http://portfolios.hcrhs.k12.nj.us/port/q4/MSLfolio/images/toyota_supra_21.jpg
Mitä mieltä olette tästä Toyota Supra RZ-mallista?:
12
1308
Vastaukset
- Joke
ja muille "Toyota-faneille". Ompi aika "teini". Ei ollenkaan tyylikäs. Tyylikkäässä autossa ei tarvita tarroja ja ilmanottoaukkoja joka puolella ja se on silti urheilullinen, kuten Ferrari.
Tässä sinulle urheilullisuutta:
http://www.fantasycars.com/derek/cars/images/ferrari/456m_gt_2.jpg
Tai: http://www.cwn.org.uk/motoring/peugeot/images/peugeot406-coupe-400x260.jpg
Ai niin, hyvää makua ei voi opettaa!- Peugeot?
Miten tuo 406:sen kuva liittyy urheilullisuuteen?!
Hyi helvetti.
Makuasioista riittä kyllä onneksi väiteltävää. - HEHHEHHEH
toi pösö on helvetin ruman näkönen....
- Kake
Peugeot? kirjoitti:
Miten tuo 406:sen kuva liittyy urheilullisuuteen?!
Hyi helvetti.
Makuasioista riittä kyllä onneksi väiteltävää....kauneimmaksi sarjavalmisteiseksi autoksi.
Ja minäkin olen näin tehnyt omalla kohdallani.
Joten kyseessä on todella hyvä maku.
- perseestä
Tuo muovisen näköinen amisviritelmä on aivan hirveä! Sopisi ehkä venäläiselle 'liikemiehelle' parhaiten..
406 coupe on muuten yksi tyylikkäimmistä sarjavalmisteisista autoista, mitä on koskaan tehty!- lepakko
Supran muotoilu peittyy kuvassa täysin epoksin alle. Linjakas ja tyylikäs auto ei tarvitse spoilereita ja tarroja, ja 406 Coupe onkin yksi Pininfarinan onnistuneimpia käyttöautoja. Samaa henkeä on mielestäni Fiat Barchettassa, vetäytyvää linjakkuutta.
Japanilaisautot ovat yleisesti niihin verrattuna hengettömiä, sieluttomia, ja tehty Tokion ruuhkiin seisomaan. Mutkaisella vuoristotiellä niillä korkeintaan selviydytään, ei nautita. Siksi niitä ei taideta Keski-Euroopassa myydä kovin hyvin. Japanilaisten urheiluautojen vertaaminen eurooppalaisiin taideteoksiin on vähän sama kuin vertaisi italialaisia laatukenkiä neonvärisiin tarralenkkareihin, vaikka tarralenkkareissa olisikin terra international champion -teksti ja dxvcdt-merkintä kantapäässä. Hetken näytti siltä, että Avensiksella olisi toivoa, mutta sen ulkomuoto onkin kopio 300-sarjan BMW:stä. (nyt tulee tietysti kova kiistely siitä, että avensis julkistettiin X päivää ennen bemaria).
Liikkukaa kaikin mokomin japanilaisautoilla, luotettavia ja kestäviä ne varmaan ovat. Toyotan omistajat ovat autoihinsa ilmeisesti ihan tyytyväisiä. Turha kuitenkin väittää, että niissä olisi jotain kiinnostavaa. Jos autot olisivat Suomessa järkevän hintaisia, pääsisimme eroon markkinavääristymästä, jossa ihmisten on pakko ajaa olennaisesti halvemmilla autoilla kuin mihin olisi tarvetta. - Pate
lepakko kirjoitti:
Supran muotoilu peittyy kuvassa täysin epoksin alle. Linjakas ja tyylikäs auto ei tarvitse spoilereita ja tarroja, ja 406 Coupe onkin yksi Pininfarinan onnistuneimpia käyttöautoja. Samaa henkeä on mielestäni Fiat Barchettassa, vetäytyvää linjakkuutta.
Japanilaisautot ovat yleisesti niihin verrattuna hengettömiä, sieluttomia, ja tehty Tokion ruuhkiin seisomaan. Mutkaisella vuoristotiellä niillä korkeintaan selviydytään, ei nautita. Siksi niitä ei taideta Keski-Euroopassa myydä kovin hyvin. Japanilaisten urheiluautojen vertaaminen eurooppalaisiin taideteoksiin on vähän sama kuin vertaisi italialaisia laatukenkiä neonvärisiin tarralenkkareihin, vaikka tarralenkkareissa olisikin terra international champion -teksti ja dxvcdt-merkintä kantapäässä. Hetken näytti siltä, että Avensiksella olisi toivoa, mutta sen ulkomuoto onkin kopio 300-sarjan BMW:stä. (nyt tulee tietysti kova kiistely siitä, että avensis julkistettiin X päivää ennen bemaria).
Liikkukaa kaikin mokomin japanilaisautoilla, luotettavia ja kestäviä ne varmaan ovat. Toyotan omistajat ovat autoihinsa ilmeisesti ihan tyytyväisiä. Turha kuitenkin väittää, että niissä olisi jotain kiinnostavaa. Jos autot olisivat Suomessa järkevän hintaisia, pääsisimme eroon markkinavääristymästä, jossa ihmisten on pakko ajaa olennaisesti halvemmilla autoilla kuin mihin olisi tarvetta.Ensinnäkin olet väärässä siinä, että japanilaiset autot olisivat jotenkin muita halvempia täällä. Katsohan jostain uusien perheautojen hintoja. Ja sitten:
Millähän perusteella ei japanilaiset urheiluautot pärjää mutkaisilla teillä? Esitäpä todisteita. Ja sitten vielä kehtaat puhua jostain 406:sta samassa jutussa urheiluautojen kanssa. Tuo Supra onkin ruma, kun sitä on laiteltu noin, ei sitä tehtaalla tuollaiseksi tehdä kuitenkaan. Supra on kyllä hyvin nätti auto oikeasti ja LOISTAVA juuri radalla eli mutkilla kovissa nopeuksissa, mihin urheiluautot on tehtykin. Väitätkö tosissasi, ettet usko vaikkapa Skyline GT-R:ssä tai Lancer Evolutionissa tai RX-7:ssa tai NSX:ssä tai juuri Suprassa olevan loistavat ajo-ominaisuudet ja vauhtipotentiaalia? Perehdypä asioihin, jos niin luulet. GT-R on vielä tänäkin päivänä yksi maailman parhaiten ohjautuvista ja kovissa nopeuksissa käyttäytyvistä autoista, vaikka sen alusta ja kone on suunniteltu 80-luvulla. Luepa vaikka tämä TM:n ensitutustuminen GT-R:ään (löydät jutun sivun vasemmasta reunasta):
http://www.helan.to/henri/frame-v.html
Ja ei tietenkään Avensis tai Corolla ole erityisen kiinnostava tai seksikäs, mutta ihan turha väittää, että Golf tai Passat tai Vectrakaan olisi. Sitten, jos puhutaan kalliista autoista, kuten Bemareista ja Porscheista, löytyy Japanista vielä paljon kiinnostavampiakin malleja. Esitähän perusteita, miksei Supra tai Skyline tai Nissan Cima olisi kiinnostava. Ehkä ne ei sinua jostain syystä kiinnosta, mutta ei ne ominaisuuksissa häviä millekään. Skyline on radalla käytännössä voittamaton. Sitä ei olla koskaan muualla kuin Japanissa myytykään ja eipä Euroopassa tietenkään niin hyvin jap. erikoisautot voi mennä kaupaksi, kun täällä on ennakkoluuloiset markkinat ja niin vahva imagoetu omilla merkeillä. Jenkeissä taas jo japanilaiset hallitsevat kaikkia autoluokkia myynnissä, paitsi pick-upeja. - lepakko
Pate kirjoitti:
Ensinnäkin olet väärässä siinä, että japanilaiset autot olisivat jotenkin muita halvempia täällä. Katsohan jostain uusien perheautojen hintoja. Ja sitten:
Millähän perusteella ei japanilaiset urheiluautot pärjää mutkaisilla teillä? Esitäpä todisteita. Ja sitten vielä kehtaat puhua jostain 406:sta samassa jutussa urheiluautojen kanssa. Tuo Supra onkin ruma, kun sitä on laiteltu noin, ei sitä tehtaalla tuollaiseksi tehdä kuitenkaan. Supra on kyllä hyvin nätti auto oikeasti ja LOISTAVA juuri radalla eli mutkilla kovissa nopeuksissa, mihin urheiluautot on tehtykin. Väitätkö tosissasi, ettet usko vaikkapa Skyline GT-R:ssä tai Lancer Evolutionissa tai RX-7:ssa tai NSX:ssä tai juuri Suprassa olevan loistavat ajo-ominaisuudet ja vauhtipotentiaalia? Perehdypä asioihin, jos niin luulet. GT-R on vielä tänäkin päivänä yksi maailman parhaiten ohjautuvista ja kovissa nopeuksissa käyttäytyvistä autoista, vaikka sen alusta ja kone on suunniteltu 80-luvulla. Luepa vaikka tämä TM:n ensitutustuminen GT-R:ään (löydät jutun sivun vasemmasta reunasta):
http://www.helan.to/henri/frame-v.html
Ja ei tietenkään Avensis tai Corolla ole erityisen kiinnostava tai seksikäs, mutta ihan turha väittää, että Golf tai Passat tai Vectrakaan olisi. Sitten, jos puhutaan kalliista autoista, kuten Bemareista ja Porscheista, löytyy Japanista vielä paljon kiinnostavampiakin malleja. Esitähän perusteita, miksei Supra tai Skyline tai Nissan Cima olisi kiinnostava. Ehkä ne ei sinua jostain syystä kiinnosta, mutta ei ne ominaisuuksissa häviä millekään. Skyline on radalla käytännössä voittamaton. Sitä ei olla koskaan muualla kuin Japanissa myytykään ja eipä Euroopassa tietenkään niin hyvin jap. erikoisautot voi mennä kaupaksi, kun täällä on ennakkoluuloiset markkinat ja niin vahva imagoetu omilla merkeillä. Jenkeissä taas jo japanilaiset hallitsevat kaikkia autoluokkia myynnissä, paitsi pick-upeja.En oikeastaan väittänyt, että japanilaisautot olisivat muita halvempia Suomessa. Pointti oli, että Suomen järkyttävä autovero ohjaa kysynnän vääräntasoisiin autoihin. Jos uusi auto maksaa sekä Suomessa että Saksassa noin 20.000 e, saa Saksassa enemmän vastinetta rahalleen, siis paremman auton. Japanilaisautojen markkinaosuus hiipuu hinnan noustessa, eikä 50.000 euron japanilaisautoja juuri myydä. Veikkaan, että ilman autoveroa Suomen myydyimpien autojen listalla olisi enemmän saksalaisautoja kuin nyt. Japanilaisautojen suuri markkinaosuus johtuu mielestäni Suomen vinoutuneesta markkinasta. Pääkaupunkiseudulla, jossa myydään keskimäärin kalliimpia autoja kuin muualla maassa, länsiautot pääsevät parempaan markkinaosuuteen.
Toinen asia on eri autojen kiinnostavuus tai ilmeikkyys. Käsitellään muut kuin urheiluautot ensin. Ajan - siis minä itse, en ota kantaa muiden mieltymyksiin - olennaisesti mieluummin VW:llä tai Volvolla kuin samanhintaisella Toyotalla tai Subarulla. Muut saavat vapaasti tehdä omat valintansa, mutta omiin mieltymyksiini esim. Passatin ajo-ominaisuudet sopivat oikein hyvin, ja mielestäni Passat on aika kiinnostava esine.
Urheiluautot ovat asia erikseen, varmasti Japanistakin löytyy nopeita, ja esim. uusi Celica on kohtuullisen, jopa ihan hyvän näköinen. Jokin kuitenkin mättää. Valintani, jos sellaiseen tilanteeseen joskus pääsisin, Skylinen ja saman hintaisen bemarin/audin/mersun välillä olisi kuitenkin ihan selvä, saksalaisautoon kallistuisin. 406 coupe on urheiluauto olemukseltaan ja hengeltään, mikään superauto se ei toki ole, enkä sitä siinä mielessä vertaakaan skylineen tai vastaaviin. 406 henkii mielestäni toisen maailmansodan jälkeisen gran turismo -autokunnan henkeä, eikä siihen ole ahdettu voimaa ja kustannuksia tarpeettoman paljon.
Suprasta en ole nähnyt siististi toteutettua versiota, mutta varmaan niitäkin on.
Jenkkimarkkinoihin en kovin paljon viittaisi, eurooppalaiset tarpeet ja maku ovat siinä määrin erilaiset kuin näillä muilla mantereilla.
Viime kädessä kyse on makuasioista, ja eurooppalainen maku poikkeaa ainakin toistaiseksi aika paljon aasialaisesta. - pate
lepakko kirjoitti:
En oikeastaan väittänyt, että japanilaisautot olisivat muita halvempia Suomessa. Pointti oli, että Suomen järkyttävä autovero ohjaa kysynnän vääräntasoisiin autoihin. Jos uusi auto maksaa sekä Suomessa että Saksassa noin 20.000 e, saa Saksassa enemmän vastinetta rahalleen, siis paremman auton. Japanilaisautojen markkinaosuus hiipuu hinnan noustessa, eikä 50.000 euron japanilaisautoja juuri myydä. Veikkaan, että ilman autoveroa Suomen myydyimpien autojen listalla olisi enemmän saksalaisautoja kuin nyt. Japanilaisautojen suuri markkinaosuus johtuu mielestäni Suomen vinoutuneesta markkinasta. Pääkaupunkiseudulla, jossa myydään keskimäärin kalliimpia autoja kuin muualla maassa, länsiautot pääsevät parempaan markkinaosuuteen.
Toinen asia on eri autojen kiinnostavuus tai ilmeikkyys. Käsitellään muut kuin urheiluautot ensin. Ajan - siis minä itse, en ota kantaa muiden mieltymyksiin - olennaisesti mieluummin VW:llä tai Volvolla kuin samanhintaisella Toyotalla tai Subarulla. Muut saavat vapaasti tehdä omat valintansa, mutta omiin mieltymyksiini esim. Passatin ajo-ominaisuudet sopivat oikein hyvin, ja mielestäni Passat on aika kiinnostava esine.
Urheiluautot ovat asia erikseen, varmasti Japanistakin löytyy nopeita, ja esim. uusi Celica on kohtuullisen, jopa ihan hyvän näköinen. Jokin kuitenkin mättää. Valintani, jos sellaiseen tilanteeseen joskus pääsisin, Skylinen ja saman hintaisen bemarin/audin/mersun välillä olisi kuitenkin ihan selvä, saksalaisautoon kallistuisin. 406 coupe on urheiluauto olemukseltaan ja hengeltään, mikään superauto se ei toki ole, enkä sitä siinä mielessä vertaakaan skylineen tai vastaaviin. 406 henkii mielestäni toisen maailmansodan jälkeisen gran turismo -autokunnan henkeä, eikä siihen ole ahdettu voimaa ja kustannuksia tarpeettoman paljon.
Suprasta en ole nähnyt siististi toteutettua versiota, mutta varmaan niitäkin on.
Jenkkimarkkinoihin en kovin paljon viittaisi, eurooppalaiset tarpeet ja maku ovat siinä määrin erilaiset kuin näillä muilla mantereilla.
Viime kädessä kyse on makuasioista, ja eurooppalainen maku poikkeaa ainakin toistaiseksi aika paljon aasialaisesta.Niin ja miksi kallistuisi Skylinen hintaiseen saksalaiseen autoon ennemmin? Ennakkoluulon takia. Miten voit edes vastata noin, kun et ole ainakaan Skylinea testannut. Etkä varmasti saksalaisiakaan. Ei ole mitään todisteita siitä, etteikö Skyline GT-R olisi parempi kuin vaikkapa sen lähin saksalainen kilpailija M3 tai Porsche 911. Päinvastoin, kumpikaan ei ole ikinä pärjännyt sille radalla ja vakiona Skyline on molempia nopeampi, vaikka siinä ei Japanin lain takia saa ollakaan kuin 280 hv ja se painaa yli 1600 kg. Alusta- ja ohjausratkaisuiltaan se on kenties maailman edistyksellisin ja moottori potentiaalisin, vaikka onkin vain 2,6 l. Makuasioita moni autoilussa, mutta kun et ole kumpaakaan koittanut ja faktat puhuvat ennemminkin Skylinen puolesta kuin vastaan, miksi sanot heti suoraan, että ottaisin mieluummin saksalaisen? Ennakkoluulon takia. Ja kun kerran Subarun mainitsit, käypä testaamassa vaikka Subaru Legacya ja vertaa sitä Passatiin. Et varmasti ikinä ole edes testannut Subarua. Ja katoitko sen TM:n Skyline-artikkelin?
Äläkä puhu mistään Celicoista, sellaisista nyt ei ole mihinkään. Ei edes oikea urheiluauto, varsinkaan nämä Suomen versiot. Kyllä Japanista löytyy ihan OIKEITAKIN urheilu- ja edustusautoja. - Jakke
Pate kirjoitti:
Ensinnäkin olet väärässä siinä, että japanilaiset autot olisivat jotenkin muita halvempia täällä. Katsohan jostain uusien perheautojen hintoja. Ja sitten:
Millähän perusteella ei japanilaiset urheiluautot pärjää mutkaisilla teillä? Esitäpä todisteita. Ja sitten vielä kehtaat puhua jostain 406:sta samassa jutussa urheiluautojen kanssa. Tuo Supra onkin ruma, kun sitä on laiteltu noin, ei sitä tehtaalla tuollaiseksi tehdä kuitenkaan. Supra on kyllä hyvin nätti auto oikeasti ja LOISTAVA juuri radalla eli mutkilla kovissa nopeuksissa, mihin urheiluautot on tehtykin. Väitätkö tosissasi, ettet usko vaikkapa Skyline GT-R:ssä tai Lancer Evolutionissa tai RX-7:ssa tai NSX:ssä tai juuri Suprassa olevan loistavat ajo-ominaisuudet ja vauhtipotentiaalia? Perehdypä asioihin, jos niin luulet. GT-R on vielä tänäkin päivänä yksi maailman parhaiten ohjautuvista ja kovissa nopeuksissa käyttäytyvistä autoista, vaikka sen alusta ja kone on suunniteltu 80-luvulla. Luepa vaikka tämä TM:n ensitutustuminen GT-R:ään (löydät jutun sivun vasemmasta reunasta):
http://www.helan.to/henri/frame-v.html
Ja ei tietenkään Avensis tai Corolla ole erityisen kiinnostava tai seksikäs, mutta ihan turha väittää, että Golf tai Passat tai Vectrakaan olisi. Sitten, jos puhutaan kalliista autoista, kuten Bemareista ja Porscheista, löytyy Japanista vielä paljon kiinnostavampiakin malleja. Esitähän perusteita, miksei Supra tai Skyline tai Nissan Cima olisi kiinnostava. Ehkä ne ei sinua jostain syystä kiinnosta, mutta ei ne ominaisuuksissa häviä millekään. Skyline on radalla käytännössä voittamaton. Sitä ei olla koskaan muualla kuin Japanissa myytykään ja eipä Euroopassa tietenkään niin hyvin jap. erikoisautot voi mennä kaupaksi, kun täällä on ennakkoluuloiset markkinat ja niin vahva imagoetu omilla merkeillä. Jenkeissä taas jo japanilaiset hallitsevat kaikkia autoluokkia myynnissä, paitsi pick-upeja....amerikkalaiset ovat perseestä!
Jos joku auto on myydyin jenkeissä niin minusta se on vain huono asia. En halua samaistua YHTÄÄN amerikkalaisen kulttuurin kanssa.
Ainoa asia jota siellä joskus osataan tehdä on elokuvat, ja huom. niitäkin vain joskus.
Yleisesti ottaen jenkki-maku on perseestä! - asiantuntija?
pate kirjoitti:
Niin ja miksi kallistuisi Skylinen hintaiseen saksalaiseen autoon ennemmin? Ennakkoluulon takia. Miten voit edes vastata noin, kun et ole ainakaan Skylinea testannut. Etkä varmasti saksalaisiakaan. Ei ole mitään todisteita siitä, etteikö Skyline GT-R olisi parempi kuin vaikkapa sen lähin saksalainen kilpailija M3 tai Porsche 911. Päinvastoin, kumpikaan ei ole ikinä pärjännyt sille radalla ja vakiona Skyline on molempia nopeampi, vaikka siinä ei Japanin lain takia saa ollakaan kuin 280 hv ja se painaa yli 1600 kg. Alusta- ja ohjausratkaisuiltaan se on kenties maailman edistyksellisin ja moottori potentiaalisin, vaikka onkin vain 2,6 l. Makuasioita moni autoilussa, mutta kun et ole kumpaakaan koittanut ja faktat puhuvat ennemminkin Skylinen puolesta kuin vastaan, miksi sanot heti suoraan, että ottaisin mieluummin saksalaisen? Ennakkoluulon takia. Ja kun kerran Subarun mainitsit, käypä testaamassa vaikka Subaru Legacya ja vertaa sitä Passatiin. Et varmasti ikinä ole edes testannut Subarua. Ja katoitko sen TM:n Skyline-artikkelin?
Äläkä puhu mistään Celicoista, sellaisista nyt ei ole mihinkään. Ei edes oikea urheiluauto, varsinkaan nämä Suomen versiot. Kyllä Japanista löytyy ihan OIKEITAKIN urheilu- ja edustusautoja.Tätä keskustelua sivusta seuranneena, minun on pakko kysyä sinulta Pate, että oletko todellakin itse ajanut radalla näitä viestissäsi mainitsemiasi autoja? Vai perustuvatko nämä kommentit TM:n, tai muiden vasaavien lehtien artikkeleihin? Ilman perstuntumaa ei mielestäni kuitenkaan kannattaisi tulla tänne kertomaan autojen ajo-ominaisuuksista... eikö?
- Anonyymi
supra mk4 on best car
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003745378- 182319
- 1982181
- 1071516
- 841470
- 741032
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601023IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2979Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.127908Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59796