Minkä ikäisenä Dystonia?

pelokas!!!

Minun siskoni sairastui pahimpaan dystoniaan eli koko kehon Dystoniaan jo pienenä. Hän on sairastanut jo 23v sitä paska sairautta:( olen niin surullinen hänen puolestaan.

Myös toisella siskollani alkoi dystonian oireet käsissä 28v. Ja hänkin on nyt eläkkeellä:(

Olen peloissani! minulla ei ole VIELÄ mitään oireita eikä ole ollut mutta jos kummallakin siskollani on miksi ei se sitten minulle tulisi?

Minun on pakko mentävä testeihin selvittämään, olen nyt niin pelokas.

Minkä ikäisenä teillä joilla on Dystonia se on alkanut? itse olen 33v eli mahdollisuus on todella suuri. Pelkään että lapsenikin sitten sairastaa...

Kuolen kohta suruun ja huoleen!!!sitä en enää kestäisi, kaikki on liikaa. Auttakaa mitä mä teen?

5

1707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei voi tutkia

      ennakoivasti. Oireet on oikeastaan ainoa, josta Dystonia voidaan todeta, eikä niitäkään voi pitää varmoina.

    • itu

      Olen pahoillani siskostesi puolesta. Lohduttanee, että ei ole aina kirkossakaan kuulutettu, että samassa perheessä olisi useampi dystoniaa sairastava, mutta on myös tapaus, että molemmilla kaksosilla on ollut ko. sairaus. Itsellä alkoivat oireet 15 vuotiaana, vain kädessä, nyt on kulunut aikaa 40 vuotta, kun dystonia kulkee vierelläni. Voimia vaaditaan ja ymmärtämystä muiden saurauden tähden. Sinulla ei ole mitään syytä saada dystoniaa. Elä elämääsi auttaen siskoksiasi, voimia sinullekin, koska ei todellakaan voi millään tavalla tutkia onko se sinulla. Myös perinnöllisyystekijät on käsittääkseni tutkittu, eikä ole pystytty todentamaan, että se olisi periytyvää

      • kannattaa hoitaa

        Minulla oli aikoinaan erittäin vaikea-asteinen servikaalinen dystonia, johon lääkityksellä ei apu löytynyt. Lääkäri määräsi fys.hoitoa.Apu oli minimaalinen. Koska jotain sentään tuntui, mutta ei oikein auttanut, niin päätin kokeilla kiropraktikkoa. Luojan kiitos. Kaula ranka ja pää oikeni. Kipu loppui ja terveys palasi. Selän ja kaulan vinous aiheuttaa lihasjännityksiä ja lihas jännitys hermo puristusta. Servikaalinen dystonia jännittää kaula ja hartia lihaksia, mikä usein aiheuttaa käden toiminta häiriön. Ennen dystoniaoireita, selkä ja kaula-ranka on jonkin verran vinossa/kierossa. Ennen lääkityksen aloittamista, kannattaa hakeutua hyvälle kiropraktikolle, joka pystyy oikaisemaan selkä ja kaula-rangan. Botuliinihoidolla poistetaan oireita, mikä todellisuudessa pahentaa sairautta.


      • Kovia kokenut
        kannattaa hoitaa kirjoitti:

        Minulla oli aikoinaan erittäin vaikea-asteinen servikaalinen dystonia, johon lääkityksellä ei apu löytynyt. Lääkäri määräsi fys.hoitoa.Apu oli minimaalinen. Koska jotain sentään tuntui, mutta ei oikein auttanut, niin päätin kokeilla kiropraktikkoa. Luojan kiitos. Kaula ranka ja pää oikeni. Kipu loppui ja terveys palasi. Selän ja kaulan vinous aiheuttaa lihasjännityksiä ja lihas jännitys hermo puristusta. Servikaalinen dystonia jännittää kaula ja hartia lihaksia, mikä usein aiheuttaa käden toiminta häiriön. Ennen dystoniaoireita, selkä ja kaula-ranka on jonkin verran vinossa/kierossa. Ennen lääkityksen aloittamista, kannattaa hakeutua hyvälle kiropraktikolle, joka pystyy oikaisemaan selkä ja kaula-rangan. Botuliinihoidolla poistetaan oireita, mikä todellisuudessa pahentaa sairautta.

        Niinpä. Mulla kävi näin että koulutettu kiropraktikko laukaisi dystonian pahemmaksi. Pientä jomotusta oli ja liikerajoitusta. Käsittelyn jälkeen sairaalaan ja nyt kovat kivut ja tärinät. Että se siitä.


    • pike 52

      minulla todettiin servikaalinen dystonia 10 v sitten. botoxpiikillä on saanut pysymään sen kurissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      75
      4752
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1547
    3. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      39
      1524
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1169
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      990
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      987
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe