Kirottu Facebook

Roosa85

Aiheeni sivuaa aika paljon jo palstalla käsiteltyjä juttuja, mutta...

Olen ollut mieheni kanssa yhdessä vasta n. 4 kk. Tapasimme netissä, Facebookin Social me- sovelluksessa. Ensitapaamisesta alkoi todella tiivis yhteydenpito ja pari kuukautta sitten hän jo muuttikin samalle paikkakunnalle ollakseen lähempänä minua.
Hän oli asunut täällä kuukauden verran, kun kävi ilmi, että hän on edelleen hyvin aktiivinen Social me:ssä, jossa on mahdollisuus kommentoida vastakkaisen sukupuolen ulkonäköä, flirttailla, keskustella ym. Sanoin hänelle, että on ikävää, että hän käyttää sovellusta yhä, kun ottaa huomioon tavan, jolla me toisiimme tutustuimme. Hän kuittasi huoleni naurulla, tyyliin että ylireagoin...
Myöhemmin vielä kysyin asiasta, kun hän ei vieläkään ollut lopettanut netissä flirttailua. Silloin hän meni todella vaikeaksi ja sanoi, että vain vastaa naisten viesteihin, jos joku jotain kysyy.
Sen jälkeen tein tyypillisen mustasukkaisen naisen teon eli menin facebookiin hänen tunnuksillaan. Ja löysin juuri sen mitä olin epäillytkin ja enemmän. Hänellä oli paljon keskusteluja ja flirttailuja ja jopa jokseenkin ihmeellistä vonkaamista "päällä" siellä eikä mitään mainintaa tietenkään missään, että hän olisi varattu. Lisäksi yksi nainen oli huomattavasti vanhempi. Erityisen pahalta tuntui huomata, että hän oli lähetellyt flirttejä yhden naiselle, jonka kanssa miehelläni oli jotain säätöä ennen kuin minä tulin kuvioihin. Tämäkin nainen on meitä ainakin kymmenen vuotta vanhempi! Ilmeisesti hänellä on joku fetissi vanhemmista naisista ;)
Kun hän jäi tästä kiinni, hän sanoi rakastavansa minua ja vakuutti, että kyse oli vain harmittomasta ja tyhjänpäiväisestä "kikkailusta" netissä ja että se ei merkinnyt mitään...Mutta jos se todella on ollut niin harmitonta, miksi hän näki tarpeelliseksi valehdella kun asiasta kysyin?

Asiaa on pyöritelty kuukauden verran, mutta silti se vaivaa todella paljon. Olen miettinyt, että onko hänellä yhä haku päällä vai haluaako hän vain niin paljon huomiota naisilta...? Ymmärtäisin paremmin, jos olisimme olleet jo kauan yhdessä ja hän hakisi piristystä nettiflirttailusta. Mutta olemme vasta niin taipaleemme alussa, että en voi ymmärtää miksi hän tekee näin..Koen, että hän on leikitellyt tunteillani ja vedättänyt mutta ei vain minua vaan myös niitä naisia siellä netissä antaessaan ymmärtää olevansa sinkkumies.
Tämä jupakka todella syö naista ja mietin tätä asiaa päivittäin. Joka kerta kun hän on tietokoneella epäilykseni heräävät ja rintaa puristaa. Luottamus on mennyttä ja tässä sitä yritämme rakentaa, vaikka se tuntuu todella vaikealta tällä hetkellä...:(
Mutta mielelläni kuulisin ulkopuolisten näkemyksiä ja ajatuksia tästä. Kertooko tuollainen käytös jotain miehestäni ja hänen käsityksistään uskollisuudesta sekä kumppanin arvostamisesta?

26

7254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kepein mielin...

      Kuvauksesi miehestä sopii lähisukulaiseeni. Naiset vaihtuu ja päivittäin on uutta säätöä netissä ja livenä. Välillä on vakavampaa seurustelua ja jopa julistetaan suurta rakkautta, mutta samaan aikaan peliä muualla. Sen tiedän, ettei sukulaiseni koskaan muutu. Hän on äärimmäisen riippuvainen naisista. Se joka hyväksyy muut naiset, voisi olla onnellinen hänen kanssaan.

      Olisko paikkasi muualla, mitä luulet?

      Voimia!

      • nainen 40 v..........

        Luin kirjoituksesi....tuli mieleen heti....älä hyvä tyttö ala mitään vakavempaa hänen kanssaan....kuuluu selvästi ikävä kyllä sellaisiin miehiin joka häslää muidenkin kanssa...yksi ei riitä!! ja näitähän tapauksia riittää!!! mutta silti en yleistä että kaikki miehet ovat possuja....on niitä naisissakin...Tsemppii sulle kaiketi vaikka asia nyt sinua vaivaakin!! mitä jos antaisit sille hieman takaisin!!!! eikös se niin yleensä mene sitä saa mitä tilaa!!


      • mieltä
        nainen 40 v.......... kirjoitti:

        Luin kirjoituksesi....tuli mieleen heti....älä hyvä tyttö ala mitään vakavempaa hänen kanssaan....kuuluu selvästi ikävä kyllä sellaisiin miehiin joka häslää muidenkin kanssa...yksi ei riitä!! ja näitähän tapauksia riittää!!! mutta silti en yleistä että kaikki miehet ovat possuja....on niitä naisissakin...Tsemppii sulle kaiketi vaikka asia nyt sinua vaivaakin!! mitä jos antaisit sille hieman takaisin!!!! eikös se niin yleensä mene sitä saa mitä tilaa!!

        Oon ihan samaa mieltä, anna samalla mitalla takaisin. Tietääpähän toinen sitten, miltä tuntuu ja voi jopa olla mahdollista, että lopettaa pelleilyt muiden kanssa. Jos mies ei kuitenkaan lopeta nettiseikkailujaan, niin elä jää odottamaan, että sua petetään ja satutetaan oikein kunnolla.


    • auttaa sinua

      Lainaus: "Olen ollut mieheni kanssa yhdessä vasta n. 4 kk... Ensitapaamisesta alkoi todella tiivis yhteydenpito ja pari kuukautta sitten hän jo muuttikin samalle paikkakunnalle ollakseen lähempänä minua." Aika nopeaa toimintaa tuo muutto, liian nopeaa?

      Lainaus:"paljon keskusteluja ja flirttailuja ja jopa jokseenkin ihmeellistä vonkaamista "päällä" siellä eikä mitään mainintaa tietenkään missään, että hän olisi varattu." ja "jos se todella on ollut niin harmitonta, miksi hän näki tarpeelliseksi valehdella kun asiasta kysyin?" sekä "jupakka todella syö naista ja mietin tätä asiaa päivittäin. Joka kerta kun hän on tietokoneella epäilykseni heräävät ja rintaa puristaa. Luottamus on mennyttä.."

      Taidat itse jo vastata kysymyksiisi ja tietää vastaukset.

    • ENEMMÄN

      tästä kyseisestä miehestä?Koska se voi yhtä hyvin olla kuka vaan se seuraava kusetettu.Naiset yhteisrintamaan tuollaisia sikoja vastaan!

    • .........

      "Sen jälkeen tein tyypillisen mustasukkaisen naisen teon eli menin facebookiin hänen tunnuksillaan."

      Kai tajuat, että toi voidaan laskea tietomurroksi,. Sulla ei ole minkäänlaista oikeutta käyttää toisen tunnuksia ilman hänen lupaansa.

    • viisastunut

      Mielestäni Sinun kannatta tehdä miehelle selväksi suhteenne rajat, omasta näkökulmastasi. Mikäli hän ei kunniota niitä, hän loukkaa Sinua. Terveessä parisuhteessa kummankaan osapuolen ei tarvitse haikailla muita.Minä jättäisin tuon miehen,jo tuon keromasi perusteella. Rarempia löytyy!

    • Miss misery...................

      ..mulla on menossa avioliitto facebookin takia jo toisen kerran saman vuoden sisällä!!! Lyönköhän ennätyksen kun nyt toinen asumusero vireillä????ok meitä ei kai auta enää mikään!!! Ei sillä väliä vaikka kuin paljon rakastettais toisiamme ja meillä kaks pientä lasta!!! tietyt asiat hiertää välillämme. Ei voi elää ilman toista eikä toisen kanssa!!!Eli ajatelkaa ihmiset ennenkuin avaudutte ulkopuolisille ja mikä vaihe sitten suhteessanne onkaan

    • mieli sanoa

      että siellähän kärvistelette feisbuukkienne kanssa. Meillä vanhemmilla oli yksinkertaisempaa. Vai oliko se...

      • asdasdaasasas

        Itelläni kävi ihan sama juttu, eli kun olin seurustellut n. 4kk, jätti nykyinen kihlattuni vahingossa facebookkinsa auki. Tulin sitten kotiin ja päätinpä vilkaista herran viestejä siellä inboxissa....
        Olin todella järkyttynyt, koska laatikko oli tosiaan TÄYNNÄ ( varmasti satoja ja satoja viestejä) erilaisille tytöille/naisille/tutuille/tuntemattomille, ennen minua ja senkin jälkeen, kun oltiin jo alettu olemaan yhdessä.
        Yhtä se oli jopa mennyt TAPAAMAAN!!!! Salaa minulta. En tosiaan epäillyt yhtään mitään:(
        Ja ihmetytti että kaikenmaailman ämmille oli siellä laitettu viestiä, flirttailtu, pyydetty meseä, ym ym ym.... ehdoteltu tapaamisia.
        Meinas siinä koko suhde kaatua. Mutta onneksi näin, mitä se puuhas. No sitten puhuttiin siitä ja se kans sanoi jotain sen tapaista, että teki tollasia juttuja vaan leikillään ja että kyllä se mua rakastaa ja blaa blaa.... Vaikka nyt puolessa vuodessa ( sen jälkeistä aikaa) olenkin alkanut uskoa, että se rakkaus on totta, en vieläkään ole päässyt yli näistä jutuista. Mutta rakastan häntä tosi paljon ja yritän siksi unohtaa ja luottaa häneen! Totuus vain on, että kuka kerran keksitään, sitä aina epäillään. Että paljon hallaa teki tämä homma, ja sen jälkeen minussa ilmeni aivan uusi piirre, mustasukkaisuus, joka nykyään on aika voimakasta. Hän itse ei ole hirveän mustasukkainen minusta, ja syykin on yksinkertainen; enhän koskaan menis tekemään mitään noin tyhmää!!!!!! Enkä ole pettänyt hänen luottamustaan ikinä.
        Luulen, että hän teki tuollaista, sillä a) oli toimeton, ja b)yksinkertaisesti halusi ihailua ja flirttiä. Myös muita syitä on, mutta ne liittyy jo ihan muihin asioihin ja entisiin suhteisiin, joten niitä en jaksa alkaa erittelemään.... Mutta yksinkertaisin syy on siis se, että miehet on lapsellisia ja tyhmiä eivätkä heti osaa arvostaa sitä, mitä heillä jo on!!!


      • ei ole elämää
        asdasdaasasas kirjoitti:

        Itelläni kävi ihan sama juttu, eli kun olin seurustellut n. 4kk, jätti nykyinen kihlattuni vahingossa facebookkinsa auki. Tulin sitten kotiin ja päätinpä vilkaista herran viestejä siellä inboxissa....
        Olin todella järkyttynyt, koska laatikko oli tosiaan TÄYNNÄ ( varmasti satoja ja satoja viestejä) erilaisille tytöille/naisille/tutuille/tuntemattomille, ennen minua ja senkin jälkeen, kun oltiin jo alettu olemaan yhdessä.
        Yhtä se oli jopa mennyt TAPAAMAAN!!!! Salaa minulta. En tosiaan epäillyt yhtään mitään:(
        Ja ihmetytti että kaikenmaailman ämmille oli siellä laitettu viestiä, flirttailtu, pyydetty meseä, ym ym ym.... ehdoteltu tapaamisia.
        Meinas siinä koko suhde kaatua. Mutta onneksi näin, mitä se puuhas. No sitten puhuttiin siitä ja se kans sanoi jotain sen tapaista, että teki tollasia juttuja vaan leikillään ja että kyllä se mua rakastaa ja blaa blaa.... Vaikka nyt puolessa vuodessa ( sen jälkeistä aikaa) olenkin alkanut uskoa, että se rakkaus on totta, en vieläkään ole päässyt yli näistä jutuista. Mutta rakastan häntä tosi paljon ja yritän siksi unohtaa ja luottaa häneen! Totuus vain on, että kuka kerran keksitään, sitä aina epäillään. Että paljon hallaa teki tämä homma, ja sen jälkeen minussa ilmeni aivan uusi piirre, mustasukkaisuus, joka nykyään on aika voimakasta. Hän itse ei ole hirveän mustasukkainen minusta, ja syykin on yksinkertainen; enhän koskaan menis tekemään mitään noin tyhmää!!!!!! Enkä ole pettänyt hänen luottamustaan ikinä.
        Luulen, että hän teki tuollaista, sillä a) oli toimeton, ja b)yksinkertaisesti halusi ihailua ja flirttiä. Myös muita syitä on, mutta ne liittyy jo ihan muihin asioihin ja entisiin suhteisiin, joten niitä en jaksa alkaa erittelemään.... Mutta yksinkertaisin syy on siis se, että miehet on lapsellisia ja tyhmiä eivätkä heti osaa arvostaa sitä, mitä heillä jo on!!!

        Fbook ei ole reaalielämää, se on fantasiaa ja täysin kontrolloimaton pelikenttä. Kukaan ei jaa siellä oikeasti OIKEAA elämäänsä, siellä pörrää aktiivisesti vain ne jotka toivovat että jotain tapahtuisi.
        Fbooksissa flirtataan tuntemattomille, halaillaan vieraita, siis perheenäiti antaa ymmärtää olevansa menevä sinkku, yksinäinen sinkku taas menevä suosittu kaikkien haluama jne.

        Tosielämän kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

        Toivon ettei kukaan tuhoa suhteitaan live-elämässä nettiavaruudessa käytyjen kuviteltujen seikkailujen takia.


      • huoh-
        ei ole elämää kirjoitti:

        Fbook ei ole reaalielämää, se on fantasiaa ja täysin kontrolloimaton pelikenttä. Kukaan ei jaa siellä oikeasti OIKEAA elämäänsä, siellä pörrää aktiivisesti vain ne jotka toivovat että jotain tapahtuisi.
        Fbooksissa flirtataan tuntemattomille, halaillaan vieraita, siis perheenäiti antaa ymmärtää olevansa menevä sinkku, yksinäinen sinkku taas menevä suosittu kaikkien haluama jne.

        Tosielämän kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

        Toivon ettei kukaan tuhoa suhteitaan live-elämässä nettiavaruudessa käytyjen kuviteltujen seikkailujen takia.

        Voiko ihminen olla enempää pihalla, fbookhan on juuri tuttavien ja ystävien yhteydenpitoa ja muuta kanssakäymistä varten. Samassa voi sitten tutustuu uusiin ihmisiin jos siltä tuntuu. Tervetuloa tälle vuosituhannelle, internet kuuluu tosi elämään, se ei ole enää mitään kuviteltua seikkailua.


      • Roope roppana
        ei ole elämää kirjoitti:

        Fbook ei ole reaalielämää, se on fantasiaa ja täysin kontrolloimaton pelikenttä. Kukaan ei jaa siellä oikeasti OIKEAA elämäänsä, siellä pörrää aktiivisesti vain ne jotka toivovat että jotain tapahtuisi.
        Fbooksissa flirtataan tuntemattomille, halaillaan vieraita, siis perheenäiti antaa ymmärtää olevansa menevä sinkku, yksinäinen sinkku taas menevä suosittu kaikkien haluama jne.

        Tosielämän kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

        Toivon ettei kukaan tuhoa suhteitaan live-elämässä nettiavaruudessa käytyjen kuviteltujen seikkailujen takia.

        FB on hyvä olla olemassa, ainakin minulla on yhteys tuttaviini ja jaamme kuulumiset, sehän on niin ettei se ole FB vika jos ihminen uskoo kaikkia mitä vieras ihminen lepertelee, pitää vaan katsoa että pysyy siellä niiden ystävänä jotka tuntee. Ja en minä ainakaan sitoisi mitään uusia suhteita sen kautta, ne sidotaan todellisessa elämässä todellisten ihmisten kanssa ja opitaan tuntemaan ihmiset sellaisina kuin he ovat. Pitää tietää pelin ehdot kun alkaa leikkiin


      • onpataasjoku
        ei ole elämää kirjoitti:

        Fbook ei ole reaalielämää, se on fantasiaa ja täysin kontrolloimaton pelikenttä. Kukaan ei jaa siellä oikeasti OIKEAA elämäänsä, siellä pörrää aktiivisesti vain ne jotka toivovat että jotain tapahtuisi.
        Fbooksissa flirtataan tuntemattomille, halaillaan vieraita, siis perheenäiti antaa ymmärtää olevansa menevä sinkku, yksinäinen sinkku taas menevä suosittu kaikkien haluama jne.

        Tosielämän kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

        Toivon ettei kukaan tuhoa suhteitaan live-elämässä nettiavaruudessa käytyjen kuviteltujen seikkailujen takia.

        Totta hitossa face on oikeaa elämää, et sä voi erottaa nettielämää normielämästä,
        Totta kai kaikki mitä sä puuhaat netissä vaikuttaa sun elämään, sotkee asioita ja vaikuttaa sun parisuhteeseen.

        Ihan idioottia luulla että voi elää jossain satumaailmassa osan aikaa vuorokaudesta


    • Tosiasioita jakelema

      Se onkin tämä nykyajan vitsaus kun yhteydenpito on niin helppoa. Itse en vaimoni kanssa kuulu facebookkiin tai mihinkään muihinkaan vastaaviin juttuihin, ollaan onnellisia ja luotetaan toisiimme. Ihana rakastaa kun on luja luottamus toiseen.

    • uusi elämä

      Hanki itsellesi uusi oma "fake identiteetti" ja rupea facebookaamaan hänen kanssa, ja sitten sovit tapaamisesta, ja kun hetki tulee, niin on kiva nähdä kaverisi kasvon "teatterimaiset" kasvot, ja sen jälkeen kaikki on selvä ja tulevat kärsimyksesi loppuiva siihen, ymmärrätkö?

      • =)

        Olen tehnyt tuon "fake-identiteetti"-tempun aiemmin elämässäni olleelle miehelle mutta ei siitäkään ollut apua. Oli se naama siellä ravintolassa näkemisen arvoinen kun pläjähdin paikalle!
        Mut heti kun sai auki valahtaneen suunsa kii, kertoi tienneensä sen olleen minä. Tein saman tempun vielä toisenkin kerran ! Mutta edelleenkin kaikki kiellettiin. Mulle asia tuli sillä selväksi mutta ei sillä välttämättä saa toista muuttumaan mitenkään. Oli vain pakko lähtee kävelee siitä suhteesta.


    • tupuna.s

      Heips!

      Mielestäni sun kannattais vaan lopettaa, koska minä just täällä itkusilmässä lopettelen suhdettani (vielä kahden kuukauden jälkeen...!), jossa poikakaverini LIVENÄ minun nähteni flirttaili esim. kaupoissa myyjien kanssa, ja joka kerta kaupasta lähtiessämme , meillä oli aina kauhea riita päällä...Päätin että kertaakaan en lähde hänen kanssaan kauppoihin enää. " Koska hän on sellainen flirtti..." hänen sanojensa mukaan!! :O
      Samoin kun hän meni nettiin, näin kerran samankaltaisen keskustelun kuin sinulla ja jopa pyysi erästä exäänsä illalla jonnekin, minulla oli yötuuriin meno silloin....seurasi jälleen kauhea riita.

      Pikkuhiljaa luottamus meni minullakin, minun nähteni ei enää käynyt facebookissa, koska "järjestän kohtauksen..." tms ja pikkuhiljaa häneen luottamus meni myös kuin sinullakin.
      Jos yhtään rakastat itseäsi, niin neuvon sinua lopettamaan hyvän sään aikana, koska minä vetkuttelin 2 kuukautta päätöstä lopettaa seurustelu, koska luotto meni jo ajat sitten ja koska minä alan olla pikkuhiljaa pelkkä ihmisraunio.... ://

      Ja joka viikko toisensa jälkeen (nyt 2 kuukautta jälkeenpäin) tää jätkä pyyteli päästä takaisin ja sanoi olevansa ahdistunut ja muuta paskaa....aarrgghh!!!!
      Joten neuvoni on : LOPETA hyvän sään aikana!!! Pliis!

    • nainen tunnustaa

      Olen nainen jolle kävi kuten tuolle miehelle, löysin tapasin tykkäsin, mutta
      jatkoin edelleen kuin vauhdissa ollut hevonen kaikenlaista viestittelyä jne
      toisten kanssa. Kun tuli ero -aukesi silmät. Liian myöhään.
      Nyt on aikaa aikaa ja aikaa, en halua enää, haluan parantua.

    • luottamusko

      Hyvä nainen,

      Jos lukisit edes kerrankin henkilökohtaiset viestini lähtisin kävelemään saman tien suhteesta, ihan sama mitä siellä inboxissa olisi, saman voisit tehdä myös minulle.

      Mies.

    • Facebookilainen

      Facebook nyt ei yleensäkään ole tarkoitettu nettideittailuun kun tuttujen kesken,yleensä siellä on työkaverit ja perheenjäsenet.Valitettavasti sinne on pesitynyneet myös vonkaajat :((( .Facebook on tasokkaampi kun esim. muut yhteisöt mutta kuten sanoin sinne änkeää ja tyrkyttää itseään kaveriksi myös kaikenmaailman hörhöt ja noihin vonkailuihin on nyt siellä apua,poliisi on siellä jatkuvasti omalla poliisiprofiililla,ja voi ilmiantaa heti seksinvonkaajat chatissä.Tännekin varmaan tulee jossakin vaiheessa kun ihmiset valittaa seksiahdisteluista chateissä ym.foorumeilla.

    • 3+15

      Luetteko te lainkaan milloin nuo aloitusviestit on lähetetty?

    • Faktaa vai fiktiota

      Facebook sopii erinomaisesti niille keillä ei ole elämää, ne keillä on elämä ovat ihan muuaalla. Se on juuri tätä päivää! 12.10.2013

    • ANELMA4

      Mies on tyyppi, jolla on haku päällä koko ajan. Sinuna en jatkaisi suhdetta, saatika ajattelisi, että hänen kanssa voisi syntyä jotain vakavaa, tasapainoista parisuhdetta. Sellaisen jos haluat on luottamus se tärkein ,jonka pOhjalle kaikki rakentuu. SANOISIN ETTÄ TÄSSÄ TAPAUKSESSA LUOTTAMUS ON JO MENNYT JA SITÄ EI TAKAS HANKITUA TOSTA VAAN..HARMI

    • nore2

      Facebook on paska paikka

    • Facebook on shit

      Miksihän jotkut miehet väittää puuhiaan netissä "kikkailuksi" "sehän on vaan nettiä, eikä mitään totta" Siis tottakai se on totta kun se vaikuttaa joka päiväiseen elämään. Sotkee sen parisuhteen johon pitäisi keskittyä.

      Mun miesystävinä kirjoittelee exilleen, tai nyt jäi kiinni niistä ihan huolimattomuuttaan. Oli jättänyt facebookin auki ja pääsin näkemään kirjoittelut. Joista kerroin miehelle, pahoitin mieleni ja luottamus joka oli rakentunut, katosi.

      Nyt katsotaan tuleeko tästä mitään enää, mies yrittää olla erittäin huomaavainen mua kohtaan ja rakastava.

      Mutta jos sun miehesi ei lähde pois noista flirtti-ohjelmista niin enpä olisi hänen kanssaan missään tekemisissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe