Silmän lähellä

wompula

Onko kenelläkään kokemuksia silmän lähellä olevasta psoriaasista? Tällöin hoidoksi ei kelpaa mikä tahansa psoriasis"myrkky". Onko jollakin kokemuksia silmän lähelle sopivista ja tehokkaista lääkkeistä?

8

1708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jqu

voi käyttää jatkuvasti kun ei ole kortisonia,kuitenkin toimii loistavasti luomien ohuella iholla!

• käyttöön.

Kopioin tämän tuoltalääketiedoista.

>Elidel -hoito tulee aloittaa heti atooppisen ihottuman ensimmäisten oireiden ja ihomuutosten ilmetessä. Elideliä tulee käyttää vain ihottuma-alueille. Oireita hoidettaessa tulee hoitoajan olla mahdollisimman lyhyt. Potilaan tai huoltajan tulee lopettaa Elidelin käyttö, kun oireet ja ihomuutokset ovat hävinneet. Hoidon tulee olla jaksottaista ja lyhytkestoista, ei jatkuvaa. Elideliä levitetään ihottuma-alueelle ohuelti kahdesti vuorokaudessa.

• olen välillä

käyttänyt Bemetson kreemi versiota. Kun jos toisaalta joutuu käyttämään mietoja voiteita pidempiä aikoja, ja vaihtoehtona on kolmos luokan steroidi, jota käyttää korkeintaan kerran viikossa ja silloinkin erittäin ohuelti.

• mitään omg

syötkö rasvahappoja,niillä hyvä vaikutus ihosoluihin,pehmentää,todella hyvä apu.vaikka 600
        omega ja välillä pirkkatuotteen 300 B-vitamiinit.aloitamme tyttärelleni juuri aktiivisen suolahoitokokeilun,toivottavasti siitä saa lisää parannusta,.ps ennen omegoja
        raskainta oli kuulemma se valtava kutina siihen liittyvä raapiminen,tämä vaiva jäi omegoilla heti pois.mutta ilmoittelen uusista hoidoista
        2kk jälkeen.

• base1234

Itsellä oli silmäluomessa komea psori läikkä joka lähti miedoimmalla kortisoni voiteella. Mieluiten joka aamu niin ei tule silmiä hierottua unissaan.

• samaa tuotetta käyttävä

Niin itsellä on myös silmäluimessa psoria ja nyt olen laittanut miedointa kortisonvidetta ja luomi on siisti ja hyvä, mutta kortisooniahan ei voi loputtomasti ja loputtomiin käyttää. Eli onko psori pysynyt ilman kortisonia kurissa?

• kokemusta yli 40 v
        samaa tuotetta käyttävä kirjoitti:

Niin itsellä on myös silmäluimessa psoria ja nyt olen laittanut miedointa kortisonvidetta ja luomi on siisti ja hyvä, mutta kortisooniahan ei voi loputtomasti ja loputtomiin käyttää. Eli onko psori pysynyt ilman kortisonia kurissa?

Olen itse naisimmeisenä saanut naaman läiskiin Protopic 0,1 nimistä rasvaa ja viime kontrollissa kysyin lääkäriltä sen käytöstä luomilla. Protopicia uskaltaa laittaa silmän lähelle ja itselläni ainakin 2-3 päivässä läiskät häipyy.
        Se on enemmänkin atoopikkojen käyttämä lääke ja en ole aivan varma onko se psoriaatikoille Kela-korvattava nykyisin. Pieni tuubi 30 g ja maksoi noin 50 egee mutta on juuri kasvojen iholle hintansa arvoinen, muualla keholla se ei toimi, nähtävästi kasvojen iho on sen verran ohutta.

• Tähtis'80

.. Terveyskeskuslääkärini määräsi minulle jo vuosia sitten kasvojen psoriin Emovatia. Sitä sitten vuosia käyttelin ilman merkittävää tehoa, kunnes ihotautilääkäri kertoi, että eihän sitä nyt naamaan saa edes laittaa!! Määräsi sitten Elideliä ja Protopicia, joista olen kokeillut vasta ensimmäistä, ja tuntuu ainakin näin kesällä toimivan. :)
      Minulle kylläkin sanottiin, että Elideliä ja Protoa saa käyttää jatkuvasti, toisin kuin kortisoneja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe