näyttää nukkuvan talviunta.
Lieksa,
12
1338
Vastaukset
- LauriP
Nukkunut jo pitemmän aikaa, onneksi tajusin ajoissa muuttaa pois.
- aikoinaan
pois muuttanut,mutta toinen jalka tavallaan pysynyt Lieksassa. Nimittäin loma-asunto on siellä syrjäkylillä ja sinne taas tullaan helmikuussa viikoksi hiihtämään ja retkeilemään. Ja kyllä me oman kortemme tuomme sinne Lieksan liike-elämän kekoonkin.
- täytyy roikkua
Lieksa palstan sektorilla:))Jokaisella toiminnalla on yleensä syy ja sen syyllä seuraus:))
Lieneekö kohdallasi kaipuu takaisin syynä ja sen seurauksena tietenkin täytyy roikkua palstalla:))
Hyvää Uutta Vuotta:)) - Tätä
täytyy roikkua kirjoitti:
Lieksa palstan sektorilla:))Jokaisella toiminnalla on yleensä syy ja sen syyllä seuraus:))
Lieneekö kohdallasi kaipuu takaisin syynä ja sen seurauksena tietenkin täytyy roikkua palstalla:))
Hyvää Uutta Vuotta:))Vuotta sinne Lieksaan!
- tänään
aikoinaan kirjoitti:
pois muuttanut,mutta toinen jalka tavallaan pysynyt Lieksassa. Nimittäin loma-asunto on siellä syrjäkylillä ja sinne taas tullaan helmikuussa viikoksi hiihtämään ja retkeilemään. Ja kyllä me oman kortemme tuomme sinne Lieksan liike-elämän kekoonkin.
tultiin pois Lieksasta ja ikävähän se aina jää. Ostettiin paljon vaateita, leluja ym. Lieksan eri liikkeistä. On sanottava että palvelu oli kaikissa liikkeissä iloista ja ystävällistä. Jäi oikein hyvä mieli. Ainoa ikävä asia oli Valintatalosta ostettu tina, joka ei sulanut
millään, ei tainnut ihan oikeaa tinaa ollakkaa.
Ilotulitus oli tosi hieno mukana olleiden lastenlastenkin mielestä. Hyvää uuttavuotta kaikille lieksalaisille! - LauriP
täytyy roikkua kirjoitti:
Hyvää Uutta Vuotta:))Kai se on minun asiani mitä keskustelupalstoja
luen.
Eikä tule ikävä sinne, kyllä se on kuollut kylä
30 vuoteen. Joskus -70 luvulla oli vielä jonkinlaista elämää, mutta nyt on väki vähentynyt puoleen ja vähenee vielä. - talking to me
LauriP kirjoitti:
Kai se on minun asiani mitä keskustelupalstoja
luen.
30 vuoteen. Joskus -70 luvulla oli vielä jonkinlaista elämää, mutta nyt on väki vähentynyt puoleen ja vähenee vielä.Silloin 70 luvulla ei ihmisillä ollut vielä nettiä ja kännyköitä.
Oli aiva eri asia seurautella silloin jonkun kanssa kun joutui puhumaan kokoajan ? - olet tällä palstalla:))
LauriP kirjoitti:
luen.
30 vuoteen. Joskus -70 luvulla oli vielä jonkinlaista elämää, mutta nyt on väki vähentynyt puoleen ja vähenee vielä.Itse ajattelen näin entisenä lieksalaisena joka lähdin 70-luvulla suurempiin piireihin.Olen tehnyt elämäni työn täällä muualla.Rahaa ja omaisuutta on sen verran kasaantunut että loppuelämä on turvattu ja ei tarvitse turvautua yhteiskunnan rahoihin.
Palaan jossain vaiheessa Lieksaan viettämään rauhallisia eläkepäiviäni ilman suurkaupungin meteliä,ihmistungoksia,ja yleensä pois koko tästä "hullunmyllystä."Maksan veroni Lieksaan.Tarpeelliset ja pakolliset palvelut löytyvät Lieksasta,joten mitä minä muuta tarvitsen?
Jos tulee tarvetta,niin pienellä viiveellä pääsen Joensuun lentoasemalle josta avautuu maailma juuri sinne minne haluan mennä.Yksinkertaista ja helppoa minulle ja ennen kaikkea kun "työtunnit"ovat täynnä niin Mähkön hautausmaa on lähellä joka tarjoaa tarvittavan ja viimeisen palvelun. - mahtui koko
LauriP kirjoitti:
luen.
30 vuoteen. Joskus -70 luvulla oli vielä jonkinlaista elämää, mutta nyt on väki vähentynyt puoleen ja vähenee vielä.omaisuus, kun sieltä 70-luvun alussa läksin. Lieksalaisuus/Pohjoiskarjalaisuus oli hyvä suositus työn saamiseksi silloin,eikä ole päivääkään sittemmin tarvinnut työttömänä tai lomautettuna olla. Silloin se oli itsestään selvää,että sieltä oli lähdettävä jos meinasit jotain saada aikaseksi. Ei silti ole pahaa sanottavaa Lieksasta ja erilaisia intressejä Lieksan suhteen on ollut koko ajan.
- New Rock City
mahtui koko kirjoitti:
omaisuus, kun sieltä 70-luvun alussa läksin. Lieksalaisuus/Pohjoiskarjalaisuus oli hyvä suositus työn saamiseksi silloin,eikä ole päivääkään sittemmin tarvinnut työttömänä tai lomautettuna olla. Silloin se oli itsestään selvää,että sieltä oli lähdettävä jos meinasit jotain saada aikaseksi. Ei silti ole pahaa sanottavaa Lieksasta ja erilaisia intressejä Lieksan suhteen on ollut koko ajan.
Juuri tälläistä uutta verta tarvitaa Lieksaankin !
Jollakin jolla on näkemystä että miten moderni maailma toimii ja miten palvelut muualla pelaavat ! - ja meillä
tänään kirjoitti:
tultiin pois Lieksasta ja ikävähän se aina jää. Ostettiin paljon vaateita, leluja ym. Lieksan eri liikkeistä. On sanottava että palvelu oli kaikissa liikkeissä iloista ja ystävällistä. Jäi oikein hyvä mieli. Ainoa ikävä asia oli Valintatalosta ostettu tina, joka ei sulanut
millään, ei tainnut ihan oikeaa tinaa ollakkaa.
Ilotulitus oli tosi hieno mukana olleiden lastenlastenkin mielestä. Hyvää uuttavuotta kaikille lieksalaisille!jäi myös hyvä mieli tästä reissusta.
Alkaa jo kaivata takaisin kun miettii mitä kevät tuo tullessaan: työtä, työtä ja työtä.
Seuraavalla lomalla taas palataan!
Hyvää tätä vuotta kaikille lieksalaisille ja varsinkin palstalaisille :)
- koko talven
Itse olen joutunut hieman kertaamaan lukion kieliä kun ensi kesänä tulee vieraita ulkomailta.
Yksi sukulainen on aikoinaan muuttanut Ruotsiin mutta nyt hänen tyttärensä on tulossa kylään ja he eivät puhu suomea ollenkaan.
Kaveri ei ole edes ruotsalainen vaan islantilainen ja siten hänen kanssaa koetan pärjätä englanniksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581189Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961048
- 63838
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36821Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6764- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42690