Minkälaisia kaloja aloittelijalle?
Minkä kokoisen akvaarion hankin?
Mistä saan hyvää tietoa kalojen hoidosta?
Mitä välineitä akvaario tarvitsee?
Kuinka kauan akvaario pärjää yksin?
Minkälaisia..?
12
435
Vastaukset
- tietoa?
Et kuinka paljon kaikki kustannukset maksaa?
- -Rihma-
Akvaario tulee maksamaan eniten silloin kun sen hankkii(Akvaario, jalusta, tekniikka), kun allas on toiminnassa ja kalasto, kasvisto on ostettu, ei kuluja kerry paljoa(ruoka, lannoitteet, sähkö vesi ym), ylläpito ei ole kallista.
Käytettynä löytyy edukkaammin, mutta uusissa akvaarioissa ja laitteissa on takuut.
Halvimmillaan käytettynä euro/litra(Esim. 150-litrainen tekniikoineen 150e), uutena hinta noin tuplaten.
Kannattaa kuitenkin kysellä erilaisia paketteja eri liikkeistä ja jopa eri paikkakunnilta sillä hintarako voi olla valtava.
- -Rihma-
Lukaises nää linkit, aika kattava sivusto kysymyksiisi;
http://www.aquahoito.info/suomi/ohjeita/index.php
http://www.aquahoito.info/suomi/aloittelija/index.php
Hanki myös Markku Varjon uusin kirja -akvaariokalat, jossa esitellään paljon lajeja oikeine hoito-ohjeineen ym.
-Kalasto vesiarvojen ja akvaarion koon mukaan.
-Paras koko aloittelijalle yli 100-litraa, joku 150-200-litraa olis paras, mitä isompi sitä parempi(Vesi pysyy tasalaatuisempana ja antaa anteeksi aloittelijoiden opettelua).
-Markku Varjon akvaariokalat-kirja Akvaristi-lehti. Sekä täältä;
http://www.aqua-web.fi/
-Akvaario tarvitsee lämmittimen, suodattimen(ulko- tai sisä tai molemmat, riippuen kalastosta) ja valaisimen. Letku vedenvaihtoon, haavi ja lämpömittari.
-Akvaario pärjää hyvin yksi viikon tai pari, riippuen kalastosta. Pidempäänkin, jos hankit esim. ruokinta-automaatin.
Muutama tärkeä pointti;
-Älä hanki kaloja umpimähkään vaan ota selvää niiden vaatimuksista ja aikuiskoosta
-Kypsytä akvaarion vesi ENNEN kalojen hankintaa
-Älä hanki liikaa kaloja
-Ruoki niitä kohtuudella
-Vaihda akvaariosta vettä 30-50% kerran viikkoon, riippuen kalastosta
Tervetuloa akvaarioharrastuksen pariin. :)- kiitos!
Kiitos paljon tiedoista. tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!
- tietoa?
kuinka usein kaloja pitää ruokkia? riippuuko se kaloista?
- -Rihma-
tietoa? kirjoitti:
kuinka usein kaloja pitää ruokkia? riippuuko se kaloista?
Riippuu kyllä kaloista, aikuisia harvemmin kuin poikasia. Isoja kaloja harvemmin kuin pieniä.
Parasta olis ruokkia kaloja pari-kolme kertaa päivässä ihan vähän, kuin kerran päivässä paljon. Paastopäivä kerran viikossa aikuisille kaloille on ihan hyväksi ja aikuiset kalat kestävät ilman ruokaa sen viikonkin hyvin.
Perusruokinta voidaan hoitaa automaatilla(Tai tietysti käsin) ja silloin tällöin kaloille voidaan tarjota kärpäsen toukkaa, kastematoja, pakastekatkarapua, surviaista elävänä ja pakasteena, artemiaa. Tai kasvissyöjille hernettä, kurkkua, kesäkurpitsaa, perunaa, porkkanaa, salaatinlehtiä ym. - -Rihma-
kiitos! kirjoitti:
Kiitos paljon tiedoista. tästä on hyvä jatkaa eteenpäin!
Kysyä saa, mikään kysmys ei ole hölmö ja autamma mielellämme. :)
- ja kiitos
-Rihma- kirjoitti:
Riippuu kyllä kaloista, aikuisia harvemmin kuin poikasia. Isoja kaloja harvemmin kuin pieniä.
Parasta olis ruokkia kaloja pari-kolme kertaa päivässä ihan vähän, kuin kerran päivässä paljon. Paastopäivä kerran viikossa aikuisille kaloille on ihan hyväksi ja aikuiset kalat kestävät ilman ruokaa sen viikonkin hyvin.
Perusruokinta voidaan hoitaa automaatilla(Tai tietysti käsin) ja silloin tällöin kaloille voidaan tarjota kärpäsen toukkaa, kastematoja, pakastekatkarapua, surviaista elävänä ja pakasteena, artemiaa. Tai kasvissyöjille hernettä, kurkkua, kesäkurpitsaa, perunaa, porkkanaa, salaatinlehtiä ym.vielä kerran!:))
- tietoa?
että miten tuo kypsyttäminen tapahtuu?? ku mä oon iha hukassa ku joka sivulla, missä mä oon käyny siitä aiheesta lukemassa, on selitetty eritavalla:S
- -Rihma-
tietoa? kirjoitti:
että miten tuo kypsyttäminen tapahtuu?? ku mä oon iha hukassa ku joka sivulla, missä mä oon käyny siitä aiheesta lukemassa, on selitetty eritavalla:S
Lukaises tää;
http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/ - kiitokset!
-Rihma- kirjoitti:
Lukaises tää;
http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/=)) kiitos paljon!
- -Rihma-
kiitokset! kirjoitti:
=)) kiitos paljon!
Nou ropleemos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458630Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472459Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272281- 382092
- 951768
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811747Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221470Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091167Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61043- 531015