jatkaa sen Ainoan Oikean etsimistä. Skorpioni jano on sammumaton eikä hetken huuma riitä sitä tyydyttämään. Mutta sitten kun skorpioni tapaa veroisensa, niin siitä on sitten oksat pois. Silloin on suuret tunteet pelissä ja tilanne on aivan toinen.


      • on eroja
        .......... kirjoitti:

        Kyllä itsekin olen nähnyt muutaman kerran kuinka skorpioni nainen pistää ranttaliksi. Tunnen parikin skorpionia jotka ovat varsinkin muutaman drinkin jälkeen erittäin avoimia ja flirttailevia. Pokaavat baarista ihan kenet haluavat, mutta sitten se romanssi viilenee muutamassa viikossa tai viimeistään parissa kuukaudessa.
        Mutta se ei ole sitä todellista skorppionia. Todellisuudessa skorpioni janoaa syvällistä kanssakäymistä. Näille yhden illan tuttavuuksille skorpioni ei koskaan paljasta todellisia tunteitaan. Se on vaan semmosta pintapuolista pikaromanssia. Mutta skorpioni kyllästyy nopeasti ja sitten se taas jatkaa sen Ainoan Oikean etsimistä. Skorpioni jano on sammumaton eikä hetken huuma riitä sitä tyydyttämään. Mutta sitten kun skorpioni tapaa veroisensa, niin siitä on sitten oksat pois. Silloin on suuret tunteet pelissä ja tilanne on aivan toinen.

        saman merkkisten välillä.
        Ihailen vain näiden ystävätärteni piirrettä heittäytyä täysin tunteella mukaan, koska itseäni ohjaa järki ei tunteet.
        Eikä sellainen tulinen innostus voi järjellä ajateltuna edes kauaa kestää. On päivän selvää, että se lopahtaa aika nopeasti.


      • on jo

        itsessään ja liikkeissään erittäin kiihkeä luonne. Saattaapi joltain osin jopa pelottaa järkevää ja maanläheistä kaurista. Anna aikaa paljon...ja ota myöhemmin
        yhteyttä muinamiehinä..


      • skopunainen
        on jo kirjoitti:

        itsessään ja liikkeissään erittäin kiihkeä luonne. Saattaapi joltain osin jopa pelottaa järkevää ja maanläheistä kaurista. Anna aikaa paljon...ja ota myöhemmin
        yhteyttä muinamiehinä..

        ...taisin jo lopullisesti karkoittaa kaurismiehen, vaikka hitaasti ja varovaisesti koitinkin edetä :-(. Muutaman kerran tapasimme, pidimme yhteyttä, ja kaikki tuntui toimivan, mutta... tiedä sitten mikä lie miehelle tullut, mutta enää hän ei vastaa lainkaan. Harmittaa suuresti, sillä tuntuu että menetin sielunkumppanin, ihmisen, joka yhtään minua ymmärsi, jopa ilman sanoja... Tosin olen kiitollinen tästä kohtaamisesta. Sain loppuelämän kestäviä kauniita muistoja! Toivottavasti pystyin antamaan edes muutaman kauniin muiston myös ko. kaurismiehelle...


    • kauris...

      Kaurismiehet ovat vähän samanlaisia kuin jouskarimiehet, haluavat pitää vapautensa, eivät pidä yhteyttä jne.
      Ja ne eivät tyydy ihan tavisnaisiin, naisen pitää olla lady (näyttelyesine?). tai sitten ovat muuten ronkeleita.
      Rakastajina ne ovat mahtavia, mutta mutta, häipyvät (lopettavat suhteen mitään sanomatta) juuri kun nainen luulee että suhde vasta alkoi. etsivätkö kokoajan sitä 'parempaa'?
      Tiedän näitä kaurismiehiä, juuri tuollaisia kuin kirjoitin, siksi kai ovatkin poikamiehiä koko ikänsä.
      Huumorintajussa kyllä löytyy ja hyvän ystävän niistä voi saada, mutta se joka kesyttää kaurismiehen ansaitsee diplomin!

      • .........

        Yleensä kaurismies on jo kyllästynyt siinä vaiheessa kun toinen alkaa vasta innostumaan. Se on vähän sama kuvio kuin skorppioninaisella. Molemmat ovat päällisin puolin rauhallisia ja hillittyjä, jopa viileitä. Mutta sisällä kuohuu ja molemmat merkit ovat sisimmässään hyvin levottomia. Kauris ja skorpioni eivät itsekkään tiedä että mitä he oikein etsivät mutta silti he vaan etsivät ja etsivät. He saattavat hyvinkin etsiä toisiaan. Usein skorpioni nainen on ainoa, jota kaurismies pitää arvoisenaan. Ja toisin päin. Eli kaurismies on ainoa, jonka skorpioninainen kelpuuttaa. Itse tunnen yhden kauris/skorpioni pariskunnan, joka on ollut yhdessä kahdeksan vuotta. Upein pariskunta jonka tiedän.


    • kuuntele

      niin saat jotain...

    • polliisista

      "Onko nyt niin, että poikkeus vahvistaa säännön ja tämä skorpioninainen ei tehnyt ko. kaurismieheen minkäänlaista vaikutusta?"

      Tuossa lauseessa ei ollut mielestäni mitään järkeä. Ole hyvä, äläkä käytä sanontoja aivan väärissä tilanteissa. (ks. http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=134)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe