Sähköt Rotax 253 - Lynx 250 gl,Syncro

Aslakki2

Valoja ei syty kelkkaan. Koneelta tuleva 4 piuhan nippu liittimelle, josta jakaantuu valoille ym. ja sammutuskytkimelle ei tule kuin 2 volttia virtaa, paitsi sammutusnapille 12-20 V. Mistähän tässä voisi olla kysymys? Kestäisköhän napata rosvoliittimellä käynnistysnappulalta virrat valoille? Lieköhän se vielä kävis. Oisko näihin sähkökuvia jollakin tai jossakin osoitteessa?

13

10809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lynxsisti

Saattas vika olla valopuolassa. Yleensä valopuola ja latauspuola erikseen. Ainakin sähköstartilla olevissa.

• Aslakki2

Ei ole tässä sähköstarttia - mahtaakohan olla valopuolaakaan. Täytyy tutkia. Kytkentäkaaviosta olis kyllä apua.

• ElAs

Mikä on VALOPUOLA? Ei meijän Lyxseissä eikä sähkökaavioissa oo semmosta.

• Aslakki2
        ElAs kirjoitti:

Mikä on VALOPUOLA? Ei meijän Lyxseissä eikä sähkökaavioissa oo semmosta.

Tosiaankin, onko tässä valopuolaa? Missä se sijaitsee jos sellainen on?

Sellaistakin olen kuullut että valopuola on ja se sijaitsee vauhtipyörän alla ????

Yhtään en noita rakenteita muista, kun siitä on niin kauan kun se on ollut mulla auki.

Ei viittis purkaa, ennen kun on saanut osia.

Löytyykö jostain magneeton purkukuva?

• körmy
      • Aslakki2

Näin sitä pitää. Kiitos avusta tuota juuri olin etsimässäkin. Jotkuthan täällä verkossa myyvät näitä eri linkeistä printtattuja manuaaleja.

Körmy toimi reilusti.

• jukka

En löytänet forest foxin -97 sähkökaaviota. Mullakin on valot hukassa, virta tulee mutta se ei saa maata. lampun kantaan tulee jokaiseen liittimeen 12v. Missä maadotus tapahtuu, kulkeeko virta niin sanotusti väärinpäin eli katkotaan maata?

• Aslakki2

Ei löydy vikaa kytkentäkaavion perusteella. Jos joku osaa neuvoa tämän vian selvittämisessä, voin maksaakin hieman konsultoinnista. Vaikka puhelimessa, kun olen kelkan vieressä. Kelkka on sellaisessa paikassa, ettei oikein saa kylälle kuljetettua - eikä arkisin ole aikaakaan. Pelkkä vian selvittäminenkin on palkkion arvoinen.

Osaan kyllä mitata ja kytkeä. Ongelma on tuo, minkä aloituksessa kerroin, liittimelle tulee tuolla tavalla virtaa, kuin mainitsin. Mitähän sinne pitäisi tulla?

• ElAs

Tuleeko tasasuuntaajalta jännitettä yli 12V.
        Tasasuuntaajalta lähtevästä punaisestajohdosta joka menee virtalukon liittimelle pitäis tulla tasavirtaa yli 12Volttia. Tämä johto jatkaa virtalukolta liittimenkautta muistaakseni jarruvalokytkimelle. Kun mittaat pistä virtapäälle ja kelkka käyntiin.

• luuvalo

onko tasuri vaihdettu,lamppu voi olla oikosessa muutamassa tapauksessa takalamppu/johdot oikosessa , hiertymiä

• Aslakki2
        ElAs kirjoitti:

Tuleeko tasasuuntaajalta jännitettä yli 12V.
        Tasasuuntaajalta lähtevästä punaisestajohdosta joka menee virtalukon liittimelle pitäis tulla tasavirtaa yli 12Volttia. Tämä johto jatkaa virtalukolta liittimenkautta muistaakseni jarruvalokytkimelle. Kun mittaat pistä virtapäälle ja kelkka käyntiin.

Juu - ei.

Ei ole näissä virta-avainta, jarruvaloa tai akkua.

Enemmänhän tämä on mallia miekka ja kypärä.

• Aslakki2
        luuvalo kirjoitti:

onko tasuri vaihdettu,lamppu voi olla oikosessa muutamassa tapauksessa takalamppu/johdot oikosessa , hiertymiä

En ole vielä sitä vaihtanut - tilasin kyllä sellaisen ja vaihdan.

Jos tasuri on rikki, miten se esiintyy? Loppuuko virrankulku siihen?

• luuvalo
        Aslakki2 kirjoitti:

En ole vielä sitä vaihtanut - tilasin kyllä sellaisen ja vaihdan.

Jos tasuri on rikki, miten se esiintyy? Loppuuko virrankulku siihen?

Moottorista tulee vaihtojännitettä ja tasasuuntaaja muuttaa sen tasajännitteeksi ja ottaa virtapiikit pois. Voit kokeilla tasasuuntaajan toiminnon ottamalla liittimen irti tasasuuntaajalta ja kelkka käyntiin TYHJÄKÄYNNILLÄ jos valot syttyy tasasuuntaaja on rikki.
        vaihtoehto 2.
        Ota moottorista tuleva liitin irti ja mittaa moottorista tulevien valojohtojen vastusarvot (keltainen ja keltainen jossa raita.) ohmeja pitäisi löytyä 100-250 ohmia jos löytyy mittaa samasta liittimestä virta-arvo vaihtovirtaa TYHJÄKÄYNNILLÄ. Jos jompaa kumpaa ei tule vika on magneeton sisällä valopuolassa. ps sammutus ei välttämättä toimi kun otat liittimen irti, sammuta imulla. joko olet kattonut kaikki johdot onko hiertymiä (vaihdelaatikon vieressä tiukka mutka (vikapaikka)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      2453
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      110
      1067
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53