Sisu

miksi ja miksi

Miten Sisu osaa tehdä niin huonoja autoja noin hyvistä osista??

Miksi Sisu ei opi koskaan tekeen kuorma-autoja.
Tai olihan tämä niittikoppainen aikansa luomuksena mukiinmenevä. Olisi pysynyt samalla tiellä.

Nykyään, siis monta vuotta on tehnynnä vaan silkkaa romua.

68

14853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehä...

      parempi auto, kannata paljo huudella jos ei ite osaa tehä autoa ollenkaan.

      • sm 260

        on kokemusta sisusta ei huono jos vertaa remontti
        kuluja toisiin merkkeihin vaikka autolla ajettu yli kaksi miloonaa kilometriä


    • sisuun kypsynyt

      Esim. sähköasennusten laatu ei kriittistä tarkastelua kestä. Jos moottorin ja rungon kyljet on täynnä suojaamattomia kurassa ja paskassa uivia sähköpistokkeita niin mitä voi niiden pitkäikäisyydestä odottaa..? Ja sillä uudella omatekosella maskilla on menty ulkonäkökin pilaamaan..

      • v...un nulikat!

        Sisun valmistus Kiinaan!.Siellä arvostavat
        oikeaa kuorma-autoa!Käy hermoille nää
        klopit!


      • KUMMAHEPPU
        v...un nulikat! kirjoitti:

        Sisun valmistus Kiinaan!.Siellä arvostavat
        oikeaa kuorma-autoa!Käy hermoille nää
        klopit!

        KYLLÄ SE SINNE KIINAAN JOUTAAKIN!


    • sisukuski40

      ihmeen ongelma teillä niiden sisujen kans on? ite ajan vakituistaan kahta sisua. e14 -01 ja e18 -05. eikä voi sanoa muuta kun että ne toimii helvetin hyvin ja sopii tosi hyvin puunajoon!
      oon ajanu scaniaa ja volvoja kans,ja niin sitä pitää pajalla kaydä välillä niilläki...
      ei kannata tavan vuoksi kotimaista haukkua,ei ne ruotsalaisranskalaishollantilaisturkkilaiset autot oo sen kummempia!

      • ja ....

        volvossahan käytetään tosi paljon alihankintana SUOMESSA tehtyä, eli ehä on yhtä paljon suomalasta osaaa kuin sisussa...
        niin ja näin, mutta näin on ;-)


      • tulee....
        ja .... kirjoitti:

        volvossahan käytetään tosi paljon alihankintana SUOMESSA tehtyä, eli ehä on yhtä paljon suomalasta osaaa kuin sisussa...
        niin ja näin, mutta näin on ;-)

        voolvoihin täältä suomesta,PK cables.Sähköviat
        johtuu niistä paskoista.


      • ruottiin,,..
        tulee.... kirjoitti:

        voolvoihin täältä suomesta,PK cables.Sähköviat
        johtuu niistä paskoista.

        töihin jos ei täällä mitään osata tehdä, sisu on vähintään yhtä hyvä auto kun ruotsalaiset, puunajoon jopa parempia, täällä vain kaiken maailman mopopojat soittaa suutaan.


      • Töihin
        ruottiin,,.. kirjoitti:

        töihin jos ei täällä mitään osata tehdä, sisu on vähintään yhtä hyvä auto kun ruotsalaiset, puunajoon jopa parempia, täällä vain kaiken maailman mopopojat soittaa suutaan.

        Maantielle mennään Volvolla ja sitten kun pitää alkaa oikeisiin töihin niin autoksi otetaan Sisu.

        Scania sinne minne kuuluukin, eli lapsille leluksi.


      • smfmr
        Töihin kirjoitti:

        Maantielle mennään Volvolla ja sitten kun pitää alkaa oikeisiin töihin niin autoksi otetaan Sisu.

        Scania sinne minne kuuluukin, eli lapsille leluksi.

        En oo ollu oikeissa töissä, mutta sisulla kuitenki ajanu. En ymmärrä miksi joku haluaa fullerin maantieajoon vuonna 200x. Hyviä autoja muuten, yhdessä ei radio pelannu.
        Ja mikä tekee volvosta hyvän? Tai siis paremman kuin joku muu? Se on ihan samalainen kasa rautaa ja muovia kuin merkit x ja y. Volvossa on lisämausteena ergonomiassa ja ominaisuuksissa muutama sellainen piirre että en mielelläni kyseisellä merkillä aja. Mutta ei se kokonaisuutena huonompi ole kuin muut.


      • koska oot ajanut viimeksi
        smfmr kirjoitti:

        En oo ollu oikeissa töissä, mutta sisulla kuitenki ajanu. En ymmärrä miksi joku haluaa fullerin maantieajoon vuonna 200x. Hyviä autoja muuten, yhdessä ei radio pelannu.
        Ja mikä tekee volvosta hyvän? Tai siis paremman kuin joku muu? Se on ihan samalainen kasa rautaa ja muovia kuin merkit x ja y. Volvossa on lisämausteena ergonomiassa ja ominaisuuksissa muutama sellainen piirre että en mielelläni kyseisellä merkillä aja. Mutta ei se kokonaisuutena huonompi ole kuin muut.

        volovolla?ergonomiassa ja ominaisuuksissa?
        Kyllä völvö on niissä aina huippu ollut!
        Nytkin uus scania alla,mutta kyllä pitkässä
        juoksussa volvo pesee?näin se vaan on!


      • eikä linkoa
        koska oot ajanut viimeksi kirjoitti:

        volovolla?ergonomiassa ja ominaisuuksissa?
        Kyllä völvö on niissä aina huippu ollut!
        Nytkin uus scania alla,mutta kyllä pitkässä
        juoksussa volvo pesee?näin se vaan on!

        Volvo mun mielessä mitään. Peilit kallistettu etupilari aiheuttaa liikaa läheltä piti tilanteita, siis ne peittää liikaa näkyvyyttä. Ohjauspyörän säätö loppuu kesken, ja sen muotoilu on huono. I-Shift ja minä ei olla luotuja toisillemme, ja manuaaliversion vaihteensiirto tuntuu tahkealta.
        Todella huono tuntuma tiehen, sekä lehti- että ilmakeulalla.
        Tässä nyt näitä mitä hetkessä tuli mieleen. Olisko nämä sitten jo ihan uudessa korjattu? Mun kokemus, koettelemukset kertyny viirusilmistä. Ei ole ikävä.


      • joo...
        eikä linkoa kirjoitti:

        Volvo mun mielessä mitään. Peilit kallistettu etupilari aiheuttaa liikaa läheltä piti tilanteita, siis ne peittää liikaa näkyvyyttä. Ohjauspyörän säätö loppuu kesken, ja sen muotoilu on huono. I-Shift ja minä ei olla luotuja toisillemme, ja manuaaliversion vaihteensiirto tuntuu tahkealta.
        Todella huono tuntuma tiehen, sekä lehti- että ilmakeulalla.
        Tässä nyt näitä mitä hetkessä tuli mieleen. Olisko nämä sitten jo ihan uudessa korjattu? Mun kokemus, koettelemukset kertyny viirusilmistä. Ei ole ikävä.

        eiköhän tuo ylisuurien peilien kotelo ole siinä
        kilpailijassa myös ongelma.Sen lisäksi säätö,
        niin ,että kuormakorin yläkulman näkee,mahdoton!
        Nelos-sarjassa ratin säätö systeemi "Noan"aikanen
        .Uudessa epätarkka,ei saa kohdalleen.Taas tuohon
        vaihteistoon,,kyllä Ishifh on oikella jäljillä!
        vaikka kehittävää siinäkin.Muuten scaniaan
        tulee samantyypinen(kopio varmaan)..Tietuntuma?
        kaikki kuopat,terävät iskut tulee ohjauspyörään,,,onhan sekin tietysti hyvä.Alle
        100th aj. auto lonksuu ja paukkuu?


      • päätellen kuulut
        Töihin kirjoitti:

        Maantielle mennään Volvolla ja sitten kun pitää alkaa oikeisiin töihin niin autoksi otetaan Sisu.

        Scania sinne minne kuuluukin, eli lapsille leluksi.

        leikkiosastoon. Sisu on hakoteillä, öljyrosmo ja telinostajasta ei ole hyötyä kun alusta ei kestä.Volvo on nuhapumppu ja sekasikiö, toiminnaltaan epävarma,eikä sillä ole ainakaan penkalle asiaa. Scania, sitä olette jo itsekin haukkuneet.


      • jaa...
        joo... kirjoitti:

        eiköhän tuo ylisuurien peilien kotelo ole siinä
        kilpailijassa myös ongelma.Sen lisäksi säätö,
        niin ,että kuormakorin yläkulman näkee,mahdoton!
        Nelos-sarjassa ratin säätö systeemi "Noan"aikanen
        .Uudessa epätarkka,ei saa kohdalleen.Taas tuohon
        vaihteistoon,,kyllä Ishifh on oikella jäljillä!
        vaikka kehittävää siinäkin.Muuten scaniaan
        tulee samantyypinen(kopio varmaan)..Tietuntuma?
        kaikki kuopat,terävät iskut tulee ohjauspyörään,,,onhan sekin tietysti hyvä.Alle
        100th aj. auto lonksuu ja paukkuu?

        Volvossa onkelma on se peilikotelon ja etupilarin yhdessä muodostama katvealue.
        Pitääkö se kuormakorin etukulma nähdä peilistä? Miksi?
        Rellulla yhdellä ajoin, siinä oli niin surkeat peilit että ei uskois tuollaisia olevankaan enää nykypäivänä.
        Ärrän ratin säätö nappi ei hyvä, vanha parempi.
        4-sarjassa paras ratti, todella hyvä ohjata kun pitää kättä siinä poikkipuolalla.
        Eikä siihen rattiin mitään iskuja tuu, sekoitat varmaan johonkin pleikkarin ohjaimeen.
        Jarrut on kyllä nelosessa huonot. Mutta Volvon ebs taas sitte tarttuu kiinni ärsyttävästi vaikka yrittää kuinka varovasti hiukkasen hidastaa. Ja moottorijarru lakkaa toimimasta jos kytkinpoljin edes kuvittelee että kenkä on siinä lähellä.


      • montaa merkkiä ajanut.
        päätellen kuulut kirjoitti:

        leikkiosastoon. Sisu on hakoteillä, öljyrosmo ja telinostajasta ei ole hyötyä kun alusta ei kestä.Volvo on nuhapumppu ja sekasikiö, toiminnaltaan epävarma,eikä sillä ole ainakaan penkalle asiaa. Scania, sitä olette jo itsekin haukkuneet.

        Joka merkissä /- puolet.kaikki sopii tielle ja muualle.Jos ne on rakennettu ajoon vastaavaan työhön .Mut kun tehdään jostain vanhasta rahti autosta esim. sora-auto niin sepä ei siellä olekkaan hyvä.Ite ajanut tiellä ja muualla.Ja uusilla ja vanhoilla sekä tehdyillä (maantierekasta tehty sora-auto). Ei toiminut.Taas uudet autot tiettyyn ajoon tehdyt toimi ja olivat ihan ajettavia merkistä riippumatta.Eli ottakaa se huomiooon ennekuin merkkejä haukutte:


      • hihhuli
        jaa... kirjoitti:

        Volvossa onkelma on se peilikotelon ja etupilarin yhdessä muodostama katvealue.
        Pitääkö se kuormakorin etukulma nähdä peilistä? Miksi?
        Rellulla yhdellä ajoin, siinä oli niin surkeat peilit että ei uskois tuollaisia olevankaan enää nykypäivänä.
        Ärrän ratin säätö nappi ei hyvä, vanha parempi.
        4-sarjassa paras ratti, todella hyvä ohjata kun pitää kättä siinä poikkipuolalla.
        Eikä siihen rattiin mitään iskuja tuu, sekoitat varmaan johonkin pleikkarin ohjaimeen.
        Jarrut on kyllä nelosessa huonot. Mutta Volvon ebs taas sitte tarttuu kiinni ärsyttävästi vaikka yrittää kuinka varovasti hiukkasen hidastaa. Ja moottorijarru lakkaa toimimasta jos kytkinpoljin edes kuvittelee että kenkä on siinä lähellä.

        mitä haluatte mutta mulle sopi ainakin käteen Volvon kovajousinen alusta jossa oli jousipakat "väärinpäin" takana ja teli sillä pontikkapannun kokosella ilmapalkeella. Pysy tiessä kiinni kuin tauti, teli kevensi oikeasti täydelläkin mällillä ja valoilla näki, niissä toisissa umpioissa kun oli lisäpitkät ja toisissa vanhan lain mukaiset luxit. Katastuksessa joskus vähän mutisivat ettei enää olis saanut olla tuulilasin alareunassa lisäpitkiä mutta antoivat olla kuitenkin. Sääliksi kävi kun ei enää mennyt leimalla päästöistä läpi, vasta 3.5milj.km ajettu. Olis varmaan pitänyt ilmoittaa isännälle että pannuhuone remonttiin tai otan loparit. Hankki tilalle pari vuotta vanhan MAN:in ja siitähän ei tulut kuin sanomista


      • kaikista

        kuorkeista tulee loppujen lopuksi sisuja


      • Nuo kirjoittajat

        voisivat täsmällisesti ilmoittaa mikä kohta on huono tai ongelmallinen heidän mielestään.Onko jossain muussa merkissä sitten parempi,ja miten.Alempana nimitetään noita kirjoittajia mopopojiksi,pahoin pelkään näin asian olevan.


    • miksi vaivaantua

      moisesta asiasta. Sisu on leikkikalu jonka puuhastelijapojat ovat palikoista rakenteet.
      Eiväthän leikkiautojen rakentelijatkaan aina onnistu. HYvää kierrätystavaraa saadaan Sisusta.

      • Daffi

        Sisu on ainut, pyörillä kulkeva ikoni, amispojat, nyt mukkumaan. Kunnioitusta räkänokat!!


    • liian

      pieni tehdas, ei ole minkäänlaista tuotekehittelyä. Autot ovat karjaan kehitysvammaisia.

      • kuorma-auto tehdas

        Karjaan kaupungin ajoneuvo tilauksille!


      • ne...,,
        kuorma-auto tehdas kirjoitti:

        Karjaan kaupungin ajoneuvo tilauksille!

        tietäjät tuntuu olevan.


      • ne,.,.,.

        näyttää joka päivä närhenmunat muille merkeille, mistä johtuu?


    • toni

      ookko sä ees koskaan ajanu oikeen autolla?kannattas vähän miettiä mitä ouhut

      • ja voin kertoa

        että Sisu on niistä huonoin ajaa, hakkaa telivetona aivan helvetisti niinkuin hytti olis suoraan runkoon pultattu. Kuormalla menee mutta tyhjänä hakkaa nosturin ja konsolinkin väljäksi.


      • mersu2640
        ja voin kertoa kirjoitti:

        että Sisu on niistä huonoin ajaa, hakkaa telivetona aivan helvetisti niinkuin hytti olis suoraan runkoon pultattu. Kuormalla menee mutta tyhjänä hakkaa nosturin ja konsolinkin väljäksi.

        kyllä ennoo vielä semmosta telivetoa ajanna joka ei hakkoo.sekkii riippuu akselivälistä,jousitus,ym. mitä sisulla ajannu ei juuri eroja volvoon,mersuun


      • ja se oli
        mersu2640 kirjoitti:

        kyllä ennoo vielä semmosta telivetoa ajanna joka ei hakkoo.sekkii riippuu akselivälistä,jousitus,ym. mitä sisulla ajannu ei juuri eroja volvoon,mersuun

        ilmateli ja paraabeli etuakselilla oleva teliveto Scania, ei hakannu. Tää nykynen Scania on rautajousilla ja telivedolla mut ei hakkaa niin paljon kun se sisu. Varmaan vähän paremmin jousitettu ohjaamo. Näistä scanioista tää hakkaava on kyllä muuten parempi kun on alucarin nostimet, yks pussi painaa etummaista vetävää ja toinen nostaa takimmaista. Ilmajouttisessa oli vaan se painonsiirtohomma ja sillä ei tehny juuri mitään.


      • olla,,..
        ja se oli kirjoitti:

        ilmateli ja paraabeli etuakselilla oleva teliveto Scania, ei hakannu. Tää nykynen Scania on rautajousilla ja telivedolla mut ei hakkaa niin paljon kun se sisu. Varmaan vähän paremmin jousitettu ohjaamo. Näistä scanioista tää hakkaava on kyllä muuten parempi kun on alucarin nostimet, yks pussi painaa etummaista vetävää ja toinen nostaa takimmaista. Ilmajouttisessa oli vaan se painonsiirtohomma ja sillä ei tehny juuri mitään.

        telivetosisu mallia sm vm 95 tai alle?


      • niitä
        olla,,.. kirjoitti:

        telivetosisu mallia sm vm 95 tai alle?

        ekoja isoja Catteja, en muista vuosmallia.


      • voi..,,,
        niitä kirjoitti:

        ekoja isoja Catteja, en muista vuosmallia.

        voi, setämiehellä oli semmonen teliveto sisu, nosti telin ylös tyhjänäajaessa, ei muuten hakannut, kaikki muut telivedot oli sen jälkeen täryjyriä, sittemmin laittoi nousuteli auton, itsellä ei ole kokemusta muuta kun nousuteli autoista, joten siksi lainaus naapurin autosta. ysiviis ja vanhemmat sisut oli hytin etupäästä suoraan runkossa kiinni, siksi tarjosin kyseistä vaihtoehtoa. ilman sarvia ja hampaita kysyn caanian ilmaperästä mistä ilmeisesti oli kysymys, vaikka taisit puhua ilmatelistä, että miten pelitti koska monet hakemiehetkin moitti jotta mokoma kallistelee.


      • ihmeemmin
        voi..,,, kirjoitti:

        voi, setämiehellä oli semmonen teliveto sisu, nosti telin ylös tyhjänäajaessa, ei muuten hakannut, kaikki muut telivedot oli sen jälkeen täryjyriä, sittemmin laittoi nousuteli auton, itsellä ei ole kokemusta muuta kun nousuteli autoista, joten siksi lainaus naapurin autosta. ysiviis ja vanhemmat sisut oli hytin etupäästä suoraan runkossa kiinni, siksi tarjosin kyseistä vaihtoehtoa. ilman sarvia ja hampaita kysyn caanian ilmaperästä mistä ilmeisesti oli kysymys, vaikka taisit puhua ilmatelistä, että miten pelitti koska monet hakemiehetkin moitti jotta mokoma kallistelee.

        kallistellut. Telivetoinen ilmajousitettu ja akseli perillä oli ja puuauto.. Joo noissa sisuissa saa nostettua telin ilmaan ja kun on nosturi perässä niin kohta jostain ratkee jos taas on pyörät maassa niin hakkaa on niin helvetin jäykät jouset. Muuten tiesitkö ettö kun mutkaan ajat rautajousisella autolla niin ulkokurvin jouset painuu ja sisäpuolen kurvin jouset oikee eli alkaa työntää lisää sitä autoa kallelleen ja tän kyllä huomaa kun on esim kuituja kyydissä jolloin kuorma on korkea, ei niinkään esim tukkikuormalla jolloin painopiste on alempana..Ilmajousisissa on tasaimet
        jotka estää tän ilmiön, mutta tottakai kallistelee sekin, ei vaan niinpaljon kun luulis. Mut niinkun sanoin ennemmin ajan tällä rautajousisella telivedolla jossa on nostimet koska nosturi on aina perässä, on paljon parempi kääntöpaikoilla. Alucarin nostimet jaksaa nostaa telipyörät jopa ilmaa, siis tyhjänä kone perässä. Hietikossa ilmajousinen meni paremmin tää rautajousinen alkaa hyppiin jos pyörät alkaa kuopimaan.


      • akseleilla
        ihmeemmin kirjoitti:

        kallistellut. Telivetoinen ilmajousitettu ja akseli perillä oli ja puuauto.. Joo noissa sisuissa saa nostettua telin ilmaan ja kun on nosturi perässä niin kohta jostain ratkee jos taas on pyörät maassa niin hakkaa on niin helvetin jäykät jouset. Muuten tiesitkö ettö kun mutkaan ajat rautajousisella autolla niin ulkokurvin jouset painuu ja sisäpuolen kurvin jouset oikee eli alkaa työntää lisää sitä autoa kallelleen ja tän kyllä huomaa kun on esim kuituja kyydissä jolloin kuorma on korkea, ei niinkään esim tukkikuormalla jolloin painopiste on alempana..Ilmajousisissa on tasaimet
        jotka estää tän ilmiön, mutta tottakai kallistelee sekin, ei vaan niinpaljon kun luulis. Mut niinkun sanoin ennemmin ajan tällä rautajousisella telivedolla jossa on nostimet koska nosturi on aina perässä, on paljon parempi kääntöpaikoilla. Alucarin nostimet jaksaa nostaa telipyörät jopa ilmaa, siis tyhjänä kone perässä. Hietikossa ilmajousinen meni paremmin tää rautajousinen alkaa hyppiin jos pyörät alkaa kuopimaan.

        Meillä kanssa on yksi tuollainen akseliperäinen ilmajousitettu kanikka pölliautona ja aika onneton värkki on pahoissa paikoissa. Onneksi on ainut tuollainen talossa, niin sille voidaan katsella helpompia paikkoja.


      • oli...
        ihmeemmin kirjoitti:

        kallistellut. Telivetoinen ilmajousitettu ja akseli perillä oli ja puuauto.. Joo noissa sisuissa saa nostettua telin ilmaan ja kun on nosturi perässä niin kohta jostain ratkee jos taas on pyörät maassa niin hakkaa on niin helvetin jäykät jouset. Muuten tiesitkö ettö kun mutkaan ajat rautajousisella autolla niin ulkokurvin jouset painuu ja sisäpuolen kurvin jouset oikee eli alkaa työntää lisää sitä autoa kallelleen ja tän kyllä huomaa kun on esim kuituja kyydissä jolloin kuorma on korkea, ei niinkään esim tukkikuormalla jolloin painopiste on alempana..Ilmajousisissa on tasaimet
        jotka estää tän ilmiön, mutta tottakai kallistelee sekin, ei vaan niinpaljon kun luulis. Mut niinkun sanoin ennemmin ajan tällä rautajousisella telivedolla jossa on nostimet koska nosturi on aina perässä, on paljon parempi kääntöpaikoilla. Alucarin nostimet jaksaa nostaa telipyörät jopa ilmaa, siis tyhjänä kone perässä. Hietikossa ilmajousinen meni paremmin tää rautajousinen alkaa hyppiin jos pyörät alkaa kuopimaan.

        nyt parempi, ilmajousi kaania jossa ne tasaimet, jotka tiesin olevan, mutta toimii niin hitaasta että pitää ajaa ryömintävaihteella jotta kerkiä tasaamaan, vaiko se rautajousiteli, joka vaikutti myös mainiolta, kunhan on kaaniassa. 5vuotta ja 950000km ajoi setämies ja teli ylhäällä aina kun oli laaki pois, eikä sitä mistään hitsattu, missä vika että kaanian miehet hitsaa sisun telejä/runkoja.


      • tiesin,,,,
        ihmeemmin kirjoitti:

        kallistellut. Telivetoinen ilmajousitettu ja akseli perillä oli ja puuauto.. Joo noissa sisuissa saa nostettua telin ilmaan ja kun on nosturi perässä niin kohta jostain ratkee jos taas on pyörät maassa niin hakkaa on niin helvetin jäykät jouset. Muuten tiesitkö ettö kun mutkaan ajat rautajousisella autolla niin ulkokurvin jouset painuu ja sisäpuolen kurvin jouset oikee eli alkaa työntää lisää sitä autoa kallelleen ja tän kyllä huomaa kun on esim kuituja kyydissä jolloin kuorma on korkea, ei niinkään esim tukkikuormalla jolloin painopiste on alempana..Ilmajousisissa on tasaimet
        jotka estää tän ilmiön, mutta tottakai kallistelee sekin, ei vaan niinpaljon kun luulis. Mut niinkun sanoin ennemmin ajan tällä rautajousisella telivedolla jossa on nostimet koska nosturi on aina perässä, on paljon parempi kääntöpaikoilla. Alucarin nostimet jaksaa nostaa telipyörät jopa ilmaa, siis tyhjänä kone perässä. Hietikossa ilmajousinen meni paremmin tää rautajousinen alkaa hyppiin jos pyörät alkaa kuopimaan.

        että ilmajousivehkeissä on tasaaja, muta toimii niin hitaasti että pitää ajaa ryömintävaihteella, jotta kerkiää tasaamaan. mistä ne sisut ratkeaa 950000km/5vuotta ei tarvinnut hitsailla.


      • tartte ajaa
        tiesin,,,, kirjoitti:

        että ilmajousivehkeissä on tasaaja, muta toimii niin hitaasti että pitää ajaa ryömintävaihteella, jotta kerkiää tasaamaan. mistä ne sisut ratkeaa 950000km/5vuotta ei tarvinnut hitsailla.

        ryöminnällä sen kummemmin kun rautajousillakaa, jos puhutaan siittä että auto kallistelee. Sä et nähtävästi ikinä ole ajanut minkäälaisilla puuautoilla , kaikki sun tietos perustuu setämiehen kummin kaimaan. On niitä sellaisia paikkoja mistä tullaan rautajousillakin ryöminnällä. Tiedätkös että kun kysyin Scanauton myyjältä kumpi on parempi Sisu vai Scania niin se sanoi että Scania eiks ole helvetin ihmeellistä. Sisulla on/oli sellaisiakin malleja joissa ei edes ole ryömintää ja voimaa joku 480 ja korkeilla kierroksilla se kun istuu mäkeen niin ei muuta kun kytkin savuaa, saa aina purkaa kuorman. Niillä ei päässyt hitaasti eikä nopeasti pahoista paikoista, kyllä sitä kaikenlaisia puuautoja maa päällään kantaa.


      • kukaan osta
        oli... kirjoitti:

        nyt parempi, ilmajousi kaania jossa ne tasaimet, jotka tiesin olevan, mutta toimii niin hitaasta että pitää ajaa ryömintävaihteella jotta kerkiä tasaamaan, vaiko se rautajousiteli, joka vaikutti myös mainiolta, kunhan on kaaniassa. 5vuotta ja 950000km ajoi setämies ja teli ylhäällä aina kun oli laaki pois, eikä sitä mistään hitsattu, missä vika että kaanian miehet hitsaa sisun telejä/runkoja.

        vetävällä telillä nykyisin , se kun on niin helvetin painava rakenne ja navat kestää yhtä huonosti kuin Scanioissakin jos ei jopa huonommin. Setämiehelläs ei varmasti navatkaan kuumenneet, mutta sisuauto itse huomasi vian ja laittoi napoihin erilaiset kuoret jotka lämmittää napoja vieläkin enemmän kuin vanhat koska niihin jää ravat kiinni lämpöeristeeksi.. Sun setämies saa haistaa pitkän paskan, puhu vaan siitä mitä ite olet ajanut. Paljonkos sinä tai setämies on ajanut ilmajousisella kaanialla, ei ainakaan nykyaikaisilla yhtään, ne tasaimet mitään hitaita ole. Scanian rautajouset on satakertaa paremmat kun sisuissa , ne jousittaa eikä ole kuin yksi vitun paksu pakka, helvetin nuija. Etkö tajua että jousiakin voi olla monenlaisia. Aja sinä poika vain pakullas pullaa. Minä ole ajanut monilla merkeillä puuta, sinä et varmasti ole ikinä metsässä käynytkään edes setämiehes kanssa.


      • vab-is
        kukaan osta kirjoitti:

        vetävällä telillä nykyisin , se kun on niin helvetin painava rakenne ja navat kestää yhtä huonosti kuin Scanioissakin jos ei jopa huonommin. Setämiehelläs ei varmasti navatkaan kuumenneet, mutta sisuauto itse huomasi vian ja laittoi napoihin erilaiset kuoret jotka lämmittää napoja vieläkin enemmän kuin vanhat koska niihin jää ravat kiinni lämpöeristeeksi.. Sun setämies saa haistaa pitkän paskan, puhu vaan siitä mitä ite olet ajanut. Paljonkos sinä tai setämies on ajanut ilmajousisella kaanialla, ei ainakaan nykyaikaisilla yhtään, ne tasaimet mitään hitaita ole. Scanian rautajouset on satakertaa paremmat kun sisuissa , ne jousittaa eikä ole kuin yksi vitun paksu pakka, helvetin nuija. Etkö tajua että jousiakin voi olla monenlaisia. Aja sinä poika vain pakullas pullaa. Minä ole ajanut monilla merkeillä puuta, sinä et varmasti ole ikinä metsässä käynytkään edes setämiehes kanssa.

        kyllähan nuo takajouset (parabel) ovat aivan samanlaiset sisussa ja scaniassa..


      • telivetoisissa
        vab-is kirjoitti:

        kyllähan nuo takajouset (parabel) ovat aivan samanlaiset sisussa ja scaniassa..

        samanlaiset, eikä ole nostotelisissäkään.


      • vastaa...
        tartte ajaa kirjoitti:

        ryöminnällä sen kummemmin kun rautajousillakaa, jos puhutaan siittä että auto kallistelee. Sä et nähtävästi ikinä ole ajanut minkäälaisilla puuautoilla , kaikki sun tietos perustuu setämiehen kummin kaimaan. On niitä sellaisia paikkoja mistä tullaan rautajousillakin ryöminnällä. Tiedätkös että kun kysyin Scanauton myyjältä kumpi on parempi Sisu vai Scania niin se sanoi että Scania eiks ole helvetin ihmeellistä. Sisulla on/oli sellaisiakin malleja joissa ei edes ole ryömintää ja voimaa joku 480 ja korkeilla kierroksilla se kun istuu mäkeen niin ei muuta kun kytkin savuaa, saa aina purkaa kuorman. Niillä ei päässyt hitaasti eikä nopeasti pahoista paikoista, kyllä sitä kaikenlaisia puuautoja maa päällään kantaa.

        se on zf.n laatikko jossa ei ole ryömintää, mack sisu pitää olla suoralla laatikolla ei 480.nen jaksa lähteä mäestä ykkösellä oli auto mikä tahansa, catti kyllä lähtee ja jos ei lähde niin maailma pyörähtää. kanialla ei voi lähteä mäestä vaikka oli mikä kone tahansa koska jos ei se hakkaa itseään umpeen mäkeen niin perä tai akselit paukkuu, siinä se vasta puuauto. kokemusta kertynyt puunajosta parivuosikymmentä ja muut ajot päälle, kuuntelen mieluusti kun sinunlainen ammattimies kertoilee kovin ihmeellisiä asioita.


      • että..
        kukaan osta kirjoitti:

        vetävällä telillä nykyisin , se kun on niin helvetin painava rakenne ja navat kestää yhtä huonosti kuin Scanioissakin jos ei jopa huonommin. Setämiehelläs ei varmasti navatkaan kuumenneet, mutta sisuauto itse huomasi vian ja laittoi napoihin erilaiset kuoret jotka lämmittää napoja vieläkin enemmän kuin vanhat koska niihin jää ravat kiinni lämpöeristeeksi.. Sun setämies saa haistaa pitkän paskan, puhu vaan siitä mitä ite olet ajanut. Paljonkos sinä tai setämies on ajanut ilmajousisella kaanialla, ei ainakaan nykyaikaisilla yhtään, ne tasaimet mitään hitaita ole. Scanian rautajouset on satakertaa paremmat kun sisuissa , ne jousittaa eikä ole kuin yksi vitun paksu pakka, helvetin nuija. Etkö tajua että jousiakin voi olla monenlaisia. Aja sinä poika vain pakullas pullaa. Minä ole ajanut monilla merkeillä puuta, sinä et varmasti ole ikinä metsässä käynytkään edes setämiehes kanssa.

        olet sitte viimisen päälle amatimies, vai olet ajanut oikeen monella merkillä puita taidat olla oikea taivaanlahja metsäteollisuudelle. johan nyt on kumma jos kanian teliveto ei tyhjänä hakkaa, olet ensimmäinen jonka kuulen noin sanovan, en voi sille mitään jos täällä kestää nostaa sisun teli ylös tyhjänä, itse en voi kertoa telivetokokemuksista kun ei niitä ole, mitä olen vierestä seurannut, mielestäni joka tarvii telivedon puunajoon on avuton ja pitäisi pysyä maantiellä tai hiekkalaatikolla. ps.johtuuko sinun monimerkki kokemus siitä, ettei kukaan pidä sinua kauaa särkemässä vehkeitä?


      • edelliseen
        että.. kirjoitti:

        olet sitte viimisen päälle amatimies, vai olet ajanut oikeen monella merkillä puita taidat olla oikea taivaanlahja metsäteollisuudelle. johan nyt on kumma jos kanian teliveto ei tyhjänä hakkaa, olet ensimmäinen jonka kuulen noin sanovan, en voi sille mitään jos täällä kestää nostaa sisun teli ylös tyhjänä, itse en voi kertoa telivetokokemuksista kun ei niitä ole, mitä olen vierestä seurannut, mielestäni joka tarvii telivedon puunajoon on avuton ja pitäisi pysyä maantiellä tai hiekkalaatikolla. ps.johtuuko sinun monimerkki kokemus siitä, ettei kukaan pidä sinua kauaa särkemässä vehkeitä?

        kyllä ne navat kuumenee sama juttu nostotelissä, kyllä nämä uudet jäähdytysrivalliset käy viileämpänä kuin vanhat kekkosenpäät, tarttuu se paska tasaseenkin napaan. akseliperälläkös nyt hakkuutat nousut pilalle.


      • sisukuski40
        vastaa... kirjoitti:

        se on zf.n laatikko jossa ei ole ryömintää, mack sisu pitää olla suoralla laatikolla ei 480.nen jaksa lähteä mäestä ykkösellä oli auto mikä tahansa, catti kyllä lähtee ja jos ei lähde niin maailma pyörähtää. kanialla ei voi lähteä mäestä vaikka oli mikä kone tahansa koska jos ei se hakkaa itseään umpeen mäkeen niin perä tai akselit paukkuu, siinä se vasta puuauto. kokemusta kertynyt puunajosta parivuosikymmentä ja muut ajot päälle, kuuntelen mieluusti kun sinunlainen ammattimies kertoilee kovin ihmeellisiä asioita.

        sisulla töihin ja yhtään ei jännitä! tiedän että kampe toimii ja metästä pääsee pois...
        mulle on ihan sama mitä volvo/scania miehet selittää. ite tiedän kuitenki kuin hyvä työkalu on alla! mukavaa työviikkoa kaikille!


      • pitäähän sitä
        sisukuski40 kirjoitti:

        sisulla töihin ja yhtään ei jännitä! tiedän että kampe toimii ja metästä pääsee pois...
        mulle on ihan sama mitä volvo/scania miehet selittää. ite tiedän kuitenki kuin hyvä työkalu on alla! mukavaa työviikkoa kaikille!

        itseään tsempata kun joutuu ajamaan maasepän tekemällä tekeleellä.


      • vanha sanonta on:
        vastaa... kirjoitti:

        se on zf.n laatikko jossa ei ole ryömintää, mack sisu pitää olla suoralla laatikolla ei 480.nen jaksa lähteä mäestä ykkösellä oli auto mikä tahansa, catti kyllä lähtee ja jos ei lähde niin maailma pyörähtää. kanialla ei voi lähteä mäestä vaikka oli mikä kone tahansa koska jos ei se hakkaa itseään umpeen mäkeen niin perä tai akselit paukkuu, siinä se vasta puuauto. kokemusta kertynyt puunajosta parivuosikymmentä ja muut ajot päälle, kuuntelen mieluusti kun sinunlainen ammattimies kertoilee kovin ihmeellisiä asioita.

        hullu kiittää hevostaan, mielipuoli akkaansa. Opi siitä, romuista ei kannata kiistellä. Toisaalta jos joutuu peltikopissa elämänsä viettämään, aivotoiminta tahtoo kuolla.


      • sisun.
        pitäähän sitä kirjoitti:

        itseään tsempata kun joutuu ajamaan maasepän tekemällä tekeleellä.

        mies tuo kuormat aivan samoista paikoista kun muutkin ja hymyssä suin, taitaa muun merkin miehet olla monesti paljon huonommalla huumorilla, mistä lie johtuu. joku vääräleuka varmaan vastaa, mutta jääköön omaan arvoonsa.


      • yli 20 v
        edelliseen kirjoitti:

        kyllä ne navat kuumenee sama juttu nostotelissä, kyllä nämä uudet jäähdytysrivalliset käy viileämpänä kuin vanhat kekkosenpäät, tarttuu se paska tasaseenkin napaan. akseliperälläkös nyt hakkuutat nousut pilalle.

        samassa talossa. ja saa niitä puita ajettua nostotelillä mut kyllä se helponpaa on telivedolla.- Jos sulta katkee jalka niin pääsethän säkin yhdellä jalalla hyppien eteenpäin mut kyllä se keppien kan on helpompaa eli kaikki apu ja helpotus on aina tarpeen. Eli sinä taivaanlahja joka et ole ajanut mitään saat haistaa pitkän paskan.


      • ammattimies...
        vastaa... kirjoitti:

        se on zf.n laatikko jossa ei ole ryömintää, mack sisu pitää olla suoralla laatikolla ei 480.nen jaksa lähteä mäestä ykkösellä oli auto mikä tahansa, catti kyllä lähtee ja jos ei lähde niin maailma pyörähtää. kanialla ei voi lähteä mäestä vaikka oli mikä kone tahansa koska jos ei se hakkaa itseään umpeen mäkeen niin perä tai akselit paukkuu, siinä se vasta puuauto. kokemusta kertynyt puunajosta parivuosikymmentä ja muut ajot päälle, kuuntelen mieluusti kun sinunlainen ammattimies kertoilee kovin ihmeellisiä asioita.

        katkoo akselit ja perät, oletkos monetkin kanian perät särkenyt, siinä se on varsinainen kuski, ei ole kumma kun olet sisun saanut. seuraavaksi ne panee sut käveleen.hah kyllä meitä on moneen junaan. Tollaseksi varmaan tulee kun joutuu sisunreuhkolla taisteleen, jätkä on 20v ajasta jäljessä niinkuin autokin. Miten vitussa ne viimevuonnakin myi eniten kaanioita puunajoon jos ne on noin huonoja. luuleksä puupää että metsäyhtiöt soittaa isännille ja kysyyn minkä merkkinen auto on että tietää sen perusteella laittaa kaania ja volvomiehille pinot alamäkeen tai tasamaalle ja sisukuskeille vastamaahan haista paska ,idiootti


      • lukea
        että.. kirjoitti:

        olet sitte viimisen päälle amatimies, vai olet ajanut oikeen monella merkillä puita taidat olla oikea taivaanlahja metsäteollisuudelle. johan nyt on kumma jos kanian teliveto ei tyhjänä hakkaa, olet ensimmäinen jonka kuulen noin sanovan, en voi sille mitään jos täällä kestää nostaa sisun teli ylös tyhjänä, itse en voi kertoa telivetokokemuksista kun ei niitä ole, mitä olen vierestä seurannut, mielestäni joka tarvii telivedon puunajoon on avuton ja pitäisi pysyä maantiellä tai hiekkalaatikolla. ps.johtuuko sinun monimerkki kokemus siitä, ettei kukaan pidä sinua kauaa särkemässä vehkeitä?

        Tossahan kaveri kertoo että hakkaa se Kaaniakin. ". Tää nykynen Scania on rautajousilla ja telivedolla mut ei hakkaa niin paljon kun se sisu. Varmaan vähän paremmin jousitettu ohjaamo. Näistä scanioista tää hakkaava on kyllä muuten parempi kun on alucarin nostimet, yks pussi painaa etummaista vetävää ja toinen nostaa takimmaista. Ilmajouttisessa oli vaan se painonsiirtohomma ja sillä ei tehny juuri mitään." Sä et ole pahoista paikoista ajanu jos sä ajat nostoteliautolla. Sun mielestä 2 pyörää vetää paremmin kun 4. Okei siinä tapauksessa älä käytä lukkoa 1 pyörä vetää paremmin kuin 2. Sä se vasta ole ammattimies , et osaa ajaa etkä lukea hehhehe Mä ole vierestä seurannut että Sisukuskit on aina kaikkein paskaisimpia joutuuko eniten lapioimaan vai korjaamaan ?????


      • myydä
        ammattimies... kirjoitti:

        katkoo akselit ja perät, oletkos monetkin kanian perät särkenyt, siinä se on varsinainen kuski, ei ole kumma kun olet sisun saanut. seuraavaksi ne panee sut käveleen.hah kyllä meitä on moneen junaan. Tollaseksi varmaan tulee kun joutuu sisunreuhkolla taisteleen, jätkä on 20v ajasta jäljessä niinkuin autokin. Miten vitussa ne viimevuonnakin myi eniten kaanioita puunajoon jos ne on noin huonoja. luuleksä puupää että metsäyhtiöt soittaa isännille ja kysyyn minkä merkkinen auto on että tietää sen perusteella laittaa kaania ja volvomiehille pinot alamäkeen tai tasamaalle ja sisukuskeille vastamaahan haista paska ,idiootti

        viime vuonna enempi puuajoon,en oo varma(2008)?


      • puuttua ?????
        että.. kirjoitti:

        olet sitte viimisen päälle amatimies, vai olet ajanut oikeen monella merkillä puita taidat olla oikea taivaanlahja metsäteollisuudelle. johan nyt on kumma jos kanian teliveto ei tyhjänä hakkaa, olet ensimmäinen jonka kuulen noin sanovan, en voi sille mitään jos täällä kestää nostaa sisun teli ylös tyhjänä, itse en voi kertoa telivetokokemuksista kun ei niitä ole, mitä olen vierestä seurannut, mielestäni joka tarvii telivedon puunajoon on avuton ja pitäisi pysyä maantiellä tai hiekkalaatikolla. ps.johtuuko sinun monimerkki kokemus siitä, ettei kukaan pidä sinua kauaa särkemässä vehkeitä?

        tähän postaukseen jos et edes tiedä mistä on kyse. Tässä puhuttiin rautajousisen telivedon hakkaamisesta ja sinä et ole edes teivedolla ajanut, eli siinä vasta asiantuntija ja ammattimies. Lisäksi arvostelit kaveria hänen ammattitaidostaan ja siitä että hänen mukaan Scanian teliveto ei hakkaa. Jos olisit lukenut hänen kirjoituksensa tai ymmärtänyt lukemasi olisit huomannut että hänhän sanoi rautajousisen Scanian hakkaavan. Tässä nyt panee kyllä vähän epäilemään SINUN taitojasi ja vehkeiden rikkomisia, tunnuthan ainakin tietävän mistä Scaniat ratkeavat. Tuo sinun mielipiteesi telivedosta ja sen soveltuvuudesta puunajoon jätettäköön omaan arvoonsa koska et telivedoista omien kirjoitteluidesi perusteella edes mitään tiedä. Sinulla ei taida olla juurikaan kokemusta raskaasta liikenteestä jos olet vain yhdellä merkillä ajanut ja sekin joka 2 akselinen tai nostoteliauto. Kannattaisikohan kerätä ensin kokemusta ennenkuin esittää täällä koko Suomelle typeryytensä, on se hyvä ettet pannut nimeäsi alle olisi voinut äitisi hävetä.


      • ole nousuja
        edelliseen kirjoitti:

        kyllä ne navat kuumenee sama juttu nostotelissä, kyllä nämä uudet jäähdytysrivalliset käy viileämpänä kuin vanhat kekkosenpäät, tarttuu se paska tasaseenkin napaan. akseliperälläkös nyt hakkuutat nousut pilalle.

        nähnykkään jos aja vajaavetosella, ne on tasamaan autoja olkoon sit sisuja tai kanioita. Tottahan paska tarttuu tasaseen yhtä hyvin ku röpelöiseen, viddu mikä nuija, onko sisus koppi niin kylmä et pääs on jäätyny?


      • avuttomat,,
        puuttua ????? kirjoitti:

        tähän postaukseen jos et edes tiedä mistä on kyse. Tässä puhuttiin rautajousisen telivedon hakkaamisesta ja sinä et ole edes teivedolla ajanut, eli siinä vasta asiantuntija ja ammattimies. Lisäksi arvostelit kaveria hänen ammattitaidostaan ja siitä että hänen mukaan Scanian teliveto ei hakkaa. Jos olisit lukenut hänen kirjoituksensa tai ymmärtänyt lukemasi olisit huomannut että hänhän sanoi rautajousisen Scanian hakkaavan. Tässä nyt panee kyllä vähän epäilemään SINUN taitojasi ja vehkeiden rikkomisia, tunnuthan ainakin tietävän mistä Scaniat ratkeavat. Tuo sinun mielipiteesi telivedosta ja sen soveltuvuudesta puunajoon jätettäköön omaan arvoonsa koska et telivedoista omien kirjoitteluidesi perusteella edes mitään tiedä. Sinulla ei taida olla juurikaan kokemusta raskaasta liikenteestä jos olet vain yhdellä merkillä ajanut ja sekin joka 2 akselinen tai nostoteliauto. Kannattaisikohan kerätä ensin kokemusta ennenkuin esittää täällä koko Suomelle typeryytensä, on se hyvä ettet pannut nimeäsi alle olisi voinut äitisi hävetä.

        tais vetää herneen nenään, sinä et ymmärrä lukemaasi. kaveri mainosti kuinka kanian jouset on sata vai oliko se tuhat kertaa pehmeämmät kun sisussa, olen edelleen sitä mieltä että mäkimaastosssa kun nostaa telin ylös tulee se paremmin ku jäbättäjä missä ei saa painoa millekkään pyörille, puhumattakaan jos pitää ketjuttaa, niin ero on nousutelin eduksi vielä isompi, älä ala aikuinen mies saivareleen minkään yhden pyörän vedonkanssa, varmasti tajusit mitä tarkoitin, että nousuteliin saa painon tarvittaesa vetopyörille, taisin vielä sanoa että teliveto on parempi jollei tie kestä ponnistaa. ehkä sen verran voin kokemuksesta puuttua tähän löpinään, että samoilla savotoilla on ollut telivetoja ja nousuteliä ja samat ajot on ajettu.


      • oo..
        ammattimies... kirjoitti:

        katkoo akselit ja perät, oletkos monetkin kanian perät särkenyt, siinä se on varsinainen kuski, ei ole kumma kun olet sisun saanut. seuraavaksi ne panee sut käveleen.hah kyllä meitä on moneen junaan. Tollaseksi varmaan tulee kun joutuu sisunreuhkolla taisteleen, jätkä on 20v ajasta jäljessä niinkuin autokin. Miten vitussa ne viimevuonnakin myi eniten kaanioita puunajoon jos ne on noin huonoja. luuleksä puupää että metsäyhtiöt soittaa isännille ja kysyyn minkä merkkinen auto on että tietää sen perusteella laittaa kaania ja volvomiehille pinot alamäkeen tai tasamaalle ja sisukuskeille vastamaahan haista paska ,idiootti

        katkonut, ku en ole ajanut akseliperä kaanialla, olen vaan kuunnellu ku isot pojat on puhunut, kyllä jos sulla on yhtään järkeä päässä niin voit varmaan tunnustaa ettei akseliperä ole mikään mäkilähtiä.


      • täällä selvitä
        avuttomat,, kirjoitti:

        tais vetää herneen nenään, sinä et ymmärrä lukemaasi. kaveri mainosti kuinka kanian jouset on sata vai oliko se tuhat kertaa pehmeämmät kun sisussa, olen edelleen sitä mieltä että mäkimaastosssa kun nostaa telin ylös tulee se paremmin ku jäbättäjä missä ei saa painoa millekkään pyörille, puhumattakaan jos pitää ketjuttaa, niin ero on nousutelin eduksi vielä isompi, älä ala aikuinen mies saivareleen minkään yhden pyörän vedonkanssa, varmasti tajusit mitä tarkoitin, että nousuteliin saa painon tarvittaesa vetopyörille, taisin vielä sanoa että teliveto on parempi jollei tie kestä ponnistaa. ehkä sen verran voin kokemuksesta puuttua tähän löpinään, että samoilla savotoilla on ollut telivetoja ja nousuteliä ja samat ajot on ajettu.

        telivedon ja nousutelin eroja jos et kerta niistä mitään tiedä. Telivetoja et kehunut liion missään vaiheessa etkä puhunut mistään ponnisteluista. Telivetoauto jossa on esim alucarin nostimet lisää painoa etummaiselle vetoakselille, et sinä sillä sisullasikaan tuli teli pystyssä jos on esim vastamäessä mutka tai heittoja. Jos ei pakat katkee niin kaatuu auto ja ei se käännykkään jos teli on pännissä.Kaikki muut merkit suosii nykyisin telivetija paitsi sisut koska sisun teliveto on raskas. jos se olisi yhtä kevyt kuin muillakin niin varmasti olisi enempi sisun telivetoja puunajossa, ja puita ajetaan myös pehmeistä paikoista , siinä ei paljon auto kun nostat teliä jos auto on ruikussa napoja myöten, rulla vie tehoja ja kuorii renkaat. Teliveto on LÄHES aina parempi kuin nostoteliauto.


      • ajavat nostotelillä
        avuttomat,, kirjoitti:

        tais vetää herneen nenään, sinä et ymmärrä lukemaasi. kaveri mainosti kuinka kanian jouset on sata vai oliko se tuhat kertaa pehmeämmät kun sisussa, olen edelleen sitä mieltä että mäkimaastosssa kun nostaa telin ylös tulee se paremmin ku jäbättäjä missä ei saa painoa millekkään pyörille, puhumattakaan jos pitää ketjuttaa, niin ero on nousutelin eduksi vielä isompi, älä ala aikuinen mies saivareleen minkään yhden pyörän vedonkanssa, varmasti tajusit mitä tarkoitin, että nousuteliin saa painon tarvittaesa vetopyörille, taisin vielä sanoa että teliveto on parempi jollei tie kestä ponnistaa. ehkä sen verran voin kokemuksesta puuttua tähän löpinään, että samoilla savotoilla on ollut telivetoja ja nousuteliä ja samat ajot on ajettu.

        ja kulkevat ketjut olkapäällä. Kyllä teliveto säästää paljolta ketjutukselta, ja nostimet ja painonsiirrot on nykyisin suht tehokkaita. Se on tietämättömyys ja kateus kun nostoteliä kehuu.


      • jorrma
        telivetoisissa kirjoitti:

        samanlaiset, eikä ole nostotelisissäkään.

        ollaan laitettu teliveto scaniaan sisun jouset taakse, kun saatiin halvalla.. hyvin ne sopivat


      • maaasepän keräämistä
        sisun. kirjoitti:

        mies tuo kuormat aivan samoista paikoista kun muutkin ja hymyssä suin, taitaa muun merkin miehet olla monesti paljon huonommalla huumorilla, mistä lie johtuu. joku vääräleuka varmaan vastaa, mutta jääköön omaan arvoonsa.

        kierrätysosista tehdyllä romppeella kun joutuu peppuroimaan.


      • menihän..
        ajavat nostotelillä kirjoitti:

        ja kulkevat ketjut olkapäällä. Kyllä teliveto säästää paljolta ketjutukselta, ja nostimet ja painonsiirrot on nykyisin suht tehokkaita. Se on tietämättömyys ja kateus kun nostoteliä kehuu.

        siinä viikonloppu rattoisasti rupatellessa ammattiveljien kanssa, joiltain meinas vaan käämit palaa. muistakaa kattella kun keventäjän laitatte nousussa päälle, että riittää ilma säiliössä jottei nakkaa lukkoja poispäältä ja hajoa vermeet. tälle yhelle jampalle sen verran, että eikös se ole telivedon kehumista kun sanoo että avuttomat ajaa telivedolla, kun ei nousutelillä pääse. varmasti teliveto miehet on ammattimiehiä, koska ammattimiehen puuhaa pöllinajo on, oli vetotapa mikä tahansa. kania on hyvä auto, sohaisin vain vetovehkeitä, kun se kumminkin on sen auton heikoin lenkki. ei muuta kun hyvää alkanutta viikkoa, keksitään taas tuonnempana jotain mistä vänkätä.


      • muttei
        jorrma kirjoitti:

        ollaan laitettu teliveto scaniaan sisun jouset taakse, kun saatiin halvalla.. hyvin ne sopivat

        ole vakiona samat.


      • verta
        ammattimies... kirjoitti:

        katkoo akselit ja perät, oletkos monetkin kanian perät särkenyt, siinä se on varsinainen kuski, ei ole kumma kun olet sisun saanut. seuraavaksi ne panee sut käveleen.hah kyllä meitä on moneen junaan. Tollaseksi varmaan tulee kun joutuu sisunreuhkolla taisteleen, jätkä on 20v ajasta jäljessä niinkuin autokin. Miten vitussa ne viimevuonnakin myi eniten kaanioita puunajoon jos ne on noin huonoja. luuleksä puupää että metsäyhtiöt soittaa isännille ja kysyyn minkä merkkinen auto on että tietää sen perusteella laittaa kaania ja volvomiehille pinot alamäkeen tai tasamaalle ja sisukuskeille vastamaahan haista paska ,idiootti

        korjausta, että en ole sisua saanut vaan isolla lainalla ostanut. älä hermostu, ei se kaania oikeesti ole niin huono auto kun annoin ymmärtää, kuhan ajankuluksi jotain kirjoittelin. kattellaan taas tuonnempana jos jotain keksittäis.


    • Rolssin koneella

      kulutti 8 litraa öljyä Helsingin reissulla.

      • kulutti

        250l vettä kotimatkalla


    • AJA MILLÄ AJAT, JA SISULLA ...

      Meillä on yksi sisu, ja onneksi se on mun ajokki!
      On meillä se kaikkien kehuma kanjakin....onhan siihen jo venttiileitä laitettu vasta perä paskana jne (500000km)...sisulla kurvailtu jo miljoona, ja senkun kukkuu vaan!!!
      Tietysti jos ei osaa ajaa kovalla laatikolla täytyy ostaa "neitimallin" autoja

    • Anonyymi

      Tämän kesän aikana on tullut Scania rekkoja vastaan 3 kpl:tta ja autot ovat olleet tienposkessa kun matka oli keskeytynyt. Tähänkö on tultu. Volvoa ja Sisua ei ole vian merkeissä näkynyt. Isoa Scaniaa on 50 luvulta lähtien pidetty toimintavarmana ajokkina. Nyt on laatu aivan muuta. Miksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe