bedford moottorit veneisiin. millaisia kokemuksia.
bmc
12
2766
Vastaukset
- ajamaan loppuun
vielä on käytössä jonkin verran. Varaosien saanti voi muutaman vuoden kuluttua olla vaikeaa. Lainatakseni erään masinistin sanoja: haluaisin nähdä 50v. kuluttua toimivan 50v. vanhan common rail polttoainejärjestelmän. Noiden vanhojen koneiden dieselpumput ovat melkein ikuisia, jos niitä edes joskus käyttää huollossa ja vahtii vedenerottimia. Jos vanhaan koneeseen tekee nyt täysrempan, sitä ei veneessä pysty
- varaosia
mahtaa löytyä kyseisiin virityksiin..
- "petteristi"
varaosia kirjoitti:
mahtaa löytyä kyseisiin virityksiin..
itselläni on 5.4 litrainen bedford ja ainakin siihen varaosien saanti suomesta on vaikeaa,
Englannista löytyy kyllä jos tarttet niin voin ettiä sen varaosa-sivun - muuta....
"petteristi" kirjoitti:
itselläni on 5.4 litrainen bedford ja ainakin siihen varaosien saanti suomesta on vaikeaa,
Englannista löytyy kyllä jos tarttet niin voin ettiä sen varaosa-sivuntarviin kaikki mahdolliset sivustot..
- jusu1984
"petteristi" kirjoitti:
itselläni on 5.4 litrainen bedford ja ainakin siihen varaosien saanti suomesta on vaikeaa,
Englannista löytyy kyllä jos tarttet niin voin ettiä sen varaosa-sivunvaikeaa saattaa olla
Kirjoittanut: "petteristi" / 31.12.08 / klo 14:17
itselläni on 5.4 litrainen bedford ja ainakin siihen varaosien saanti suomesta on vaikeaa,
Englannista löytyy kyllä jos tarttet niin voin ettiä sen varaosa-sivun
olisko sulla jotain varaosasivuja englannista tiedos.laakeriliuskat pitäis löytää m330 76 koneeseen mut ei suomesta millään.auttais tosi paljon..sais veneen vesille jusu1984 kirjoitti:
vaikeaa saattaa olla
Kirjoittanut: "petteristi" / 31.12.08 / klo 14:17
itselläni on 5.4 litrainen bedford ja ainakin siihen varaosien saanti suomesta on vaikeaa,
Englannista löytyy kyllä jos tarttet niin voin ettiä sen varaosa-sivun
olisko sulla jotain varaosasivuja englannista tiedos.laakeriliuskat pitäis löytää m330 76 koneeseen mut ei suomesta millään.auttais tosi paljon..sais veneen vesilleHämeen Dieselistä, tai Tammerdieselistä? Eihän noita mistään tarvikeliikkeestä saa, mutta isosta dieselkorjaamosta kylläkin (yleensä).
- kokemuksia on
Käytännössä ikuisia koneita. Jos kyseessä suora kutonen on sama kuin leyland ja näitä ollut joissain traktoreissa. Tätä kautta kannattanee lähteä hakemaan varaosia. Hirvittävän painavia on noi koneet mutta uppoumarunkoisessa veneessä eipä sillä niin väliä. bmc koneissa oli kytkettynä maahan eli tämä kannattaa ottaa huomioon. Pikku muutoksella saa kyllä laitettua - maahan jos haluaa, tämä operaatio kannattaa mielestäni tehdä heti.
- pookionki
veneessä 115 hv bmc-täys remontti tehty vuonna 2000 ja ei ole paljoa sen jälkeen ajettu. Seisoo koko 11,7 metrinen paatti tyhjän panttina pihalla.
- on sellainen
Kokemus, neloskoneesta, että on jumalattoman äänekäs mylly, käy kolisevalla äänellä ihan kunnossa ollessaankin. Toimii ei siinä mitään.
Veneessä kannattaa ottaa melu huomioon, tuntikausia kun ulapalle mennään. Tiiä sitten, kuinka hyvin eristetty monttu sulla koneelle on. Omassa paatissa Yanmar, käy sievästi, mutta siltikin hyvä äänieristys on tarpeellinen. Kuuluu vaimon porinat paremmin...- rail
Kaikki vanhat dieselit, joissa on yksinkertainen polttoainepumppu, jyskyttävät ja kalkattavat. Se johtuu yksinkertaisesti kerralla tapahtuvasta polttoaineen ruiskutuksesta, joka johtaa nopeaan paineen nousuun ja kolahdukseen. Uusissa yhteispainevehkeissä pietsosuuttimet jakavat tarpeellisen polttoainepisaran jopa neljään osaan jolloin paine nousee rauhallisemmin eikä kone kolise. Omaa autonmoottoriani ei lämpimänä bensakoneesta juuri erota, mutta kylmänä vielä kalkattaa.
- R K-S
tai ehkä jopa toissapäivän. BLMC eli British Leyland Motor Company teki ensin 1,5 litran ja myöhemmin 1,8 litran dieseliä. Moottoria on tehty paljon ja sitä on käytetty mm. Lontoon takseissa. Ja siitä on tehty venemoottoreita aikana, jolloin parempia ei ollut. Ongelmat: 1. Kampiakseli on vain 3:lla runkolaakerilla. Kun on kulunut, niin katkaisee akslein melko helposti. 2. kampiakselin takapäässä on. ns. "koiranpaska" tiiviste - seuraus vuotaa aina öljyä varsinkin jos moottori on kallistettuna, kuten venemoottorit usein ovat. 3. Lämpöongelmia - Bowman yhdistetty lämmönvaihdin ei jäähdytä tarpeeksi - ei kestä ottaa tehoja. Parempi ajaa hiljaa. 4. CAV ruiskupumppu hankala ilmata jne. Onneksi 80 luvun puolella alkoi tulla kunnollisia japanilaisia moottoreita kuten esim. Mitsubishi. Ei tarvinnut enää leikkiä noiden kanssa.
- jankar
Oli semmonen veneessä ja lotkotteli n 1500 rpm matka vauhdilla ajettaessa.
Kestää vene käytössä ikuisesti jos vaan huoltaa , osia sai ainakin tampereen seudulla traktori tarvikeliikkeistä.
Ei huono vaihtoehto....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2297653
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455110- 594792
- 753458
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162025Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301910- 311839
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441687- 371629
- 1491386