Omaa tyhmyyttäni!

rahat meni!

Eli "myin" moottoripyöräni lähisukulaiselle pari vuotta sitten. Teimme paperit kaupasta ja kun oli maksun aika, niin hän sanoi saavansa saman viikon perjantaina rahat kasaan. oletin aikaisemmin että kaupanteon yhteydessä. emme lisänneet kauppakirjaan tää kohtaa...(ja se oli se tyhmyyteni) Kun olen kysynyt rahojeni perään, niin vastaukseksi on tullut; nojoo se on vähän venynyt, tai ei mulla ole rahaa.
Vuosi sitten meinasin käydä polttamassa koko roskan, mutta sitten tulin siihen tulokseen että hän siinä nettoaa, kun hankintahinta on ollut varsin alhainen. Olen sisäistänyt sen, että rahoja en saa. mutta jotenkin haluan ollat sujut asian kanssa. suunnitelmissa on ollut kysellä paikalliselta "moottoriseuralta" apua ongelmaani. voisivat pitää koko summan. Vai onko kenties parempia ehdotuksia??

6

1608

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos kertoisit

Saattaa olla nääs tuttu tapaus...

• rahat meni

@@@

• Kyselijä.-
        rahat meni kirjoitti:

@@@

Tämä toinen veijari on Kaakossa.

• excubitora

No, ainakin ensi hätiin kannattaa hakea käräjäoikeudesta velkomistuomio, ns. yksipuolinen tuomio. Eli yksinkertaisesti: kuka hakee, keneltä (velallinen), mitä summaa, millä perusteella ja että asia on riidaton. Käräjäoikeudesta pyydä malli/pohjat tai uo-mieheltä. Kulut on vain noin 75 euroa jos itse jaksat hakemuksen vääntää. Niitä tietysti peritään hakemuksessa velalliselta korkoineen. Koska olet yksityishenkilö on päätöksesi perintäkelpoinen 20-vuotta. Ulosottomies perii / yrittää periä sukulaisesi palkasta tai veronpalautuksesta tai omaisuudesta kun toimitat päätöksen perittäväksi.Vironmiehet kostautuu jossain vaiheessa itsellesi, vaikkakin ajatus saattaa olla houkutteleva. Onneksi ajatuksia ei ole kriminalisoitu ;)

• rahat meni

Mitäs jos tämä sukulaiseni sanoo, että on maksanut kaupanteon yhteydessä.. Millä todistan sen, että ei ole? ja jos menisikin perintään, niin lyhentäisi euron kuussa velkaansa. En minä tässä ainakaan omiani pois saa... jotain on keksittävä, kun puhe ei mene kyseiselle "motoristille" perille!

• oukeutta kenelläkään 2222

No se tuskin auttaa mitään, ehkä ois parempi vaan niellä tappio ja ottaa opiksi asissa , niin ei tule seuraavaa kertaa....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      207
      2069
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1227
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      183
      1122
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      976
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      871
    6. 71
      803
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      792
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      695
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      30
      678
    Aihe