Onko kenelläkään kokemuksia silmän lähellä olevasta psoriaasista? Tällöin hoidoksi ei kelpaa mikä tahansa psoriasis"myrkky". Onko jollakin kokemuksia silmän lähelle sopivista ja tehokkaista lääkkeistä?
Silmän lähellä
wompula
81843
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- On aika ottaa sinuun etäisyyttäKohtalo tuli apuun ja järjesti sille puitteet. Ei sillä että olisi tyytyväinen, päinvastoin.
- Mikä on kaikkenViehättävintä kaivatussasi?
- Voi kun saisin selvänMitä sinä oikein ajattelet ja ootko oikeesti täällä niinku kuvittelen. Eilen oli niin vahva tunne kun ensimmäisen viestikeskustelun avasin, että se olit sinä. Meen taas saunaan enkä tiedä, ehkä tulen ikävässäni vielä tä…
- Yritetäänkö vielä kerran?Sussa on paljon hyvää, mutta paljon myös piirteitä jonka kanssa en voi elää. Annoin mahdollisuuden sössit sen. Mutta silti oot ajatuksissa haluaisin laittaa sulle suoraan viestiä mutta en uskalla.
- Trump teki dieseldiilin Putinin kanssaYhdysvaltain presidentti Donald Trump kertoo sosiaalisessa mediassa sopineensa Vladimir Putinin kanssa mittavista dieselpolttoaineen toimituksista Yhdysvaltain ja maailman markkinoille. Olen juuri saanut päätökseen erit…
- Kaipaan sinua miesToivo elää, että näemme vielä. Kadun, etten pyytänyt sun puhelinnumeroa.
- Joskus joku ihminen jää sydämeen asumaan, vaikkei hänelle olisi koskaan uskaltanut kertoa sitä.Sinä olet jäänyt ajatuksiini tavalla, jota on vaikea selittää. Olemme kohdanneet siellä, missä olen käynyt asiakkaana, etkä ehkä itse tiedä, miten paljon lämpöä olet tuonut päiviini. Joskus pelkkä hymy tai pieni kohtaam…
- Jos et enää uskallalaittaa viestiä, enkä itsekään uskalla, ei ole kuin yksi vaihtoehto
- Et näytä vanhalta,vaik ootkin iäkäs!Ootko ottanut botoxia?
- Haluaisin tutustua miesKun tapasimme paikka ei ollut paras mahdollinen. Luulin, että kaipaan toista ihmistä elämääni enkä huomioinut sinua. Päästin tilaisuuden menemään. Kaipasin koko ajan jotain mikä ei ollut todellista ja sinä olit siinä ko…
- No miltä näytänKu et saa silmiä irti🫠
- Ei olis pitänyt tykästyä siihen mieheen...Yhä vaan kaipaan...
- Laita se viestiTiedät että ollaan linjoilla nyt molemmat.
- Älkää ihmiset hyväksykö Antin natsismia!Kyllä se on ihan yhtä hirvittävä ideologia, vaikka sitä demari harjottaiskin.
- Mikä on horoskooppisi?Mikä on naisen?
- Matkailu avartaa.Kyllä. Niin klisee kuin se onkin, niin onhan meillä Suomessa hienoja asioita. - Lentokentällä on siistiä. - Hanasta voi huoletta juoda vettä. - Hotelleissa ei pörrää monijalkaisia kavereita. - Infra on toimiva. - Kaljat…
- Mikä onkaanKauneinta kaivatussasi?
- Et edes yrittäHuomaan että et edes yritä parantaa meidän välejä mitenkään vaan syyllistät ja epäilet ja haukut ja kaikkea muuta
- En sua torjuis!Silloin joskus oli pakko...
Vastaukset 8
Vanhimmat
voi käyttää jatkuvasti kun ei ole kortisonia,kuitenkin toimii loistavasti luomien ohuella iholla!
Kopioin tämän tuoltalääketiedoista.
>Elidel -hoito tulee aloittaa heti atooppisen ihottuman ensimmäisten oireiden ja ihomuutosten ilmetessä. Elideliä tulee käyttää vain ihottuma-alueille. Oireita hoidettaessa tulee hoitoajan olla mahdollisimman lyhyt. Potilaan tai huoltajan tulee lopettaa Elidelin käyttö, kun oireet ja ihomuutokset ovat hävinneet. Hoidon tulee olla jaksottaista ja lyhytkestoista, ei jatkuvaa. Elideliä levitetään ihottuma-alueelle ohuelti kahdesti vuorokaudessa.
käyttänyt Bemetson kreemi versiota. Kun jos toisaalta joutuu käyttämään mietoja voiteita pidempiä aikoja, ja vaihtoehtona on kolmos luokan steroidi, jota käyttää korkeintaan kerran viikossa ja silloinkin erittäin ohuelti.
syötkö rasvahappoja,niillä hyvä vaikutus ihosoluihin,pehmentää,todella hyvä apu.vaikka 600
omega ja välillä pirkkatuotteen 300 B-vitamiinit.aloitamme tyttärelleni juuri aktiivisen suolahoitokokeilun,toivottavasti siitä saa lisää parannusta,.ps ennen omegoja
raskainta oli kuulemma se valtava kutina siihen liittyvä raapiminen,tämä vaiva jäi omegoilla heti pois.mutta ilmoittelen uusista hoidoista
2kk jälkeen.
Itsellä oli silmäluomessa komea psori läikkä joka lähti miedoimmalla kortisoni voiteella. Mieluiten joka aamu niin ei tule silmiä hierottua unissaan.
Niin itsellä on myös silmäluimessa psoria ja nyt olen laittanut miedointa kortisonvidetta ja luomi on siisti ja hyvä, mutta kortisooniahan ei voi loputtomasti ja loputtomiin käyttää. Eli onko psori pysynyt ilman kortisonia kurissa?
Olen itse naisimmeisenä saanut naaman läiskiin Protopic 0,1 nimistä rasvaa ja viime kontrollissa kysyin lääkäriltä sen käytöstä luomilla. Protopicia uskaltaa laittaa silmän lähelle ja itselläni ainakin 2-3 päivässä läiskät häipyy.
Se on enemmänkin atoopikkojen käyttämä lääke ja en ole aivan varma onko se psoriaatikoille Kela-korvattava nykyisin. Pieni tuubi 30 g ja maksoi noin 50 egee mutta on juuri kasvojen iholle hintansa arvoinen, muualla keholla se ei toimi, nähtävästi kasvojen iho on sen verran ohutta.
.. Terveyskeskuslääkärini määräsi minulle jo vuosia sitten kasvojen psoriin Emovatia. Sitä sitten vuosia käyttelin ilman merkittävää tehoa, kunnes ihotautilääkäri kertoi, että eihän sitä nyt naamaan saa edes laittaa!! Määräsi sitten Elideliä ja Protopicia, joista olen kokeillut vasta ensimmäistä, ja tuntuu ainakin näin kesällä toimivan. :)
Minulle kylläkin sanottiin, että Elideliä ja Protoa saa käyttää jatkuvasti, toisin kuin kortisoneja..