Sukupuolileikkaus

tyttö joka haluaa pojaks

Mitä tytölle/naiselle tehdään sukupuolileikkauksessa?

Oln aina halunnut olla poika ja olen miettinyt, että menisin aikuisena kyseiseen leikkaukseen, joten haluaisin tietää mitä siellä tedään.

51

7998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei riitä

Suomessa lähes mahdoton järjestää sukupuolenvaihdosleikkaus vain tahdon perusteella. Onneksi.

Ensin on miljoona arviointia, seurantaa jne jne. Sinnikkyydellä ja oikeilla perusteilla pääsee sitten varsinaiseen hoitoon ja sen jälkeen taas miljoona arviointia ja seurantaa jos pyytää sukupuolenvaihtoleikkausta. Näin olen ymmärtänyt, lääkäri tai joku muu voisi osata vastata paremmin. Ehkä on olemassa jokin järjestökin asiaan liittyen.

En ole varma tarvitaanko jopa oikeuden lupa, toivottavasti ainakin alaikäisen osalta tarvitaan.

Jos nyt et oikeasti pidemmän ajan koe olevasi ihan oikeasti poika ja kärsi tilanteesta niin unohda sukupuolen vaihtaminen millään menetelmällä.

Riittää kun hyväksyt itsesi ja olet oma itsesi.

Muista että suuri osa sukupuoltaan onnistuneestikin vaihtaneista katuu aika pian päätöstään.

Parhaiten pärjäät tuntemalla ja hyväksymällä itsesi ja olemalla oma itsesi.

• nyt meni väärin

"Muista että suuri osa sukupuoltaan onnistuneestikin vaihtaneista katuu aika pian päätöstään."

Mistä olet mahtanut tuollaista tietoa saada? Itse olen transsukupuolinen ja perehtynyt asiaan juurta jaksain. Sukupuoltaan korjanneista katuu ainoastaan 1-1,5% ja tämä on faktatieto.

• Jonttu1991
        nyt meni väärin kirjoitti:

"Muista että suuri osa sukupuoltaan onnistuneestikin vaihtaneista katuu aika pian päätöstään."

Mistä olet mahtanut tuollaista tietoa saada? Itse olen transsukupuolinen ja perehtynyt asiaan juurta jaksain. Sukupuoltaan korjanneista katuu ainoastaan 1-1,5% ja tämä on faktatieto.

Itsekkin olen kuullut, että valtaosa enemmistöstä katuu pian päätöstään.

• semmoista kuullut?
        Jonttu1991 kirjoitti:

Asioihin kannattaa yleensä perehtyä ennen kuin laukoo totuuksia.

Tässä on vähän tieteellistä faktaa lähteineen. Voit tutustua teoksiin, jos epäilet, että lainaukset eivät pidä paikkaansa:

" Tutkimuksissa on yhdenmukaisesti todettu, että sukupuolen korjauttamiseen tähtäävät toimenpiteet ovat tuloksekkaita."
        (Lancet 1991;338:603-4)

"Päätöstään katuu vain 1-1,5%"
        (Michel A., Mormont C, Legros JJ, A psycho-endocrinological overview of transseksualism. Eur J Endocrinol 2001; 145:365-76)

Mutta voit tietenkin olla ihan mitä mieltä haluat. Se kun ei satuta ketään.

• mitä kavereilta
        Jonttu1991 kirjoitti:

kuulee, ei kannata ottaa totena.

• Jonttu hyvä
        Jonttu1991 kirjoitti:

Suosittaisin googlettamaan sanan transsukupuolisuus ja sen jälkeen lueskelemaan aiheesta vaikka tunnin ajan. Sitten voisit jo sanoa tietäväsi aiheesta HIEMAN. Nyt et selvästikään tiedä mitään.

• ------ss
        Jonttu hyvä kirjoitti:

Suosittaisin googlettamaan sanan transsukupuolisuus ja sen jälkeen lueskelemaan aiheesta vaikka tunnin ajan. Sitten voisit jo sanoa tietäväsi aiheesta HIEMAN. Nyt et selvästikään tiedä mitään.

Tietäminenhän ei ole sama asia kuin luuleminen.

• ............
        Jonttu1991 kirjoitti:

Hassusti sanottu.

• tuota asiaa

transihmisten palstalla.
      Mutta vastaan nyt sinulle täällä.
      Jotta pääsisit sukupuolenkorjaukseen johtavaan prosessiin, sinun täytyy ensin täyttää 18 vuotta. Sen jälkeen haet esim. tavalliselta terveyskeskuslääkäriltä lähetteen transtutkimuksiin (Helsinkiin tai Tampereelle). Sitten odottelet kutsua tutkimuksiin (odotteluun kuluu kuukausia). Itse tutkimuksissa tapaat sosiaalityöntekijöitä, erikoissairaanhoitajia, psykologin (sinulle tehdään psykologiset testit) jne. Tutkimuksiin kuluu vähimmäistapauksessa puoli vuotta. Jos hoitoryhmä katsoo tutkimusten perusteella, että olet transsukupuolinen, saat F64.0- diagnoosin. Tämän jälkeen rupeat odottelemaan aikaa hormonipolille (tähänkin kuluu kuukausia). HOrmonipolilla sinulle tehdään gynekologinen tutkimus ja muita tutkimuksia, joissa selvitetään voitko aloittaa hormonihoidon. Jos katsotaan että voit aloittaa, saat testosteronireseptin ja voit aloittaa testosteronin käytön. Testosteroni muuttaa kehosi vähitellen poikamaisemmaksi/miesmäisemmäksi, mutta täydelliseen kehon muutokseen kuluu vuosia.
      Rintojen poistoleikkaukseen ja sukuelinkirurgiaan pääset taas pitkän jonottamisen jälkeen. Leikkausjonoissa saavat transsukupuoliset odotella pitkään.
      Leikkauksilla on siis mahdollista poistaa naiselliset rinnat ja muotoilla naisen sukuelimistä penis. Nämä leikkaukset ovat vaativia operaatioita eivätkä kaikki transmiehet esimerkiksi koskaan lähde sukuelinkirurgisiin toimenpiteisiin.

Sukupuolenkorjausprosessi on siis aikaa vaativa pitkä matka. Ja mihinkään leikkauksiin tai hoitoihin et pääse muuten kuin hakeutumalla transtutkimuksiin ja saamalla sen F64.0-diagnoosin. Muuta mahdollisuutta ei ole.

• hhhjdhdh

Kannattasko vaan tyytyä käyttämään poikamaisia vaatteita, harrastamaan poikamaisia juttuja ja hengaamaan poikien kanssa... Kyllä minäkin usein "haluaisin olla poika," mutta pelkkä halu ei varmaan ole pätevä syy tuollaiseen prosessiin... Jotkut menevät siihen, koska tuntevat olevansa väärässä kropassa. Ongelma on siis paaaaljon mutkikkaampi kuin "olis vaan niin siistii olla poika..."

• tyttö joka haluaa pojaks

...pukeutunut aina kuin poika, leikkinyt poikien kanssa yms.

• .......................
        tyttö joka haluaa pojaks kirjoitti:

...pukeutunut aina kuin poika, leikkinyt poikien kanssa yms.

Pukeudu sitten tulevaisuudessakin kuin poika, ja leiki niiden kanssa yms.

• tosi varmasti

Halpaa huvia.

• tyhmää

Jos joku haluaa olla mies ja siitä tehdään mies ja katuu jälkeenpäin niin eihän siinä niiden lääkäreiden elämä mene pilalle. Tyhmää kun kaikki pitää olla noin monimutkaista. Kukin saa tehdä elämällään mitä haluaa.

• 11

Saat helpommin turpaan, joudut ottamaan enemmän vastuuta ja sinulta odotetaan paljon enemmän.
      Naisena pääset helpommalla.

• vuosikymmenien pääst

Olen jo teidän mummonne ikäinen, ja siksi tohdin kertoa. Ihan pienestä ajattelin olevani poika, toimin ja pukeuduin sen mukaan, kaverit oli poikia. Hirvittävä kolaus oli kun murrosikä alkoi vääjäämättömästi kielimään muusta.Kauhukseni sain niin suuret rinnat, ettei niitä voinut olla huomaamatta, ja joista kaverit, siis ne pojat, kenen kanssa olin aina ollut porukoissa, alkoivat niitä kehumaan!!

Koska tuohon maailman aikaan sukupuolenkorjausasiat olivat ihan ufojuttuja, ei-tavallisen-ihmisen-ulottumattomissa, siis täysin mahdottomia, piti minun yrittää alkaa elää tyttönä ja myöhemmin naisena. Se sujui jollain tapaa, olin jopa parisuhteessa miehen kanssa, sain lapsia, mutta..
        olen kokenut jonkunlaista vierautta itseni kanssa aina. En ole osannut omaksua täysin naisen roolia, vaikka äitiyteni olenkin hoitanut moitteetta. Äitinä lapsilleni olen varmasti eniten nainen, mutta miesten kanssa olen tuntenut tiettyä onttoutta aina.

Seksuaaliselta suuntaukseltani olen bi, naissuhteitakin minulla on ollut. Enää en haaveile miehenelämästä, menen näissä vehkeissä hautaan. Silti joskus tulee mieleen, että millaista olisi ollut, jos sukupuolen korjaus olisi joskus 1970-luvulla ollut mahdollista. Joskus mietin, millaista olisi ollut elää korjattuna, eikä väärän ulkoisen identiteetin sisällä.

• tyttö pojaksi

tiedätteko paljon leikkaus maksaa?

• tytöks

oon poika ja haluisin olla tyttö mites se mahtaa onnaa

• sama ongelma

Mäki haluisin olla tyttö...

• sama ongelma n:o 2
        sama ongelma kirjoitti:

Mäki haluisin olla tyttö...

sama täällä..

• oiskivaollapoika
        sama ongelma n:o 2 kirjoitti:

sama täällä..

Mä haluisin olla poika.

• Ei kannata tehdä sukupuolen vaihtoa mitä järkee?
      Voin kertoo että itse myös haluaisin olla poika mutta en rupee vaihtaa mun sukupuolta ikinä sehän varmasti maksaa tuhansia euroja. Haluun näyttää pojalta nii yritänkin hiukset, vaatteet enkä meikkaa juuri ollenkaan

• YO

googleta transtukipiste ja lue sieltä

• Tytöt rulettaa <3

Mitä järkee tehä sukupuolileikkaus!? Oon tyttö ONNEKS :)

• Oman tiensä kulkija

http://www.transtukipiste.fi/
      http://www.seta.fi/

Tuolta saatttaa löytyy jottai apuu, mutta en oo varma koska en oo ite noita sivuja viel lueskellut :D

Mutta joo, siis kuinkas nuori sä sitten olet? Itse joskus halusin kanssa olla poika, mutta tätä nykyä olen ylpeä siitä et oon kauniimma sukupuolen erustaja :D Jos soot nuori, ni sinuna oottaisin sinne täysikäseks asti ja sitte palaisisin asiaan uurestaan.
      Tokihan on siihe o hyvä perehtyy vähä jo näi aikasemmin^^

• ylpeä itsestään

voittehan te olla poikia vaikkei vehkeitä olekkaan. toivottavasti opitte hyväksymään itsenne. tsemppiä! :)

• Apua!!

En osaa/voi olla ylpeenä itestäni koska oon turha ihminen :((

• Jou paska :D
        Apua!! kirjoitti:

NO MÄ AINAKI TYKKÄÄN OLLA TYTTÖ :)))

• Tapan itteni.. ;(
        Jou paska :D kirjoitti:

NO MÄ AINAKI TYKKÄÄN OLLA TYTTÖ :)))

Lol tytöt ei voi tehä mitään hauskaa tai kivaa toisin ku pojat ! :(

• Henkisesti poika

No konkreettisesti ei voi, ja fyysisestihän se on erittäin tärkeää. Itsekkin tahtoisin olla poika, ja olen sitä jo suunnitellutkin kun täysikäiseksi kasvan. Ja jos ei suomessa onnistu niin voihan sen yrittää tehdä jossain muussa maassa (jossa kuitenkin leikkaukset turvallisia ja laadukkaita)

• gfgfhfhjn
        Apua!! kirjoitti:

niinpä vittuperkele sama.

• kivakiva4

Eilen (maanantaina) tuli Nat Geolta juuri tuota asiaa käsittelevä Taboo -jakso. Katsoiko asian aloittaja sen ?? Hienosti oli tuo olympiaurheilija saanut muutettua itsensä tytöstä pojaksi. :D Oikein komea mies oli

• NotBoy, Ladyboy
      • Tyttöjokahaluupojaks

Kiitti

• Sukupuolia vaihtamaa

Sukupuolen vaihtaminen ei onneksi ole mahdollista eikä ole mitään sukupuolenvaihdosleikkausta. :) Se oliskin, jos me voitais vaihtaa sukupuolta pelkällä tahdonvoimalla aina tilanteen mukaan.

• 1234ebin

Väitätkö muka oikeesti et sukupuolenkorjausleikkausta ei oo olemassa? Ei jumavittu nauran :DDD mietipä vähä ennenku tuut pätee

• Sukupuolia vaihtamaa
        1234ebin kirjoitti:

Väitätkö muka oikeesti et sukupuolenkorjausleikkausta ei oo olemassa? Ei jumavittu nauran :DDD mietipä vähä ennenku tuut pätee

Jos et ymmärtänyt, niin sukupuolenVAIHDOSleikkausta ei ole, vaan se on sukupuolenKORJAUS. Eikä kyseessä ole vain yksi leikkaus. SukupuolenKORJAUSprosessiin kuuluu useampia leikkauksia, hormonit ja juridiset muutokset. Ei siis voida puhua mistään yhdestä leikkauksesta.

Jos oikein pilkkua viilataan, sukupuoli vaihdetaan vain maistraatissa juridisiin papereihin.

• hanki aivot
        Sukupuolia vaihtamaa kirjoitti:

Jos et ymmärtänyt, niin sukupuolenVAIHDOSleikkausta ei ole, vaan se on sukupuolenKORJAUS. Eikä kyseessä ole vain yksi leikkaus. SukupuolenKORJAUSprosessiin kuuluu useampia leikkauksia, hormonit ja juridiset muutokset. Ei siis voida puhua mistään yhdestä leikkauksesta.

Jos oikein pilkkua viilataan, sukupuoli vaihdetaan vain maistraatissa juridisiin papereihin.

antteeksi nyt vaan olen itse käynyt kyseisessä leikkauksessa ja siihe oli vain yksi leikkaus ja muut hoidettii pillereillä !

• noin vaan

Kyllä se vaan on mahdollista.Sukupuolenvaihdosleikkauksia on jo tehty pitkään ja ihan onnistuneesti.
        Ei sitä tahdonvoimalla tehdä.

Parhaat tulokset saavutetaan,mitä nuorenpana korjausleikkaukseen hakee.
        Ekaks aloitetaan hormoni hoidolla ja lopuksi päämääränä on korjata ihmisen väärä sukupuolisuus.

sukupuoli elimet korjataan ja sen jälkeen voi seksiä harrastaa vastakseisen sukupuolen kanssa.

• Mitä :DD

Kuinka muka tytölle voi leikkaamalla saada peenis? :DDDD ei kuinkaa, nii in.

• Huoh...

Miks hitossa luet näitä täällä kun et näköjään tiedä koko asiasta mitään? Ihmiset kysyy täällä tosissaan miten naisesta mieheksi, ja sä vielä mietit et miten koko homma ois 'ees mahollista'. Jos oot yhtään seurannu tätä keskusteluu täällä kyllä luulis tajuuvan että kyseinen leikkaus on mahdollinen. Ihmettelempähän vaan.

• yjuyt
        Huoh... kirjoitti:

Miks hitossa luet näitä täällä kun et näköjään tiedä koko asiasta mitään? Ihmiset kysyy täällä tosissaan miten naisesta mieheksi, ja sä vielä mietit et miten koko homma ois 'ees mahollista'. Jos oot yhtään seurannu tätä keskusteluu täällä kyllä luulis tajuuvan että kyseinen leikkaus on mahdollinen. Ihmettelempähän vaan.

Ei liene transsukupuolisilta pois, jos muutkin vaivautuvat paneutumaan asiaan sen verran että kysyvät miten homma ois mahdollinen.

Tämä on keskustelupalsta, myös muut kuin aloittaja saavat kysyä.

• Anonyymi

Lue terveyskirjastosta

• 14vuotias

Vaikka menisitkin leikkaukseen yms. Se ei välttämättä oöe sama asia kuin olisit oikeasti poika. Kaikesta voi tulla paljon vaikeampaa... mä en tiiä noist leikkauksist sitten yhtään mitään

• luulo ei ole tietoa

Et todellakaan tiedä mitään.
        Tv:ssä tuli tässä joskus dokumentti tytöstä joka korjattiin pojaksi,muistaakseni brittiläinen sellainen.
        Pojalla siis nykyään poika,on tyttöystävä ja kaikki menee hyvin,tyttö ihmetteli,että miks poika käy Yhdysvalloissa sairaalahoidossa,poika kertoi vaan,että oli syntynyt tyttönä,mutta ei ole tyttö.
        Tyttö ohitti asian lähes olankohautuksella,poika mikä poika.

Dokumentissa poika oli ihan innoissaan,kun ekat rintakarvat alkoivat kasvaa.

Ja hän oli tosi onnellinen korjausleikkauksesta.

• girl or boy?
        luulo ei ole tietoa kirjoitti:

Et todellakaan tiedä mitään.
        Tv:ssä tuli tässä joskus dokumentti tytöstä joka korjattiin pojaksi,muistaakseni brittiläinen sellainen.
        Pojalla siis nykyään poika,on tyttöystävä ja kaikki menee hyvin,tyttö ihmetteli,että miks poika käy Yhdysvalloissa sairaalahoidossa,poika kertoi vaan,että oli syntynyt tyttönä,mutta ei ole tyttö.
        Tyttö ohitti asian lähes olankohautuksella,poika mikä poika.

Dokumentissa poika oli ihan innoissaan,kun ekat rintakarvat alkoivat kasvaa.

Ja hän oli tosi onnellinen korjausleikkauksesta.

Hyvä juttu sille pojalle:)
        Mutta joo, itsestäni yritän nyt jotain selittää. Olen eksyksissä, en tiedä olenko tyttö vai poika, vaikka tytöksi syntynyt olen. Ehkä tämä on vain murrosiän höpinää. En vain kestä sitä ajatusta,että vielä joskus minulla on poika- tai tyttöystävä. En tiedä, pärjäisinkö poikana, olen melko herkkä ja otan asiat yleensä liian tosissaan. Ainakin jos ne tulevat jonkun vähänkään vieraamman ihmisen suusta. Yritän selvitä tässä elämässä, mutta en todellakaan tiedä, mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan.

• MäkiHaluunPojaks

En tiiä nyt itelläki on sama tilanne

• WanttobeBoy

Mieki halluun tehä sen leikkauksen

• mitenmiten

Ja mitenkäs naiselle penis kasvatetaan?

• Anonyymi

Terveyskirjastosta hae

• Anonyymi

Kannattaa Mennä terveyskirjastoon ettimään "Transsukupuoli", Meil oli joskus koulus terveystietoo ja sanottii et jotkut lääkäritki käyttää tota tiedonhakuu, Ihan luotettava Sivusto ja kertoo haettavan Tarkoin lausein nii kannattaa käyä checkkaa :)

Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe