Suositelkaapas hyviä häämatkapaikkoja talvella. Ovatko Thaimaan kohteen liian täynnä turisteja (tai prostituoituja)? Millainen on Intian Goa? Entä Karibian alue ja Brasilia?
Hyviä häämatkapaikkoja?
15
7033
Vastaukset
- kohta naineet
Häämatkan suunnittelu meilläkin käynnissä. Ideoita on heitelty ilmaan erilaisia, päällimmäisenä tällä hetkellä Malediivit ja Huippuvuoret(!). Tosin me ollaan menossa matkalle vasta kesällä, ei talviaikaan. Ehdotelkaapa hienoja paikkoja ja kertoilkaa kokemuksista!
- ---------------
Olimme viime kesänä häämatkalla Italiassa ja todella hieno reissu oli. Erityisesti suosittelen Toscanaa.
Talvikohteeksi tuskin voi suositella. Talvella Thaimaa voisi olla hyvä, mutta naapurimaa Malesia ehkä parempi, Singaraporessa kävisin myös samalla reissulla.
Meikäläisen maulla ehdoton ei-ei häämätkalle on kanarian saaret.
- ehdottomasti
Mahtava häämatkapaikka on Mauritius , itse olin siellä ja voin suositella.
Kaunista , rauhallista ja EI itikoita.
Halvempi vaihtoehto on Goa , oikein mukava paikka ,
ihmiset tosi ihania ja upeat hiekkarannat houkuttelee.Parempi vaihtoehto kuin Thaimaa !- 4.7.
Mitä matkanjärjestäjää käytitte matkaanne? Missäpäin Mauritiusta olitte? Suosituksia?
- Nimetön
4.7. kirjoitti:
Mitä matkanjärjestäjää käytitte matkaanne? Missäpäin Mauritiusta olitte? Suosituksia?
Olimme Lounais osassa, n 10 km päässä pääkaupungista Port Louista , hotelimme oli suht pieni ja erittäin kodikas , suosittelen.
(jos ei halua vaa luxusta)Hotellin nimi on
Varanda Pointe aux Biches.Finnmatkojen matka.
Kannattaa tehdä veneretkiä , paikalliset matkanjärjestäjät ihan jees. - 4.7.
Nimetön kirjoitti:
Olimme Lounais osassa, n 10 km päässä pääkaupungista Port Louista , hotelimme oli suht pieni ja erittäin kodikas , suosittelen.
(jos ei halua vaa luxusta)Hotellin nimi on
Varanda Pointe aux Biches.Finnmatkojen matka.
Kannattaa tehdä veneretkiä , paikalliset matkanjärjestäjät ihan jees.Kiitos tiedosta. Olen tuota kyseistä hotellia miettinyt matkallemme. Onko hotellilta helppo kulkea pääkaupunkiin ja Grand Baiehin? Onko hotellilla millainen ranta? Hotelli on allinclusive, suositteletko? Kiitos vielä.. :)
- katsir
4.7. kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Olen tuota kyseistä hotellia miettinyt matkallemme. Onko hotellilta helppo kulkea pääkaupunkiin ja Grand Baiehin? Onko hotellilla millainen ranta? Hotelli on allinclusive, suositteletko? Kiitos vielä.. :)
Hotellilta on helppo kulkea mainitsemiisi paikkoihin , saari on muutenkin todella pieni ja polkupyörä kannattaa vuokrata jos haluaa liikuntaa. Bussilla pääsee ihan hotellin vierestä.
Hotellin ranta on korallien ympäröimä , ihan jees uimiseen ja allinclusive ehdottomasti!
Henkilökunta on äärettömän ystävällistä , siellä olo on kuin paratiisissa:) - ACR
4.7. kirjoitti:
Mauritiuksellehan pääsee melko kätevästi ja jopa "suht edullisestikin" itse varaamalla lennot netistä ja vuokraamalla kämpän suoraan paikallisilta toimijoilta.Toimii hyvin, kokeiltu on.Hotelli on tietysti sellainen varma ja valmis ratkaisu, mutta kyllä tällaisella omatoimimatkalla on jotenkin vapaampi ja rennompi fiilis, romanttisempikin...noh, ehkäpä, makuasioita nämä.Jos kiinnostaa voin antaa jo monelta käynniltämme tutun, paikallisen ja luotettavan matkanjärjestäjän yhteystiedot.Häneltä voi varata vaikka kaiken tai vain jotain, majoituksesta romanttisiin kiertoajeluihin, retkiin tms.
- häämatkalle
Goasta, Thaimaasta ja Karibian St. Martenista on kokemusta.
Itse en pitänyt Goasta erikoisemmin, asuin ihan hyvässä hotellissa rannalla, mutta uimisen, auringonoton ja markkinoilla käymisen lisäksi ei ollut paljoa aktiviteetteja. Tosin matkasta on jo 8 v. aikaa ja Goa on on iso maakunta, joten toisella alueella/nykyisin asiat voivat olla nyt eri lailla.
Thaimaassa olen käynyt Phuketissa ja Hua Hinissa, molemmista pidin, Hua Hinista enemmän, silloin (9 v. sitten) se oli vähemmän kaupallinen kuin Phuket, esim. urheilumahdollisuuksia oli paljon; golf, ratsastus, vesiurheilulajit, tennis jne. Paikalliset matkatoimistot järjestivät retkiä Bangkokiin ja lähialueille.
San Martenilla oli kaunista, ruoka hyvää, vedet olivat kirkkaat ja rannat kauniit, erilasia vesiurheilu- ja veneilymahdollisuuksia oli paljon. Kaupungeissa oli turisteille suunnattuja ostosmahdollisuuksia, paikalliset elivät aika köyhästi (niinkuin monissa muissakin turistien paratiiseissa).
Itse olin häämatkalla aikaisin keväällä San Fanciscossa, Napan/Sonoman viinialueella ja Las Vegasissa. Sää oli parinkymmenen asteen paikkeilla. Olemme enemmän kaupunkilomailijoita, kaupungit olivat keskenään erilaisia, tutustuimem nähtävyyksiin, shoppailimme, söimme hyvin, kävimme teatterissa ja konsertissa, asuimme hyvissä hotelleissa ja saimme nauttia toistemme seurasta. Parhaita lomia ikinä. - Been_there
Oltiin Mauritiuksella, suosittelen lämpimästi!
Hotel Legends saaren pohjoisosassa www.naiade.com - Ökki
Moi,
Juuri Phuketista saapineena en itse voi suositella häämatkakohteeksi. Täysin kaupallinen turistirysä jossa kauppiaat repivät hihasta ja huutelevat ihan ärsytykseen saakka.
Joka askeleella huudettiin thaihierontaa tarjottavaksi rannalla tai muilla kaduilla.
Jos Thaimaa valintana niin ehdottomasti pohjois Thaimaan suuntaan Chiang Main tai Chiang Rain. Ei kylläkään rantakohde, mutta uusia kokemuksia ja nähtävyyksiä.
Goa on huomattavasti rauhallisempi paikka. Voisin mennä uudestaan. Ystävällistä eikä ole kauppiaita tyrkyttämässä ja repimässä liikkeisiinsä.
Tutki lisää vaikka etelä Afrikasta. Sitä on kehuttu tuttavapiirissämme. - juuri saapunut
Suosittelen lämpimästi Malediiveja! Saarilla ei kaupuskelijoita, ei autoja....mikä hiljaisuus! Rannat puuterihiekkaa. Meri uskomattoman turkoosia. Mahtavat puitteet hääseremonialle. Mahdollisuus majoittautua veden päällä oleviin bungaloveihin. EHDOTTOMASTI MALEDIIVIT.
- jake1900
Moi!
mekin olemme suunnittelemassa häämatkaa malediiveille. missä hotellissa olitte,minkä hintainen ja mikä matkajärjestäjä? Monilla järjestäjillä näyttää olevan malediivin matkoja mutta ei hintatietoja. käsittääkseni kallis paikka mutta kerranhan sitä naimisiin mennään(toivottavasti). Juuri meren päällä olevat bungalovit kiehtovat meitä. - danielsan
Olisin halunnut kysyä malediivien hintatasosta ja ruokakulttuurista. ...
muistaisitko mitä maksaa esim ulkona syöminen siellä ja minkälaista ruokaa siellä on tarjolla?
myös askarruttaisi että kuinka siellä liikutaan saarelta toiselle? onko siellä jotain yleisii vesibusseja joilla pääsee ja minkä hintasta tämä huvi olisi.
mä olen suunnittelemassa sinne ihan vaan sellasta pienehkön budjetin matkaa, pitäähän se paikka nähdä ennen ku se uppoaa!
kiitos jo etukäteen jos jaksat vastailla!
- Manta71
Oltiin pari vuotta sitten Mauritiuksella häämatkalla 2 vk ja tykättiin kovasti. Vesi oli ihanan lämmintä jne. Ollaan oltu myös Thaimaassa Bangkok-Hua Hin-Hongkong-matkalla 2 vk ja tämä oli myös erittäin onnistunut matka. Hua Hin siinä välissä (1 vk) ei ollut kovinkaan merkillinen paikka, mutta kyllä se viikko sielläkin meni. Omia kokemuksia ei ole Goalta, mutta jossain lehdessä joskus luki, että Goa on "köyhän miehen Thaimaa", joten tällä perusteella sitä en suosittele. Mauritius ja Thaimaa ovat ihania paikkoja, Thaimaa enemmän elämyksellinen, koska olimme niin monessa paikassa, mutta Mauritius taas juuri sopiva häämatkaksi (edellyttää myös hyvää hotellia).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882