Sosiaalipedagogiikka

Äppy

18

3081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sos.pedan opiskelija

      Tällä hetkellä sosiaalipedagogiikka voi tosiaan lukea pääaineena vain kuopiossa, jossa itsekin sitä opiskelen. Opiskelu on tosi mielenkiintosta, ja parasta on ehkä se, että opintoihinsa saa itse vaikuttaa tosi paljon. opintorakenteeseen siis kuuluu todella paljon vapaavalintaisia sivuaineita, jotka tietenkin sitten suurimmaksi osaksi vaikuttavat tulevaan työllistymiseen.

      sos.pedan opiskelijoita on varsin vähän, joten ihmisiin tutustuu helposti. samoin ainejärjestön muiden alojen opiskelijoihin. oon kyllä tykänny kovasti!

      • Äppy

        Kiitokset vastauksesta! Kyllä tuo ihan harkitsemisen arvoiselta kuulostaa. Kasvatustieteet minulla toinen vaihtoehto.


      • tämä tarkoittaa???

      • sospeda

      • elvys

      • Fuksi_sospeda
        elvys kirjoitti:

        Ja tiedoksi että sosiaalipeda oli erityisen kova sana natsi-saksassa.

        Kiitos kommentista.. kyllä repesin.. Otahan vähän paremmin selvää asiasta ennen kuin meitä kokonaan natseiksi väität. ;D
        Olet kyllä oikeassa, että teoreettinen suuntaus tulee Saksasta, mutta sosiaalipedagogiikalla on ollut siellä vahvat juuret jo paljon ennen natsi-saksan aikoja! Toinen käytännöllisempi perinne onkin sitten Ranska-Espanja akselilta (korjatkaa jos olen hakoteillä), joka on käytännöllisempi.
        Ajatuksistani varmaan paistaa läpi, että olen pitänyt opiskelustani Kuopion yliopistossa eli nykyisessä Itä-Suomen ylipistossa. Opiskelija porukka on tiivis ja sosiaalinen. Suosittelen, jos yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat himpunkaan verran, kasvatustieteet kiinnostaa tai haluat tulevaisuudessa tehdä töitä ihmisten hyväksi. Meidän ala on myös hyvä lisä, jos on jo aiempaa koulutustaustaa.
        Tervetulloo vuan lupsakkaan seuraan Kuopijjoon!


      • 340993ghkj
        Fuksi_sospeda kirjoitti:

        Kiitos kommentista.. kyllä repesin.. Otahan vähän paremmin selvää asiasta ennen kuin meitä kokonaan natseiksi väität. ;D
        Olet kyllä oikeassa, että teoreettinen suuntaus tulee Saksasta, mutta sosiaalipedagogiikalla on ollut siellä vahvat juuret jo paljon ennen natsi-saksan aikoja! Toinen käytännöllisempi perinne onkin sitten Ranska-Espanja akselilta (korjatkaa jos olen hakoteillä), joka on käytännöllisempi.
        Ajatuksistani varmaan paistaa läpi, että olen pitänyt opiskelustani Kuopion yliopistossa eli nykyisessä Itä-Suomen ylipistossa. Opiskelija porukka on tiivis ja sosiaalinen. Suosittelen, jos yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat himpunkaan verran, kasvatustieteet kiinnostaa tai haluat tulevaisuudessa tehdä töitä ihmisten hyväksi. Meidän ala on myös hyvä lisä, jos on jo aiempaa koulutustaustaa.
        Tervetulloo vuan lupsakkaan seuraan Kuopijjoon!

        Minä myös repesin...sospedan juuret ovat kiistatta natsisaksasta! Ja mihin sospedasta ylipäätänsä työllistyy...ei kai vaan häämötä kortisto viiden vuoden opiskelun jälkeen??


      • SP:n opiskelija
        340993ghkj kirjoitti:

        Minä myös repesin...sospedan juuret ovat kiistatta natsisaksasta! Ja mihin sospedasta ylipäätänsä työllistyy...ei kai vaan häämötä kortisto viiden vuoden opiskelun jälkeen??

        Voi näitä provoilijoita!

        Sosiaalipedagogiikkaa opiskelleelle työttömyys on riski samalla tavalla kuin muillakin aloilla näinä taloudellisina aikoina postmodernissa yhteiskunnassa, jossa vain epävarmuus on varmaa.

        Sosiaalipedagogiikan opiskeleminen ei suoraan valmista mihinkään ammattiin, koska se on teoreettinen yliopistotutkinto (YTM), ei ammattitutkinto. Näin on laita useimpien yliopistossa opiskeltavien aineiden kohdalla: ne antavat vain jonkin maisterintutkinnon (esim. yhteiskuntatieteiden maisteri, filosofian maisteri), poikkeuksena suoraan ammatin antavat opiskelualat, esim. lääkäri, luokanopettaja, sosiaalityöntekijä, farmaseutti jne.

        Sosiaalipedagogiikka on suhteellisen uusi ala Suomessa, eikä siitä valmistuneita ole vielä kovin montaa. Aika näyttää, miten valmistuneet tulevat työllistymään. Sosiaalipedagogiikalle on tilausta nyt ja tulevaisuudessa, näin uskon. Se on yksi keino yrittää ratkaista postmodernin murroksen aiheuttamia yhteiskunnallisia ongelmia. Sosiaalipedagogiikassa yhdistyy kasvatustieteellinen ja yhteiskuntatieteellinen ajattelu. Näin ollen se on varteenotettava opiskeluvaihtoehto ihmiselle, jota kiinnostaa esim. sosiaaliala ja kasvatustiede.

        Itse Kuopion yliopistossa sosiaalipedagogiikkaa opiskelevana olen ollut erittäin tyytyväinen opetuksen sisältöön ja laatuun. Täällä ei puuduttavilla massaluennoilla istuta! Pienryhmissä tapahtuvien luentojen lisäksi on itsenäistä työskentelyä, tenttejä ja kirjaesseitä.


      • SunBurn10
        SP:n opiskelija kirjoitti:

        Voi näitä provoilijoita!

        Sosiaalipedagogiikkaa opiskelleelle työttömyys on riski samalla tavalla kuin muillakin aloilla näinä taloudellisina aikoina postmodernissa yhteiskunnassa, jossa vain epävarmuus on varmaa.

        Sosiaalipedagogiikan opiskeleminen ei suoraan valmista mihinkään ammattiin, koska se on teoreettinen yliopistotutkinto (YTM), ei ammattitutkinto. Näin on laita useimpien yliopistossa opiskeltavien aineiden kohdalla: ne antavat vain jonkin maisterintutkinnon (esim. yhteiskuntatieteiden maisteri, filosofian maisteri), poikkeuksena suoraan ammatin antavat opiskelualat, esim. lääkäri, luokanopettaja, sosiaalityöntekijä, farmaseutti jne.

        Sosiaalipedagogiikka on suhteellisen uusi ala Suomessa, eikä siitä valmistuneita ole vielä kovin montaa. Aika näyttää, miten valmistuneet tulevat työllistymään. Sosiaalipedagogiikalle on tilausta nyt ja tulevaisuudessa, näin uskon. Se on yksi keino yrittää ratkaista postmodernin murroksen aiheuttamia yhteiskunnallisia ongelmia. Sosiaalipedagogiikassa yhdistyy kasvatustieteellinen ja yhteiskuntatieteellinen ajattelu. Näin ollen se on varteenotettava opiskeluvaihtoehto ihmiselle, jota kiinnostaa esim. sosiaaliala ja kasvatustiede.

        Itse Kuopion yliopistossa sosiaalipedagogiikkaa opiskelevana olen ollut erittäin tyytyväinen opetuksen sisältöön ja laatuun. Täällä ei puuduttavilla massaluennoilla istuta! Pienryhmissä tapahtuvien luentojen lisäksi on itsenäistä työskentelyä, tenttejä ja kirjaesseitä.

        Siis mä en päässy ees tänne vaikka tänne ois ollu niin helppoo päästä!!! Mä oon niin luuseri kuin olla voi ja mitään juhannusjuhlaa en todellakaan vietä!!! En tiedä mitä teen!!!


      • Nti Kesä
        SunBurn10 kirjoitti:

        Siis mä en päässy ees tänne vaikka tänne ois ollu niin helppoo päästä!!! Mä oon niin luuseri kuin olla voi ja mitään juhannusjuhlaa en todellakaan vietä!!! En tiedä mitä teen!!!

        Sattuuhan sitä,ei sitä voi ennalta tietää miten menee. Opiskelin sosiaalipedaa sivuaineena joskus täällä Tampereella. Sen opettaminen on täällä päätetty lopettaa kun opettaja jää eläkkeelle. Tuskinpas se siellä Savossakaan on pitkäaikaista jos hakijoita ei ole. Sosiaalipedan opetusta on varmasti jatkossa sitten ammattikorkeissa esimes Turus. Oletkos harkinnut sosiaalityön opiskelua? Varma työpaikka tulee ja avoimessa yliopistossa voit aloitella. Kivaa jussia!


      • sospeda
        Nti Kesä kirjoitti:

        Sattuuhan sitä,ei sitä voi ennalta tietää miten menee. Opiskelin sosiaalipedaa sivuaineena joskus täällä Tampereella. Sen opettaminen on täällä päätetty lopettaa kun opettaja jää eläkkeelle. Tuskinpas se siellä Savossakaan on pitkäaikaista jos hakijoita ei ole. Sosiaalipedan opetusta on varmasti jatkossa sitten ammattikorkeissa esimes Turus. Oletkos harkinnut sosiaalityön opiskelua? Varma työpaikka tulee ja avoimessa yliopistossa voit aloitella. Kivaa jussia!

        viime vuonnahan hakijoita oli enemmän kuin koskaan aikaisemmin, joten tuskin on ihan heti loppumassa. opiskelu on todella mielenkiintoista!


    • aenn

      Itse mietin, jos otan nyt yhteiskuntatieteiden paikan vastaan, saattaisin varmaan alkaa sosiaalipedagogiikkaa opiskelemaan. Miten siellä muuten menee nuo pääainevalinnat? Pitääköhän se kuinka pian valita..

    • ääppppp

      Ei sitä tarvitse valita kuin vasta kolmannen vuoden syksyllä. Pari vuotta voi ihan rauhassa katsella mikä kiinnostaa.

    • kahraum

      Opiskele itselles joku järkevä ammatti, niin pääset opintojen jälkeen
      töihinkin. Vilasepa vähän mol.fi-sivustoa. Montako työpaikkaa näet, joihin haetaan sosiaalipedagogiikkaa lukenutta?

      Yliopistoissa on aivan liikaa kaikenlaisia juttuja, jotka ei valmista mihinkään ja joiden pääasiallinen tarkoitus on vaan työllistää kyseisellä laitoksella työskentelevät.

    • aenn

      Moniin työpaikkoihin mun tietääkseni tarvitaan vain joku korkeakoulututkinto. Sillä ei ole edes monesti niin suurta merkitystä mikä se on..
      Yliopistossahan suurin osa on sellasia tutkintoja, jotka ei suoraan valmista mihinkään. Ja en ole mitään tiettyä ammattia hoksannut, mikä kiinnostaisi tarpeeksi.

      • kahraum

        aenn: Mutta kun asia on niin, että juuri niihin paikkoihin, joihin tarvitaan vaan joku korkeakoulututkinto, on ihan kamalasti hakijoita!!

        Niihin, mihin vaaditaan joku pätevyys (juristi, opettaja, puheterapeutti jne.) on
        paljon vähemmän, tai niistä on jopa pulaa.

        Mutta valmistukaa vaan työelämää varten ilman ammattia, 95 prosentissa tapauksista Siperia kyllä vielä opettaa... niin se on opettanut minuakin.


    • Uskokaa vanhaa

      Kyllä sillä kuule on merkitystä, onko opiskellut esim. oikeustiedettä vaiko jotain täysiveristä hörhöainetta. Oikeustiede antaa paljon yhteiskuntatieteitä tai humanistisia tieteitä paremmat valmiudet sellaisiinkin tehtäviin, joissa ei varsinaisesti edellytetä juristin pätevyyttä. Myös hallinto- ja kauppatieteilijät menevät työmarkkinoilla kirkkaasti kaikenmaailman "sosiaalipedagogien" ohitse.

    • jmhgfbcs

      hallinto- ja kauppatieteilijät kilpailevat aivan eri työpaikoista kuin sosiaalipedagogit. omalla kokemuksella voin sanoa, että suurin osa meidän alan työpaikoista ei ole niitä, joita löytyy mol.fi sivustolta, koska meidä duuneihin vaaditaan ihan erityistä näkökulmaa, koulutusta ja asennetta. juuri sitä mitä mm. sosiaalipedagogeilla on. työpaikkoja löytyy kyllä takuuvarmasti tässä yhteiskunnallisessa tilanteessa, pitää vaan tietää mistä etsiä;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3033
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2898
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      95
      2184
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1858
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1816
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1682
    Aihe