Mahtaisikohan mun Puntossa olla startissa vikaa??? Jossain vaiheessa aiemmin käynnistäessä kuului sellainen vinkaisu, kuin hihna luistaisi. Nyt kun olin ajanut sillä, se toimi moitteettomasti mutta yön yli tallissa oli vika ilmaantunut, sillä aamuisella startatessa kuului kamala vinkuna, kirskuna ja aivankuin olisi ollut kaasu pohjassa. Tämä "rytmihäiriö" kyllä tasaantui heti ja käynti oli moitteeton mutta se käynnistäminen on hirveän kuulloista. Lähinnä tulee itselle mieleen että solenoidi jää vähän päälle, niin naisautoilija kuin olenkin. Jos teillä jollakin olisi tietoa tämän tyyppisestä viasta niin kirjoittakaa mutta todellakin aiheesta. Nämä ns. aiheettomat kirjoitukset kertovat vain kirjoittajan lapsellisuudesta.
Lisäksi luin lämppäri ongelmista. Meidän Punton lämppäri ei ole tänä talvena toiminut niin hyvin kuin aiemmin. Nyt kun on ollut kosteaa niin ikkunat ei meinaa pysyä auki kakkosteholla mutta kun lähtee lämpimästä tallista ja muistaa heti laittaa puhaltimen kolmoselle niin sitten pelittää. Näin ei ole aiemmin tarvinnut tehdä. Ainakin meidän Punto on ollut kaikin puolin uskollinen ja hyvä. Täytyy toki muistaa että säännöllinen huoltaminen vaikuttaa mukavasti asiaan. Puntolla ajettu nyt 164 000 km, kerran vaihdelaatikko uusittu ja samoin takatukivarret. Olen ylpeä kun katsastusmies sanoi,harvinainen yksilö, autostani. Ei Fiat ole huono auto. Meillä oli ensin Fiat 600 ja sen jälkeen seitsemän skodaa, joista kolme ostettiin suoraan ns. pakasta ja nyt sitten on taas Fiat Punto.
Fiat Punto 75 sx stile-98
5
1119
Vastaukset
- fiatjeps
en tiedä kysymykseesi vastausta mutta teen vastakysymyksen! eikö noilla kilometreillä ole tullut vielä kansivikaa vastaan?
uudempikoppaisissa ne halkeaa melkein järestään 120000 kieppeillä, itsellä kanssa tuommonen vanhempikoppainen mietin vain kannattaako pitää vai myykö pois jollekulle joka ei osaa kansivikaa odottaa... empiirisen tutkimuksen perusteella vanhempikoppasissa kansivikoja olis vähempi.- Automasentaja2
Ei kai ne minneen halkee jos pitää jäähdytyspuolen kunnossa. Vaihtaa hauraat letkut, termostaatin ja ylläpitää jäähdytysjärjestelmän kuntoa ylipäätään.
Ei kai se kansi muusta kuin tukkiutuneesta termarista tai nestevuodonaiheuttamasta ylikuumenemisesta hajoa vai onko noin? - Mukava pieni ja pippurinen
Ei valitettavasti ja onneksi ole vielä kansivikaa ollut, jotenka sitä ilmeisesti odotellessa... ne mainitsemani korjaukset ovat ainoat jotka on tehty. Korjaus ja tarkennus vielä siihen takatukivarsiin että niihin ei laitettu kuin laakerointi ja sillä hyvä. Nyt Punto pelittää taas, ei vingu, kirsku, eikä räsähtele. Kuten jo epäilinkin, vaikka naisautoilija olenkin, niin startti siellä puljas. Tiedoksi että starttimoottori oli niin likainen ja jumittunut ettei lyönyt solikkaa päälle. Korjausohjeena: startti lattialle, kaapelit kiinni ja eikun pyöriin, vaan eipä tahtonut tuupata ratasta ulos, kun se oli akselilla jumissa, ennenkuin uitettiin enemmän kuin tarpeeksi crc:tä. Sitä sai sitten laittaa todella paljon. Nyt pelittää ja eletään toivossa ettei rattaista ole hampaita pois. Ei ainakaan vielä tökkinyt kun kokeiltiin. Kyllä voi vanhalla ja paljon ajetulla autolla (merkistä riippumatta) pärjätä ihan moitteettomasti kunhan huoltaa sitä määräajoin, eikä tarvi viedä merkkiliikkeeseen huoltoon. Sukulaismies ajelee vuoden -62 Volvolla. Ei vastaavaa löydy.
- johtuu
Lähes poikeuksetta Fire-moottorin kansivika johtuu ilmasta jäähdytysjärjestelmässä tai viallisesta vesipumpusta.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa aina hihnan vaihdon yhteydessä. Kun taas teeseitse-mies vaihtaa pumpun, eikä osaa ilmata järjestelmää, tulos on taas sama. Sama koskee myös kaikkia muita huoltotöitä joissa puututaan jäähdytysjärjestelmään.
Tämän kun muistatte, on huolettomia kilometrejä lukematon määrä edessä. - fiatjeps
johtuu kirjoitti:
Lähes poikeuksetta Fire-moottorin kansivika johtuu ilmasta jäähdytysjärjestelmässä tai viallisesta vesipumpusta.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa aina hihnan vaihdon yhteydessä. Kun taas teeseitse-mies vaihtaa pumpun, eikä osaa ilmata järjestelmää, tulos on taas sama. Sama koskee myös kaikkia muita huoltotöitä joissa puututaan jäähdytysjärjestelmään.
Tämän kun muistatte, on huolettomia kilometrejä lukematon määrä edessä.ei muutakuin ennaltaehkäiseviin toimiin sitten!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3551436- 741415
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3121191Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461107Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht33935Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231914vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40845Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20827Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804