240 2.0K mottori happi

löytyykö apua

Löytyykö tietäjää, mistä johtuu pakokaasujen korkeahko "happiarvo"?
Kone on huippukunnossa, kansi on uusittu kokonaan, vaan happiarvot on ollu auton historia yläkantissa.

7

4256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Onko pakokaasuanalyysin lappua esittää ja ne arvot jos saisi näkyville.
      Mutta menään sitten näillä.Jossain on ilmavuoto pakoputki vuotaa? imusarja vuotaa..Laita mitä vuosimallia auto muistakaa jos kaikki tiedot näkyy saat helpommin vastauksen.Tämä K onko kaasutinmallinen vm 1985 ja bensakone

      • löytyykö apua

        Auto on vuosimallia -89.
        Kaasutinversio, kaikki silminnähden kohteet on tutkittu, pakoputki, pakosarja, imusarja, tiivisteet uusittiin kansirempan yhteydessä pari vuotta sitten...
        Moottori käy hyvin, tasaseen, voiko kaasuttimesta ruuvailla jotain happisäätöjä???
        Lappua ei ole nyt käsillä, mutta joka katsastuksessa arvo hipoo ylärajoja katsastusmiehen mukaan, uusi kats.leima noin 2viikkoa vanha.


      • volvo_puranen
        löytyykö apua kirjoitti:

        Auto on vuosimallia -89.
        Kaasutinversio, kaikki silminnähden kohteet on tutkittu, pakoputki, pakosarja, imusarja, tiivisteet uusittiin kansirempan yhteydessä pari vuotta sitten...
        Moottori käy hyvin, tasaseen, voiko kaasuttimesta ruuvailla jotain happisäätöjä???
        Lappua ei ole nyt käsillä, mutta joka katsastuksessa arvo hipoo ylärajoja katsastusmiehen mukaan, uusi kats.leima noin 2viikkoa vanha.

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.

        Joutokäyntinopeuden säätöruuvi joka näkyy selvästi siinä kaasuttimessa ruuvi jossa jousi ,säätö 5 kierrosta pohjasta mitattuna ,tarkista kummiskin kierokset.

        Seosruuvi on siinä kaasuttimen sivussa samalla tasolla kuin edellinen joutokäynnin ruuvi mutta se sivu jossa on kaasuvaijeri.Peitelevy ja tämän säätö on 8 kierrosta pohjasta mitattuna.
        Pohja=kiinni asento.
        Tämä säätö on paikallaan jos kaasutin on purettu tai muuten korjattu jolloin ne säädöt usein muuttuu,mutta korjaamolla on se hieno säätö sitten.


      • volvo 240
        volvo_puranen kirjoitti:

        Joutokäyntinopeuden säätöruuvi joka näkyy selvästi siinä kaasuttimessa ruuvi jossa jousi ,säätö 5 kierrosta pohjasta mitattuna ,tarkista kummiskin kierokset.

        Seosruuvi on siinä kaasuttimen sivussa samalla tasolla kuin edellinen joutokäynnin ruuvi mutta se sivu jossa on kaasuvaijeri.Peitelevy ja tämän säätö on 8 kierrosta pohjasta mitattuna.
        Pohja=kiinni asento.
        Tämä säätö on paikallaan jos kaasutin on purettu tai muuten korjattu jolloin ne säädöt usein muuttuu,mutta korjaamolla on se hieno säätö sitten.

        No ensinnäkin se riippuu mikä kaasari sulla siinä on
        jos se on solexin cisac niin heitä sillä vesilintua.
        ja hommaa uus kaasari kokonaan. solexin pysty kaasari ei ole mikään helppo säätää kohalleen ja ammattimiehet ottaa siitä hyvät rahat liikkeessä. halvemmaksi tulee ostaa uus kaasari tai käytetty.


      • 240 omistaja myös
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.

        Korjaisin tuota bensiinisuositusta --> vm. -88 ja sitä uudempiin, joissa on B200K moottori, bensiinisuositus on 95E. Vanhemmisssa B200K moottoreissa joutuu käyttämään tuota 98E:tä...


      • volvo_puranen
        240 omistaja myös kirjoitti:

        Korjaisin tuota bensiinisuositusta --> vm. -88 ja sitä uudempiin, joissa on B200K moottori, bensiinisuositus on 95E. Vanhemmisssa B200K moottoreissa joutuu käyttämään tuota 98E:tä...

        Nopesti laskin jos auto vie 8l/100km ja ajetaan 20000km vuodessa
        98 ajettuna tämä matkaa maksaa 1936€
        95 ajettuna tämä matka maksaa 18888€
        Erotus 48 € mutta autossa voi pitää sytytysennakot aikaisemalla(ei nakuta painaessa kaasua) jolloin kulutus laskee.Tähän perustuu minun suositus aina näissä bensoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe