onkohan lumen auraaminen kuorma-autolla liikeeneluvan alaista toimintaa?
lumen auraaminen
14
3335
Vastaukset
- oman pihani minäkin auraan
Jos teet sitä ilmaiseksi.
- eikä edes
...lumen kuljettaminen, vaikka tekisit sitä maksua vastaan toiselle. Lumen kuljetus on asetuksessa määritelty luvanvaraisuuden ulkopuolelle. Itseasiassa aura-auton pystyisi rekisteröimään työkoneeksi ja ajamaan "punaisella", jos ei olisi tarvetta suolaimelle eikä hiekoittimelle. Tai menisi nekin, kunhan säiliö olisi alle kuution vai kaksi kuutiota. En nyt muista tuota rajaa. Esimerkiksi nosturin tai vaikka jonkin ulosotosta toimivan suurtehopumpun samaan autoon voisi kyllä rakentaa.
- crtvbyun
Kun tosi tarkkaan miettii, niin vain tosi harva kuljetushomma vaatisi oikeasti liikennelupaa, ehkä joku muuttofirma ja hinausfirma, ei juuri muut, kyllä muut uljetukset voisi hoitaa firma "itse" mutta kun se liikenneluvan hommaaminen on vaan semmonen tapa
- hiukan aivoitustasi
Miksi ihmeessä firma lähtisi kuljettamaan itse vaikkapa yhden eurolavan lähetystä toiselle puolen suomea, kun voi antaa sen jonkun kuljetusliikkeen vietäväksi muiden vastaavien lähetysten kanssa samassa kuormassa huomattavasti edullisemmin.
Tai jos firmalla kulkee kerran viikossa moduulikuorma tavaraa, miksi se hankkisi oman yhdistelmän seisomaan 6 päivää viikossa siinä firman pihalla? Kyllä se vain tulee huomattavasti edullisemmaksi tilata se kuljetus joltain ulkopuoliselta. Kun ulkopuolinen kuljettaa sitä tavaraa, vaaditaan siihen liikennelupa. - muistaa
hiukan aivoitustasi kirjoitti:
Miksi ihmeessä firma lähtisi kuljettamaan itse vaikkapa yhden eurolavan lähetystä toiselle puolen suomea, kun voi antaa sen jonkun kuljetusliikkeen vietäväksi muiden vastaavien lähetysten kanssa samassa kuormassa huomattavasti edullisemmin.
Tai jos firmalla kulkee kerran viikossa moduulikuorma tavaraa, miksi se hankkisi oman yhdistelmän seisomaan 6 päivää viikossa siinä firman pihalla? Kyllä se vain tulee huomattavasti edullisemmaksi tilata se kuljetus joltain ulkopuoliselta. Kun ulkopuolinen kuljettaa sitä tavaraa, vaaditaan siihen liikennelupa.kilpailuttaa niin nehän vievät puoli-ilmatteeks
- tfgyhu
hiukan aivoitustasi kirjoitti:
Miksi ihmeessä firma lähtisi kuljettamaan itse vaikkapa yhden eurolavan lähetystä toiselle puolen suomea, kun voi antaa sen jonkun kuljetusliikkeen vietäväksi muiden vastaavien lähetysten kanssa samassa kuormassa huomattavasti edullisemmin.
Tai jos firmalla kulkee kerran viikossa moduulikuorma tavaraa, miksi se hankkisi oman yhdistelmän seisomaan 6 päivää viikossa siinä firman pihalla? Kyllä se vain tulee huomattavasti edullisemmaksi tilata se kuljetus joltain ulkopuoliselta. Kun ulkopuolinen kuljettaa sitä tavaraa, vaaditaan siihen liikennelupa.että pääsee halvemmalla,e ikä tarvitse liikennelupaa, esim kesko, inex, tuko, leipomot, sorafirmat, huonekaluliikkeet yms voisi kuljettaa omia tuotteitaan joka päivä, mutta ei,m se on vaan semmonen tapa hankkia se lupa
- vitun,....
tfgyhu kirjoitti:
että pääsee halvemmalla,e ikä tarvitse liikennelupaa, esim kesko, inex, tuko, leipomot, sorafirmat, huonekaluliikkeet yms voisi kuljettaa omia tuotteitaan joka päivä, mutta ei,m se on vaan semmonen tapa hankkia se lupa
höpinää tuo on, ethän sinäkän tee kaikkea itse, vai miten on, onko sinulla itsetekemä auto perseen alla, leivotko leivät itse, tiputatko viinat itse, jne.
- mieti
tfgyhu kirjoitti:
että pääsee halvemmalla,e ikä tarvitse liikennelupaa, esim kesko, inex, tuko, leipomot, sorafirmat, huonekaluliikkeet yms voisi kuljettaa omia tuotteitaan joka päivä, mutta ei,m se on vaan semmonen tapa hankkia se lupa
Ei yritykset niin tyhmiä ole että hankkivat luvat omille autoilleen.
- frtgyhu
mieti kirjoitti:
Ei yritykset niin tyhmiä ole että hankkivat luvat omille autoilleen.
Esim leipomon pomo Herra W omistaa firman W:n leipomo, ja W:n kuljetus, ja W:n kuljetuksen autot ei aja ikinä muutakuin W:n leipomon ajoa? miksei autot voisi olla leipomon nimissä ja vapaita luvista?
Eli todellisuudessa liikennelupaa tarvittaisiin aivan helvetin harvoin - vilkaisepa ovea
tfgyhu kirjoitti:
että pääsee halvemmalla,e ikä tarvitse liikennelupaa, esim kesko, inex, tuko, leipomot, sorafirmat, huonekaluliikkeet yms voisi kuljettaa omia tuotteitaan joka päivä, mutta ei,m se on vaan semmonen tapa hankkia se lupa
Vilkaisepa niiden KeSpedin väreissä olevien autojen ovia. Melkein kaikissa lukee jotain ihan muuta kuin KeSped. Kesko taitaa kyllä omistaa KeSpedin kokonaan, mutta kun KeSpedillä ei ole kuin pari hassua omaa autoa ja muuten käyttää alihankkijoita. Inexillä ei ole varmaan yhtäkään omaa autoa.
Sora-autoilla ajetaan aika paljon muutakin kuin soraa omalta montulta. Esimerkiksi asiakkaan työmaalta maata maankaatopaikalle, pilaantuneita maa-aineksia kaatopaikalle, asfalttimassaa, kalliomursketta jne. Lisäksi ne montut on aika usein jonkin KTK:n, eikä yrittäjän omia.
Pulla-autoissakin yleensä on ihan joku muu nimi kuskinovessa, vaikka siinä kaapin kyljessä olisikin iso leipomon mainos. Samoin huonekaluliikkeet aika usein käyttävät ihan ulkopuolista firmaa siihen kalusteiden jakeluun. Sillä ulkopuolisella kun saattaa olla sille autolle vaikka muitakin hommia esim. öisin ja viikonloppuisin ja pystyy siksi ajamaan halvemmalla, vaikka ne liikenneluvat joutuukin hommaamaan.
Ei kukaan sitä lupaa tosiaankaan huvin vuoksi hanki. On se sen verran arvokas paperi. - frtgyh
vilkaisepa ovea kirjoitti:
Vilkaisepa niiden KeSpedin väreissä olevien autojen ovia. Melkein kaikissa lukee jotain ihan muuta kuin KeSped. Kesko taitaa kyllä omistaa KeSpedin kokonaan, mutta kun KeSpedillä ei ole kuin pari hassua omaa autoa ja muuten käyttää alihankkijoita. Inexillä ei ole varmaan yhtäkään omaa autoa.
Sora-autoilla ajetaan aika paljon muutakin kuin soraa omalta montulta. Esimerkiksi asiakkaan työmaalta maata maankaatopaikalle, pilaantuneita maa-aineksia kaatopaikalle, asfalttimassaa, kalliomursketta jne. Lisäksi ne montut on aika usein jonkin KTK:n, eikä yrittäjän omia.
Pulla-autoissakin yleensä on ihan joku muu nimi kuskinovessa, vaikka siinä kaapin kyljessä olisikin iso leipomon mainos. Samoin huonekaluliikkeet aika usein käyttävät ihan ulkopuolista firmaa siihen kalusteiden jakeluun. Sillä ulkopuolisella kun saattaa olla sille autolle vaikka muitakin hommia esim. öisin ja viikonloppuisin ja pystyy siksi ajamaan halvemmalla, vaikka ne liikenneluvat joutuukin hommaamaan.
Ei kukaan sitä lupaa tosiaankaan huvin vuoksi hanki. On se sen verran arvokas paperi.no niin lukee, koska ne autot ovat "muun" ja silloin tarvitaan liikennelupa, vaikka autot ovat firman logoissa, säilytyspaikkana firman piha, eikä ole edes juuri muutakuin firman ajoa.
Eli esim salonen, rosten, maskun tavaratalo, kukkatalo, inex, kesko, tuko yms voisi hommata omat autot, mutta ei, niin ei.
Otetaan vaikkapa hemmon kuljetus jossa olen töissä, autot hienosti rostenin logoissa ja maalauksissa, autoja säilytetään itäharjulla leipomon pihassa, avaimia leipomossa, joten miksi autot ei voisi ola leipomon omia.
Eli kyllä niitä lupia tosiaan ainakin 60% on ihan turhaan, ja huvin vuoksi - ihan omassa sarjassa
frtgyh kirjoitti:
no niin lukee, koska ne autot ovat "muun" ja silloin tarvitaan liikennelupa, vaikka autot ovat firman logoissa, säilytyspaikkana firman piha, eikä ole edes juuri muutakuin firman ajoa.
Eli esim salonen, rosten, maskun tavaratalo, kukkatalo, inex, kesko, tuko yms voisi hommata omat autot, mutta ei, niin ei.
Otetaan vaikkapa hemmon kuljetus jossa olen töissä, autot hienosti rostenin logoissa ja maalauksissa, autoja säilytetään itäharjulla leipomon pihassa, avaimia leipomossa, joten miksi autot ei voisi ola leipomon omia.
Eli kyllä niitä lupia tosiaan ainakin 60% on ihan turhaan, ja huvin vuoksiNo miksi se Kuljetus Rosten, tai ihan mikä vain, ei sitten leivo itse niitä leipiä?
Ihan turhaan on leipomoita, tai mitään muutakaan, kun kuljetusliikkeet vois tehdä kaiken itse.
Yritä ymmärtää että yleensä yrityksen kannattaa keskittyä siihen mitä sen liikeideana on tuottaa.
Leipomon ei ehkä kannata sitoa pääomaa kuljetuskalustoon, tai kuljetusliikkeen leipäkoneeseen. Sitä omaa rahaa kun yleensä on rajallinen määrä, ja loppu on velkaa. - hyujik
ihan omassa sarjassa kirjoitti:
No miksi se Kuljetus Rosten, tai ihan mikä vain, ei sitten leivo itse niitä leipiä?
Ihan turhaan on leipomoita, tai mitään muutakaan, kun kuljetusliikkeet vois tehdä kaiken itse.
Yritä ymmärtää että yleensä yrityksen kannattaa keskittyä siihen mitä sen liikeideana on tuottaa.
Leipomon ei ehkä kannata sitoa pääomaa kuljetuskalustoon, tai kuljetusliikkeen leipäkoneeseen. Sitä omaa rahaa kun yleensä on rajallinen määrä, ja loppu on velkaa.Että hemmon kuljetus ei sitten laskuta rostenilta mitään, vaan tekee ihan hyväntekeväisyyttä? :D
Tottakai rostenille tulisi pidemmän päälle edullisemmaksi hommata ihan omat kuormurit ja pakut leipomon pihaan, ja maksaa vain auton kulut ja palkka kuljettajalle...
Mutta miten sitten selität että on esim Penan leipomo ja sitten samassa talossa toimii Penan kuljetus, ja Penan kuljetuksen autot ajavat vain Penan leipomon leipiä, ja kummankin firman omistaa sama tyyppi, joten mitän hyötyä tässä tilanteessa on kuljetusfirmasta? vähän sama kuin maksaisi tiselleen palkkaa kodin siivouksesta - Paskaparoni
hyujik kirjoitti:
Että hemmon kuljetus ei sitten laskuta rostenilta mitään, vaan tekee ihan hyväntekeväisyyttä? :D
Tottakai rostenille tulisi pidemmän päälle edullisemmaksi hommata ihan omat kuormurit ja pakut leipomon pihaan, ja maksaa vain auton kulut ja palkka kuljettajalle...
Mutta miten sitten selität että on esim Penan leipomo ja sitten samassa talossa toimii Penan kuljetus, ja Penan kuljetuksen autot ajavat vain Penan leipomon leipiä, ja kummankin firman omistaa sama tyyppi, joten mitän hyötyä tässä tilanteessa on kuljetusfirmasta? vähän sama kuin maksaisi tiselleen palkkaa kodin siivouksestaNo kyllähän se vaan niin on että keskisuurella tai suurella yrityksellä on loppupeleissä halvempaa tuottaa tietyt jutut esim kuljetus alihankinta työnä esim.4 ihmistä työllistävällä perheleipomolla tuskin on haluja ulkoistaa kuljetustaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733