Steiner oli

Pipipää2

Kun olen lukenut täällä näitä Steiner juttuja. En voi ymmärtää miten vielä 2000-luvulla pallollamme on hihhuleita jotka uskovat näihin Steiner satuihin. Käsittämätöntä!!!

Tähänkin viestiin joku omastaan mielestään "viisas" tulee taas puolustelemaan tätä sielu/ atlantis ym. skeidaa.

Se joka lapsensa Steiner-kouluun laittaa ei kyllä lastansa pahemmin arvosta. On niitä hihhuleita muuallakin, sitä en kiistä. Mutta nämä Steinerin metodit ovat kyllä omaa luokkaansa.

14

972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten steinerkoulu toimii ja mitä siellä opetetaan? Käy lähimmässä steinerkoulussa katsomassa mitä siellä tehdään ja jos se todella on niin hirveää, ala sitten meuhkata.

      aika turhaa tuollainen. ei noilla sielu/atlantis ja muilla skeidoilla ole mitään tekemistä steinerkoulun kanssa. Ei kannata sotkea Rudolf Steinerin sata vuotta vanhoja kirjoituksia ja steinerkoulua keskenään. Kun löydän jonkun pätevän todisteen siitä, että steiner_koulu_ eikä Rudolf Steiner väittää jotain, puhu sitten siitä.

      Kiitos
      SF

      • tämäkin jutska

        "Tähänkin viestiin joku omastaan mielestään "viisas" tulee taas puolustelemaan tätä sielu/ atlantis ym. skeidaa. "


      • tämäkin jutska kirjoitti:

        "Tähänkin viestiin joku omastaan mielestään "viisas" tulee taas puolustelemaan tätä sielu/ atlantis ym. skeidaa. "

        Oma tyylisi on älykästä ja henkevää keskustelua?

        Olisi oikeasti mukavaa keskustella steinerkoulun ja kunnallisen koulun eroista, mutta jos lähtökohta on aina tuota samaa, vihamielistä sontaa, ei keskustelu pääse edes alkamaan. Hienoa kun päästään taas ala-asteen pihalle jankkaamaan juupas-eipäs-juupas-eipäs.

        Ottaa tosi paljon pannuun, että steinerkoulusta mitään tietämättömät änkyrät kerta toisensa jälkeen, mikä lie motiivinaan, levittelevät perättömiä väitteitään. Eiköhän sieltä seuraavaksi lähdetä taas "steineruskovaisten salaseuran" paljastuksiin ja muuhun sössöön.

        Jos olisit jossain välissä viitsinyt edes lukea yhden minun kommenttini niin menis jakeluun sekin, että ainakaan minä en ole missään tapauksessa minkään antroposofisen hörhöilyn kannalla. Mutta kannatan steinerkoulua. Jos siinä on mielestäsi joku ristiriita, on sinulla mielestäni vääristynyt käsitys siitä miten steinerkoulu toimii. Valitettavasti et varmaankaan viitsi ottaa asioista selvää, joten aika turhaa tämä jankkaaminen tosiaan on.



        Tosi kypsää...


      • on tullut
        Steinerfaija kirjoitti:

        Oma tyylisi on älykästä ja henkevää keskustelua?

        Olisi oikeasti mukavaa keskustella steinerkoulun ja kunnallisen koulun eroista, mutta jos lähtökohta on aina tuota samaa, vihamielistä sontaa, ei keskustelu pääse edes alkamaan. Hienoa kun päästään taas ala-asteen pihalle jankkaamaan juupas-eipäs-juupas-eipäs.

        Ottaa tosi paljon pannuun, että steinerkoulusta mitään tietämättömät änkyrät kerta toisensa jälkeen, mikä lie motiivinaan, levittelevät perättömiä väitteitään. Eiköhän sieltä seuraavaksi lähdetä taas "steineruskovaisten salaseuran" paljastuksiin ja muuhun sössöön.

        Jos olisit jossain välissä viitsinyt edes lukea yhden minun kommenttini niin menis jakeluun sekin, että ainakaan minä en ole missään tapauksessa minkään antroposofisen hörhöilyn kannalla. Mutta kannatan steinerkoulua. Jos siinä on mielestäsi joku ristiriita, on sinulla mielestäni vääristynyt käsitys siitä miten steinerkoulu toimii. Valitettavasti et varmaankaan viitsi ottaa asioista selvää, joten aika turhaa tämä jankkaaminen tosiaan on.



        Tosi kypsää...

        kyllä luettua ihan tarpeeksi, pääosin mielipiteeni Steiner juttuihin tuli juuri niistä.
        Aiheutat enemmän hallaa koko systeemille kuin etua. Ehkä et sitä itse fanaattisuudeltasi huomaa....


      • on tullut kirjoitti:

        kyllä luettua ihan tarpeeksi, pääosin mielipiteeni Steiner juttuihin tuli juuri niistä.
        Aiheutat enemmän hallaa koko systeemille kuin etua. Ehkä et sitä itse fanaattisuudeltasi huomaa....

        Minä en puolusta steinerkoulua "fanaattisesti" olen vain yrittänyt kirjoitella kaltaisiasi mustamaalaajia vastaan, ettei viesti vääristy. Toistanpa tässä taas kerran tämän saman vanhan virren: Sinun mainitsemillasi atlantis ja muu huuhaa jutuilla ei ole mitään tekemistä steinerpedagogiikan kanssa. Minulla ei ole mitään syytä puolustella kenenkään antrohörhön sanomisia tai kirjoituksia, Steiner itse mukaanlukien ;o) Ovat kuinka ufoja tahansa, niillä asioilla ei saa olla mitään tekemistä steinerkoulun kanssa nyky-Suomessa.

        Olen sitä mieltä, että steinerkoulu on erittäin monipuolinen ja varteenotettava vaihtoehto kunnalliselle peruskoululle. Mielelläni perustelisin kantaani, mutta ei siitä kukaan taida olla kiinnostunut. Lähinnä tuntuu olevan niin, että täällä väitellään lapsellista juupas eipäs kinastelua siitä, onko steinerpedagogiikka pelkkää vahingollista hörhöilyä vai ei.

        Koitan saada jossain vaiheessa "löydettyä pienten lasten isänä aikaa" sille, että kirjoitan jotain näistä käsityksistäni tännekin...

        Sitä odotellessani: Oikein rentoa vuotta 2009 kaikille ;o)

        SF


      • kaaloppi
        Steinerfaija kirjoitti:

        Oma tyylisi on älykästä ja henkevää keskustelua?

        Olisi oikeasti mukavaa keskustella steinerkoulun ja kunnallisen koulun eroista, mutta jos lähtökohta on aina tuota samaa, vihamielistä sontaa, ei keskustelu pääse edes alkamaan. Hienoa kun päästään taas ala-asteen pihalle jankkaamaan juupas-eipäs-juupas-eipäs.

        Ottaa tosi paljon pannuun, että steinerkoulusta mitään tietämättömät änkyrät kerta toisensa jälkeen, mikä lie motiivinaan, levittelevät perättömiä väitteitään. Eiköhän sieltä seuraavaksi lähdetä taas "steineruskovaisten salaseuran" paljastuksiin ja muuhun sössöön.

        Jos olisit jossain välissä viitsinyt edes lukea yhden minun kommenttini niin menis jakeluun sekin, että ainakaan minä en ole missään tapauksessa minkään antroposofisen hörhöilyn kannalla. Mutta kannatan steinerkoulua. Jos siinä on mielestäsi joku ristiriita, on sinulla mielestäni vääristynyt käsitys siitä miten steinerkoulu toimii. Valitettavasti et varmaankaan viitsi ottaa asioista selvää, joten aika turhaa tämä jankkaaminen tosiaan on.



        Tosi kypsää...

        Hyvä mies!

        Olet paatoksellisella asenteella osoittanut paljon steinerkoulun kannattajakunnasta.
        On tullut harvinaisen selväksi millaiset ihmiset oikeasti haluavat lapsensa steinerkouluun! Kiitos siitä!
        Maistamalla viestiesi karvasta makua tulee nousee mieleen selkeä mielikuva kokonaisuudesta mitä tämän aiheen ympärillä leijailee.
        Viesteissäsi uhoat ja karkoitat sen kaiken hyvän mitä tässä aiheessa voisi olla olemassa.

        Sääli.


      • kaaloppi kirjoitti:

        Hyvä mies!

        Olet paatoksellisella asenteella osoittanut paljon steinerkoulun kannattajakunnasta.
        On tullut harvinaisen selväksi millaiset ihmiset oikeasti haluavat lapsensa steinerkouluun! Kiitos siitä!
        Maistamalla viestiesi karvasta makua tulee nousee mieleen selkeä mielikuva kokonaisuudesta mitä tämän aiheen ympärillä leijailee.
        Viesteissäsi uhoat ja karkoitat sen kaiken hyvän mitä tässä aiheessa voisi olla olemassa.

        Sääli.

        Viittiks valaista? En ole tehnyt mitään muuta kuin ilmaissut omia mielipiteitäni. Jos yhden steinerkoulun vanhemman mielipiteet, asenne ja tyyli ovat mielestäsi kattava kuva koko koulun vanhempien vastaavista luulen, että pieni reality check olisi paikallaan...

        Mr Multinickin kirjoituskin on aika lailla samaa kaavaa kuin niin moni tätä aiemmin. Et ole tainnut juuri perehtyä siihen, mitä varsinaista sanottavaa minulla on steinerkoulusta ollut?


      • iida.
        Steinerfaija kirjoitti:

        Minä en puolusta steinerkoulua "fanaattisesti" olen vain yrittänyt kirjoitella kaltaisiasi mustamaalaajia vastaan, ettei viesti vääristy. Toistanpa tässä taas kerran tämän saman vanhan virren: Sinun mainitsemillasi atlantis ja muu huuhaa jutuilla ei ole mitään tekemistä steinerpedagogiikan kanssa. Minulla ei ole mitään syytä puolustella kenenkään antrohörhön sanomisia tai kirjoituksia, Steiner itse mukaanlukien ;o) Ovat kuinka ufoja tahansa, niillä asioilla ei saa olla mitään tekemistä steinerkoulun kanssa nyky-Suomessa.

        Olen sitä mieltä, että steinerkoulu on erittäin monipuolinen ja varteenotettava vaihtoehto kunnalliselle peruskoululle. Mielelläni perustelisin kantaani, mutta ei siitä kukaan taida olla kiinnostunut. Lähinnä tuntuu olevan niin, että täällä väitellään lapsellista juupas eipäs kinastelua siitä, onko steinerpedagogiikka pelkkää vahingollista hörhöilyä vai ei.

        Koitan saada jossain vaiheessa "löydettyä pienten lasten isänä aikaa" sille, että kirjoitan jotain näistä käsityksistäni tännekin...

        Sitä odotellessani: Oikein rentoa vuotta 2009 kaikille ;o)

        SF

        Olen Steinerfaijan kanssa täysin samaa mieltä! Rudolf Steinerin käsityksiä ei saa suoraan yhdistää Steinerkouluun. Ja minä olen itse käynyt Seinäjoella Steinerkoulun, joten tiedän kyllä mistä puhun. Minusta meidän koulussa opetus ei ollut mitenkään antroposofiaan painottuvaa, vaan se oli nimenomaan käsityö/taidepainoitteista. Lisäksi luokkakoot olivat sopivia ja opetuksessa huomioitiin kaikki lapset yksilöinä. Myös opetus oli ihan pätevää, koska kävin Steinerkoulun jälkeen normaalin lukion ja siellä pärjäsin erinomaisesti.
        Itse en ole mitenkään antroposofiaa kannattava, mutta Steinerkouluja kannatan kyllä! Eikä kyseessä ole missään nimessä mikään hörhökoulu! Järkytyin ihan kun tänne jotain kautta eksyin ja luin näitä viestejä.. En voi ymmärtää mistä ihmiset näitä juttuja ovat keksineet...


      • nimimerkki Erkki
        Steinerfaija kirjoitti:

        Viittiks valaista? En ole tehnyt mitään muuta kuin ilmaissut omia mielipiteitäni. Jos yhden steinerkoulun vanhemman mielipiteet, asenne ja tyyli ovat mielestäsi kattava kuva koko koulun vanhempien vastaavista luulen, että pieni reality check olisi paikallaan...

        Mr Multinickin kirjoituskin on aika lailla samaa kaavaa kuin niin moni tätä aiemmin. Et ole tainnut juuri perehtyä siihen, mitä varsinaista sanottavaa minulla on steinerkoulusta ollut?

        Useissa kirjoituksissasi saa kyllä huomata sen kuinka olet aina oikeassa ja olet välittömästi hyökkäyskannalla jos joku arvostelee Steineria tai sinua.

        Suosittelisin hieman uutta näkökantaa sinullekin.
        Ehkäpä jotkut ihmisistä eivät jaksa paatosmaista saarnaamistasi. Varsinkin kun usein jauhat vain samoja kuluneita fraasejasi.

        Luulen, että monet jotka lukevat kirjoituksiasi ja ovat harkinneet lapsensa Steiner-kouluun laittamista ovat ainakin saaneet taas yhden syyn miettiä asiaa vielä kerran.


      • Kamppailun harrastaja
        nimimerkki Erkki kirjoitti:

        Useissa kirjoituksissasi saa kyllä huomata sen kuinka olet aina oikeassa ja olet välittömästi hyökkäyskannalla jos joku arvostelee Steineria tai sinua.

        Suosittelisin hieman uutta näkökantaa sinullekin.
        Ehkäpä jotkut ihmisistä eivät jaksa paatosmaista saarnaamistasi. Varsinkin kun usein jauhat vain samoja kuluneita fraasejasi.

        Luulen, että monet jotka lukevat kirjoituksiasi ja ovat harkinneet lapsensa Steiner-kouluun laittamista ovat ainakin saaneet taas yhden syyn miettiä asiaa vielä kerran.

        Mitäs vikaa siinä on, että vanhemmat harkitsevat? Älyllisyyttä, vastuunottoa ja halua selvittää asioiden laitoja se minusta on.

        Itse olen kovasti nauttinut keskusteluista Steinerfaijan kanssa ja aion jatkossakin.

        Hlökohtaisesti olen sitä mieltä, että steineryhdistyksen pitätäisi maksaa meille kirjoituspalkkioita näistä teksteistä: mehän hoidetaan sitä tiedotushommaa joka heille periaatteessa kuuluisi... :-)


      • taidat olla
        Kamppailun harrastaja kirjoitti:

        Mitäs vikaa siinä on, että vanhemmat harkitsevat? Älyllisyyttä, vastuunottoa ja halua selvittää asioiden laitoja se minusta on.

        Itse olen kovasti nauttinut keskusteluista Steinerfaijan kanssa ja aion jatkossakin.

        Hlökohtaisesti olen sitä mieltä, että steineryhdistyksen pitätäisi maksaa meille kirjoituspalkkioita näistä teksteistä: mehän hoidetaan sitä tiedotushommaa joka heille periaatteessa kuuluisi... :-)

        sf itse...


      • Kamppailun harrastaja
        taidat olla kirjoitti:

        sf itse...

        Enpä sittenkään taida olla... :-)


      • nimimerkki Erkki kirjoitti:

        Useissa kirjoituksissasi saa kyllä huomata sen kuinka olet aina oikeassa ja olet välittömästi hyökkäyskannalla jos joku arvostelee Steineria tai sinua.

        Suosittelisin hieman uutta näkökantaa sinullekin.
        Ehkäpä jotkut ihmisistä eivät jaksa paatosmaista saarnaamistasi. Varsinkin kun usein jauhat vain samoja kuluneita fraasejasi.

        Luulen, että monet jotka lukevat kirjoituksiasi ja ovat harkinneet lapsensa Steiner-kouluun laittamista ovat ainakin saaneet taas yhden syyn miettiä asiaa vielä kerran.

        Tämähän ei ole sinun mielipiteitäsi varten tehty palsta vaan muillakin on oikeus ilmaista mielipiteensä. Koetko ehkä argumenttini liian ylitsepääsemättömiksi, että et enää puhu asiasta, vaan alat heitellä steinerkoulukritiikin sijasta 'steinerfaijakritiikkiä'
        Olisi varmaan sinunkin ajamallesi asialle hyödyllisempää heittää sitä steinerkoulukritiikkiä, että voitaisiin keskustella siitä. Tälläinen jankkaaminen ei aja kenenkään etua.


      • Kamppailun harrastaja kirjoitti:

        Enpä sittenkään taida olla... :-)

        Eihän tuollaista epäilyä halua kenenkään osalle ;o)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe