Kun takajarruja alkaa laittaa niin joutuu ottaa rummun laakereineen ei siinä ihmeellistä, mutta mikä tämä rummun mutteri meinaa olla, kun siinä on neljä kapeaa mutteria päälleikkäin ja sitten se peltiprikka joka estää niitä aukeamasta, niin sitäkään ei saa hajottamatta pois, se meinaan katkee jos niitä taittaa pois muttein päältä viimeistään viimeisen mutterin päältä. millä ootte ottaneen noita pois vai onko teillä edes samanlainen?
Takajarru remontti
6
5479
Vastaukset
- jarijarru
Ei mikään vaikee,itse vaihdoin jarruhihnat taakse kesällä sekä herkistelin autosäädön.Napamutteri muistaakseni 32mm valitse mielummin kuusikulmainen hylsy ja paina kunnolla prikkaa vasten,pitäisi aueta aika herkästi eikä haittaa vaikka lukkomutterin prikka irtoaa mutterista.Mutta varaudu ulosvetäjään rumpua pois ottaessa itselläni toinen ei lähtenyt kuin ulosvetäjällä.
- jarijarru
Lueskelin tässä tarkemmin sun viestiä ja hokasin että et kai vaan ole ruvennu purkamaan tätä mutteripakkaa jota ei pidä tehdä,tätmä lukkomutteri avataan siis kokonaisena pakettina.
- vm.2000
Mutta kävin jo hakemassa uudet mutterit. Sanoivat, että ovat kertakäytöisiä noi mutterit??? saitko vanhat takasi vai ostitko uudet mutterit?
- jarijarru
vm.2000 kirjoitti:
Mutta kävin jo hakemassa uudet mutterit. Sanoivat, että ovat kertakäytöisiä noi mutterit??? saitko vanhat takasi vai ostitko uudet mutterit?
Joo vahat laitoin,jarrukenkiä hakiessa sanottiin että ei tarvitse välttämättä uusia vaikka siinä oleva rikka todennäköisesti irotaa,jouduimpa vielä irroittamaan mutterin pariin kertaan ja poistamaan rummun kun ei tahtonut käsijarru ruveta ottamaan tasaisesti(säädin manuaalisesti autosäätimestä kengät molemmin puolin niin lähelle että rummut meni "nahkeasti" paikoilleen)sitten otti tasaisesti,sille kässärin vivulle on suunniteltu aika olematon liike siellä rummun sisällä.Siinä jarrukilvessä on semmonen prässätty "paukama" toppariksi käsijarrun vivulle.Empä enää ihmettele sen remontin jälkeen että foccerin päähylkäyssyy katsastuksessa on juuri seisontajarru,lisäihmetystä myös teki että toinen jarrukenkä on uutuudeltaan paksumpi.
- Jore2
Niin oliko se Napamutterin hylsy kooltaan 32mm -99 Vuotuisessa focuksessa tämä napa?
- orierihidas
Joo, ei ole kuin 10 vuotta edellisestä. Oletko Hämeestä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 804476
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854371Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433719Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163393Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402947En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142632Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102624IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm391963Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581708Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli941238