Minkälaisia..?

tietoa?

Minkälaisia kaloja aloittelijalle?

Minkä kokoisen akvaarion hankin?

Mistä saan hyvää tietoa kalojen hoidosta?

Mitä välineitä akvaario tarvitsee?

Kuinka kauan akvaario pärjää yksin?

12

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa?

      Et kuinka paljon kaikki kustannukset maksaa?

      • -Rihma-

        Akvaario tulee maksamaan eniten silloin kun sen hankkii(Akvaario, jalusta, tekniikka), kun allas on toiminnassa ja kalasto, kasvisto on ostettu, ei kuluja kerry paljoa(ruoka, lannoitteet, sähkö vesi ym), ylläpito ei ole kallista.

        Käytettynä löytyy edukkaammin, mutta uusissa akvaarioissa ja laitteissa on takuut.
        Halvimmillaan käytettynä euro/litra(Esim. 150-litrainen tekniikoineen 150e), uutena hinta noin tuplaten.
        Kannattaa kuitenkin kysellä erilaisia paketteja eri liikkeistä ja jopa eri paikkakunnilta sillä hintarako voi olla valtava.


    • -Rihma-

      Lukaises nää linkit, aika kattava sivusto kysymyksiisi;
      http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/index.php
      http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php

      Hanki myös Markku Varjon uusin kirja -akvaariokalat, jossa esitellään paljon lajeja oikeine hoito-ohjeineen ym.

      -Kalasto vesiarvojen ja akvaarion koon mukaan.
      -Paras koko aloittelijalle yli 100-litraa, joku 150-200-litraa olis paras, mitä isompi sitä parempi(Vesi pysyy tasalaatuisempana ja antaa anteeksi aloittelijoiden opettelua).
      -Markku Varjon akvaariokalat-kirja Akvaristi-lehti. Sekä täältä;
      http://www.aqua-web.fi/

      -Akvaario tarvitsee lämmittimen, suodattimen(ulko- tai sisä tai molemmat, riippuen kalastosta) ja valaisimen. Letku vedenvaihtoon, haavi ja lämpömittari.

      -Akvaario pärjää hyvin yksi viikon tai pari, riippuen kalastosta. Pidempäänkin, jos hankit esim. ruokinta-automaatin.

      Muutama tärkeä pointti;
      -Älä hanki kaloja umpimähkään vaan ota selvää niiden vaatimuksista ja aikuiskoosta
      -Kypsytä akvaarion vesi ENNEN kalojen hankintaa
      -Älä hanki liikaa kaloja
      -Ruoki niitä kohtuudella
      -Vaihda akvaariosta vettä 30-50% kerran viikkoon, riippuen kalastosta
      Tervetuloa akvaarioharrastuksen pariin. :)

      • kiitos!

        Kiitos paljon tiedoista. tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!


      • tietoa?

        kuinka usein kaloja pitää ruokkia? riippuuko se kaloista?


      • -Rihma-
        tietoa? kirjoitti:

        kuinka usein kaloja pitää ruokkia? riippuuko se kaloista?

        Riippuu kyllä kaloista, aikuisia harvemmin kuin poikasia. Isoja kaloja harvemmin kuin pieniä.
        Parasta olis ruokkia kaloja pari-kolme kertaa päivässä ihan vähän, kuin kerran päivässä paljon. Paastopäivä kerran viikossa aikuisille kaloille on ihan hyväksi ja aikuiset kalat kestävät ilman ruokaa sen viikonkin hyvin.

        Perusruokinta voidaan hoitaa automaatilla(Tai tietysti käsin) ja silloin tällöin kaloille voidaan tarjota kärpäsen toukkaa, kastematoja, pakastekatkarapua, surviaista elävänä ja pakasteena, artemiaa. Tai kasvissyöjille hernettä, kurkkua, kesäkurpitsaa, perunaa, porkkanaa, salaatinlehtiä ym.


      • -Rihma-
        kiitos! kirjoitti:

        Kiitos paljon tiedoista. tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!

        Kysyä saa, mikään kysmys ei ole hölmö ja autamma mielellämme. :)


      • ja kiitos
        -Rihma- kirjoitti:

        Riippuu kyllä kaloista, aikuisia harvemmin kuin poikasia. Isoja kaloja harvemmin kuin pieniä.
        Parasta olis ruokkia kaloja pari-kolme kertaa päivässä ihan vähän, kuin kerran päivässä paljon. Paastopäivä kerran viikossa aikuisille kaloille on ihan hyväksi ja aikuiset kalat kestävät ilman ruokaa sen viikonkin hyvin.

        Perusruokinta voidaan hoitaa automaatilla(Tai tietysti käsin) ja silloin tällöin kaloille voidaan tarjota kärpäsen toukkaa, kastematoja, pakastekatkarapua, surviaista elävänä ja pakasteena, artemiaa. Tai kasvissyöjille hernettä, kurkkua, kesäkurpitsaa, perunaa, porkkanaa, salaatinlehtiä ym.

        vielä kerran!:))


      • tietoa?

        että miten tuo kypsyttäminen tapahtuu?? ku mä oon iha hukassa ku joka sivulla, missä mä oon käyny siitä aiheesta lukemassa, on selitetty eritavalla:S


      • -Rihma-
        tietoa? kirjoitti:

        että miten tuo kypsyttäminen tapahtuu?? ku mä oon iha hukassa ku joka sivulla, missä mä oon käyny siitä aiheesta lukemassa, on selitetty eritavalla:S

        Lukaises tää;
        http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/


      • kiitokset!

      • -Rihma-
        kiitokset! kirjoitti:

        =)) kiitos paljon!

        Nou ropleemos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe