Schroderus suvun vaiheet Saksasta-Suomeen.
Schroderus suvun vaiheet?
18
10937
Vastaukset
- Rode.
Schroderus-suvun vaiheet, Saksa-Ruotsi-Suomi, vai
Saksa-Suomi? Ja mitä kautta Pohjois-Suomi, ja miksi Oulun-seutu? Kiinnostaa niin hillittömästi,
että mistä sitä on lähdetty!- Samaa sukua
Sukutarinan mukaan Schroderuksen suvun kantaisä on 1600-luvulla Mecklenburgista Saksasta kotoisin oleva Ivar Schröder, joka tuotiin valtionvankina Ruotsista Kajaanin linnaan. Vapauduttuaan tämä varakas mies osti Sotkamosta kolme taloa. Sopalan talo on aikoinaan ollut Kainuussa erittäin merkittävä. Tämä koskee siis Kainuun Schroderuksia. Schroderuksia löytyy Suomesta muitakin sukuja. Kainuun Schroderuksia on tutkittu paljonkin, ja itse sain aikoinaan hyviä tietoja kirjasta: Bergholm Axel: Sukukirja. Suomen aatelittomia sukuja 2. 1901.
- schr...
Samaa sukua kirjoitti:
Sukutarinan mukaan Schroderuksen suvun kantaisä on 1600-luvulla Mecklenburgista Saksasta kotoisin oleva Ivar Schröder, joka tuotiin valtionvankina Ruotsista Kajaanin linnaan. Vapauduttuaan tämä varakas mies osti Sotkamosta kolme taloa. Sopalan talo on aikoinaan ollut Kainuussa erittäin merkittävä. Tämä koskee siis Kainuun Schroderuksia. Schroderuksia löytyy Suomesta muitakin sukuja. Kainuun Schroderuksia on tutkittu paljonkin, ja itse sain aikoinaan hyviä tietoja kirjasta: Bergholm Axel: Sukukirja. Suomen aatelittomia sukuja 2. 1901.
Itse olen kuullut että joku pappi tullut suomeen aikanaan josta tämä suku lähtöisin. Kuulemma sukua saatu tutkittua itävaltaan saakka.
- Schroderus vm.1943
schr... kirjoitti:
Itse olen kuullut että joku pappi tullut suomeen aikanaan josta tämä suku lähtöisin. Kuulemma sukua saatu tutkittua itävaltaan saakka.
Myös minä tapasin kerran Kemijärven Luusuasta kotoisin olevan naisen, joka kertoi sukulaisensa tehneen sukututkimuksen suvustamme. Samanlaisia tietoja oli myös sieltä saanut selville. Siis että Schroderuksen suku on lähtöisin Saksasta, suvussamme paljon pappeja ja nimismiehiä . Tervolassa on jopa pappila, jota kutsuttu Schroderuksen pappilaksi . Suvussa esiintyy taiteellisuutta eri aloilta, isäni oli musiikillisesti lahjakas myös, itse maalaan ja kirjoitan. Ylpeitä saamme olla taustastamme !
- sukututkija
Svahnin esipolvista löytyy muutama Schroderus.
http://www.genealogia.fi/linktoold/genos/48/48_65.htm- Inkerin sukua
Lempaalassa (rajan Inkerin puolella) oli paljon Svaan-nimisiä sekä Schroderus pappina 1800-luvulla, näin muistaisin kirkonkirjoissa olevan.
http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#t=browsable;w=3005;p=2;c=1469151
- Entinenpotilas
Laulaja ja poliisi Petrus Schroderus, edesmennyt turkulainen professori Lauri Rauramo tulevat minulle mieleen.
- Anonyymi
Mistähän luin, että johonkin Schroderus-sukuun liittyi sukunimen muutos, oliko 1800-l. Ei nyt tule mieleen, mistä luin.
- Anonyymi
Vuonna 1936 kainuussa muutti Schroderuksia sukunimekseen Oulujärvi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 1936 kainuussa muutti Schroderuksia sukunimekseen Oulujärvi.
Suomennettuna olen kuullut muunnettava Sarakorkea.
- Anonyymi
Itsenäistymisen aikoina muutettiin moni hyvä nimi suomalaiseksi. Schroderus oli ehkä myös hankala ääntää monelle suomalaiselle, vääntyi ehkä milloin miksikin.
- Anonyymi
Minulle on kerrottu että alun perin nimi ollut Schröder, tavallinen nimi Saksassa, mutta muutettu ajan hengen mukaan latinaan kalskahtavaan Schroderukseen.
- Anonyymi
Tämä oli yllätys, että nämä Rauramotkin olivat alunperin Schroderuksia. Nimi oli suomennettu siis.
- Anonyymi
Kovin suomennetulta kuulostaakin Rauramo.
- Anonyymi
Ei voi pitää paikkaansa, koska meillä ei ole puhuttu tuolla tavalla sukujuurista.
- Anonyymi
Trump liikuttui Putinin lahjasta
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575519- 934417
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752634Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721151Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3311048- 61863
- 28843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja103805Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52789