Onko kenellään kokemusta sosiaalipedagogiikasta? Ei kai voi lukea kuin Kuopiossa? Millaista on opiskella? Mihin työllistyy?
http://www.uku.fi/sostyo/sospeda.shtml
Sosiaalipedagogiikka
18
3283
Vastaukset
- sos.pedan opiskelija
Tällä hetkellä sosiaalipedagogiikka voi tosiaan lukea pääaineena vain kuopiossa, jossa itsekin sitä opiskelen. Opiskelu on tosi mielenkiintosta, ja parasta on ehkä se, että opintoihinsa saa itse vaikuttaa tosi paljon. opintorakenteeseen siis kuuluu todella paljon vapaavalintaisia sivuaineita, jotka tietenkin sitten suurimmaksi osaksi vaikuttavat tulevaan työllistymiseen.
sos.pedan opiskelijoita on varsin vähän, joten ihmisiin tutustuu helposti. samoin ainejärjestön muiden alojen opiskelijoihin. oon kyllä tykänny kovasti!- Äppy
Kiitokset vastauksesta! Kyllä tuo ihan harkitsemisen arvoiselta kuulostaa. Kasvatustieteet minulla toinen vaihtoehto.
- tämä tarkoittaa???
Äppy kirjoitti:
Kiitokset vastauksesta! Kyllä tuo ihan harkitsemisen arvoiselta kuulostaa. Kasvatustieteet minulla toinen vaihtoehto.
Avoin yliopisto,Kuopio,tarjoaa tämmöistä:
Sosiaalipsykologia ja sosiaalipedagogiikka, perusopinnot (25 op)
http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/Opetustarjonta/StudyUnit.aspx?StyleSuffix=UrlQuery&StudyUnitId=6714abe8-72b0-453a-8f31-76ab4cee14e7
Tämä taitaa olla jokin uusi juttu...???? - sospeda
tämä tarkoittaa??? kirjoitti:
Avoin yliopisto,Kuopio,tarjoaa tämmöistä:
Sosiaalipsykologia ja sosiaalipedagogiikka, perusopinnot (25 op)
http://www.avoinyliopisto.fi/fi-FI/Opetustarjonta/StudyUnit.aspx?StyleSuffix=UrlQuery&StudyUnitId=6714abe8-72b0-453a-8f31-76ab4cee14e7
Tämä taitaa olla jokin uusi juttu...????Tiedoksi että Tampereellakin voi opiskella sosiaalipedagogiikkaa, ei kylläkään pääaineena
http://www.uta.fi/laitokset/sostyo/opiskelu/sospeda.php - elvys
sospeda kirjoitti:
Tiedoksi että Tampereellakin voi opiskella sosiaalipedagogiikkaa, ei kylläkään pääaineena
http://www.uta.fi/laitokset/sostyo/opiskelu/sospeda.phpJa tiedoksi että sosiaalipeda oli erityisen kova sana natsi-saksassa.
- Fuksi_sospeda
elvys kirjoitti:
Ja tiedoksi että sosiaalipeda oli erityisen kova sana natsi-saksassa.
Kiitos kommentista.. kyllä repesin.. Otahan vähän paremmin selvää asiasta ennen kuin meitä kokonaan natseiksi väität. ;D
Olet kyllä oikeassa, että teoreettinen suuntaus tulee Saksasta, mutta sosiaalipedagogiikalla on ollut siellä vahvat juuret jo paljon ennen natsi-saksan aikoja! Toinen käytännöllisempi perinne onkin sitten Ranska-Espanja akselilta (korjatkaa jos olen hakoteillä), joka on käytännöllisempi.
Ajatuksistani varmaan paistaa läpi, että olen pitänyt opiskelustani Kuopion yliopistossa eli nykyisessä Itä-Suomen ylipistossa. Opiskelija porukka on tiivis ja sosiaalinen. Suosittelen, jos yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat himpunkaan verran, kasvatustieteet kiinnostaa tai haluat tulevaisuudessa tehdä töitä ihmisten hyväksi. Meidän ala on myös hyvä lisä, jos on jo aiempaa koulutustaustaa.
Tervetulloo vuan lupsakkaan seuraan Kuopijjoon! - 340993ghkj
Fuksi_sospeda kirjoitti:
Kiitos kommentista.. kyllä repesin.. Otahan vähän paremmin selvää asiasta ennen kuin meitä kokonaan natseiksi väität. ;D
Olet kyllä oikeassa, että teoreettinen suuntaus tulee Saksasta, mutta sosiaalipedagogiikalla on ollut siellä vahvat juuret jo paljon ennen natsi-saksan aikoja! Toinen käytännöllisempi perinne onkin sitten Ranska-Espanja akselilta (korjatkaa jos olen hakoteillä), joka on käytännöllisempi.
Ajatuksistani varmaan paistaa läpi, että olen pitänyt opiskelustani Kuopion yliopistossa eli nykyisessä Itä-Suomen ylipistossa. Opiskelija porukka on tiivis ja sosiaalinen. Suosittelen, jos yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat himpunkaan verran, kasvatustieteet kiinnostaa tai haluat tulevaisuudessa tehdä töitä ihmisten hyväksi. Meidän ala on myös hyvä lisä, jos on jo aiempaa koulutustaustaa.
Tervetulloo vuan lupsakkaan seuraan Kuopijjoon!Minä myös repesin...sospedan juuret ovat kiistatta natsisaksasta! Ja mihin sospedasta ylipäätänsä työllistyy...ei kai vaan häämötä kortisto viiden vuoden opiskelun jälkeen??
- SP:n opiskelija
340993ghkj kirjoitti:
Minä myös repesin...sospedan juuret ovat kiistatta natsisaksasta! Ja mihin sospedasta ylipäätänsä työllistyy...ei kai vaan häämötä kortisto viiden vuoden opiskelun jälkeen??
Voi näitä provoilijoita!
Sosiaalipedagogiikkaa opiskelleelle työttömyys on riski samalla tavalla kuin muillakin aloilla näinä taloudellisina aikoina postmodernissa yhteiskunnassa, jossa vain epävarmuus on varmaa.
Sosiaalipedagogiikan opiskeleminen ei suoraan valmista mihinkään ammattiin, koska se on teoreettinen yliopistotutkinto (YTM), ei ammattitutkinto. Näin on laita useimpien yliopistossa opiskeltavien aineiden kohdalla: ne antavat vain jonkin maisterintutkinnon (esim. yhteiskuntatieteiden maisteri, filosofian maisteri), poikkeuksena suoraan ammatin antavat opiskelualat, esim. lääkäri, luokanopettaja, sosiaalityöntekijä, farmaseutti jne.
Sosiaalipedagogiikka on suhteellisen uusi ala Suomessa, eikä siitä valmistuneita ole vielä kovin montaa. Aika näyttää, miten valmistuneet tulevat työllistymään. Sosiaalipedagogiikalle on tilausta nyt ja tulevaisuudessa, näin uskon. Se on yksi keino yrittää ratkaista postmodernin murroksen aiheuttamia yhteiskunnallisia ongelmia. Sosiaalipedagogiikassa yhdistyy kasvatustieteellinen ja yhteiskuntatieteellinen ajattelu. Näin ollen se on varteenotettava opiskeluvaihtoehto ihmiselle, jota kiinnostaa esim. sosiaaliala ja kasvatustiede.
Itse Kuopion yliopistossa sosiaalipedagogiikkaa opiskelevana olen ollut erittäin tyytyväinen opetuksen sisältöön ja laatuun. Täällä ei puuduttavilla massaluennoilla istuta! Pienryhmissä tapahtuvien luentojen lisäksi on itsenäistä työskentelyä, tenttejä ja kirjaesseitä. - SunBurn10
SP:n opiskelija kirjoitti:
Voi näitä provoilijoita!
Sosiaalipedagogiikkaa opiskelleelle työttömyys on riski samalla tavalla kuin muillakin aloilla näinä taloudellisina aikoina postmodernissa yhteiskunnassa, jossa vain epävarmuus on varmaa.
Sosiaalipedagogiikan opiskeleminen ei suoraan valmista mihinkään ammattiin, koska se on teoreettinen yliopistotutkinto (YTM), ei ammattitutkinto. Näin on laita useimpien yliopistossa opiskeltavien aineiden kohdalla: ne antavat vain jonkin maisterintutkinnon (esim. yhteiskuntatieteiden maisteri, filosofian maisteri), poikkeuksena suoraan ammatin antavat opiskelualat, esim. lääkäri, luokanopettaja, sosiaalityöntekijä, farmaseutti jne.
Sosiaalipedagogiikka on suhteellisen uusi ala Suomessa, eikä siitä valmistuneita ole vielä kovin montaa. Aika näyttää, miten valmistuneet tulevat työllistymään. Sosiaalipedagogiikalle on tilausta nyt ja tulevaisuudessa, näin uskon. Se on yksi keino yrittää ratkaista postmodernin murroksen aiheuttamia yhteiskunnallisia ongelmia. Sosiaalipedagogiikassa yhdistyy kasvatustieteellinen ja yhteiskuntatieteellinen ajattelu. Näin ollen se on varteenotettava opiskeluvaihtoehto ihmiselle, jota kiinnostaa esim. sosiaaliala ja kasvatustiede.
Itse Kuopion yliopistossa sosiaalipedagogiikkaa opiskelevana olen ollut erittäin tyytyväinen opetuksen sisältöön ja laatuun. Täällä ei puuduttavilla massaluennoilla istuta! Pienryhmissä tapahtuvien luentojen lisäksi on itsenäistä työskentelyä, tenttejä ja kirjaesseitä.Siis mä en päässy ees tänne vaikka tänne ois ollu niin helppoo päästä!!! Mä oon niin luuseri kuin olla voi ja mitään juhannusjuhlaa en todellakaan vietä!!! En tiedä mitä teen!!!
- Nti Kesä
SunBurn10 kirjoitti:
Siis mä en päässy ees tänne vaikka tänne ois ollu niin helppoo päästä!!! Mä oon niin luuseri kuin olla voi ja mitään juhannusjuhlaa en todellakaan vietä!!! En tiedä mitä teen!!!
Sattuuhan sitä,ei sitä voi ennalta tietää miten menee. Opiskelin sosiaalipedaa sivuaineena joskus täällä Tampereella. Sen opettaminen on täällä päätetty lopettaa kun opettaja jää eläkkeelle. Tuskinpas se siellä Savossakaan on pitkäaikaista jos hakijoita ei ole. Sosiaalipedan opetusta on varmasti jatkossa sitten ammattikorkeissa esimes Turus. Oletkos harkinnut sosiaalityön opiskelua? Varma työpaikka tulee ja avoimessa yliopistossa voit aloitella. Kivaa jussia!
- sospeda
Nti Kesä kirjoitti:
Sattuuhan sitä,ei sitä voi ennalta tietää miten menee. Opiskelin sosiaalipedaa sivuaineena joskus täällä Tampereella. Sen opettaminen on täällä päätetty lopettaa kun opettaja jää eläkkeelle. Tuskinpas se siellä Savossakaan on pitkäaikaista jos hakijoita ei ole. Sosiaalipedan opetusta on varmasti jatkossa sitten ammattikorkeissa esimes Turus. Oletkos harkinnut sosiaalityön opiskelua? Varma työpaikka tulee ja avoimessa yliopistossa voit aloitella. Kivaa jussia!
viime vuonnahan hakijoita oli enemmän kuin koskaan aikaisemmin, joten tuskin on ihan heti loppumassa. opiskelu on todella mielenkiintoista!
- aenn
Itse mietin, jos otan nyt yhteiskuntatieteiden paikan vastaan, saattaisin varmaan alkaa sosiaalipedagogiikkaa opiskelemaan. Miten siellä muuten menee nuo pääainevalinnat? Pitääköhän se kuinka pian valita..
- ääppppp
Ei sitä tarvitse valita kuin vasta kolmannen vuoden syksyllä. Pari vuotta voi ihan rauhassa katsella mikä kiinnostaa.
- kahraum
Opiskele itselles joku järkevä ammatti, niin pääset opintojen jälkeen
töihinkin. Vilasepa vähän mol.fi-sivustoa. Montako työpaikkaa näet, joihin haetaan sosiaalipedagogiikkaa lukenutta?
Yliopistoissa on aivan liikaa kaikenlaisia juttuja, jotka ei valmista mihinkään ja joiden pääasiallinen tarkoitus on vaan työllistää kyseisellä laitoksella työskentelevät. - aenn
Moniin työpaikkoihin mun tietääkseni tarvitaan vain joku korkeakoulututkinto. Sillä ei ole edes monesti niin suurta merkitystä mikä se on..
Yliopistossahan suurin osa on sellasia tutkintoja, jotka ei suoraan valmista mihinkään. Ja en ole mitään tiettyä ammattia hoksannut, mikä kiinnostaisi tarpeeksi.- kahraum
aenn: Mutta kun asia on niin, että juuri niihin paikkoihin, joihin tarvitaan vaan joku korkeakoulututkinto, on ihan kamalasti hakijoita!!
Niihin, mihin vaaditaan joku pätevyys (juristi, opettaja, puheterapeutti jne.) on
paljon vähemmän, tai niistä on jopa pulaa.
Mutta valmistukaa vaan työelämää varten ilman ammattia, 95 prosentissa tapauksista Siperia kyllä vielä opettaa... niin se on opettanut minuakin.
- Uskokaa vanhaa
Kyllä sillä kuule on merkitystä, onko opiskellut esim. oikeustiedettä vaiko jotain täysiveristä hörhöainetta. Oikeustiede antaa paljon yhteiskuntatieteitä tai humanistisia tieteitä paremmat valmiudet sellaisiinkin tehtäviin, joissa ei varsinaisesti edellytetä juristin pätevyyttä. Myös hallinto- ja kauppatieteilijät menevät työmarkkinoilla kirkkaasti kaikenmaailman "sosiaalipedagogien" ohitse.
- jmhgfbcs
hallinto- ja kauppatieteilijät kilpailevat aivan eri työpaikoista kuin sosiaalipedagogit. omalla kokemuksella voin sanoa, että suurin osa meidän alan työpaikoista ei ole niitä, joita löytyy mol.fi sivustolta, koska meidä duuneihin vaaditaan ihan erityistä näkökulmaa, koulutusta ja asennetta. juuri sitä mitä mm. sosiaalipedagogeilla on. työpaikkoja löytyy kyllä takuuvarmasti tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa, pitää vaan tietää mistä etsiä;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4124713Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221875- 1451612
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751335Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151196Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔791166Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise151101Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään671046- 661012
- 381000