Olen saamassa silmälasit, niin miten niihin on yleensä ylä-aste iässä reakoitu. Olen siis poika pieneltä paikka kunnalta, eikä koulussa ole laseja kuin yhdellä tytöllä ja parilla opella?
silmälasit
11
1301
Vastaukset
- ggsfsff
Nykyään on olemassa kivojakin laseja, joten ei sikäli ongelmaa...kunhan löytää sopivat.
Meillä ainakin yläasteella rupes sit putkahteleen laseja yhelle sun toiselle. Siinä iässä moni rupee niitä saamaan...
Jos aristelet ensireaktiota, voithan vaikka aluksi käyttää niitä "lukulaseina" oppitunneilla. Kun olet tottunut niihin, ala käyttää kokopäiväisesti. Mahdollisimman nopeasti. - silmälasikäärme
Itse sain ensimmäiset lasini 7. luokalla ja muistan kyllä kuinka jännitti. "Mitähän muut sanoo tai ajattelee, näytän ihan tyhmältä" yms. Mitään ongelmaa ei kuitenkaan syntynyt. Kaikki vain totesivat "Ai, sulla on lasit" ja siirtyivät asiassa eteenpäin. Muut varmaan lopulta tottuvat nopeammin laseihin kuin mitä itse.
Niin, eikä kannata itse ruveta nyökyttelemään mukana, jos joku idiootti laukoo jotain typerää laseistasi, sanoo niitä typeriksi tms. Jätä sellaiset tyypit omaan arvoonsa. Nykyään lasit kuitenkin ovat niin yleiset, että ei sen perusteella junteinkaan hyypiö varmaan viitsi ruveta kiusaamaan. Enpä ole sellaista haivainnut ainakaan kouluissa, joita itse kävin.
Lisäksi joillakin silmälasit näyttävät hyvältä ja tyylikkäiltä. Ehkä jopa "fiksuntavat" ilmettä. Nyt kirjoitin jo ihan liikaa, mutta pääasia oli että ei paniikkia, kyllä lasit hyväksytään.- mmm
ei mua ainakaan kauheesti hätkäytä jos joku saa lasit, tuskin säkään oo tmitään sen kummempia aatellu, joten tuskin monet aattelee sitä mitenkään erityisemmin, kun saat lasit ;) on ihmisillä muutakii ajateltavaa ;)
- Jonttu1991
Eipä niistä oo ollu vaikutusta ainakaan meikäläiseen. Kaverit ja muut totes, aina tosin on niitä jotka saattaa nauraa vähän, mutta ei se mikään suuri asia oo.
Lasten ohjelmissahan ne tahtoo antaa semmoisen naturalistisen kuvan hammasraudoista ja silmälaseista - höpö höpö. - snjs
Olen itse käyttänyt (ja edelleen käytän) silmälaseja ala-asteajoilta lähtien, joten tiedän kokemuksella, että niistä joko kiusataan tai niihin ei reagoida ollenkaan. Jos sinua kiusataan silmälaseista sitten kun käytät niitä, älä välitä heistä. Voit myös mahdollisesti lähettää minulle viestiä osoitteeseen [email protected], jos haluat keskustella silmälaseista enemmän tai jos sinulle tulee mieleen kysymyksiä kyseisestä aiheesta ;)
Lasit voivat jopa komistaa, kaunistaa ja/tai sulostuttaa sinua totuttelun jälkeen ^^
- wanttooutgrowglasses
Mitään komista. Itse olen huomattavasti hyvännäköisempi ilman laseja, mutta kun perkele pitää niitä käyttää. Vituttaa.
- werwer
hanki piilolinssit, tosi kätevät, helpot eikä maksa kauheita, oon käyttäny jo 2 vuotta, ja suosittelen!
- kytk
eipä noin nuorena vielä kannata piilolinssejä hankkia. voi olla että näkösi vielä parantuu ellei sitten suvussasi ole huonoa näköä
- Gluck
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä muut oppilaat eivät muutakun tyyliin totea että "katos sullakin on lasit" tms. Lasit tosiaan ovat nykyään sen verran yleisiä, että vaikka omassa koulussasi niitä ei paljoa olisikkaan niin eivät ne mitenkään erityisesti erotu joukosta jos sitä pelkäät.
Tärkeää kuitenkin on että et ujostele lasiesi kanssa alussakaan, esimerkiksi käytä ainoastaan tunneilla yms, vaan ole kuin mikään ei olisi muuttunutkaan - ja eihän mikään olekkaan. Jos taas selvästi häpeilet lasejasi, piilottelet niitä tai jotain vastaavaa, niin tällöin on mahdollista että joku häirikkö innostuu sinua niiden johdota pilkkaamaan, kun näkee että ne ovat sinulle itsellekin ongelma!
Itselläni ei laseja ole, mutta yläasteella säälin todella yhtä poikaa, joka aivan selvästi häpesi lasejaan ja tästä häntä sitten alettiinkin kiusaamaan. Kunhan siis muistat ettet häpeä niin kaikki menee hyvin!
Lisäksi kehyksiä laseihin on nykyään niin lukematon määrä, että varmasti löydät itsellesi sopivat, jotka joidenkin kohdalla jopa komistavat ulkonäköä! Huoli poies siis! - zdhdfgdfgdfgdfg
Todettu vain "Jaha, tolla on nyt rilölit." hetken voi tulla pilkkaa mutta kyllä se loppuu, itse olen kokenut täysin saman joskin rumilla rilleilla... (Vanhemmat määräsi pinkit rillit...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu162320- 1682249
- 1131818
- 1491789
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4791399- 921215
- 551011
Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa423942- 49921
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä237881