Hyviä varusteita ja merkkejä?

Kipe

Mistä löytää hinta/laatu suhteeltaan(edullisemmasta päästä) edullisimmat erä tuotteet? mm.kesä vaelluskengät, rinkka/reppu 2päivän reissulle, mitä asua suositelisitte? Eli hyviä nettisivuja, hyviä merkkejä ja hyviä vinkkejä kaipaisin---?

8

998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tallaaja...

      Varusteet sen mukaan missä liikkuu, etelässä, pohjoisessa, soilla ,kankailla, kivikoissa...
      Retkeily ja erälehtien testeihin kannattaa tutustua, tosin varauksellisesti.
      Usein marketeistakin saa ihan O.K. tavaraa ja edullisemmin kuin erikoisliikkeistä kun vain tekee itselleen selväksi mitä etsii.
      Merkkituotteissa toisinaan merkki on se mikä maksaa eniten.
      Kuukkelin kautta löytyy tarjontaa paljonkin.
      Kengissä ja saappaissa yksi tärkeä seikka on, että pohjat eivät ole märässäkään kovin liukkaat.
      Kunnon merkkikaupoissa tämä puoli pitää tuntea.

    • yksi merkki

      halti halti ja myös retki on hyva!

      • merkkikamat ei parempia,kuin

        nuo halpis kuten markettien ja haltin sekä retkiliikkeen romut.Ne on.Minulla joka varuste kestänyt sen mitä pitää eli 5-10 vuotta ja eläkkeellä kun kuljen 5kk vuodessa metsästys.En halpaa ostaisi kuin kokeilu reissulle.


      • Edullisestikin
        merkkikamat ei parempia,kuin kirjoitti:

        nuo halpis kuten markettien ja haltin sekä retkiliikkeen romut.Ne on.Minulla joka varuste kestänyt sen mitä pitää eli 5-10 vuotta ja eläkkeellä kun kuljen 5kk vuodessa metsästys.En halpaa ostaisi kuin kokeilu reissulle.

        Alkuaan kysyttiin parinpäivän kesäreissulle varusteita, silloin valintaperusteet ovat toiset kuin läpivuoden jatkuvaan käyttöön tarkoitetulla kamoilla.
        Mutta jostain syystä erä ja retkeilylehtien testit ja mainokset painottuvat kaikkein kalliimpien tuotteiden puolelle.
        Ja vielä, kalliiden tuotteiden joukossa on heikkoakin tavaraa, joskin hyvääkin.
        Parhaat tuotteet löytyvät kuitenkin ammattikäyttöön tarkoitetuista asusteista ja muista.


    • Kipe

      Eli kyseessä olis 1-2yön kestävä reissu. ja tarkoitus olis näin aluks tutustua meininkiin, eli onko se patikointi/retkeily niin hohdokasta miltä sitä kuvittelee päässään ja jostain olis tarkoitus lähteä liikenteeseen(aika vaikea saada yleisestikin alkuun kyseinen harrastus vaikka täys maalaistollo olenkin, mut ehkä kynnys on juuri noi väline hankinnat ettei saa itsestä aikaseks lähteä ja kolmas ongelma((ehkä loppujenlopuksi suurin) on reitti, vaikka paikka vaihtoehto olis tiedossa (evo?), mut siinäkin tulee ensimmäisenä vastaan et millaisia reittejä siellä on, mistä lähtö, minne paluu jne,jne,jne. jostain villistäpohjolastakaan ei tunnu kaikkiin kysymyksiin vastauksia saavan nimenomaan reittivalinna suhteen). Asiaan eli kiinnostais tietää 1-2yön reissuun esim repun koko ja mitä reissulle mukaan? Ps.Luulen että tällaisessa tilanteessa kuin itsellänikin, niin on monia muitakin joten kaikenlaiset kommentit ja "tsemppaukset" on tervetulleita, jos ne vaan jotenkin sais potkittua mua/saman asian kanssa painivien ihmisten etenemistä eteen päin! =)

      • reissun tekee

        normaalivaaatteilla ja eväät kulkee autiotuvalle tai laavulle kaupan muovikassissa. Tulitikut on muutenkin mukana jos tupakoi. Villapaita ja pitkät housut jos viileä yö tulossa.


      • kesäreissullesi

        varmaankin jo kaikki tarpeellinen valmiina. Kumikengät, sadevaatteet varalle pikkureppuun sekä jääkaapista ruokaa pariksi päiväksi, äläkä unohda muovista juomapulloa vettä varten. Makuupussin voit sitoa repun päälle, jos haluat hiukan mukavuutta. Yhden yön nukkuu laavullakin ilman makuupussia saatikka kämpän lämmössä vaatemytty ja reppu tyynynä. Retkialue pitää itsesi valita, kaikkialla on 1 - 2 vrk retkeilyyn sopivia reitistöjä. Eikun valitsemaan vain.


      • kaverin kaverin kaveri

        Yksinkertaisinta on etsiä vaellusreissut kokenut kaveri tai porukka.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe