Motörheadin kitaristit syväluotauksessa

Motörheadin kitaristit

Larry Wallis - En osaa sanoa.
Fast Eddie Clarke - Hyvä.
Brian Robertson - Erittäin hyvä.
Wurzel - Melkein hyvä.
Phil Campbell - Huono.

BRING SOMEBODY BACK!

37

4198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1916.

      Olipas taas asiantuntevaa analyysiä. :D

      • timo11241513213

        Olisi kiva kuulla perustelutkin.


    • jatikka

      Motörheadin nykyinen kokoonpano on evoluution tulos jota on vaikea enää parantaa tuomalla vanhoja partoja takaisin. Eipä kyllä maitoparroissakaan haastajia löydy juuri kyseisille tonteille.

      • Hoppula

        Philip Anthony (And his hat..)on mies paikallaan!
        Olisi mielenkiintoista kuulla mikä hänestä tekee huonon kitaristin????????????


      • kaljataiteilija
        Hoppula kirjoitti:

        Philip Anthony (And his hat..)on mies paikallaan!
        Olisi mielenkiintoista kuulla mikä hänestä tekee huonon kitaristin????????????

        Fääst Edi oli bändissä n. 6 vuotta...
        Fil Kämppöl ollut kohta 25 vuotta....

        Ja Motörhead tuppaa tuolla kokoonpanolla tekevän aika hyviä levytyksiä....


      • timo11241513213
        kaljataiteilija kirjoitti:

        Fääst Edi oli bändissä n. 6 vuotta...
        Fil Kämppöl ollut kohta 25 vuotta....

        Ja Motörhead tuppaa tuolla kokoonpanolla tekevän aika hyviä levytyksiä....

        Joo määkään en kaipaile vanhojen kitaristien perään, paitti wyyseli ja wissö soitti hyvin kyllä (ainakin levyllä, oon liian nuori...) yhteen. Mutta minkäs teet. Hyvin me pelkän kamppelinkin kanssa pärjätään! Siinä vasta mies paikallaan.


      • Motörheadin kitaristit
        Hoppula kirjoitti:

        Philip Anthony (And his hat..)on mies paikallaan!
        Olisi mielenkiintoista kuulla mikä hänestä tekee huonon kitaristin????????????

        pitäisi vielä perustellakin? No mikä ettei.

        Olen kyllä joskus kuunnellut "On Parole" levyä mutta siitä on jo sen verran aikaa, etten lähde kommentoimaan Larry Wallisin kitarointia.

        Fast Eddiellä oli vahva oma musiikillinen persoona, toisin sanoen hänellä oli aivan oma tyylinsä soittaa. Eddie ei ollut heavy metal kitaristi, hänen musiikillinen taustansa oli rhythm & blues. Huomattavaa Eddiessä on juuri tämä omintakeisuus ja omilla säännöillä soittaminen. Siinä mielessä samanlainen kitaristi kuin Jimi Hendrix ja olihan Eddie soittanut samassa bändissä kuin Hendrix, joskaan ei samaan aikaan. Kyseessä siis Curtis Knightin r & b bändi. Eddien oman bändin Fastwayn kaksi ensimmäistä levyä eivät ole hullumpia nekään.

        Brian Robertson tunnetaan edelleen Thin Lizzyn kitaristina ja häntä pidetään yleisesti virtuoosina, melodisen hard rock kitaran taiturina. Brian on oikea muusikko, monipuolinen ja aidosti musikaalinen kitaristi jonka soolot Motörheadin levyllä "Another Perfect Day" ovat mielestäni loistavia. Brianin Thin Lizzyn jälkeen kokoama bändi Wild Horses on myös tutustumisen arvoinen, vaikka bändi popin suuntaan kallistuikin.

        Wurzel arvosti vanhaa rock n rollia ja bluesia, hän mainitsi sankarikseen Muddy Watersin. Eipä Wurzel mikään sen kummempi kitarasankari ollut mutta hänen soitossaan oli kuitenkin juurevaa otetta ja Motörheadiin sopivaa rosoista räimintää.

        Phil Campbell on puhtaasti heavy metal kitaristi jonka musiikillinen tausta löytyy englantilaisen heavy metalin uudesta aallosta eli 80-luvun alun brittibändeistä kuten Tygers of Pan Tang ja Persian Risk, jonka jäsen Phil oli. Metallista vingutusta vailla minkäänlaista omaa persoonaa. Phil osaa soittaa kitaraa. Aivan samalla tavalla kuin miljoona muutakin kitaristia. Ongelmana siis täydellinen oman musiikillisen persoonan puute. Ellei sellaisena sitten voi pitää Philin nykyistä tapaa turmella vanhoja klassikkoja konserteissa soittamalla puolet ajasta jotain aivan muuta kuin mitä kyseisen kappaleen studioversio pitää sisällään.

        Lemmy ei tee musiikkia. Eddie Clarke, Brian Robertson, Wurzel, Phil Campbell ja Mikkey Dee ovat aina antaneet Lemmylle valmiit kappaleet joita on sitten muokattu sopiviksi Lemmyn bassolle sekä hänen kirjoittamilleen sanoituksille. Eddien riffit tuottivat sellaisia kappaleita kuin "Bomber" ja "Ace of Spades", kappaleita joita edelleen soitetaan jokaisessa Motörhead konsertissa. Nykyiset Campbellin ja Deen tekemät kappaleet ovat minusta melko persoonattomia verrattuna tuon "klassisen kokoonpanon" tuotantoon.

        Muuten, youtubesta löytyy mielenkiintoisia Motörhead videoita haulla Motörhead Husula. Motörhead Husulassa armon vuonna 1984 - varsinaisia arkistojen aarteita.


      • anaalilyysistä
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        pitäisi vielä perustellakin? No mikä ettei.

        Olen kyllä joskus kuunnellut "On Parole" levyä mutta siitä on jo sen verran aikaa, etten lähde kommentoimaan Larry Wallisin kitarointia.

        Fast Eddiellä oli vahva oma musiikillinen persoona, toisin sanoen hänellä oli aivan oma tyylinsä soittaa. Eddie ei ollut heavy metal kitaristi, hänen musiikillinen taustansa oli rhythm & blues. Huomattavaa Eddiessä on juuri tämä omintakeisuus ja omilla säännöillä soittaminen. Siinä mielessä samanlainen kitaristi kuin Jimi Hendrix ja olihan Eddie soittanut samassa bändissä kuin Hendrix, joskaan ei samaan aikaan. Kyseessä siis Curtis Knightin r & b bändi. Eddien oman bändin Fastwayn kaksi ensimmäistä levyä eivät ole hullumpia nekään.

        Brian Robertson tunnetaan edelleen Thin Lizzyn kitaristina ja häntä pidetään yleisesti virtuoosina, melodisen hard rock kitaran taiturina. Brian on oikea muusikko, monipuolinen ja aidosti musikaalinen kitaristi jonka soolot Motörheadin levyllä "Another Perfect Day" ovat mielestäni loistavia. Brianin Thin Lizzyn jälkeen kokoama bändi Wild Horses on myös tutustumisen arvoinen, vaikka bändi popin suuntaan kallistuikin.

        Wurzel arvosti vanhaa rock n rollia ja bluesia, hän mainitsi sankarikseen Muddy Watersin. Eipä Wurzel mikään sen kummempi kitarasankari ollut mutta hänen soitossaan oli kuitenkin juurevaa otetta ja Motörheadiin sopivaa rosoista räimintää.

        Phil Campbell on puhtaasti heavy metal kitaristi jonka musiikillinen tausta löytyy englantilaisen heavy metalin uudesta aallosta eli 80-luvun alun brittibändeistä kuten Tygers of Pan Tang ja Persian Risk, jonka jäsen Phil oli. Metallista vingutusta vailla minkäänlaista omaa persoonaa. Phil osaa soittaa kitaraa. Aivan samalla tavalla kuin miljoona muutakin kitaristia. Ongelmana siis täydellinen oman musiikillisen persoonan puute. Ellei sellaisena sitten voi pitää Philin nykyistä tapaa turmella vanhoja klassikkoja konserteissa soittamalla puolet ajasta jotain aivan muuta kuin mitä kyseisen kappaleen studioversio pitää sisällään.

        Lemmy ei tee musiikkia. Eddie Clarke, Brian Robertson, Wurzel, Phil Campbell ja Mikkey Dee ovat aina antaneet Lemmylle valmiit kappaleet joita on sitten muokattu sopiviksi Lemmyn bassolle sekä hänen kirjoittamilleen sanoituksille. Eddien riffit tuottivat sellaisia kappaleita kuin "Bomber" ja "Ace of Spades", kappaleita joita edelleen soitetaan jokaisessa Motörhead konsertissa. Nykyiset Campbellin ja Deen tekemät kappaleet ovat minusta melko persoonattomia verrattuna tuon "klassisen kokoonpanon" tuotantoon.

        Muuten, youtubesta löytyy mielenkiintoisia Motörhead videoita haulla Motörhead Husula. Motörhead Husulassa armon vuonna 1984 - varsinaisia arkistojen aarteita.

        Aika paljon olet oikeassa.


      • timo11241513213
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        pitäisi vielä perustellakin? No mikä ettei.

        Olen kyllä joskus kuunnellut "On Parole" levyä mutta siitä on jo sen verran aikaa, etten lähde kommentoimaan Larry Wallisin kitarointia.

        Fast Eddiellä oli vahva oma musiikillinen persoona, toisin sanoen hänellä oli aivan oma tyylinsä soittaa. Eddie ei ollut heavy metal kitaristi, hänen musiikillinen taustansa oli rhythm & blues. Huomattavaa Eddiessä on juuri tämä omintakeisuus ja omilla säännöillä soittaminen. Siinä mielessä samanlainen kitaristi kuin Jimi Hendrix ja olihan Eddie soittanut samassa bändissä kuin Hendrix, joskaan ei samaan aikaan. Kyseessä siis Curtis Knightin r & b bändi. Eddien oman bändin Fastwayn kaksi ensimmäistä levyä eivät ole hullumpia nekään.

        Brian Robertson tunnetaan edelleen Thin Lizzyn kitaristina ja häntä pidetään yleisesti virtuoosina, melodisen hard rock kitaran taiturina. Brian on oikea muusikko, monipuolinen ja aidosti musikaalinen kitaristi jonka soolot Motörheadin levyllä "Another Perfect Day" ovat mielestäni loistavia. Brianin Thin Lizzyn jälkeen kokoama bändi Wild Horses on myös tutustumisen arvoinen, vaikka bändi popin suuntaan kallistuikin.

        Wurzel arvosti vanhaa rock n rollia ja bluesia, hän mainitsi sankarikseen Muddy Watersin. Eipä Wurzel mikään sen kummempi kitarasankari ollut mutta hänen soitossaan oli kuitenkin juurevaa otetta ja Motörheadiin sopivaa rosoista räimintää.

        Phil Campbell on puhtaasti heavy metal kitaristi jonka musiikillinen tausta löytyy englantilaisen heavy metalin uudesta aallosta eli 80-luvun alun brittibändeistä kuten Tygers of Pan Tang ja Persian Risk, jonka jäsen Phil oli. Metallista vingutusta vailla minkäänlaista omaa persoonaa. Phil osaa soittaa kitaraa. Aivan samalla tavalla kuin miljoona muutakin kitaristia. Ongelmana siis täydellinen oman musiikillisen persoonan puute. Ellei sellaisena sitten voi pitää Philin nykyistä tapaa turmella vanhoja klassikkoja konserteissa soittamalla puolet ajasta jotain aivan muuta kuin mitä kyseisen kappaleen studioversio pitää sisällään.

        Lemmy ei tee musiikkia. Eddie Clarke, Brian Robertson, Wurzel, Phil Campbell ja Mikkey Dee ovat aina antaneet Lemmylle valmiit kappaleet joita on sitten muokattu sopiviksi Lemmyn bassolle sekä hänen kirjoittamilleen sanoituksille. Eddien riffit tuottivat sellaisia kappaleita kuin "Bomber" ja "Ace of Spades", kappaleita joita edelleen soitetaan jokaisessa Motörhead konsertissa. Nykyiset Campbellin ja Deen tekemät kappaleet ovat minusta melko persoonattomia verrattuna tuon "klassisen kokoonpanon" tuotantoon.

        Muuten, youtubesta löytyy mielenkiintoisia Motörhead videoita haulla Motörhead Husula. Motörhead Husulassa armon vuonna 1984 - varsinaisia arkistojen aarteita.

        En nyt ihan täydellisesti yhdy mielipiteeseesi, mutta olet oikeassa kyllä Robbon ja Fastin suhteen. Minun mielestäni Wizzön aikana on tehty yhäläillä klassikoita, jotka niin ikään löytyvät keikkasetistä. Olet oikeassa Wizzön keikkasoitosta, mutta kuka haluaisi mennä keikalle kuuntelemaan "levyjä". Motörheadhan voisi sinusta soittaa kaikki kappaleet levyltä pleipäkkinä?

        En itse Fastia kaipaa, mutta en voi kiistää, etteikö hän olisi ollut hyvä kitaristi. Hänellä oli kyllä loistava riffi-korva :)
        (kitaraa itsekkin soitan, joten en ole ihan mutu pohjalla muutenkaan)

        Ja Robbosta vielä, että minunkin mielestä Another Perfect Dayltä löytyvät "parhaat" kitarasoolot.

        Kyllä musta Wizzö on ihan mies paikallaan. Sen tatsi ja soittotyyli ovat kehittyneet sitten Orgasmatronin ja Rock 'n' Rollin "vingutus" sooloista vähän omaperäisempään suuntaan. En nyt väitä, että Wizzöllä olisi jotenkin kauhean omaperäinen soittotapa. Onhan se aika perus hevikitaristi, toisinkun Fast ja Robbo, kuten mainitsitkin, mutta haittaako se?

        Mielestäni suurin osa (ei ihan kaikki(enkä omista Overnight Sensationia) Campbellin aikana tehdyistä kappaleista on hyvinkin iskeviä. Keep on Rockin' Wizzö!


      • Motörheadin kitaristit
        timo11241513213 kirjoitti:

        En nyt ihan täydellisesti yhdy mielipiteeseesi, mutta olet oikeassa kyllä Robbon ja Fastin suhteen. Minun mielestäni Wizzön aikana on tehty yhäläillä klassikoita, jotka niin ikään löytyvät keikkasetistä. Olet oikeassa Wizzön keikkasoitosta, mutta kuka haluaisi mennä keikalle kuuntelemaan "levyjä". Motörheadhan voisi sinusta soittaa kaikki kappaleet levyltä pleipäkkinä?

        En itse Fastia kaipaa, mutta en voi kiistää, etteikö hän olisi ollut hyvä kitaristi. Hänellä oli kyllä loistava riffi-korva :)
        (kitaraa itsekkin soitan, joten en ole ihan mutu pohjalla muutenkaan)

        Ja Robbosta vielä, että minunkin mielestä Another Perfect Dayltä löytyvät "parhaat" kitarasoolot.

        Kyllä musta Wizzö on ihan mies paikallaan. Sen tatsi ja soittotyyli ovat kehittyneet sitten Orgasmatronin ja Rock 'n' Rollin "vingutus" sooloista vähän omaperäisempään suuntaan. En nyt väitä, että Wizzöllä olisi jotenkin kauhean omaperäinen soittotapa. Onhan se aika perus hevikitaristi, toisinkun Fast ja Robbo, kuten mainitsitkin, mutta haittaako se?

        Mielestäni suurin osa (ei ihan kaikki(enkä omista Overnight Sensationia) Campbellin aikana tehdyistä kappaleista on hyvinkin iskeviä. Keep on Rockin' Wizzö!

        Minusta näyttää siltä, noin rockhistoriaa selaillessa, että parhaimmat bändit ovat aina riitaisia ja hajoavat erimielisyyksiinsä. Se tarkoittaa sitä, että bändissä on erilaisia persoonia ja erilaisia näkemyksiä, tuloksena usein hienoa musiikkia siitä huolimatta, että kaverit eivät tule keskenään toimeen. Näin oli Motörheadissakin, Eddie ja Brian eivät tulleet toimeen Lemmyn kanssa mutta ei sitä levyjä kuuntelemalla arvaisi. Motörheadin nykyinen kokoonpano pystyy ilmeisesti toimimaan yhdessä hyvin vaivattomasti, muttei minun mielestäni pysty tekemään kovinkaan mielenkiintoisia levyjä.

        Tietysti kokoonpanoon vaikuttavat myös aivan muut seikat kuin se, miten soittaja soitintaan soittaa. Lemmy haluaa pitää Motörheadin liikenteessä joten bändin jäseniltä vaaditaan rocktyöläisen asennetta, täytyy olla aina valmis matkustamaan ja aina valmis esiintymään, täytyy pystyä olemaan tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, tahti on kova eivätkä kaikki sellaista jaksa. Joten loppujen lopuksi Motörheadiin ovat sitten jääneet ne soittajat jotka eivät ole kyllästyneet jatkuvaan keikkailuun.

        Mielenkiintoista muuten nähdä kuinka kauan Lemmy itse jaksaa pitää yllä nykyistä tahtia. Luulisi, että ikä jo vähän painaa.


      • timo11241513213
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        Minusta näyttää siltä, noin rockhistoriaa selaillessa, että parhaimmat bändit ovat aina riitaisia ja hajoavat erimielisyyksiinsä. Se tarkoittaa sitä, että bändissä on erilaisia persoonia ja erilaisia näkemyksiä, tuloksena usein hienoa musiikkia siitä huolimatta, että kaverit eivät tule keskenään toimeen. Näin oli Motörheadissakin, Eddie ja Brian eivät tulleet toimeen Lemmyn kanssa mutta ei sitä levyjä kuuntelemalla arvaisi. Motörheadin nykyinen kokoonpano pystyy ilmeisesti toimimaan yhdessä hyvin vaivattomasti, muttei minun mielestäni pysty tekemään kovinkaan mielenkiintoisia levyjä.

        Tietysti kokoonpanoon vaikuttavat myös aivan muut seikat kuin se, miten soittaja soitintaan soittaa. Lemmy haluaa pitää Motörheadin liikenteessä joten bändin jäseniltä vaaditaan rocktyöläisen asennetta, täytyy olla aina valmis matkustamaan ja aina valmis esiintymään, täytyy pystyä olemaan tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, tahti on kova eivätkä kaikki sellaista jaksa. Joten loppujen lopuksi Motörheadiin ovat sitten jääneet ne soittajat jotka eivät ole kyllästyneet jatkuvaan keikkailuun.

        Mielenkiintoista muuten nähdä kuinka kauan Lemmy itse jaksaa pitää yllä nykyistä tahtia. Luulisi, että ikä jo vähän painaa.

        Luulen, että Lemmy jatkaa keikkailua hamaan loppuun saakka. Voisitko muuten kaivaa jonkin lähteen väitteellesi: "kitaristit ja rumpalit tekee kappaleet, ja ne sovitetaan sitten Lemmyn sanoituksille (tms.)"


      • Motörheadin kitaristit
        timo11241513213 kirjoitti:

        Luulen, että Lemmy jatkaa keikkailua hamaan loppuun saakka. Voisitko muuten kaivaa jonkin lähteen väitteellesi: "kitaristit ja rumpalit tekee kappaleet, ja ne sovitetaan sitten Lemmyn sanoituksille (tms.)"

        No, tuskinpa Lemmy sentään kuolla kupsahtaa lavalle kesken keikan.

        Musiikin tekemisestä Motörhead on puhunut lukuisia kertoja - Mikkey Dee kertoilee asiasta esim. haastattelussa jonka saat ruutuun haulla motörhead haastattelu vertigo.

        Kyseessä ei siis ole minun väitteeni vaan bändin väite.


      • timo11241513213
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        No, tuskinpa Lemmy sentään kuolla kupsahtaa lavalle kesken keikan.

        Musiikin tekemisestä Motörhead on puhunut lukuisia kertoja - Mikkey Dee kertoilee asiasta esim. haastattelussa jonka saat ruutuun haulla motörhead haastattelu vertigo.

        Kyseessä ei siis ole minun väitteeni vaan bändin väite.

        Joo, halusin vaan lähteen väitteellesi. Ei nyt keikalle kuole, mutta rundille, paitsi eihän Lemmy kuole ;)


      • Lemmy forever
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        pitäisi vielä perustellakin? No mikä ettei.

        Olen kyllä joskus kuunnellut "On Parole" levyä mutta siitä on jo sen verran aikaa, etten lähde kommentoimaan Larry Wallisin kitarointia.

        Fast Eddiellä oli vahva oma musiikillinen persoona, toisin sanoen hänellä oli aivan oma tyylinsä soittaa. Eddie ei ollut heavy metal kitaristi, hänen musiikillinen taustansa oli rhythm & blues. Huomattavaa Eddiessä on juuri tämä omintakeisuus ja omilla säännöillä soittaminen. Siinä mielessä samanlainen kitaristi kuin Jimi Hendrix ja olihan Eddie soittanut samassa bändissä kuin Hendrix, joskaan ei samaan aikaan. Kyseessä siis Curtis Knightin r & b bändi. Eddien oman bändin Fastwayn kaksi ensimmäistä levyä eivät ole hullumpia nekään.

        Brian Robertson tunnetaan edelleen Thin Lizzyn kitaristina ja häntä pidetään yleisesti virtuoosina, melodisen hard rock kitaran taiturina. Brian on oikea muusikko, monipuolinen ja aidosti musikaalinen kitaristi jonka soolot Motörheadin levyllä "Another Perfect Day" ovat mielestäni loistavia. Brianin Thin Lizzyn jälkeen kokoama bändi Wild Horses on myös tutustumisen arvoinen, vaikka bändi popin suuntaan kallistuikin.

        Wurzel arvosti vanhaa rock n rollia ja bluesia, hän mainitsi sankarikseen Muddy Watersin. Eipä Wurzel mikään sen kummempi kitarasankari ollut mutta hänen soitossaan oli kuitenkin juurevaa otetta ja Motörheadiin sopivaa rosoista räimintää.

        Phil Campbell on puhtaasti heavy metal kitaristi jonka musiikillinen tausta löytyy englantilaisen heavy metalin uudesta aallosta eli 80-luvun alun brittibändeistä kuten Tygers of Pan Tang ja Persian Risk, jonka jäsen Phil oli. Metallista vingutusta vailla minkäänlaista omaa persoonaa. Phil osaa soittaa kitaraa. Aivan samalla tavalla kuin miljoona muutakin kitaristia. Ongelmana siis täydellinen oman musiikillisen persoonan puute. Ellei sellaisena sitten voi pitää Philin nykyistä tapaa turmella vanhoja klassikkoja konserteissa soittamalla puolet ajasta jotain aivan muuta kuin mitä kyseisen kappaleen studioversio pitää sisällään.

        Lemmy ei tee musiikkia. Eddie Clarke, Brian Robertson, Wurzel, Phil Campbell ja Mikkey Dee ovat aina antaneet Lemmylle valmiit kappaleet joita on sitten muokattu sopiviksi Lemmyn bassolle sekä hänen kirjoittamilleen sanoituksille. Eddien riffit tuottivat sellaisia kappaleita kuin "Bomber" ja "Ace of Spades", kappaleita joita edelleen soitetaan jokaisessa Motörhead konsertissa. Nykyiset Campbellin ja Deen tekemät kappaleet ovat minusta melko persoonattomia verrattuna tuon "klassisen kokoonpanon" tuotantoon.

        Muuten, youtubesta löytyy mielenkiintoisia Motörhead videoita haulla Motörhead Husula. Motörhead Husulassa armon vuonna 1984 - varsinaisia arkistojen aarteita.

        Sinä päivänä kun Motörhead alkaa soittamaan melodista hard rockia,niin vedän itseni kiikkuun.1991-1993(arvosana 6,5) tehtiin suurimmaksi osaksi silkkaa tuubaa yrittäen miellyttää (suurta)yleisöä.Another perfect day(arvosana 7) oli sellaista tilulilua,jota voi kuunnella silloin tällöin,mutta ei joka viikko.Yngwie Malmsteen tyylinen musiikki ei sovi moottoripäihin,joka on peruspaahtoa.Biisien tekoa voi katsella viimeisimillä Live dvd:illä.Täyden kympin levyä ei ole tullut,eikä enään tule.Mutta kaikki ostan mitä siltä suunnalta tulee,paitsi alkuvuosien Anttila kamaa.Toivon tämän kokoonpanon olevan viimeinen.


      • nnnnimimerkkiiiiiii
        Lemmy forever kirjoitti:

        Sinä päivänä kun Motörhead alkaa soittamaan melodista hard rockia,niin vedän itseni kiikkuun.1991-1993(arvosana 6,5) tehtiin suurimmaksi osaksi silkkaa tuubaa yrittäen miellyttää (suurta)yleisöä.Another perfect day(arvosana 7) oli sellaista tilulilua,jota voi kuunnella silloin tällöin,mutta ei joka viikko.Yngwie Malmsteen tyylinen musiikki ei sovi moottoripäihin,joka on peruspaahtoa.Biisien tekoa voi katsella viimeisimillä Live dvd:illä.Täyden kympin levyä ei ole tullut,eikä enään tule.Mutta kaikki ostan mitä siltä suunnalta tulee,paitsi alkuvuosien Anttila kamaa.Toivon tämän kokoonpanon olevan viimeinen.

        Tosin 1916 on oma suosikkini, eikä mitään tuubaa todellakaan. March nyt kyllä onkin jo sitä itseään.


      • timo11241513213
        nnnnimimerkkiiiiiii kirjoitti:

        Tosin 1916 on oma suosikkini, eikä mitään tuubaa todellakaan. March nyt kyllä onkin jo sitä itseään.

        en nyt kyllä sanoisi kappale March or Die:n viihdyttävän suurtayleisöä. Hyvä levy, niinkuin kaikki muutkin.


      • nnnnimimerkkiiii
        timo11241513213 kirjoitti:

        en nyt kyllä sanoisi kappale March or Die:n viihdyttävän suurtayleisöä. Hyvä levy, niinkuin kaikki muutkin.

        Kyllä se March Or Die lettu on Motörheadin kataloogin heikoimpia teoksia. Tietty makuasiat ovat aina yksilöllisiä of koorse.


      • Huhhahhei
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        pitäisi vielä perustellakin? No mikä ettei.

        Olen kyllä joskus kuunnellut "On Parole" levyä mutta siitä on jo sen verran aikaa, etten lähde kommentoimaan Larry Wallisin kitarointia.

        Fast Eddiellä oli vahva oma musiikillinen persoona, toisin sanoen hänellä oli aivan oma tyylinsä soittaa. Eddie ei ollut heavy metal kitaristi, hänen musiikillinen taustansa oli rhythm & blues. Huomattavaa Eddiessä on juuri tämä omintakeisuus ja omilla säännöillä soittaminen. Siinä mielessä samanlainen kitaristi kuin Jimi Hendrix ja olihan Eddie soittanut samassa bändissä kuin Hendrix, joskaan ei samaan aikaan. Kyseessä siis Curtis Knightin r & b bändi. Eddien oman bändin Fastwayn kaksi ensimmäistä levyä eivät ole hullumpia nekään.

        Brian Robertson tunnetaan edelleen Thin Lizzyn kitaristina ja häntä pidetään yleisesti virtuoosina, melodisen hard rock kitaran taiturina. Brian on oikea muusikko, monipuolinen ja aidosti musikaalinen kitaristi jonka soolot Motörheadin levyllä "Another Perfect Day" ovat mielestäni loistavia. Brianin Thin Lizzyn jälkeen kokoama bändi Wild Horses on myös tutustumisen arvoinen, vaikka bändi popin suuntaan kallistuikin.

        Wurzel arvosti vanhaa rock n rollia ja bluesia, hän mainitsi sankarikseen Muddy Watersin. Eipä Wurzel mikään sen kummempi kitarasankari ollut mutta hänen soitossaan oli kuitenkin juurevaa otetta ja Motörheadiin sopivaa rosoista räimintää.

        Phil Campbell on puhtaasti heavy metal kitaristi jonka musiikillinen tausta löytyy englantilaisen heavy metalin uudesta aallosta eli 80-luvun alun brittibändeistä kuten Tygers of Pan Tang ja Persian Risk, jonka jäsen Phil oli. Metallista vingutusta vailla minkäänlaista omaa persoonaa. Phil osaa soittaa kitaraa. Aivan samalla tavalla kuin miljoona muutakin kitaristia. Ongelmana siis täydellinen oman musiikillisen persoonan puute. Ellei sellaisena sitten voi pitää Philin nykyistä tapaa turmella vanhoja klassikkoja konserteissa soittamalla puolet ajasta jotain aivan muuta kuin mitä kyseisen kappaleen studioversio pitää sisällään.

        Lemmy ei tee musiikkia. Eddie Clarke, Brian Robertson, Wurzel, Phil Campbell ja Mikkey Dee ovat aina antaneet Lemmylle valmiit kappaleet joita on sitten muokattu sopiviksi Lemmyn bassolle sekä hänen kirjoittamilleen sanoituksille. Eddien riffit tuottivat sellaisia kappaleita kuin "Bomber" ja "Ace of Spades", kappaleita joita edelleen soitetaan jokaisessa Motörhead konsertissa. Nykyiset Campbellin ja Deen tekemät kappaleet ovat minusta melko persoonattomia verrattuna tuon "klassisen kokoonpanon" tuotantoon.

        Muuten, youtubesta löytyy mielenkiintoisia Motörhead videoita haulla Motörhead Husula. Motörhead Husulassa armon vuonna 1984 - varsinaisia arkistojen aarteita.

        Tuollainen lause pistää silmään, koska kyllähän herra Kilmister tekee musiikkia, monessakin mielessä. Onhan hän säveltänyt (jos se on mielestäsi "tekemistä") mm. yhden Ozzy Osbournen suurimmista hiteistä viime vuosilta.

        Mitä on musiikin tekeminen?


      • Motörheadin kitaristit
        Huhhahhei kirjoitti:

        Tuollainen lause pistää silmään, koska kyllähän herra Kilmister tekee musiikkia, monessakin mielessä. Onhan hän säveltänyt (jos se on mielestäsi "tekemistä") mm. yhden Ozzy Osbournen suurimmista hiteistä viime vuosilta.

        Mitä on musiikin tekeminen?

        Mitä on musiikin tekeminen? Musiikin tekeminen on musiikin säveltämistä.

        Internet on hyvä väline faktojen tarkistamiseen. Tällä kertaa internet kertoo meille, että Lemmy Kilmister on kirjoittanut sanoituksia Ozzy Osbournen levyille "No More Tears" ja "Ozzmosis". Internet kertoo meille myös, ettei Lemmy Kilmister ole osallistunut kyseisten levyjen musiikin säveltämiseen.


      • Ozzzy
        Huhhahhei kirjoitti:

        Tuollainen lause pistää silmään, koska kyllähän herra Kilmister tekee musiikkia, monessakin mielessä. Onhan hän säveltänyt (jos se on mielestäsi "tekemistä") mm. yhden Ozzy Osbournen suurimmista hiteistä viime vuosilta.

        Mitä on musiikin tekeminen?

        Lemmy kirjotteli jotain sanotuksia Ozzylle mun tietääkseni viimeksi Ozzmosis levylle mikä ilmesety vuonna 1995. Vai mikä tää viime vuosien suuri hitti on??


      • Motörheadin kitaristit
        Ozzzy kirjoitti:

        Lemmy kirjotteli jotain sanotuksia Ozzylle mun tietääkseni viimeksi Ozzmosis levylle mikä ilmesety vuonna 1995. Vai mikä tää viime vuosien suuri hitti on??

        Herra Kilmisterin säveltämä ja Ozzy Osbournen esittämä viime vuosien suuri hitti on tietenkin "Paranoid".

        Herra Kilmisterin kuulusta sävellyskynästä ovat lähtöisin myös viime vuosien suuret hitit "Stairway To Heaven" ja "Smoke On The Water".

        Mitä suurten (viime vuosien) hittien säveltämiseen tulee, ei ole herra Kilmisterin voittanutta.


      • Huhhahhei
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        Herra Kilmisterin säveltämä ja Ozzy Osbournen esittämä viime vuosien suuri hitti on tietenkin "Paranoid".

        Herra Kilmisterin kuulusta sävellyskynästä ovat lähtöisin myös viime vuosien suuret hitit "Stairway To Heaven" ja "Smoke On The Water".

        Mitä suurten (viime vuosien) hittien säveltämiseen tulee, ei ole herra Kilmisterin voittanutta.

        mielestäsi Smoke on the water sävellyksellisesti jotenkin suurikin saavutus? Maailman yksinkertaisimpaan riffiin (jonka muuten alunperin on säveltänyt herra nimeltään Carlos Lyra, biisin nimi Maria Moite, alkuperäisenä esittäjänään Gil Evansin orkesteri solistinaan Astrud Gilberto, heiltä Blackmore riffin pölli) perustuva biisi. Mikä ei yhtään tee biisiä sen huonommaksi, mutta osoittaa melkoista snobismia väittää sitä jotenkin "hienommaksi" kuin jotain vähintään yhtä yksinkertaista Motörheadin biisiä, otetaan nyt vaikkapa ensialbuminsa nimikappale. Joka muuten on tuon musiikista näköjään mitääntietämättömän herra Kilmisterin yksin tekemä, kuten ovat melko monet muutkin biisit.

        Samoin turhankin suuria yhtäläisyyksiä on kuultavissa Zeppelinin Stairway to heavenin ja sitä palon aiemmin levytetyn Spiritin Tarkus-biisin kanssa. Ja kaikkihin tietävät, että Zeppelin on lainaillut yhtä sieltä, toista täältä... Esimerkkinä vaikkapa The Lemon song, joka on hävyttömän suora plagiaatti Willie Dixonilta. Yms. Mikä sekään ei minua häiritse. Tuskin häiritsee myöskään herroja Page ja Plant. Tai Kilmister, vaikkei asiaan liitykään.

        Paranoid muuten on "sävelletty" alle tunnissa, studioajan loppuessa, koska levylle tarvittiin vielä yksi biisi. Levylle, jonka nimeksi piti alunperin tulla War Pigs, eikä Paranoid, jota herrat pitivät silkkana täytepalana.

        Musiikin tekeminen on paljon, paljon muutakin kuin säveltämistä. Suurin osa muusikoistahan ei edes osaa säveltää.

        Etkä viitsisi opettaa isääsi naimaan.


      • Motörheadin kitaristit
        Huhhahhei kirjoitti:

        mielestäsi Smoke on the water sävellyksellisesti jotenkin suurikin saavutus? Maailman yksinkertaisimpaan riffiin (jonka muuten alunperin on säveltänyt herra nimeltään Carlos Lyra, biisin nimi Maria Moite, alkuperäisenä esittäjänään Gil Evansin orkesteri solistinaan Astrud Gilberto, heiltä Blackmore riffin pölli) perustuva biisi. Mikä ei yhtään tee biisiä sen huonommaksi, mutta osoittaa melkoista snobismia väittää sitä jotenkin "hienommaksi" kuin jotain vähintään yhtä yksinkertaista Motörheadin biisiä, otetaan nyt vaikkapa ensialbuminsa nimikappale. Joka muuten on tuon musiikista näköjään mitääntietämättömän herra Kilmisterin yksin tekemä, kuten ovat melko monet muutkin biisit.

        Samoin turhankin suuria yhtäläisyyksiä on kuultavissa Zeppelinin Stairway to heavenin ja sitä palon aiemmin levytetyn Spiritin Tarkus-biisin kanssa. Ja kaikkihin tietävät, että Zeppelin on lainaillut yhtä sieltä, toista täältä... Esimerkkinä vaikkapa The Lemon song, joka on hävyttömän suora plagiaatti Willie Dixonilta. Yms. Mikä sekään ei minua häiritse. Tuskin häiritsee myöskään herroja Page ja Plant. Tai Kilmister, vaikkei asiaan liitykään.

        Paranoid muuten on "sävelletty" alle tunnissa, studioajan loppuessa, koska levylle tarvittiin vielä yksi biisi. Levylle, jonka nimeksi piti alunperin tulla War Pigs, eikä Paranoid, jota herrat pitivät silkkana täytepalana.

        Musiikin tekeminen on paljon, paljon muutakin kuin säveltämistä. Suurin osa muusikoistahan ei edes osaa säveltää.

        Etkä viitsisi opettaa isääsi naimaan.

        Palsta näyttää kuolleelta, mutta ilmestyit kuin ilmestyitkin paikalle heti kun kommenttiasi kommentoitiin - ja ärhäkkänä kuin tietokilpailun voittanut ampiainen.

        Mistä tässä nyt puhuttiinkaan? Ai niin, Lemmystä.

        No, Lemmy on esiintyjä. Hänellä on voimakas esiintymistarve ja kyky järjestää itselleen sopivat puitteet esiintyä. Myös sanoittaminen on Lemmylle tärkeää, joten häntä voinee pitää eräänlaisena rockrunoilijana. En kuitenkaan pitäisi Lemmyä muusikkona. Hänen tapansa soittaa bassoa on olennainen osa Motörheadin persoonallisuutta, mutten kuvailisi sitä musiikilliseksi suoritukseksi. Hänen äänensä on Motörheadin ääni, mutten kuvailisi sitä laulamiseksi. Lemmystä säveltäjänä ei voine sanoa juuri mitään. Näin ollen Motörheadissa on aina ollut kyse siitä keiden kanssa Lemmy kulloinkin on soittanut. Kyse on aina ollut kitaristeista joiden riffeistä kappaleet ovat syntyneet. Fast Eddien aikana Motörhead kuulosti Fast Eddieltä, Brian Robertsonin aikana Brian Robertsonilta, ja nykyinen bändi kuulostaa Phil Campbellilta. Ja onko asia minulle jonkinlainen ongelma? On. Koska Campbellilta ei löydy omaa musiikillista persoonaa ei nykyisessä Motörheadissa enää ole muuta ainutlaatuista kuin Lemmyn kieltämättä ainutlaatuinen ääni.

        Tietysti musiikista puhuttaessa puhutaan aina enemmän tai vähemmän makuasioista mutta oma mielipiteeni on, että Kilmister/Clarke/Taylor-kokoonpanossa oli taikaa jota nykyisessä kokoonpanossa ei yksinkertaisesti ole.


      • sanonvaan
        Motörheadin kitaristit kirjoitti:

        pitäisi vielä perustellakin? No mikä ettei.

        Olen kyllä joskus kuunnellut "On Parole" levyä mutta siitä on jo sen verran aikaa, etten lähde kommentoimaan Larry Wallisin kitarointia.

        Fast Eddiellä oli vahva oma musiikillinen persoona, toisin sanoen hänellä oli aivan oma tyylinsä soittaa. Eddie ei ollut heavy metal kitaristi, hänen musiikillinen taustansa oli rhythm & blues. Huomattavaa Eddiessä on juuri tämä omintakeisuus ja omilla säännöillä soittaminen. Siinä mielessä samanlainen kitaristi kuin Jimi Hendrix ja olihan Eddie soittanut samassa bändissä kuin Hendrix, joskaan ei samaan aikaan. Kyseessä siis Curtis Knightin r & b bändi. Eddien oman bändin Fastwayn kaksi ensimmäistä levyä eivät ole hullumpia nekään.

        Brian Robertson tunnetaan edelleen Thin Lizzyn kitaristina ja häntä pidetään yleisesti virtuoosina, melodisen hard rock kitaran taiturina. Brian on oikea muusikko, monipuolinen ja aidosti musikaalinen kitaristi jonka soolot Motörheadin levyllä "Another Perfect Day" ovat mielestäni loistavia. Brianin Thin Lizzyn jälkeen kokoama bändi Wild Horses on myös tutustumisen arvoinen, vaikka bändi popin suuntaan kallistuikin.

        Wurzel arvosti vanhaa rock n rollia ja bluesia, hän mainitsi sankarikseen Muddy Watersin. Eipä Wurzel mikään sen kummempi kitarasankari ollut mutta hänen soitossaan oli kuitenkin juurevaa otetta ja Motörheadiin sopivaa rosoista räimintää.

        Phil Campbell on puhtaasti heavy metal kitaristi jonka musiikillinen tausta löytyy englantilaisen heavy metalin uudesta aallosta eli 80-luvun alun brittibändeistä kuten Tygers of Pan Tang ja Persian Risk, jonka jäsen Phil oli. Metallista vingutusta vailla minkäänlaista omaa persoonaa. Phil osaa soittaa kitaraa. Aivan samalla tavalla kuin miljoona muutakin kitaristia. Ongelmana siis täydellinen oman musiikillisen persoonan puute. Ellei sellaisena sitten voi pitää Philin nykyistä tapaa turmella vanhoja klassikkoja konserteissa soittamalla puolet ajasta jotain aivan muuta kuin mitä kyseisen kappaleen studioversio pitää sisällään.

        Lemmy ei tee musiikkia. Eddie Clarke, Brian Robertson, Wurzel, Phil Campbell ja Mikkey Dee ovat aina antaneet Lemmylle valmiit kappaleet joita on sitten muokattu sopiviksi Lemmyn bassolle sekä hänen kirjoittamilleen sanoituksille. Eddien riffit tuottivat sellaisia kappaleita kuin "Bomber" ja "Ace of Spades", kappaleita joita edelleen soitetaan jokaisessa Motörhead konsertissa. Nykyiset Campbellin ja Deen tekemät kappaleet ovat minusta melko persoonattomia verrattuna tuon "klassisen kokoonpanon" tuotantoon.

        Muuten, youtubesta löytyy mielenkiintoisia Motörhead videoita haulla Motörhead Husula. Motörhead Husulassa armon vuonna 1984 - varsinaisia arkistojen aarteita.

        Olis muuten toi Alppu siis Albert Järvinen ollu paras Motörheadin kitaristi jos olis liittyny bändiin


      • sanonvaan kirjoitti:

        Olis muuten toi Alppu siis Albert Järvinen ollu paras Motörheadin kitaristi jos olis liittyny bändiin

        tuskin.


      • Lätkä-60

        Alppu olis ilman muuta ollut Motörhead kitaraosaston eliittiä. Musatyyli vaan ei oikein ehkäpä olisi istunut, että paahdetaan koko ajan kuin viimeistä henkäystä.
        Biisi ei kerkiä kehittyä, kun se on jo loppu.
        En diggaa erityisesti Motörheadista, mutta Lemmyn asennetta ja tekemisen tasoa ihailen.
        Kepeät mullat, Lemmy.


    • 8347987uuuuu

      useamman kerran on livenä päässy huomaamaan, että, kun lemmy ja rumpali kahestaan rapattavat, niin homma on mahtavasti hallussa. sitten tulee se sirkkelisuhinavinguttaja ja sotkee jydän ydimen! eiköhän ois aika kaataa white stripes?

      • Fast Eddie2

        Kyllä Phil Campbell on paras


      • Motörhead forever!
        Fast Eddie2 kirjoitti:

        Kyllä Phil Campbell on paras

        Phil Campbell on mielestäni parempi kuin taas yliarvostettu Slash. Phil antaa kitaralle kyytiä joka sekunti, kun taas Slashillä joskus joku olematon soolo. Näin Slashin vuosi sitten ja lähdin ennen konsertin loppua pois.


    • cfgdfndrn

      Ne on vaareja,vanhaa paskaa.Humppamiehiä.

      • 0rjsuer

        No nyt on kai sitten humpat humpattu. Kaksi peruutusta putkeen. No jaa. Onhan levyt...


    • eddie paras, phil hyvä, brian hyvä.lemmy on best. . neil young on minulle suurin.

      • Njoumään

        Vai Neil Young? Taidat olla lampuri kun pidät määkimisestä...


      • dägägäädä
        Njoumään kirjoitti:

        Vai Neil Young? Taidat olla lampuri kun pidät määkimisestä...

        seon taas et mist tykkää, nääs, eddieoli vähä homompi phillissä on sit taas jotai armeijaameininkii, etei iha hippi oo eikä homo


    • kitarajumala

      Phil Campbell on paras

    • Kyminseutu

      Phil on turhan hevimiehiä. Ediie oli kunnon jytäriffivinguttaja.

    • Anonyymi

      Albert kyllä olisikin päässyt Motörheadiin, 1984, mutta meni ja ryyppäsi rahansa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      129
      4086
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2096
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1831
    4. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1790
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1750
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1691
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      453
      1544
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1302
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      452
      1256
    Aihe