240 2.0K mottori happi

löytyykö apua

Löytyykö tietäjää, mistä johtuu pakokaasujen korkeahko "happiarvo"?
Kone on huippukunnossa, kansi on uusittu kokonaan, vaan happiarvot on ollu auton historia yläkantissa.

7

4511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Onko pakokaasuanalyysin lappua esittää ja ne arvot jos saisi näkyville.
      Mutta menään sitten näillä.Jossain on ilmavuoto pakoputki vuotaa? imusarja vuotaa..Laita mitä vuosimallia auto muistakaa jos kaikki tiedot näkyy saat helpommin vastauksen.Tämä K onko kaasutinmallinen vm 1985 ja bensakone

      • löytyykö apua

        Auto on vuosimallia -89.
        Kaasutinversio, kaikki silminnähden kohteet on tutkittu, pakoputki, pakosarja, imusarja, tiivisteet uusittiin kansirempan yhteydessä pari vuotta sitten...
        Moottori käy hyvin, tasaseen, voiko kaasuttimesta ruuvailla jotain happisäätöjä???
        Lappua ei ole nyt käsillä, mutta joka katsastuksessa arvo hipoo ylärajoja katsastusmiehen mukaan, uusi kats.leima noin 2viikkoa vanha.


      • volvo_puranen
        löytyykö apua kirjoitti:

        Auto on vuosimallia -89.
        Kaasutinversio, kaikki silminnähden kohteet on tutkittu, pakoputki, pakosarja, imusarja, tiivisteet uusittiin kansirempan yhteydessä pari vuotta sitten...
        Moottori käy hyvin, tasaseen, voiko kaasuttimesta ruuvailla jotain happisäätöjä???
        Lappua ei ole nyt käsillä, mutta joka katsastuksessa arvo hipoo ylärajoja katsastusmiehen mukaan, uusi kats.leima noin 2viikkoa vanha.

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.


      • volvo_puranen
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.

        Joutokäyntinopeuden säätöruuvi joka näkyy selvästi siinä kaasuttimessa ruuvi jossa jousi ,säätö 5 kierrosta pohjasta mitattuna ,tarkista kummiskin kierokset.

        Seosruuvi on siinä kaasuttimen sivussa samalla tasolla kuin edellinen joutokäynnin ruuvi mutta se sivu jossa on kaasuvaijeri.Peitelevy ja tämän säätö on 8 kierrosta pohjasta mitattuna.
        Pohja=kiinni asento.
        Tämä säätö on paikallaan jos kaasutin on purettu tai muuten korjattu jolloin ne säädöt usein muuttuu,mutta korjaamolla on se hieno säätö sitten.


      • volvo 240
        volvo_puranen kirjoitti:

        Joutokäyntinopeuden säätöruuvi joka näkyy selvästi siinä kaasuttimessa ruuvi jossa jousi ,säätö 5 kierrosta pohjasta mitattuna ,tarkista kummiskin kierokset.

        Seosruuvi on siinä kaasuttimen sivussa samalla tasolla kuin edellinen joutokäynnin ruuvi mutta se sivu jossa on kaasuvaijeri.Peitelevy ja tämän säätö on 8 kierrosta pohjasta mitattuna.
        Pohja=kiinni asento.
        Tämä säätö on paikallaan jos kaasutin on purettu tai muuten korjattu jolloin ne säädöt usein muuttuu,mutta korjaamolla on se hieno säätö sitten.

        No ensinnäkin se riippuu mikä kaasari sulla siinä on
        jos se on solexin cisac niin heitä sillä vesilintua.
        ja hommaa uus kaasari kokonaan. solexin pysty kaasari ei ole mikään helppo säätää kohalleen ja ammattimiehet ottaa siitä hyvät rahat liikkeessä. halvemmaksi tulee ostaa uus kaasari tai käytetty.


      • 240 omistaja myös
        volvo_puranen kirjoitti:

        Vieppä autosi pakokaasunsäätöön jolloin huollossa on tämä mittauspiste jossa otetaan ne pakokaasupäästoarvot ei tarvitse olla mikään merkkihuolto.
        Laita siellä mittariarvot kohdalleen ,ne korvasäädöt ei oikein pelaa.
        Laita se Co arvo siihen 1.5 niin ei nypytä pintakaasulla ja matkanteko on juohevaa,eikä liian laiha seos jolloin ei venttiili palamisongelmia ja muista käyttää 98 bensaa..
        Sallitut päästöarvot
        1.10.1986 tai sen jälkeen       
        3,5 CO   
        600 HCC
        Itsellä oli tämä arvo hyvä ja autossa oli k kone tosin vuosimalli 85.Hyvää alkanutta vuotta vaan teille ja Volvolle.

        Korjaisin tuota bensiinisuositusta --> vm. -88 ja sitä uudempiin, joissa on B200K moottori, bensiinisuositus on 95E. Vanhemmisssa B200K moottoreissa joutuu käyttämään tuota 98E:tä...


      • volvo_puranen
        240 omistaja myös kirjoitti:

        Korjaisin tuota bensiinisuositusta --> vm. -88 ja sitä uudempiin, joissa on B200K moottori, bensiinisuositus on 95E. Vanhemmisssa B200K moottoreissa joutuu käyttämään tuota 98E:tä...

        Nopesti laskin jos auto vie 8l/100km ja ajetaan 20000km vuodessa
        98 ajettuna tämä matkaa maksaa 1936€
        95 ajettuna tämä matka maksaa 18888€
        Erotus 48 € mutta autossa voi pitää sytytysennakot aikaisemalla(ei nakuta painaessa kaasua) jolloin kulutus laskee.Tähän perustuu minun suositus aina näissä bensoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      161
      13752
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      79
      9930
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      99
      9192
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8269
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      46
      6813
    6. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

      Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      43
      6423
    7. 151
      6216
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

      https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      94
      5134
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3805
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      404
      1341
    Aihe