Otin kylmät tyypit uudesta Superbista.
Täytyy todeta, ettei tämä auto ole suunniteltu pitkille miehille. Olen vain 198 cm pituinen, mutta hiukset olivat katossa - ja meikäläisellä ei ole irokeesia eika pystytukkaa.
Jalkatilaa oli takana kyllä liikaakin, mutta pitkän kuskin auto tämä ei ole.
Superb on pieni
13
1615
Vastaukset
- mikä auto
sitten on pitkän kuskin auto? Tusikin monikaan tavallisista pirsseistä on sen korkeampi, kuvaan tulevat kaiketi katumaasturit tai sitten vaikkapa Hiace.
- Nimetön
olisit säätänyt penkkiä alemmas.
- nipponisti
Nimetön kirjoitti:
olisit säätänyt penkkiä alemmas.
istuko se päristelijä tkana?
- omassa perheessä
VW-ryhmäläisistä pitkien ihmisten autot ovat;
VW Golf Plus, Tiguan ja Touran.
Skodan malleista ainakin Octavia, mutta siinä katon keskellä oleva romuvaraston jatkeena oleva kohouma haittaa sisäänkäyntiä. Roomsteria en ole testannut, mutta siinä lienee riittävästi tilaa.
Jotkut katumaasturit ovat OK, mutta eivät läheskään kaikki merkit. Esim Qasqai on ihan onneton.
Ei ole aina helppoa olla pitkä ja isokenkäinen. - isot autot
ja myös pienemmät ns tila-autot. Siperb ei ilmeisesti kuulu noista kumpaankaan ryhmään.
- puusilmä.
Vaatimattomuutesi suorastaan loistaa kirjoituksestasi. Vain 198cm.. voin kertoa että olet huomattavasti standardipituisia pidempi, ei autoja suunnitella poikkeusryhmille vaan ns. suurelle yleisölle. Kääpiöt ja ylipitkät saa aina vähän kärsiä. Voit toki tiedustella penkin korkeuden muuttamista jos se säätö oli jo ala asennossa. Tai osta paku / avoauto. Ducatossa riittää pääntilaa sinullekin.
Samaa mieltä!
Itse olen myös 198 ja kävin koeistumassa Superbin.
Ajatuksena, että josko sitä ostaisi seuraavaksi Superbin, jahka saavat Combin ulos aikanaan.
Ja ei kun Octavialla liikkeen pihalle ja sisään uutta Superbia ihailemaan.
Mutta yllättipä Octavian "isoveli" pahasti!
Ovet ei mene kiinni! Siis kun ovenkahvasta vewdän oven kiinni, niin ennenkuin ovi on kiinni, se on jo pysähtynyt hartioihini.
Myyjäkin siinä kummasteli, että näyttää olevan vähän ahdasta ja kyseli, että mikäs auto minulla nykyään on. Keroin, että -08 Octavia ja siinä vastaavaa ongelmaa ei ole. Myyjä siinä epäröimään, että eipä se Octaavia nyt ainakaan tilavampi ole, niin harppasin suoraan vieressä olevaan uuteen Octaaviaan ja näytin. Pakkohan sen uskoa oli sen jälkeen.
Ongelmana Superbissa tosiaan se, että vaikka penkki on alimmillaan, niin pää on katossa ja joutuu olemaan hieman "lyhistyneessä" asennossa, jotka osaltaan vielä leventää tilantarvetta. Octaviassa penkki ei ole itsellä edes alimmassa asennossa, joten sinne menisi hienosti yli 2 metrinenkin kuljettaja.
Eli onhan siinä Superbissa tilaa takana jaloille, mutta ei edessä kuljettajalle.
Ja jotta tätä nyt ei pidettäisi minään "trollina" niin kirjoitan tämän mielipiteeni/kokemukseni ihan kuvallisella nimimerkillä ja seison tekstini takana. :)- hukkapätkillekkö
Olen iloisesti yllättynyt, että meitä vain 198 cm mittaisia "huuliveikkoja" on palstalla enemmänkin ;)
- pimuau
Etupenkeillä on ahdasta,mutta takatilat tosi hyvät.Muuten ihan sopuisa peli,eikä se hintaerokaan Oktaviaan nähden ole kovin suuri.Pientä tinkimistä varusteista,se on siinä.Itse ajan kuitenkin vielä toistaiseksi pikimustalla Audi A4,eikä vielä 1-2 vuoteen ole tarkoitus vaihtaa.Tulevaisuudessa Skoda varmasti löytyy vaihtoehtojen joukosta,vaikka nyt jos olisi kiveä ostaisin MONDEON niin helkutin hyvältä tuntui koeajon jälkeen.Pitää katsella näitä autotestejä,miten on pärjännyt.Koskaan ei ole Fordia ollut.....
- jälleen
pimuau kirjoitti:
Etupenkeillä on ahdasta,mutta takatilat tosi hyvät.Muuten ihan sopuisa peli,eikä se hintaerokaan Oktaviaan nähden ole kovin suuri.Pientä tinkimistä varusteista,se on siinä.Itse ajan kuitenkin vielä toistaiseksi pikimustalla Audi A4,eikä vielä 1-2 vuoteen ole tarkoitus vaihtaa.Tulevaisuudessa Skoda varmasti löytyy vaihtoehtojen joukosta,vaikka nyt jos olisi kiveä ostaisin MONDEON niin helkutin hyvältä tuntui koeajon jälkeen.Pitää katsella näitä autotestejä,miten on pärjännyt.Koskaan ei ole Fordia ollut.....
Aleta taas ihan "rivissä" liioittelemaan. Olen 184 cm pitkä, eli yli keskipituuden ainakin ja hyvin minä "suberbbiini" mahdun eteen ja taakse.
- vähän pidempi jätkä
Minä saan isomman ruhoni (204 cm, 108 kg) menemään Roomsteriin sekä etu- että takapenkille.
- sitten hakittava
linja-auto
- yllätti
Kylmät tyypit tuli itsekin taannoin otettua uudesta Superbista ja todella hieman hämmästyin, varsinkin takapenkillä sitä, että katto tuntui olevan yllättävän lähellä päälakea. Pituutta ei ole kuin 185 cm mutta oman Ocu II mallin isoveljeltä odotin minäkin enemmän. Siis kyllähän sinne mahtui, jotenkin sitä odotti vain enemmän ilmatilaa pään päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1813566
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5092808Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!381604Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011399- 501280
Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221261Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3371139Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti511128Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1221061Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.38980