Psyka HKI

kiinnostunutabi

Olen abi Keski-Suomesta ja suurin toiveeni tällä hetkellä olisi päästä opiskelemaan psykologiaa Helsinkiin ensi syksynä. Kirjoitin englannista E:n syksyllä ja keväällä jatkan äidinkielellä, ruotsilla, pitkällä saksalla, pitkällä matematiikalla ja psykologialla. Aion panostaa erityisesti psykologiaan ja matematiikkan jo ihan pelkän kiinnostuksen vuoksi, mutta myös siksi että saisin niistä hyvin pisteitä Helsingin psykologian laitokselle hakiessani. Ja todennäköisyys kirjoittaa niistä E:t ovat suuret. :)

Pääsykoekirjat olen jo ostanut ja harkitsen lisäksi itseopiskelumateriaalin tilaamista. Kiinnostusta löytyy ja tilastomatematiikan ja psykologian pitäisi olla hallussa, mutta mietin silti että elättelenkö liian suuria toiveita. Olen tunnollinen ja päättäväinen nainen, mutta toisaalta erittäin epävarma itsestäni. Epävarmuus nyt kyllä on aika yleistä tässä vaiheessa, mutta silti. :)

Olisi hienoa kuulla opiskelijoiden kokemuksia, saada vinkkejä pääsykokeisiin ja lukemiseen sekä kuulla toisten kyseiseen paikkaan hakevien abien ajatuksia. :)

1

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkisinulle

Annan vinkin. Kokeile kaikkea, ettei jää harmittamaan. Hae rohkeesti ja lue rohkeesti. Anna mennä.

Huomaat sen sitten, jos et pääse. Ja ei sinne yliopistoon niin vaikea ole päästä kuin aluksi tuntuu. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      113
      1458
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1307
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      136
      1067
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      974
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      917
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      874
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      867
    8. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      852
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      784
    Aihe