Kun kohta armeija kutsuu niin mitenkäs suhtaudutaan, kun minulla on paha r-vika ja eikö intissä pidä kokoajan sanoa herra sitä ja herra tätä. Pelottaa:(
Onko tästä haittaa?
R-vika pelottaa
11
1851
Vastaukset
- alokas kerran minäkin
älähän huoli, ei se ole sen kummallisempaa siellä kuin siviilissäkään, hakeudu sellaiseen porukkaan, jossa on rento ilmapiiri, niin et stressaa itseäsi turhan takia. Esim. autonkuljettajat, lämärit on hyvinkin rentoa ja normaalia porukkaa.
Kuuntele tätä maailmaa ympärilläsi, niin huomaat miljoona erilaista r-kirjainta ja kaikki ne on normikamaa.- xxxxx
Henkilökunnassakin on r-vikaisia. Ei se ihmistä pahenna. Kyllä sinä varmasti pärjäät, jos muuten tolkku olet.
- kutsulle ei
ja kieltäydy ilmaisesta orjatyöstä.
- ei kannata
Jos joku alkaa jotain siellä pätemään, niin annat pennun maistaa nyrkkiä, voin melkein taata, että päteminen loppuu siellä ja vittuilija menettää uskottavuutensa porukassa. Näin säästät muitakin pätemisen uhalta :)
- Jeti
R-Vika ole se mistä ongelmia tulisi eikä nykyintissä simputeta ne simputusjutut on pelkkiä urbaanilegendoja.Omana aikanani 1998-1999 jolloin palvelin Vekaranjärvellä 9kk en havainnut mitään mitä olisi simputukseksi voinut sanoa.Karaisehan vähän sitä luontoasi noin herkkänä elämästä tulee epämukavaa.
- lämäri
Tosiaan se ei siellä sen kummempaa ole ku siviilissäkää. Luulen et nimenomaa armeijas sul ei oo mitään pelättävää puhevian takia. Kukaan ei sua saa sen takia simputtaa. Jos joku ylempi arvoinen siitä sulle sanoo ni hän rikkoo sotilaslakia. Se ei missään nimessä ole sallittua haukkuu sua sen takia ja jos sellasta sattuu voit kannella siit vaik komppanian päällikölle tai jollekkin henkilökuntaan kuuluval. Ei kannata sitä stressata. Siviilis tod.näk enemmän sille on naurettu tms.. Ja samanlailla skappareista, alikeista ja palvelustovereistas aivan varmana löytyy muitakin, joilla on jokin puhevika. Ja vielä, oon nyt ollu puol vuotta armeijas, enkä misään vaiheessa ole simputusta kokenut tai nähnyt. Kyl se on melkee kokonaa saatu kitkettyy intist pois.
- Sivarimajuri
Todennäköisesti tuosta jonkun verran vittuillaan. Armeijassa kaikista tulee taas lapsia ja lapset kiusaavat erilaisia. Ihmisillä on intissä pinna kireänä, koska tuollaiset olot eivät ole tavallista ihmistä varten.
Intti sopii vain tietynlaisille ihmisille ja täysin järjetöntä, että sinne pakotetaan kaikki. Se ei ole eduksi kenellekkään.- aloittaja
En usko, että olen hakemassa aukkiin, mutta voiko joku R-vikainen periaatteessa mennä aukkiin?
- Sivarimajuri
aloittaja kirjoitti:
En usko, että olen hakemassa aukkiin, mutta voiko joku R-vikainen periaatteessa mennä aukkiin?
Ei R vika ole mikään este aukkiin menemiselle. Sinne pääsyyn riittää halukkuus ja suht koht selvä pää ja kohtalainen kunto. Meillä ainakin oli R-vikainen alikessu ja myös alikessu, joka roikkui jonon viimeisenä huonon kuntonsa takia.
- alikessu joka oli
aloittaja kirjoitti:
täys mulkku.
sen takia sille vittuiltiin sen sössöpuheesta ei sen pelkän sössöpuheensa takii.
jos ois ollu ees suht asialline "alaisiaan" kohtaan ni ei ois varmana vittuiltu.
- ärrä vikanen myös
Ei sinun eikä kenenkään r tai s viasta ole haittaa. Minulla on paha r-vika ja mun armeeja- aika meni ihan hyvin vaikka jännitti alkuun tosi paljon. Kun joka nimenhuudossa piti huutaa herra se ja se. Kyllä sä pärjäät. Hei on muuten rohkasevaa on tietää että puolustusvoimain komentaja (1994-2001) kenraali Gustaf Hägglundilla sekä jo edesmennyt jalkaväkikenraali Adolf Ehrnroothilla on r-vika.
Niin ja tosiaan vielä Puolustusvoimain Ylipääliköltäkin presidentti Tarjaltakin " se r-vika" löytyy.
tsemppiä. pärjäät kyllä : )
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113585MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691896Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421578Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja621014Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33968Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768