Silmän lähellä

wompula

Onko kenelläkään kokemuksia silmän lähellä olevasta psoriaasista? Tällöin hoidoksi ei kelpaa mikä tahansa psoriasis"myrkky". Onko jollakin kokemuksia silmän lähelle sopivista ja tehokkaista lääkkeistä?

8

1647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jqu

      voi käyttää jatkuvasti kun ei ole kortisonia,kuitenkin toimii loistavasti luomien ohuella iholla!

      • käyttöön.

        Kopioin tämän tuoltalääketiedoista.

        >Elidel -hoito tulee aloittaa heti atooppisen ihottuman ensimmäisten oireiden ja ihomuutosten ilmetessä. Elideliä tulee käyttää vain ihottuma-alueille. Oireita hoidettaessa tulee hoitoajan olla mahdollisimman lyhyt. Potilaan tai huoltajan tulee lopettaa Elidelin käyttö, kun oireet ja ihomuutokset ovat hävinneet. Hoidon tulee olla jaksottaista ja lyhytkestoista, ei jatkuvaa. Elideliä levitetään ihottuma-alueelle ohuelti kahdesti vuorokaudessa.


    • olen välillä

      käyttänyt Bemetson kreemi versiota. Kun jos toisaalta joutuu käyttämään mietoja voiteita pidempiä aikoja, ja vaihtoehtona on kolmos luokan steroidi, jota käyttää korkeintaan kerran viikossa ja silloinkin erittäin ohuelti.

      • mitään omg

        syötkö rasvahappoja,niillä hyvä vaikutus ihosoluihin,pehmentää,todella hyvä apu.vaikka 600
        omega ja välillä pirkkatuotteen 300 B-vitamiinit.aloitamme tyttärelleni juuri aktiivisen suolahoitokokeilun,toivottavasti siitä saa lisää parannusta,.ps ennen omegoja
        raskainta oli kuulemma se valtava kutina siihen liittyvä raapiminen,tämä vaiva jäi omegoilla heti pois.mutta ilmoittelen uusista hoidoista
        2kk jälkeen.


    • base1234

      Itsellä oli silmäluomessa komea psori läikkä joka lähti miedoimmalla kortisoni voiteella. Mieluiten joka aamu niin ei tule silmiä hierottua unissaan.

      • samaa tuotetta käyttävä

        Niin itsellä on myös silmäluimessa psoria ja nyt olen laittanut miedointa kortisonvidetta ja luomi on siisti ja hyvä, mutta kortisooniahan ei voi loputtomasti ja loputtomiin käyttää. Eli onko psori pysynyt ilman kortisonia kurissa?


      • kokemusta yli 40 v
        samaa tuotetta käyttävä kirjoitti:

        Niin itsellä on myös silmäluimessa psoria ja nyt olen laittanut miedointa kortisonvidetta ja luomi on siisti ja hyvä, mutta kortisooniahan ei voi loputtomasti ja loputtomiin käyttää. Eli onko psori pysynyt ilman kortisonia kurissa?

        Olen itse naisimmeisenä saanut naaman läiskiin Protopic 0,1 nimistä rasvaa ja viime kontrollissa kysyin lääkäriltä sen käytöstä luomilla. Protopicia uskaltaa laittaa silmän lähelle ja itselläni ainakin 2-3 päivässä läiskät häipyy.
        Se on enemmänkin atoopikkojen käyttämä lääke ja en ole aivan varma onko se psoriaatikoille Kela-korvattava nykyisin. Pieni tuubi 30 g ja maksoi noin 50 egee mutta on juuri kasvojen iholle hintansa arvoinen, muualla keholla se ei toimi, nähtävästi kasvojen iho on sen verran ohutta.


    • Tähtis'80

      .. Terveyskeskuslääkärini määräsi minulle jo vuosia sitten kasvojen psoriin Emovatia. Sitä sitten vuosia käyttelin ilman merkittävää tehoa, kunnes ihotautilääkäri kertoi, että eihän sitä nyt naamaan saa edes laittaa!! Määräsi sitten Elideliä ja Protopicia, joista olen kokeillut vasta ensimmäistä, ja tuntuu ainakin näin kesällä toimivan. :)
      Minulle kylläkin sanottiin, että Elideliä ja Protoa saa käyttää jatkuvasti, toisin kuin kortisoneja..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe