♥¤oO0Oo¤♥♥¤oO0Oo¤}*♥♥*{¤oO0Oo¤♥♥¤oO0Oo¤♥
Mustan lohikäärmeen selässä
Tempoilen sen yhdeksää päätä
Suitsin tulisin - sormin voimakkain
Taivaan salamat tietä näyttäkää
Palaa maa - on kaikki polttavaa
Kumu maan uumenien sekoittaa pään
ja verenpunaiseen auringonnousun
punaiset silmät sokaisee
ja pohkeeni isken pedon kylkiin
Sen huuto yhdeksänkertaisena
Ja minä nauran - nauran
Käsissäni kaikkeuden mahti
Ja hiukseni kuin suonheinä takkuisena
peittää alleen nousevan ja laskevan
Kunnes myrsky pakenee ja
hiljaisuus valelee kuin viileä kaivattu vesi
Sanat hiuksiin takertuu
Kuin usva merien päällä - Ei ääntäkään
Eikä kukaan tiedä - kuin minä
miltä tuntuu kun yhdeksän lohikäärmeen päätä kumartaa
ja sulkee tuliset silmänsä
suudellakseen kaipaavan kaulani punaista virtaa
Juoden hiljaa hiipuvia aaltoja
Ja minä - kuulen - kuinka aurinko nousee
Yhden sanan voimalla
- Rakkaani -
♥¤oO0Oo¤♥♥¤oO0Oo¤}*♥♥*{¤oO0Oo¤♥♥¤oO0Oo¤♥
♥♥- MURUKULTA TOIVOTTAA RUNOKANSALLE ILOISTA JA ONNELLISTA UUTTAVUOTTA 2009 -♥♥
http://www.youtube.com/watch?v=r4p9USIZ8y0
~¤MUSTAN LOHIKÄÄRMEEN SELÄSSĤ~
60
1688
Vastaukset
- padme_amidala
..*haukkoo happea avoimesta ikkunasta*
Jos runojesi poissaololla palstalta on tälläisiä seuraamuksia, niin saat anteeksi.
Miten tässä nyt löytää sanoja palautteeseenkaan runosta, joka on ELÄMYS.
*huokailee täällä haltioituneena lopun päivää*
Kiitos upeasta lukuhetkestä, joka sopi oikein hyvin tälle ikimuistoiselle päivälle 31.12.2008- *MURUKULTA*
Rakettien vieläkin pamahdellessa ja myrskyn mylviessä Murukulta istahtaa ja alkaa kirjoittaa..
Mukvan pehmeät, ystävältä saadut, ihka uudet pörrösukat päätin sujauttaa jalkoja lämmittään. Niissä on pienet enkelit varressa. Kauniit!
Suolatuikku antaa rauhoittavaa oranssista valoa...Lämpö hiipii, sukatko lämmittää, antajalta tuli juuri viesti, pitkä rimsu toivotuksineen, *hymy*.
Avaan tuuletusluukun,,,Tuulella on vieläkin niin kiire, puut pyörii ja taipuu kuin heikkopäiset, voi voi ja jotkut ei vain osaa lopettaa rakettien kanssa. Suljen ikkunana, sisällä on lämmin. :)
Kiitos padme_ menneestä vuodesta ja hymyssäsuin kohti uutta ja ihmeellistä vuotta 2009! Murukulta vilkuttaa! :)
- Mysteriet
Sieltä saa kaikenlaista lohikärmeskamaa....
Ei sentään näin upeita runoja!!!
Wau- *MURUKULTA*
Oon käynyt; missä?? Vaikka oon minä voinut sielläkin käydä,, Tiiä itekkään aina missä, mutta kyllä minä ainakin kävin 'lapinlasten laulumailla' tossa,, niin ja autoa ajoi muuten lohikäärme!! :))
ja horjahdin minä vähän ruottinpuolellekin siinä epähuomiossa,,, mutta tulin takaisin kuuntelemaan tätä pauketta.
Aloin jo epäileen, jotta onkohan jollakin sittenkin popcorni-kone päällä, kun kuuluu vielä sellainen pauke, kuin viimeisiä aparaatti poksauttelis,,Ehkä...
Niin, että poksista waan, Mys ja hienoa UuttaVuotta 2009! Murukulta vilkuttaa! :)
- tomppa2006
...miten joku pystyy kirjoittamaan näin hienon runon...
En minä pysty, mutta en olekaan Murukulta. Onneksi sinä olet olemassa, joten saan lukea kaunista naisrunoutta. Kiitos.- *MURUKULTA*
Niin kuin nämä ilmat muuttuu yht'äkkiä tyynestä myrskyksi, leudosta pakkaseksi, niin voisi sanoa että runotkin muuttuu, vaikka kirjoittaja pysyy samana,,
Sillä tunnetilalla kuin siinä on. Välillä pliisumpia, välillä kysyviä, unenomasia, satumaisia, suruisia, intohimoisia, iloisia, surullisia, rakkaudellisia, välillä myrskyisiä...
Se on hyvä. Muuttuminen ja muuntuminen. Se on kuin virta, joka liikuttaa joen vettä, että se pysyy kirkkaana.
Kiitos, tomppa, sinulle kauniista mielipiteestäsi!
Alati iloisesti virtaavaa UuttaVuotta tomppa 2009! Murukulta vilkuttaa! :)
- Murun lukija.
Mikä runo! Nyt huippaa..*kops*. Täältä pöydän alta kiitän Muru kaikista niistä runoistasi ja palautteistasi, joilla olet päiväni piristänyt niin monta kertaa kuluneen vuoden aikana. Toivottavasti mielikuvitusrikas sanailusi jatkuu edelleen. Hyvää Uutta Vuotta!
- *MURUKULTA*
Voivoi! Hajusuolaa kyllä tarjoan tai voin minä tulla sinne pöydän allekin... :)
Kädet yhteen liitän, kumarran ja kiitän sinua! Sanoja etsin tässä, kuinka ilmaisisin sen hyvän mielen, joka sanasi tuovat tullessaan, tänne ja tähän,,,kuin valkoinen kyyhky tuntosi lensi luokseni ja sai hymyn aikaan!
Koitan täyttää toivettasi tänä vuonnakin, Siihen apuja pyytelen, yksinhän en siitä kyllä selviäisi,, ;)
Uutukaisen UuttaVuotta Onnellista sellaista vilkuttaa Murukulta ja kiittää *Murun lukijaa.*
- Miekko
Vauh... Jotkut ne vaan osaa kirjoittaa. Olen sanaton tämän edessä kyllä nyt...
- *MURUKULTA*
Ja minä olen mykkänä sinun sanoistasi! :)
Sanomattomat sanasi pidän kädessäni, ne ei paina, hohtaa vain,
tähänkin hetkeen sitä valoa, jota kauniit sanat hohtaa!
Kiitän sinua Miekko ja toivotan,, Sanomattoman Onnellista UuttaVuotta sinne sinulle! Murukulta vilkutukseineen! :)
Kerrassaan nautinnollinen runo. Hyvää uutta vuotta.
- *MURUKULTA*
Talven tuiskujen mylviessä, pimeyden peittäessä,
liikkuu ja virtaa nekin virrat, jotka muuten piilossa pysyvät,,
Ne on kuin pienet Keijut metsän uumenissa, kun kukaan ei näe,
soitto vain soi ja tanssi jatkuu ja jatkuu vapaana..
Kiitos sinulle, Lady...si ja mukavaa kun pidit runostani sekä
Onnellista UuttaVuotta, kera Murukullan vilkutuksen! :)
- Into.Lento
ompa voimakas
ja riehakas runo
haistan
palaneen maan
ja
taistelun kiihkon
Intolle jäi suu auki
:))- *MURUKULTA*
Mi-mitä Into haistaa! Ei täällä..'nuuhnuuh'.. minusta mikään haise.. No, kävihän se Ropin Huuti tuossa kyllä sillä välillä, kun sinä olit siellä,,,Missä sinä olitkaan??..mmm...
Niin ja sillä Ropinilla oli jotain häikkää kotolinnassaan 'ruusenleevin' kanssa ja Tend sillä oli kanssa loppunut aika päiviä sitten, niin siitä hajusta päätellen.
Eikä sillä ollut vaihto-amareita mukana, kuvittele! Annoin sille Luxia völijyyn kun lähti ja sanoin, että käy mennessään pesulla Loknessin-järvessä,,
Minä tilasin muuten sitä Mopil-ykköstä sulle siihen haarniskaas. Torilla puhuvat kovasti että Into kitiseen nykyään aivan liikaa,,,Laiton sen putellin sinne miekan ja kilven viereen.
Mukavaa kuitenkin näin yhdessä ratsastaa kohti huimia seikkailuita UuteenVuoteen 2009,
Onnellista ja Iloista menoa vilkuttaa Murukulta pitsinessullaan! :) - Into.Lento
*MURUKULTA* kirjoitti:
Mi-mitä Into haistaa! Ei täällä..'nuuhnuuh'.. minusta mikään haise.. No, kävihän se Ropin Huuti tuossa kyllä sillä välillä, kun sinä olit siellä,,,Missä sinä olitkaan??..mmm...
Niin ja sillä Ropinilla oli jotain häikkää kotolinnassaan 'ruusenleevin' kanssa ja Tend sillä oli kanssa loppunut aika päiviä sitten, niin siitä hajusta päätellen.
Eikä sillä ollut vaihto-amareita mukana, kuvittele! Annoin sille Luxia völijyyn kun lähti ja sanoin, että käy mennessään pesulla Loknessin-järvessä,,
Minä tilasin muuten sitä Mopil-ykköstä sulle siihen haarniskaas. Torilla puhuvat kovasti että Into kitiseen nykyään aivan liikaa,,,Laiton sen putellin sinne miekan ja kilven viereen.
Mukavaa kuitenkin näin yhdessä ratsastaa kohti huimia seikkailuita UuteenVuoteen 2009,
Onnellista ja Iloista menoa vilkuttaa Murukulta pitsinessullaan! :)"haistan palaneen maan"
eikös ne lohikäärmeet syljeksi tulta ?
siitä palaneenkäry :)
runostasi tuli ajatus että rodeoratsastat lohikäärmeellä :))
muuten oiskohan lohikäärmeen liha hyvää ?
torilla sanoivat että maistuu kalalle ja käärmeelle? :))
elä sie usko murukka toripuheisiin
kysy ensin minulta tiedän itse paremmennin kitinät (tai oikeastaan kuulen) :) mopillia tässä jo tarvitaan (toivottavasti se on syntettistä öljyä voitelee paremmin kaikissa tilanteissa) vanhan nivelet kun
lonksuu jo haarniskassa nimittäin
tuntuu muuten hyvältä ritarin sisällä kun
huomioit öljykannulla
mielelläni ratsastan kanssasi
tänkin vuonna auringonlaskuun se kun on ihan ilmaista
terveisin
Into rasvattuLento - Into.Lento
Into.Lento kirjoitti:
"haistan palaneen maan"
kysy ensin minulta tiedän itse paremmennin kitinät (tai oikeastaan kuulen) :) mopillia tässä jo tarvitaan (toivottavasti se on syntettistä öljyä voitelee paremmin kaikissa tilanteissa) vanhan nivelet kun
huomioit öljykannulla
terveisin
Into rasvattuLentovauhdikasta vuoden alkua... ........
http://www.youtube.com/watch?v=OZqzTvL7KVM&feature=related - *MURUKULTA*
Into.Lento kirjoitti:
"haistan palaneen maan"
huomioit öljykannulla
terveisin
Into rasvattuLentoOnhan se lohikäärme aika iso sytkäri, mutta jäin funderaan, että paljonkos niitä omega-3 on LOHIkäärmeessä. Siitä vois katsos tehdä pisneksen "Lohikäärme-ranger" kulostas aikata fiiniltä.
Ei ne katoppa, kuitenkaan myy tätä Suomea meille, niin että käyväänkö ostaan Englanti ja laitetaan homma haarniskaan,, Se kun on saari ja vähän syrjässäkin.. niin ehkä soveltuukin paremmin tällaisen kotivarmin pitoon.
Ja kuka se uskaltaa kieltää, jos vaikka laitetaan huvipuistoa siihen rannan tuntumaan ja 'seikkailu-maata', 'pelasta prinsessa-päiviä', kuumailmapallolentoja ym. sekä tietenkin vuostittain valittais Miss-lohikärmes ja kiertoajelulu-osiossa Ropin voitas palkata ryösteleen turisteja, sillain leikisti,,ja sitä rataa...Ei paha vai mittee! ;)
Mutta se öljy jonka sulle hankin, on aitoa merkkiliikkeestä hankittua täsmähaarniska-öljyä, poika meinas, että voi vaikka yöllä ratsastaa haarniska pällä niin ei saranat nitise eikä pauku ja kylänväki voi nukkua rauhassa.. :D - *MURUKULTA*
Into.Lento kirjoitti:
vauhdikasta vuoden alkua... ........
http://www.youtube.com/watch?v=OZqzTvL7KVM&feature=relatedEttä jaksaisit,,että tietäisist,,,mitä miehen tulee tehdä,, Ja lähtee.....
http://www.youtube.com/watch?v=DaKqFOFzpeY&feature=related - Into.Lento
*MURUKULTA* kirjoitti:
Onhan se lohikäärme aika iso sytkäri, mutta jäin funderaan, että paljonkos niitä omega-3 on LOHIkäärmeessä. Siitä vois katsos tehdä pisneksen "Lohikäärme-ranger" kulostas aikata fiiniltä.
Ei ne katoppa, kuitenkaan myy tätä Suomea meille, niin että käyväänkö ostaan Englanti ja laitetaan homma haarniskaan,, Se kun on saari ja vähän syrjässäkin.. niin ehkä soveltuukin paremmin tällaisen kotivarmin pitoon.
Ja kuka se uskaltaa kieltää, jos vaikka laitetaan huvipuistoa siihen rannan tuntumaan ja 'seikkailu-maata', 'pelasta prinsessa-päiviä', kuumailmapallolentoja ym. sekä tietenkin vuostittain valittais Miss-lohikärmes ja kiertoajelulu-osiossa Ropin voitas palkata ryösteleen turisteja, sillain leikisti,,ja sitä rataa...Ei paha vai mittee! ;)
Mutta se öljy jonka sulle hankin, on aitoa merkkiliikkeestä hankittua täsmähaarniska-öljyä, poika meinas, että voi vaikka yöllä ratsastaa haarniska pällä niin ei saranat nitise eikä pauku ja kylänväki voi nukkua rauhassa.. :DEnglanti sopisi hyvin koska siellä
ritarit tunnetumpia
omega-3 sen verran että olen pienenä ritarina
joutunut ottamaan (möllerin) kalanmaksaöljyä
ruokalusikallien päivässä
viininmaistaja kuvailisi näin -jälkimaku kalaisen öljymäinen lusikan luotaantyöntävä :)
terveisin Into - *MURUKULTA*
Into.Lento kirjoitti:
Englanti sopisi hyvin koska siellä
ritarit tunnetumpia
omega-3 sen verran että olen pienenä ritarina
joutunut ottamaan (möllerin) kalanmaksaöljyä
ruokalusikallien päivässä
viininmaistaja kuvailisi näin -jälkimaku kalaisen öljymäinen lusikan luotaantyöntävä :)
terveisin IntoMonella on ollut sama kamala kohtalo nauttia lusikallinen hyväätekevää ölijyä,,,
Mutta näin isompanan, yritäppä juoda puristettua sitrunanmehua, tosta noin vain ja joka aamu.. :\
kirpeän hapokas, pirkahtelevan aamuinen, houkuttaa kyyneleet raikkudellaan..
Jättää tunteen, että kaikki se, minkä sen mehun nauttimisen jälkeen suuhunsa laittaa, on hyvää...
T. Sitruunan raikas Murukulta :)
Minulla käärme kihisee sisälläni.
Olen rauhaton sielu.
Rauhattomassa ruumiissa.
Teenkö kuolemaa.
Vaiko nousen ylös taivaisiin.
Kipu vain on suuri.
Ei mihinkään.
Ei mistään.
Tässä vain.
Sydänyössä.
Päivänsarastuksessa huokaan.
Jumalani miksi minut hylkäsit.
Sikojenlahteen heitit.
Hernesopan keitit.
Ja jatkan matkaani,,,,,,,,,,,
Tulipallona kiertelen.
Kunnes pysähdyn.
Sieluni viidakkoon.
Rauhan kammioon.
Rakastan liikaa.
Ihanaa tulevaa, kiitos menneestä,,,tässä palanen Sinistä- *MURUKULTA*
Minulla on hyvää kahvia tässä. Hain juuri ja muhevaa pehmeää leipää.
Riittää sinullekin aivan hyvin ja sitten istutaan ja poristaan.
Tienoo on hiljentynyt viimein..ah!..vielä paukahti jossain raketti ja toinen ja,,, niin, joku muukin valvoo...:))
Hymyilyttää kun ajattelee tätä kaikkea kuin Alfred Hitchcockin 'takaikkunaa', missä voi seurata vastapäisen talon elämää. Jokainen tekee niitä omiaan,,
Niin tunteita monenmoisia, joista pulppuaa runoja ja muita kirjoituksia, tuntoja - Ihmistä!
Pauke loppui,,,ehkä viimein uni voitti sen öisen ilotulittajan ;))
Tunnetaan, Tuitukka, tämäkin vuosi täysillä! :)
Onnellista UuttaVuotta 2009 Gitta vilkuttaa Murukulta! :)
- tiiät kuka;)
Kotiuduin just kaupungilta. Onhan vahva runo, jostakin syystä toi mieleen Angeligan tarinat...en tiedä miksi???
Löysin itselleni kirjan Sofi Oksanen "Puhdistus", siinä se aaton vietto kuluukin.
ILOISTA, RUNOLLISTA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA- *MURUKULTA*
Oih, ne ihanat,, Se aikakausi ja tietty vaatteet, romanttinen tarinakin ja se ainoa, ihqun intohimoinen tosirakkaus, viimein löytyy..huoh... kaikkien seikkailujen jälkeen,,,toinen huoh,,ja kuinka laiva lipui auringonlaskuun.. kolmas huoh... :))
Kieltämäti minun sulkakynä painoi valkoista paperia tässä voimallisemmin,,
En halunnut tällä kertaa lähteä sievistelemään ja annoin sanojen tehdä rytmin ja tunteen tiettäväksi!
Vanha vuosi tuntui hyvältä lopettaa tällä runolla ja aloittaa uusivuosi näin myös!
Runollista vuotta sinne myös toivotaan, että se kirjoittaa entistä kauniimpia runoja ihmisten luettaviksi! Murukulta vilkuttaa! :) - tiiät kuka
*MURUKULTA* kirjoitti:
Oih, ne ihanat,, Se aikakausi ja tietty vaatteet, romanttinen tarinakin ja se ainoa, ihqun intohimoinen tosirakkaus, viimein löytyy..huoh... kaikkien seikkailujen jälkeen,,,toinen huoh,,ja kuinka laiva lipui auringonlaskuun.. kolmas huoh... :))
Kieltämäti minun sulkakynä painoi valkoista paperia tässä voimallisemmin,,
En halunnut tällä kertaa lähteä sievistelemään ja annoin sanojen tehdä rytmin ja tunteen tiettäväksi!
Vanha vuosi tuntui hyvältä lopettaa tällä runolla ja aloittaa uusivuosi näin myös!
Runollista vuotta sinne myös toivotaan, että se kirjoittaa entistä kauniimpia runoja ihmisten luettaviksi! Murukulta vilkuttaa! :)kuvittelin jättäneeni valot
kun lopetin lukemisen
hiljaisuus iltaisen
paukuttelun jälkeen
hiveli korviani
kello tikitti seinällä
ulkoilma mitä hienoin
aurinko kuin keväällä
houkuttelee ulos
ja kirja vetää puoleensa
lukijaa
taistelua aina jostakin
joku aina kutsuu
houkuttelee
se vois olla jotain
muutakin:))) - *MURUKULTA*
tiiät kuka kirjoitti:
kuvittelin jättäneeni valot
kun lopetin lukemisen
hiljaisuus iltaisen
paukuttelun jälkeen
hiveli korviani
kello tikitti seinällä
ulkoilma mitä hienoin
aurinko kuin keväällä
houkuttelee ulos
ja kirja vetää puoleensa
lukijaa
taistelua aina jostakin
joku aina kutsuu
houkuttelee
se vois olla jotain
muutakin:)))Straussin valssin tahdein pyörittelen nilkkaa ja niin vähitellen alkaa elämä palautumaan uomilleen! :))
Ja jollakin tuntuu vielä juhlinta jatkuvan :)) kun pauke kuuluu vieläkin, täällä ainakin tuo valvonta on ollut olematonta ja se kait on sitten ruokkinut, että raketeita ammutaan heti kun niitä saadaan kaupasta ulos ja pakuttelua jatkuu siihen kun niitä riittää, oli määräaika tai ei..
Yöllä, vaikka tuuli kovaa, oli selkeää niin monta kaunista tähtisadetta sai ihastella. Se on yksi niistä jutuista joita voi ihastella joka vuosi eikä niihin kyllästy. Onhan näitä,, järvenpinta kesäyönä ja kuutamo, muuttolintujen aurat keväällä, ensilumi...paljon paljon niitä on.
Ja kun on juonut aamukahvin tässä niin seuraavaksi onkin hyvä siirtyä päiväkahviin heheh... :D
Saisi vain tuon g-sivun auki, minä en pääse sinne yhyhyyy...
Mukvaa ja leppoisaa tammikuun 1 pävää, ainakin täällä sitä pisaa! ;)
Jos sanon tästä runosta muuta
niin se olisi valetta sillä
nyt olet laittanut pöydälle toisenlaista
Murua.
Vahvaa sykkivää... osin karmivaa kerrontaa...
Tulee mieleen Suomen Kuvalehdessä 1920!
luvulla ollut runo kotkan ja käärmeen
taistelusta.Runon loppuosaa en enää muista
joten seuraava ei ole lainaus.
Koko yön kotka ja käärme taistelivat
kun koitti aamu käärme oli kuollut
silmät puhkottu,veltto, eloton
Lämmintä lihaa korppi nyt raastoi...- *MURUKULTA*
Minullakin on vanhoja sanomalehtiä tallessa, niissä kirjoittelee mm. Juhani Aho ja Kasimir Aho..
Sinullakin on tallessa historiaa siltä osin.
Hymyilyttää vähän tuo kotka ja käärme juttu vaan saattaahan sitä niinkin voimallisesti nähdä..
Tunteiden palo kuin taistelu kuka voittaa ja kuka antautuu.
Vanha vuosi on antautunut ja uusi on voittanut!
Iloista ja Onnellista UuttaVuotta, Mamok sinulle, vilkuttaa Murukulta ja kiittää! :)
- Eero 93 v.
Vaan nyt Sie Muru oot hypänny
lohikäärmeen selkään ja alkanu sillä
ratsastaa....Voi jeekara sentään
Kyllä minnuu nyt sapettaa kun pojat
juhlii vuujen vaihtoa ja miun täytyy riutua
tääll kaupunkin yksijössä elikkä häkissä
...kun Elli ei päästä..
Soitti se Kalle äskön....Olivatko jo tinaa
valaneet vaan sanoi että uskaltaako hän
uutta panosta laittaa kun tinamöykky oli
ollut puhkaistun pöntön näköinen
Mutta Siulle toivotan hyvää uutta vuotta!- *MURUKULTA*
No vaa hyvä se on Eero siell kaapunnissa olla kuitenii, Pojat vuaan laittas sinut siihen veskelkkaan ja tiiä mistä ihtets löytäsit.. Tämmöset ilimatkii, jotta ei voi koirookaan ulos laittoo, vaan siit tulkii mielee, että eipä uoo naapurin rak..koira uluvonunna täss vähään aikoon, niin, jotta se on puolenasa ja puolensa tämmösill keleilläkii.
Mie vähä jännitin, jotta männeekö sähköt, ku tuoss ihan lähell oll napsahtanna töllit pimmeäks. Väläkky se tässkii vuaan sille se jäip.
Myökii valettiin tinaa ja kuule, mie sain rahoo siihen! Niin jotta nyt miust sitten tulloo rikas, eikö se nii mee! ;)
Mehän voitaiskin lähtee koko kööri sitte muaalimanympärysmatkalle yhtäkaikki!
Siinä sitä ois kuule ihimisill ihmettelemistä ympär muaalimoo vähäksi aikoo.
Vaikk äkkiä, luulen, se tassautus ku kerrottas jotta ollaan Suomest...
Kerroppa Ellille terveisii ja päivä se pitenee ja kesä lähenee!
Onnellista UuttaVuotta sinne, Murukulta vilikuttelloo tielt Eerolle ja kiitän käynnist! :)
Jatketaan sammaan malliin tieääki vuoss..
Mikä tämän railakkaampaa on
aloitta uudenvuoden
säihkyvyys,kuin
näin säihkyvillä
sanoilla
- ja Elviksellä.- *MURUKULTA*
Säihkyvää niin että kipinät sinkoilee. Sitä on koko ilta tässä ollut ja puoli yötä! :)
Toivotaan että kaikki on ampuneet rakettinsa suoraan taivaalle...tuuli kyllä on ollut melkoinen ja voinut tehdä pahojaan.
Näin nyt sitten on siirrytty uuteen vuoteen. Toivotaan siitä oikein Onnellista ja iloista sinullekin, vai mittee,,
Täältä toivoo ja vilkuttaa Murukulta! :) *MURUKULTA* kirjoitti:
Säihkyvää niin että kipinät sinkoilee. Sitä on koko ilta tässä ollut ja puoli yötä! :)
Toivotaan että kaikki on ampuneet rakettinsa suoraan taivaalle...tuuli kyllä on ollut melkoinen ja voinut tehdä pahojaan.
Näin nyt sitten on siirrytty uuteen vuoteen. Toivotaan siitä oikein Onnellista ja iloista sinullekin, vai mittee,,
Täältä toivoo ja vilkuttaa Murukulta! :)Olemmeko saman ajan heränneitä
lapsia vaiko valvoneita
sydämiä tässä ajassa.
Ymmärtääkseni sielläpäin on
ollut koviakin tuulia Oulun
seuduilla.
Iloitkaamme alkaneen vuoden
hyvistä kuin lämpimistä
toivotuksistamme
meidän
ensimmäisestä.- *MURUKULTA*
dolan kirjoitti:
Olemmeko saman ajan heränneitä
lapsia vaiko valvoneita
sydämiä tässä ajassa.
Ymmärtääkseni sielläpäin on
ollut koviakin tuulia Oulun
seuduilla.
Iloitkaamme alkaneen vuoden
hyvistä kuin lämpimistä
toivotuksistamme
meidän
ensimmäisestä.Luonto on, eiliseen nähden, uskomattoman hiljainen. Linnut lehahtaneet siemeniä napsiin, lumelta, sinne ne on lennelleet sikinsokin.
Taivas hennon persikan, hennon sinen ja hennon punaisena. Tie on hiljainen..
Uusi vuosi on näin avannut kirjansa ensimmäisen sivun eteemme.
Kahvin tuoksuu houkuttaa voimakkaalla aromillaan..:)
Käydään dolan nauttimaan kauneudesta ja hiljaisuudestakin
Hymyillen ~ hyvää ensimmäistä päivää tammikuun, vuonna 2009. :) *MURUKULTA* kirjoitti:
Luonto on, eiliseen nähden, uskomattoman hiljainen. Linnut lehahtaneet siemeniä napsiin, lumelta, sinne ne on lennelleet sikinsokin.
Taivas hennon persikan, hennon sinen ja hennon punaisena. Tie on hiljainen..
Uusi vuosi on näin avannut kirjansa ensimmäisen sivun eteemme.
Kahvin tuoksuu houkuttaa voimakkaalla aromillaan..:)
Käydään dolan nauttimaan kauneudesta ja hiljaisuudestakin
Hymyillen ~ hyvää ensimmäistä päivää tammikuun, vuonna 2009. :)Myrskyn jälkeen tyyntyy
tai tyyntä ennen myrskyä
kun ruukataan sanoa.
Kaunista luontokuvaa
maalailet mutta olethan
hyvä kertojakin runoillasikin.
Aina vain paranee kun kahvin
tuoksua leijaat tänne asti,
vaikka niin kyllä täälläkin
tuossa jo valmiina tippunut.
Kovin nautinnollisen
kirkkaalta tuntui viestisi
josta : Kiitos !- *MURUKULTA*
dolan kirjoitti:
Myrskyn jälkeen tyyntyy
tai tyyntä ennen myrskyä
kun ruukataan sanoa.
Kaunista luontokuvaa
maalailet mutta olethan
hyvä kertojakin runoillasikin.
Aina vain paranee kun kahvin
tuoksua leijaat tänne asti,
vaikka niin kyllä täälläkin
tuossa jo valmiina tippunut.
Kovin nautinnollisen
kirkkaalta tuntui viestisi
josta : Kiitos !Avaruuden kuningatar on jo tullut ja levittänyt
viittansa ja taivaan täyttää tummasini.
Pian siellä, - korkeuksissa erottuu
tähtiä ja hentoinen kuunsirppi,,
Ei vaaditakaan enempää - Se on täydellistä - tähän iltaan! :) *MURUKULTA* kirjoitti:
Avaruuden kuningatar on jo tullut ja levittänyt
viittansa ja taivaan täyttää tummasini.
Pian siellä, - korkeuksissa erottuu
tähtiä ja hentoinen kuunsirppi,,
Ei vaaditakaan enempää - Se on täydellistä - tähän iltaan! :)Nyt Dolan vapisee kuin
haavanlehti... ei näin
saa heti peloitella,
vaikka vahva lienee
sydämeni laita
...mielestä ei ole
takeita,se saakin
välillä lennellä,
mutta ohjakset pitänee
hallita.
Vain paras on kyllin hyvää,
kuuluu sanonta.
Oletppas suuren näyn edessä
päitäki niin monta , yhdeksän.
Taistelutanner
verenpunaisena päitä
"Ja minä nauran - nauran
Käsissäni kaikkeuden mahti"
Tämä vei Ilmestyskirjan sivuille.
Syvän vaikutuksen jos vielä
mies äänellä jyrisevällä esittäs.
Pakko uneni kertoo
Näin suuren lohikäärmeen se oli suuri.
Minulla oli vain kirves jolla koitin
päätä poistaa.
Mut aina kun käärme lähestyi,
osuman sain vain sen pyrstöpäähän.
Unesta kun heräsin tiesin sen tarkoittavan jotaki.
MURUKULTA
nyt Uuden Vuoden kynnykseltä kiitän ja
toivon niitä runsauden sarvia 2009...Liisa- *MURUKULTA*
Ei, se kärmse aivan varmasti symbolisoi jotain muuta.. :)
Unet on jokaisella hen.koh. niitä on hyvä itse vähän tarkkailla. Itselläni ainkin liki kaikki yleisselitykset heittää häränpyllyä, mutta sitten todella on näitä mitä sinullakin, että herätessä tietää sen jotain viestittävän..
Murukullan pikku-Muru on lohikäärme kiinalaisessa horoskoopissa ja arvata saatat, että mistä se pitää yli kaiken..:)) Tunnen muitakin lohiksia ja he ovat viehättäviä persoonia, joten ei se niin pahakaan ole ja elokuvassa 'Mulan' se pikkuinen on yliveto! :))
Cornucopiaa sinnekin, Liisa ja iloisella mielellä tästä tanssahdellaan vuoteen 2009, vai mittee! :))
Löysin alkuperäisen runon.
Kirjoittanut Martti Lehtonen
AAMULLA
"Koko yön minä taistellut oon.
Pohjassa pimeän rotkon
verissä makaan ma,kotka,
vieressä jättiläiskäärme
katkotuin hampain,jotka
julminta myrkkyä syöksi.
Haavoja kuolema polttaa.
Nuori on lihani,siinä
olihan syömistä yöksi.
Koko yön minä taistellut oon.
Aamulla taistelu loppui.
Silmät on puhkaistuja.
Käärme on kuollut jo,sillä
syli on kylmä ja luja.
Mulla sen sydän on suussa.
Haukat nyt luulevat meidän
kuolleen rakkaudesta.
Kuolemankorppi on puussa.
Koko yön minä taistellut oon".
Karmeaa tekstiä...vai mitä?- *MURUKULTA*
Kyllä kuulisin tämän runon syntyhistorian!
Ja minä kun luulin laittavani todella rajua,, kesy on minun runoni tuohon verrattuna,,en kaivele kenenkään silmiä päästä enkä verissä makaa..ym. olkoonkin sitten vaan kuinka symboliikkaa tahansa, minusta se ei ole itseisarvo, että veri täytyy lentää ennen kuin jokin voidaan luokitella 'joksikin'..
Lukioita varmaan tuollekin löytyy, minä en kuulu siihen joukkoon! Huh!!
Murukulta on - hieman - pehmeämmäntyyli fanittaja. :)
Mutta mukavasti uusi vuotemme alkaa, pyhät tekee ihan hyvää, nollaa ja taas jaksetaan eteenpäin, eix jeh! :)
- runosi karmaiseva
en pitänyt tästä !
- *MURUKULTA*
Mutta mielipiteesi saat pitää, en sitä aio mitenkään muutellakaan.
Paljon paljon parempaa sulle, toivoo Murukulta! ;)
On julkaistu Suomen Kuvalehdessä
3.03 1929....
Otettu arvostettuun lehteen tuollaista.....- *MURUKULTA*
Myönnän tietämättömyyteni tämän runoilijan suhteen, kun en sitä toisten runojen lukemista niin harrasta,,minä vältän, että ei vain vahingossakaan epäiltäis että kopio.
Omaa tekstiä ilman vaikutteita toisten runoilijoiden, pysyypä oma pöytä puhtaana! :) - Mamok*
*MURUKULTA* kirjoitti:
Myönnän tietämättömyyteni tämän runoilijan suhteen, kun en sitä toisten runojen lukemista niin harrasta,,minä vältän, että ei vain vahingossakaan epäiltäis että kopio.
Omaa tekstiä ilman vaikutteita toisten runoilijoiden, pysyypä oma pöytä puhtaana! :)tuolta ullakolta vanha lehti
jossa oli tuo runo.
Kirjoittajasta en tiedä muuta kuin nimen. - *MURUKULTA*
Mamok* kirjoitti:
tuolta ullakolta vanha lehti
jossa oli tuo runo.
Kirjoittajasta en tiedä muuta kuin nimen.♫'mä tässä kerran ullakolle yksin kapusin..♪ tuli heti mieleen tämä laulu!
Mielenkiintoinen paikka sinulla, minä unohtuisin varmaan päiväksi sinne lukemaa vanhoja lehtiä..:D
- laudi**
...taitavasti olet jälleen rakentanut runosi
ja siitä kiitokseni :)
Kiitos kuluneesta Vuodesta sekä runoistasi!
Turvallista jo Alkanutta Vuotta 2009
sekä Onnea ja Iloa Elämääsi Muru :)
Sitä toivottelen täältä lumen ja jään keskeltä..
*vilkuttaa*- *MURUKULTA*
Kiitos Laudi! Voima runossani mitä ilmeisemmin tavoitti sinut.
Halusinkin oikein vyöryttää tekstiä lukijalle ja kuitenkin,,
päättää turvallisesti, seesteisesti, hiljaa,,ettei ainakaan ahdistusta jää.
Usko tai älä mutta juuri kuului,, vieläkin, rakettien pauketta! :))
Iloista ja Onnellista UuttaVuotta 2009 vilkuttaa Murukulta! :)
- Eero 93 v.
Mie tulin tänne astialle uuvestaan
sanomaan että kyllä tuo Siun runo
on piirun verran parempi kun tuo
Mamokin lehestä lukema ja perhahan
paljo on lukijoita käynny.- eero hyvä
vaikka siten, että itse lukee runoaan päivät pitkät ja välillä käy muilla palstoilla.
aivan sama minulle, jos tuo jollekin on elämän tärkein asia. tuskin "murukullallekaan"?
runo sinänsä puolustaa paikkaansa, rakkaudet kaukana tosin. tai ehkä olen niin sivystymätön, etten käsitä. kauhistuttava tarina. - *MURUKULTA*
Kiitos vuaan vielä nii mielpitteestäs Eero! :)
Iltaan se tiäki päivä koht kallistuu,, täytyy kahtoo josko sitä jonnii runonnii värkkäis,
ettei se tuo aika käyp pitkäksi tuolle häirikölle..
vuaan pittee muutama homma täss tehä pois kuleksimasta.
Eikö se nii uoo, jotta vappaapäivät on sitä varten, jotta tehään töitä! :))
Mukavoo illan uottelua sinne Eero ja mie se vuaan vilikuttelen! ;)
- Eero 93 v.
tuollasii höpinöihin usko että
muka joku naputtelis itsellee lukijoita
Uso sie mitä haluvat mutt näin on näreet- SELVÄNNÄKIJÄ ADA.
lämmöllä suosittelen hoitoon menemistä murukullalle
minä näen Sinun jakautuneen ja vääristyneen persoonallisuushäiriön.moni muu huomaa tämmöiset asiat ja sairaudet ennenkuin tämä sairastunut.
mutta kyllä paranet. :)
Hyvää tätä vuotta sinulle
ja kaikille täällä. :) - hämmästynyt-
SELVÄNNÄKIJÄ ADA. kirjoitti:
minä näen Sinun jakautuneen ja vääristyneen persoonallisuushäiriön.moni muu huomaa tämmöiset asiat ja sairaudet ennenkuin tämä sairastunut.
ja kaikille täällä. :)sulta puuttuu itsesuojeluvaisto kokonaan
mutta itsepähän tiedät - selvästi näe
SELVÄNNÄKIJÄ ADA. kirjoitti:
ja kaikille täällä. :)Ymmärrätkö yhtään mistään. Meitä on monta murun ystävää, jotka käymme monta kertaa päivässä katsomassa ja jätämme joskus merkin käynnistämme, tuleehan niitä käyntikertoja näin minultakin sitten muut.
olet aivan uskomaton vihjailuissasi, rohkeutesi voi vain kääntyä sinua vastaan...
- Eero 93 v.
sittisontianen tänne taasen
herjojas heittämään
Usko nytten huvikses että Murukulta
on Murukulta ja mie oon Eero
Siun pitäs oikeesti männä
kallonkutistajan juttusille - häiriköistä/häiriköstä
kirjoittele vaan entiseen tahtiin tänäkin vuonna.
ja laittele merkkejä ynnä ruususia..
tulee hyvä mieli, kun joku jaksaa ja viitsii.
mutta älä enää näin kauheita, menee herkkämielisiltä yöunet :)
oikein hyvää uutta vuotta 2009!
(kohta joku väittää, että tämäkin on murun koneelta lähtenyt, mutta voi vaikka sefulta tarkistaa, että varmasti ei ole).
ja tämä on vapaa palsta vapaassa maassa. jos minä kirjoitan tänne runon kukaan ei voi kieltää minua kommentoimasta sitä itse, mikäli minua huvittaa. Piste.
enkä väitä, että muruska niin tekisi, mutta saa jumalauta tehdä, jos haluaa. Toinen piste. :D - pups
Hyvää tätä vuotta ja anna runoratsun lentää...
Nyt kyllä lentää lohikäärme...melkoinen otus...lienee jokin liskoeläin sukujaan.
Mielessäni pyörii piirretty filmi, hyvä juoni, hyvä kerronta, hienot värit ja erikoistehosteet.
Kunnes tulee loppuhuipennus ja ei ole enää piirrettyä filmiä, vaan aitoa love storya oikein livenä. Hieno runo. - turkoosi-kivi
kyllä pulssi nousi ja silmät rävähtivät vokkipannuiksi...vei ihan mennessään...täysillä...tosi hyvä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448369Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462318Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262162- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811687- 341546
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai16917